Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.08.2012 15:13 - Боли ме главата...и Богът на българският блус
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13849 Коментари: 45 Гласове:
61


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Нещо не в моя стил, но провокирано от един невероятен купон на един обичан от мен приятел, в който основен организатор на веселбата бе Васко Кръпката и изключителният Камен Дойчинов-Кацата. Ето какво намерих из нета за него и реших да споделя с Вас:

Камен ДОЙЧИНОВ, известен на всички като Камен Кацата.  Малко хора знаят, че по професия е икономист и до 1991 г. се е занимавал с цифри, сметки и статистики.
Голямата му любов обаче са блусът и рокендролът и той им се отдава напълно. Това става възможно благодарение на добрия му приятел Васко Кръпката, с когото продължават да пеят заедно и до днес.
За Кацата започна да се говори в края на 70-те години, започнахме да го виждаме, макар и рядко, през 80-те. Той е - ни повече, ни по-малко богът на българския блус.
Никога не е било ясно, как така от прахоляка на  комунизма поникна, в лицето на Кацата, автентичен блус-мен. Как така стана, че този човек не се занимаваше само с бистрене на футбол, слушане на сръбско и пиене на бира по тенекиите, както правеха останалите? Кацата пее, музицира и вижда света като негър от Чикаго. Все едно е започвал като вокалист най-малкото при B.B.King.
Един човек, който по всичко се различава от своето поколение. Трудно вижда, още по-трудно ходи, но никой никога не го е чувал да се оплаква, да хленчи или да смърди, както правят останалите, на тема заплати, пенсии и лекарства. А едва ли от цял живот блусарстване из София е натрупал портфейл инвестиции, на които сега да се обляга...
Винаги е щастлив, а леко ироничната усмивка почти никога не слиза от лицето му. Елегантността на неговия дух и изтънченото възпитание, непресторената любезност към всички, са още едно необяснимо чудо.
Кацата е живо доказателството за това, че свободата и цивилизацията могат да съществуват за всеки - въпрос на личен избор напреки, а не поради обстоятелствата. Никога не се предаде, не се отказа и, убеден съм, с любезна усмивка би отклонил всякакви предложения в подобна посока.
Да го погледнем, наистина. Подпрял на носа си неизменните черни очила - дизайн около 1956-а, нахлупил, с уклон ляво на борд, черното кожено таке, Кацата  чака своя ред за сцената. Изцяло е погълнат от ставащото там, но непременно ще ти обърне цялото си внимание, ако го заговориш.
Идва и неговият ред ("И сега! Вашата любима!! Каца!!!"). С усилие се качва на сцената, хваща микрофона, вдига главата към прожекторите, размахва пръст във въздуха и отваря гласището. Пот започва да се стича по страните му още след минута - признак, че влага себе си без остатък в изкуството. Както казваше на времето Ерик Клептън: "Всеки концерт правиш така, все едно ти е последен в живота и с него искаш да те запомнят".
Макар навлизайки в есента на годините си, Кацата напоследък рязко е втвърдил саунда. Вместо - да успокоява топката, както би следвало да се очаква. И отново бълва, като същински гейзер, нови композиции, пропити от духа на софийските махали.











Гласувай:
61



1. zlokuche - Браво!!!
15.08.2012 15:21
Най-добрите спомени от концерти на български групи имам от Подуене Блус Бенд с Камен Кацата на една сцена!!!
цитирай
2. stela50 - Мая, страшно ме развълнува ... Той наистина е Бог на блуса ...
15.08.2012 15:21
Нямам думи да изкажа възхищението си ... невероятен.
Удоволствие беше за мен... Благодаря ти !
цитирай
3. makont - Невероятен глас,
15.08.2012 15:33
zlokuche написа:
Най-добрите спомени от концерти на български групи имам от Подуене Блус Бенд с Камен Кацата на една сцена!!!

радвам се Ви хареса!
цитирай
4. makont - И за мен беше удоволствие,
15.08.2012 15:34
stela50 написа:
Нямам думи да изкажа възхищението си ... невероятен.
Удоволствие беше за мен... Благодаря ти !

затова исках да го споделя. Наистина невероятен!
цитирай
5. mitkaloto - Голям глас!Поздрави!
15.08.2012 16:04
Голям глас!Поздрави!
цитирай
6. bven - Честит Празник, Мая!
15.08.2012 16:10
Човек, където и да живее, като се занимава с любимо занятие е щастлив:)))
Много ми хареса!
цитирай
7. joysii - Васко Кръпката е по-готиииин! Аз си ...
15.08.2012 16:10
Васко Кръпката е по-готиииин! Аз си падам по него!
................
Какво ти не е в стила , бе Маки? Купоните ли? Я да се вземеш в ръце и да внесеш новости в стила си!
Поздрави ,миличка.:):):)Постингът ти е купон. Веселяшки и ободряващ.
цитирай
8. makont - Страшен,
15.08.2012 16:28
mitkaloto написа:
Голям глас!Поздрави!

