Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.09.2013 16:51 - БЛАГА СЛИВОВИЦА БЕЗ ЖЕРТВИ НЕ СТАВА
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 21132 Коментари: 58 Гласове:
71


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Последната от групата пристигна. Моторизирана, дива и красива. Знаех, че са 55-60 годишни жени, но не си ги представях толкова бойни мадами. Изпърпори с мотора, удари спирачка и бодро скокна. Събрахме се. Трябваше да оберем четирите натежали от плод сливи. Благодатна се оказа тази година. Дърветата отрупани. Ябълките също са родили, а гроздето, от сега е едро и кехлибарено. 
    Сините сливи тупваха на земята и бързите ни ръце пълнеха кофа след кофа. Последното дръвче обаче ни създаде проблем. Половината от клоните му се бяха разперили в двора на съседите, точно над къщичката на огромен ротвайлер. Докато се усетя и синът ми прескокна в съседския двор да събере сливите.
   - Излизай веднага от там - сгълчах го аз, но той вече си комуникираше с кучето и приятелски го милваше по главата. Обаче тази близост се оказа измамна. При първото навеждане и песът захапа ръката му. В самото начало направо ми призля, виждайки наръфаната ръка и течащата кръв. Откъде сбрах сили, да не реагирам типично по женски, още се чудя. Докато другите вече пискаха и наваляха, се хвърлих през оградата и измъкнах детето. Знам, че с чешмяна вода не трябва да се мие рана и моментално измъкнах шише ракия от хладилника. Съпругът ми, хем бе притеснен, хем виждах как кръв му капе от сърцето, като видя що ракия похабих при измиването на ръката. Колкото съм страхлива, при вида на шуртящата кръв без да се замисля, затиснах с пръсти раната, за да спра кръвта. И така до медицинският пункт. Приятно изненадана бях от младата лекарка. В това малко, забутано Видинско градче, едно красиво младо момиче? През цялото време бе толкова любезна и толкова сръчно работеше. Двете непрекъснато пускахме шеги, да успокоим нахапания млад момък. Е, вече всичко е под контрол.
   Докато се върнем от санитарното занятие, групата завеждаща сливобера бе вече приключила със събирането на плодовете и сформирала своеобразна седянка за махането на костилките. Все пак джибри с костилки не се прави. Голям купон си спретнахме. Аз, като домакиня трябваше да се заема със салатката и подреждането на масата, по-добрата половинка със скарата, че "гладна мечка хоро не играе". Ехаа, като седнахме под асмата, като пийнаха мадамите, като настана един смях, сетихме се за онзи лозунг  от социалистическо време: "да не остане неодрусана слива...",е, бе изпълнен, въпреки всички рискове и дадените жертви, освен това всички бяха на мнение, че тази година на комшийката сливата не е по-едра от нашата...
   Сливовата ракийка ще е много хубава, с любов и настроение сътворена. Студените зимни вечери ще ги сгряваме с огнената течност на блага приказка...
   Усмихната нова седмица за всички. Слънчево- есенно и плодносно да е, настроение и много положителни емоции.





Гласувай:
75



Следващ постинг
Предишен постинг

1. jabalka - Привет! :))
02.09.2013 17:39
Асен Масларски - добър - аранжимент, текстът почти моето усещане за ... балкан , но хълмове и Родопи - Планина! ? ... ли е Есен! :)))
цитирай
2. freeoldmen - Благородно завиждам за сливовицата!
02.09.2013 17:39
Много я уважавам.
Радвам се, че инцидентът с кучето е минал без усложнения. Само да не им хрумне на лекарите да бият на момчето противобясна ваксина, какъвто обичай имат. От опит знам, че са много болезнени, но затова пък безсмислени, защото ако кучето имаше бяс, щеше досега да е умряло, при тях болестта се развива много бързо.
Поздрави!
цитирай
3. katana - Съчувствам на по-добрата половинка!
02.09.2013 17:46
Един съчувствен виц по темата. Мъж си взима едно шишенце за из път и си тръгва. Да, ама се спава и пада. Попива се, нещо е влажно.
-Боже, Боженцееееее, дано е кръв!
цитирай
4. makont - Ябълчица Златна, преди да се отдадем на сливоберание наистина бяхме в Родопите.
02.09.2013 18:58
jabalka написа:
Асен Масларски - добър - аранжимент, текстът почти моето усещане за ... балкан , но хълмове и Родопи - Планина! ? ... ли е Есен! :)))