настръхваш като го слушаш.
цитирай
9. makont - Честит и на теб,
15.08.2012 16:28
bven написа:
Човек, където и да живее, като се занимава с любимо занятие е щастлив:)))
Много ми хареса!

дано всички се занимаваме с това, което обичаме, поне се опитваме да е така, нали!
цитирай
10. makont - Васко наистина е невероятен,
15.08.2012 16:30
joysii написа:
Васко Кръпката е по-готиииин! Аз си падам по него!
................
Какво ти не е в стила , бе Маки? Купоните ли? Я да се вземеш в ръце и да внесеш новости в стила си!
Поздрави ,миличка.:):):)Постингът ти е купон. Веселяшки и ободряващ.

но този глас направо те изстрелва в облаците. А не ми е в стила, че не обичам копи пейст, т.е. това не е писано от мен, но предава чувство, надявам се. А за купоните, Джойс, скучаещо теле(ц) няма. Прегръдки!
цитирай
11. pevetsa - Благодарско Майче, за парчетата, . ...
15.08.2012 16:35
Благодарско Майче, за парчетата, ... прегръдки от Русе :))))
цитирай
12. jabalka - Привет и от мен! Благодаря!
15.08.2012 16:55
Обичам и купоните и блуса!
На купони, не помня от кога не съм ходила...но блус слушам с удоволствие- пусти навик, така е като свине човек да си мие зъбите, не може без това така и аз...:)
Много се радвам , че има хора като Камен Кацата ! Поздрави сърдечни!
цитирай
13. mt46 - Привет, Мая!
15.08.2012 17:02
О-о е-е-е!...
цитирай
14. makont - И малко блус от София,
15.08.2012 18:03
pevetsa написа:
Благодарско Майче, за парчетата, ... прегръдки от Русе :))))

усмивки и прекрасна вечер!
цитирай
15. makont - Радвам се, че ти доставих малко удоволствие, Ябълчице!
15.08.2012 18:08
jabalka написа:
Обичам и купоните и блуса!
На купони, не помня от кога не съм ходила...но блус слушам с удоволствие- пусти навик, така е като свине човек да си мие зъбите, не може без това така и аз...:)
Много се радвам , че има хора като Камен Кацата ! Поздрави сърдечни!

Страхотен глас има този човек. Хубава вечер от мен!
цитирай
16. makont - Върхъъъъъ!
15.08.2012 18:09
mt46 написа:
О-о е-е-е!...

Нали? Усмивки от мен!
цитирай
17. boristodorov56 - Времената се менят - те са си все същите!
15.08.2012 18:21
`И Кръпката, `и Кацата са емблеми на нещо, което не съществува без тях в българското културно пространство - блуса!

Когато ги видях и чух за първи път в далечната 1990 год. останах поразен, че тези хора не са имали възможност да изявят широко таланта си.
цитирай
18. mystiquewoman - :)
15.08.2012 18:25
http://vbox7.com/play:4ee219b0

Аз съм супер хубавица като Мерилин Монро.... :)))
....
Ти ме хвана за канарче имай малко срам, мадам.... :)))
...
Bye, bye, baby, bye, bye.... :)))
цитирай
19. ivankalilova - ОТ СЪРЦЕ БЛАГОДАРЯ, ЗА ТОЗИ, НАИ...
15.08.2012 20:00
ОТ СЪРЦЕ БЛАГОДАРЯ, ЗА ТОЗИ , НАИСТИНА ЧУДЕСЕН ПОСТИНГ !
Тези минути........ за мен , тук бяха ......истинско удоволствие!
Хубава празнична вечер , Майче ,светла и благодатна, затеб и твоите близки!:)))
цитирай
20. tit - Хех!!!!
15.08.2012 20:11
Ще ги послушам като се стъмни!
Макар, че блусът е денонощно занимание...доживотно, по-скоро!:))
цитирай
21. 4aiotgluhar4e - :))) http://youtu.be/bNTl8VEbI-k
16.08.2012 00:00
Като чуя "Кацата" и се сещам как щях да припадна от смях, когато за първи път чух "Достоен дърт дингил". Този е абсолютно неподражаем образ! Такива вече не правят.
Преди няколко години случайно попаднахме в едно и също заведение. Нямаше места, той и още един рядък екземпляр седнаха уж за по бира на нашата маса. След не помня колко време и колко бири, сервитьорите много любезно ни молиха час и половина да се изнесем, за да затворят. От техните истории ми се спука смешката :)

Браво, Майче! За такива хора трябва да се пише!