Невероятно е, в една вила в дъбовата гора до три водоема. Риболов, разходки и двата мопса с нас, разбира се. Милите препътуваха цяла България. Вечер палехме камината и сладко цвърчаха пържолки. Добре, че не нашишкавях. Обожавам планината, обичам и ей така под асмата, пък и да свършим нещо полезно. Прегръдки от мен и хубава вечер!
цитирай
5. makont - Здравей, слава Богу, докторката беше готина и му би само тетанус,
02.09.2013 19:00
freeoldmen написа:
Много я уважавам.
Радвам се, че инцидентът с кучето е минал без усложнения. Само да не им хрумне на лекарите да бият на момчето противобясна ваксина, какъвто обичай имат. От опит знам, че са много болезнени, но затова пък безсмислени, защото ако кучето имаше бяс, щеше досега да е умряло, при тях болестта се развива много бързо.
Поздрави!

противобясна е напълно излишно. Бясът се хваща от лисици, доколкото знам, а това все пак е домашно куче. Пък и му бяхме налазили в територията, то за себе си беше право добичето. А ракийката от сини сливи наистина е невероятна. Тази година ще я бъде. Усмивки от мен и хубава вечер!
цитирай
6. makont - Здравей, нещо такова се получи и при нас. Докато спасявах детето мълча,
02.09.2013 19:01
katana написа:
Един съчувствен виц по темата. Мъж си взима едно шишенце за из път и си тръгва. Да, ама се спава и пада. Попива се, нещо е влажно.
-Боже, Боженцееееее, дано е кръв!

като комунист на разпит, но после какво дудняне беше. Добре, че не хванах плумарито, че тогава сигурно щеше да прекрати моите противоинфекциозни процедури. Усмивки и хубава вечер!
цитирай
7. scarlety - Ученото си е учено;)))
02.09.2013 19:33
Дезинфекция с ракийка:))))
И ние сме имали инцидент и то със собственото ни кученце. Синчето решило да подразни животното като му подава парче луканка, стиснато между зъбите, с последващо отдръпване. В резултат от това издевателство се получи разкъсана устна, която шихме в кабинета...
Поздрави и прегръдки, Майски и наздраве!
цитирай
8. jeremy231 - Сещам се за Чудомир и зъбите. :-))))))))
02.09.2013 20:24
Упойката вътрешно. И дезинфекцията. Съчувствам за синчето, ама сега се гордее с белезите си. На мъж ти изказвам още по-големи съчувствия. Така да се каже, съмишленически! Поздрав Майски!
цитирай
9. megg - Юнак си ти, Мая! :))
02.09.2013 20:39
И детето спаси, и за раната се погрижи ( Добре, че всичко е завършило без сериозни последствия! ), и със сливобера се справи!
Наздраве! И хубава седмица, с много усмивки и септемврийско слънце - меко и галещо! :)
цитирай
10. tit - хе, какво подвеждащо заглавие!:)))
02.09.2013 20:53
Наздраве, Маконт!
Зимъс разкажи за греяната;):))
цитирай
11. makont - Нали, Ади, номера е да е качествена дезинфекцията,
02.09.2013 21:40
scarlety написа:
Дезинфекция с ракийка:))))
И ние сме имали инцидент и то със собственото ни кученце. Синчето решило да подразни животното като му подава парче луканка, стиснато между зъбите, с последващо отдръпване. В резултат от това издевателство се получи разкъсана устна, която шихме в кабинета...
Поздрави и прегръдки, Майски и наздраве!