цитирай
22. monaliza121 - Привет, Мая!:))
16.08.2012 07:41
Прочетох тихичко, а после ще чуя блусчетата.:))
Хубав ден!:))
цитирай
23. makont - Да, Боре. Сега я имат и пеят,
16.08.2012 09:42
boristodorov56 написа:
`И Кръпката, `и Кацата са емблеми на нещо, което не съществува без тях в българското културно пространство - блуса!

Когато ги видях и чух за първи път в далечната 1990 год. останах поразен, че тези хора не са имали възможност да изявят широко таланта си.

Знаеш ли, беше съвсем непретенциозен купон, на обикновен човек, но те така се раздаваха. А този човек, като разтвореше гласа си... Първият път като идваха при нас да пеят паднаха лампите от окачения таван. А ние всички не бяхме на себе си, невероятно чувство. Екстаз от музиката. Поздрави.
цитирай
24. makont - О, да и тя е страхотна,
16.08.2012 09:43
mystiquewoman написа:
http://vbox7.com/play:4ee219b0

Аз съм супер хубавица като Мерилин Монро.... :)))
....
Ти ме хвана за канарче имай малко срам, мадам.... :)))
...
Bye, bye, baby, bye, bye.... :)))

но просто не можех да ги накача всичките. В нета намерих и линк към единствения албум на Кацата с доста песни. Страшен глас. Благодаря!
цитирай
25. makont - Благодаря Ванче,
16.08.2012 09:44
ivankalilova написа:
ОТ СЪРЦЕ БЛАГОДАРЯ, ЗА ТОЗИ , НАИСТИНА ЧУДЕСЕН ПОСТИНГ !
Тези минути........ за мен , тук бяха ......истинско удоволствие!
Хубава празнична вечер , Майче ,светла и благодатна, затеб и твоите близки!:)))

малко истински блус е наслада за душата. Радвам се, че ти доставих удоволствие!
цитирай
26. makont - Само така, Тит,
16.08.2012 09:45
tit написа:
Ще ги послушам като се стъмни!
Макар, че блусът е денонощно занимание...доживотно, по-скоро!:))

на тъмно с чашка нещо си в ръка и цигарка и се отдаваш на хубавата музика. Поздрави!
цитирай
27. makont - Да, те са много земни,
16.08.2012 09:46
4aiotgluhar4e написа:
Като чуя "Кацата" и се сещам как щях да припадна от смях, когато за първи път чух "Достоен дърт дингил". Този е абсолютно неподражаем образ! Такива вече не правят.
Преди няколко години случайно попаднахме в едно и също заведение. Нямаше места, той и още един рядък екземпляр седнаха уж за по бира на нашата маса. След не помня колко време и колко бири, сервитьорите много любезно ни молиха час и половина да се изнесем, за да затворят. От техните истории ми се спука смешката :)

Браво, Майче! За такива хора трябва да се пише!


и Васко и Кацата, можеш спокойно да разговаряш с тях. Знаеш ли, през цялото време едно момченце от гостите свири на китара заедно с тях. Представяш ли си какво удоволствие е било за това дете, да свири със състава на Васко Кръпката. Те са много земни. Усмивки от мен!
цитирай
28. makont - Блусчетата по вечерно време,
16.08.2012 09:47
monaliza121 написа:
Прочетох тихичко, а после ще чуя блусчетата.:))
Хубав ден!:))

както казват гледачките на карти. Невероятни са, такъв глас. Поздрави, Тинче и хубав ден!
цитирай
29. vostroto - Много хубав постинг, Маконт, чу...
16.08.2012 11:15
Много хубав постинг, Маконт, чудесно написан!:)
Поздрави!
цитирай
30. scarlety - Чудесен глас!:)
16.08.2012 13:10
Кой знае защо ми напомня на Луис Армстронг на моменти!:)
Поздрави,Майче!
цитирай
31. him - :)
16.08.2012 13:27
Браво, много се радвам, че има толкова почитатели на блуса. Самият аз от доста време исках да пусна подобен пост, сега се вдъхнових от този пост и пускам не един, а два. Дано да ви харесат. Поздрави.
http://him.blog.bg/muzika/2012/08/16/malko-blus-i-ot-men.988971
http://him.blog.bg/muzika/2012/08/16/bogyt-na-polskiia-blus.988977
цитирай
32. georgibogdanow - Ха,
16.08.2012 13:54
когато прочетох заглавието, преди да съм видял написаното под него, се сетих за песента "Боли ме главата" на Кацата, дори си я затананиках, но изобщо не очаквах да си писала точно за това :). Явно още ми стои в главата тази песен - някога имах особени симпатии към "Подуене блус бенд" и нещата около тях - Васко Кръпката създаваше уникално настроение на сцената...

Сега ме подсети да си пусна една любима песен: "Ден след ден".

Поздрави на теб!
цитирай
33. makont - По-скоро чудесно подбран, не съм писателката аз, изрично написах, че е от нета.
16.08.2012 18:37
vostroto написа:
Много хубав постинг, Маконт, чудесно написан!:)
Поздрави!

Важна е музиката, завладяваща е, нали?
цитирай
34. makont - Здравей Ади,
16.08.2012 18:38
scarlety написа:
Кой знае защо ми напомня на Луис Армстронг на моменти!:)
Поздрави,Майче!

точно така, толкова омайващ, не ти се иска да спира да пее. Ако знаеш на живо колко е хубаво, той така се раздава. Не го слушам за първи път и винаги ми харесва все повече и повече. Прегръдки от мен!
цитирай
35. makont - Сега ще надникна,
16.08.2012 18:40
him написа:
Браво, много се радвам, че има толкова почитатели на блуса. Самият аз от доста време исках да пусна подобен пост, сега се вдъхнових от този пост и пускам не един, а два. Дано да ви харесат. Поздрави.
http://him.blog.bg/muzika/2012/08/16/malko-blus-i-ot-men.988971
http://him.blog.bg/muzika/2012/08/16/bogyt-na-polskiia-blus.988977

само, че трябва да пуста лаптопа, че счетоводителския ми компютър е без звук. Поздрави, така никога няма да останем без хубава музика.
цитирай
36. makont - А защо някога,
16.08.2012 18:45
georgibogdanow написа:
когато прочетох заглавието, преди да съм видял написаното под него, се сетих за песента "Боли ме главата" на Кацата, дори си я затананиках, но изобщо не очаквах да си писала точно за това :). Явно още ми стои в главата тази песен - някога имах особени симпатии към "Подуене блус бенд" и нещата около тях - Васко Кръпката създаваше уникално настроение на сцената...

Сега ме подсети да си пусна една любима песен: "Ден след ден".

Поздрави на теб!

те направо взривяват публиката си. Ние бяхме в една голяма зала в нашия офис в Драгалевци, знаеш ли първият път като пяха и паднаха окачените осветителни тела. Така те наелектризират. И Васко беше неповторим. с "Таратайка", "Емигранти", "Няма бира", "Къде е купона"...иде ми да падна от балкона. Дори и няколко от парчетата, които ни изправяха на крака в началото на Демокрацията. Страхотни са. А "Боли ме главата" си е хит, не случайно кръстих постинга така. Поздрави от мен и благодаря, че се отби.
цитирай
37. gocho52 - Есента е време за събиране на реколтата...
16.08.2012 20:09
-
цитирай
38. makont - Ама събира, който е садил.
17.08.2012 09:56
gocho52 написа:
-

Поздрави и хубав петък.
цитирай
39. henzelski - Мая,
20.08.2012 15:50
отболя ли те главата? :))
цитирай
40. ishchel - Много хубав глас,
20.08.2012 22:26
великолепен...
Удоволствие е да го слушаш.
цитирай
41. makont - Оха, само послушай какъв глас
21.08.2012 08:57
henzelski написа:
отболя ли те главата? :))

и всичко ти минава. Поздрави и хубав ден!
цитирай
42. makont - Радвам се, че ти доставих удоволствие.
21.08.2012 08:57
ishchel написа:
великолепен...
Удоволствие е да го слушаш.

Той се лее и сякаш докосва душата. Поздрави!
цитирай
43. inel379 - Страхотни изпълнения!
23.08.2012 20:45
Раздвижва се душата...
Толкова е хубаво!
Всяка главоболка се стопява!:)
Благодаря!
Вълнуваща августовска вечер ти желая!
цитирай
44. makont - Благодаря,
24.08.2012 10:21
inel379 написа:
Раздвижва се душата...
Толкова е хубаво!
Всяка главоболка се стопява!:)
Благодаря!
Вълнуваща августовска вечер ти желая!

радвам се, че ти доставих удоволствие. Този глас наистина успокоява. Прохладен ден и от мен!
цитирай
45. анонимен - Санде: Поздрави, Мая!
14.09.2012 16:28
Купонът започва. Сега!
цитирай
46. makont - Започва Санде,
17.09.2012 13:31
анонимен написа:
Купонът започва. Сега!

и няма да се спираме. Така се живее по-леко и работата спори. Усмивки!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3044684
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930