сега вяма да ти казвам що дизинфекционна течност ще се произведе. Но държа да подчертая, че става въпрос за вътрешна дезинфекция. Наздраве и от мен, все още има стара ракийка от грозденцето. Изобщо, не си оставяме магарето в калта. Усмивки!
цитирай
12. monna - Много човешко...
02.09.2013 21:42
...хубаво разказваш, Мая!
цитирай
13. makont - Ах вие мъжете какви сте лисици,
02.09.2013 21:43
jeremy231 написа:
Упойката вътрешно. И дезинфекцията. Съчувствам за синчето, ама сега се гордее с белезите си. На мъж ти изказвам още по-големи съчувствия. Така да се каже, съмишленически! Поздрав Майски!

горкият Гергов, нали, а аз дето направо влязох в леговището на вълка, хабейки от скъпоценната течност?! А синчето, прав си, сега се прави на герой пред гаджето. Усмивки от мен и хубава вечер, хайде от мен да мине, може малко вътрешна дезинфекция и след това лека промивка с бяло винце, или в краен случай с бира. Наздраве!
цитирай
14. makont - Мег, честно, юнак съм си. Ако знаеш колко съм страхлива при кръв и рани,
02.09.2013 21:46
megg написа:
И детето спаси, и за раната се погрижи ( Добре, че всичко е завършило без сериозни последствия! ), и със сливобера се справи!
Наздраве! И хубава седмица, с много усмивки и септемврийско слънце - меко и галещо! :)

от къе се взе тази смелост в мен. Всъщносхт само аз запазих самообладание, може би защото става въпрос за сина ми. Майката си е майка, просто никаква паника не изпитах, действах толкова хладнокръвно. След като се върнахме от лекаря, вече се резтреперих, но Гергов бърсо погаси треперенето с една вътрешна дезинфекцийка и те така. Изобщо беше ден на прочистването със спирт. Усмивки, всичко отминало вече може да се погледне с усмивка. Хубава вечер от мен!
цитирай
15. makont - Тит, изобщо не си е подвеждащо,
02.09.2013 21:49
tit написа:
Наздраве, Маконт!
Зимъс разкажи за греяната;):))

на теб мога да се оплача, и аз самата съм жива рана. В 21-ви век, цялата съм изпохапана от бълхи и комари. Същите съседи с кучето гледат прасета точно до въпросната слива, и аз нали съм беличка и сладичка, всичко живо ме хапе, коя буба от където мине, сега съм с нахапани крака и ръце, а където ме е близнало слънцето съм изприщена от слънчева алергия. Но какво да се прави. Скъпоценната течност иска жертви. А греяна я обожавам, ей така с карамелизирана захар в джезвето и после ракийката от горе, охххх, как ми се доидва зима, да ми е студено и греяната ракийка, ох, ще доди. Усмивки и хубава вечер!
цитирай
16. mt46 - Поздрав!...
02.09.2013 22:09
Добра работа сте свършили!... Нашият материал от сини сливи е вече готов за варене...
цитирай
17. freeoldmen - Eй, няма да разваляте сливовицата!!!
02.09.2013 23:25
Ще греете някаква друга шльокавица!
Това е престъпно!!!
цитирай
18. metlichina - уютно е при теб...
02.09.2013 23:43
по човешки истинско и топло... а сливовицата си чудно нещо...
и Асен Масларски... истинско удоволствие..
цитирай
19. ivoki - След ракийката какво следва? ;-)
03.09.2013 00:56
След ракийката какво следва? ;-)
цитирай
20. tili - Приятелски ротвайлер!
03.09.2013 08:07
Как не! Добре сте си прекарали:)
Ще чакам разказчето за гроздовата,а дотогава - здрави и красиви :)))
цитирай
21. faktifakti - голям купон сте спретнали.
03.09.2013 13:12
позитивна си , както винаги.
усмивки.
цитирай
22. demonwind - Последния път, когато
03.09.2013 14:46
варихме ракия с дружината, беше в Елхово. Бащата на единия молодец а вареше, ние асистирахме. Хубава, гроздова ракийка. Цяла седмица стояхме, докато градчето не пропищя тотално. Свинщнината беше пълна, пияни метъли се търкаляха по центъра, а за капак имахме и разпопен поп - пияница в компанията, който пееше литургия като се натряска като казак, а това винаги ставаше посред нощ... Ракийката стана хубава, та прехубава. Петнайсет години по-късно отидох пак в Елхово, вече прошарен. Когато ме видя съседа на пича, облещи очи от ужас "Това си ти!!!!" Сякаш видя чудовище... А именно това чудовище беше пикало кьор-кютук пияно в чимшира му, а после го беше гонило из двора с една детска сабя-играчка, въобразявайки си, че е Капитан Флинт. И всичко това заради някаква забележка... Петнайсет години по-късно свинщината беше същата пихме, слушахме Slayer, плакахме за Чочо Попйорданов и Джеф Ханеман, търкаляхме се и ръмжахме - значи сме остаряли само видимо ;)

Поздрави!
цитирай
23. sestra - Само браво мога да кажа.
03.09.2013 15:23
Мисля, че момче, непрескочило ограда не е момче, пък то и момиче... та затова жертвите са оправдани отвсякъде. Благо и люто оправдани :)
цитирай
24. makont - Благодаря, просто исках да ви докосна с нещо абсолютно човешко,
03.09.2013 15:57
monna написа:
...хубаво разказваш, Мая!

без политика, без омраза, малко любов, малко битовизми и всъщност...самия живот. Поздрави!
цитирай
25. makont - Кога успяхте, та нали за да стане джибрито трябва да престои да "втаса",
03.09.2013 16:04
mt46 написа:
Добра работа сте свършили!... Нашият материал от сини сливи е вече готов за варене...

бреййй, много рано ви узряли сливите. Усмивки!
цитирай
26. makont - Спокойно, има и от джибри от виното,
03.09.2013 16:05
freeoldmen написа:
Ще греете някаква друга шльокавица!
Това е престъпно!!!

нея ще разваляме. Сливовицата е свещена, само с малко лед (аз поне така я обичам). Поздрави!
цитирай
27. makont - Благодаря ти синьо Цвете,
03.09.2013 16:30
metlichina написа:
по човешки истинско и топло... а сливовицата си чудно нещо...
и Асен Масларски... истинско удоволствие..

така обичам аз, уютничко и топличко и...малко сливовица, за разкош. Усмивки!
цитирай
28. makont - О, имам такова богато въображение,
03.09.2013 16:32
ivoki написа:
След ракийката какво следва? ;-)

може да се премине от степен пийнал, подпийнал, веселяк до кьоркютук. Аз лично, ако лекинко подпийна, ставам много тъжна, затварям се в някой ъгъл и си трайкам. За това съвсем мъничко, за червени бузки и настроение. Усмивки!
цитирай
29. makont - Тили, към двайсти ще берем гроздето,
03.09.2013 16:36
tili написа:
Как не! Добре сте си прекарали:)
Ще чакам разказчето за гроздовата,а дотогава - здрави и красиви :)))

там е другото свещенодействие, правенето на виното. Аз много обичам тези моменти, никога не ми е тежал гроздобера. Толкова е хубаво и се чувстваш полезен и много, много важен, защото виното си е едно от най-важните неща на света. А какво вино става, с дъх на хамбурски мискет и отел, и най-важното, винаги направено с много любов и настроение. Усмивки!
цитирай
30. makont - Факти, невероятно бе, наистина,
03.09.2013 16:37
faktifakti написа:
позитивна си , както винаги.
усмивки.

такъв смях, а честно толкова много работа свършихме. Всъщност аз не обичам да правя нещо начумерена, ако не съм нахилена, не се получава. Усмивки и за теб, вълшебно момиче!
цитирай
31. makont - А, ние така варим сливова ракия в ГДР,
03.09.2013 16:40
demonwind написа:
варихме ракия с дружината, беше в Елхово. Бащата на единия молодец а вареше, ние асистирахме. Хубава, гроздова ракийка. Цяла седмица стояхме, докато градчето не пропищя тотално. Свинщнината беше пълна, пияни метъли се търкаляха по центъра, а за капак имахме и разпопен поп - пияница в компанията, който пееше литургия като се натряска като казак, а това винаги ставаше посред нощ... Ракийката стана хубава, та прехубава. Петнайсет години по-късно отидох пак в Елхово, вече прошарен. Когато ме видя съседа на пича, облещи очи от ужас "Това си ти!!!!" Сякаш видя чудовище... А именно това чудовище беше пикало кьор-кютук пияно в чимшира му, а после го беше гонило из двора с една детска сабя-играчка, въобразявайки си, че е Капитан Флинт. И всичко това заради някаква забележка... Петнайсет години по-късно свинщината беше същата пихме, слушахме Slayer, плакахме за Чочо Попйорданов и Джеф Ханеман, търкаляхме се и ръмжахме - значи сме остаряли само видимо ;)

Поздрави!

(Горна Диканя Радомирско), там с колегите на съпруга ми, няма да ти казвам какво напиване се получава и какъв купон до зори. Аз лично се пазя, че не могя да пия много, много, но за блясък в очите. Пък и нали трябва да има един трезвен за изпълнение на заповедите: "Донеси ми...това...онова...", аз винаги имам сили за това. Усмивки!
цитирай
32. makont - Права си, Стани,
03.09.2013 16:41
sestra написа:
Мисля, че момче, непрескочило ограда не е момче, пък то и момиче... та затова жертвите са оправдани отвсякъде. Благо и люто оправдани :)

сега направо предизвиква завист с лютата си рана, а всички мацки жив са го ожалили и са доста по-сговорчиви. А пък гаджето му го гледа като Бог, пък и и донесохме слевке и грозденце и си е изцяло наша. Само да не ми спретнат някоое бебе, че са още ученици. Усмивки!
цитирай
33. tota - Ех, Мая...
03.09.2013 16:50
Хубаво преживяване, добре разказано ...с чувство!! Поздрави!
цитирай
34. makont - Много хубаво, Ати, когато си близо там до лозите, до дърветата,
03.09.2013 16:55
tota написа:
Хубаво преживяване, добре разказано ...с чувство!! Поздрави!

животът преминава в друго измерение. Истинско е някак си. Обичам, когато си отивам там, друга съм. Усмивки!
цитирай
35. mt46 - Да, нашите са ранни...
03.09.2013 16:56
makont написа:
mt46 написа:
Добра работа сте свършили!... Нашият материал от сини сливи е вече готов за варене...

бреййй, много рано ви узряли сливите. Усмивки!

По обяд насипахме материала в казана... Сега отивам да видя колко литра сме изкарали...
Поздрави!...
цитирай
36. tota - Хубаво преживяване, добре разк...
03.09.2013 21:15
makont написа:
tota написа:
Хубаво преживяване, добре разказано ...с чувство!! Поздрави!

животът преминава в друго измерение. Истинско е някак си. Обичам, когато си отивам там, друга съм. Усмивки!


Била съм в твоя край преди много години. Прекрасен е. Имам приятелка родена в Граничак, друга във Видин. Говорят винаги с любов за родното място.
Докосването до природата е божествено. Наистина си щастлива с тези мигове.
цитирай
37. makont - Сърдечно благодаря!
03.09.2013 22:23
gelert написа:
приеми моите адмирации !

Спокойна вечер от мен!
цитирай
38. makont - Видин е невероятен и целият край.
03.09.2013 22:25
tota написа:
makont написа:
tota написа:
Хубаво преживяване, добре разказано ...с чувство!! Поздрави!

животът преминава в друго измерение. Истинско е някак си. Обичам, когато си отивам там, друга съм. Усмивки!


Била съм в твоя край преди много години. Прекрасен е. Имам приятелка родена в Граничак, друга във Видин. Говорят винаги с любов за родното място.
Докосването до природата е божествено. Наистина си щастлива с тези мигове.

Като си помисля за там и една топка се свива в стомаха ми. Нищо вече не е същото. Все още има при кой да отидем, но там на село, където ходех като дете вече няма никой. Почти цялото село е затрито, къщите се рушат. Трябва да се връщаме, поне от време на време, като не можем завинаги.
цитирай
39. hristo27 - Юнак без рани няма. А ти да почерпиш ...
04.09.2013 15:01
Юнак без рани няма. А ти да почерпиш като стане сливовицата. :)))
цитирай
40. makont - Ухаа, нямаш проблеми,
04.09.2013 15:49
hristo27 написа:
Юнак без рани няма. А ти да почерпиш като стане сливовицата. :)))

аз не съм скръндза. Усмивки!
цитирай
41. stela50 - Твоите разкази са винаги толкова интересно поднесени,
04.09.2013 18:21
невероятно естествен и лек изказ, сладкодумие, остроумие ...
Стига толкова засега, да не вирнеш нослето ...
Всичко е добре, щом завършва добре, имаш смело момче ...
А и с ракийката всичко е под контрол, ще стопля гърлото
и душата в студените дни ...
Поздрави, Майче !
цитирай
42. ckarlet - Сигурно ти казват сладкодумната, ...
04.09.2013 19:46
Сигурно ти казват сладкодумната, Мая!:) Толкова е забавно да ти гостува човек! Радвам се, че има такива хора като теб! Весела и успешна седмица на всички!
цитирай
43. dorichela - Маконт,
04.09.2013 21:48
сладка да ви е ракията после! Особено на жертвения агнец, дето буквално кръв и пот е пролял за нея! :)
цитирай
44. dinkov - Динков
05.09.2013 00:30
Да ама веднъж загоря казана. А бях млад. И кой ще го чисти. Ами младото. Аз с главата надолу търкам само стъпалата ми стърчат от казана :))). Да но спасихме ракията. Е гроздова де, ама и от сливова не се отказвам. Наздраве !
Ицко
цитирай
45. makont - Четкай ме, четкай ме Таничка, ухото и очите обичат такива неща,
05.09.2013 10:35
stela50 написа:
невероятно естествен и лек изказ, сладкодумие, остроумие ...
Стига толкова засега, да не вирнеш нослето ...
Всичко е добре, щом завършва добре, имаш смело момче ...
А и с ракийката всичко е под контрол, ще стопля гърлото
и душата в студените дни ...
Поздрави, Майче !

няма да вирна нослето, обещавам, но ми е приятно и благодаря. Радвам се, че ти харесва. Само да стане ракийката и ще има по една виртуална чашка а всички. Можем да си изфантазираме и мезетата и ще си направим седянка. Усмивки!
цитирай
46. makont - За сладкодумна не знам, но съм сладкоУмна (умря циганката).
05.09.2013 10:37
ckarlet написа:
Сигурно ти казват сладкодумната, Мая!:) Толкова е забавно да ти гостува човек! Радвам се, че има такива хора като теб! Весела и успешна седмица на всички!

Това е защото имам страшно много работа в момента и така се самонасъсквам, за да работя с настроение. Усмивки Скарлет и аз се радвам, че те забавляват моите драсканици, всъщност това е целта.
цитирай
47. makont - А, мама ще даде и на детето да си близне от ракийката,
05.09.2013 10:38
dorichela написа:
сладка да ви е ракията после! Особено на жертвения агнец, дето буквално кръв и пот е пролял за нея! :)

та после сладко да спи и да слушка. Едно време бабите как са ги хранили с попара с вино. Поздрави Дорич!
цитирай
48. makont - И гроздовата не е за изхвърляне, важен е майсторлъкът.
05.09.2013 10:42
dinkov написа:
Да ама веднъж загоря казана. А бях млад. И кой ще го чисти. Ами младото. Аз с главата надолу търкам само стъпалата ми стърчат от казана :))). Да но спасихме ракията. Е гроздова де, ама и от сливова не се отказвам. Наздраве !
Ицко

Знаеш ли, сега ще експериментираме със ракия от смокини. Имаме 4 смокини. Когато узреят, берем и в торбички във фризера (нали не зрее цялото дръвче по едно и също време), доста мат,рял се е събрал. Ще снеса информация за експеримента, казват, че ракията от смокини била божествена. Аз не пия много, много, но се научих да ценя хубавата ракийка, така, че ако наистина е елексир...ще видим. Усмивки!
цитирай
49. vostroto - :)Голяма работа си. . . :) Вчера ме ...
05.09.2013 18:09
:)Голяма работа си...:) Вчера ме разсмя, днес ме усмихна:)
Въпреки премеждията ви (неизбежните, за всички ни), при вас е истински оазис на доброто настроение!:) Радвам се, и ви желая веселите истории край да нямат!:) (Тъкмо редовно ще ни разсмиваш;))
При нас тази година може да се каже, че също бе добра, само кайсиите, и част от прасковите се поизложиха:)
Благодарности за споделянето, и поздрави за таланта!
цитирай
50. vilish - Страхотно разказваш, Мая!
05.09.2013 23:13
Представих си как би могло да се разкаже случилото се от някой, лишен от твоето умение да го правиш... А ти го превръщаш в завладяваща история, пълна с хумор, емоции, смисъл!!!
Сърдечен поздрав и пожелания за слънчева, цветна и усмихната есен за теб и близките ти хора!
цитирай
51. inel379 - Забравяме за изживяното напрежение, щом краят е добър
06.09.2013 01:26
и е хубаво, че така сме устроени.
И аз съм забелязала за себе си,
че ставам като стомана в такива моменти.
Реагирам бързо и точно,
почти като робот съсредоточено.
Сякаш чувствата ми съвсем се изпаряват,
за да не ми пречат.
Когато всичко се размине,
се отпускам, размеквам
и емоционално се събуждам.
Тогава няколко глътки
нашенска гроздова ракийка
са най-чудотворното лекарство,
за което можем да мечтаем!:)
Готови сме да прегърнем целия свят
и да се радваме като деца на красотата му!
Усещаме истински колко сме щастливи!
С близки хора край себе си,
още повече!:)
Да са живи традициите наши,
дето с толкова земни радости човешки
ни даряват и ни връщат тръпката,
пулсиращата енергия за истинското в живота, поддържащо желанието ни за него!
Всичко е любов, мила!
Всичко е любов!
Не спирай да я проявяваш във всичките й форми!
Умееш и да я предаваш - естествено и с много настроение!
Благодаря за което!:)))
Свеж приятелски поздрав от мен
и сърдечни усмивки!:)))
цитирай
52. makont - Здравей, радвам се, че те накарах да се засмееш!
06.09.2013 17:59
vostroto написа:
:)Голяма работа си...:) Вчера ме разсмя, днес ме усмихна:)
Въпреки премеждията ви (неизбежните, за всички ни), при вас е истински оазис на доброто настроение!:) Радвам се, и ви желая веселите истории край да нямат!:) (Тъкмо редовно ще ни разсмиваш;))
При нас тази година може да се каже, че също бе добра, само кайсиите, и част от прасковите се поизложиха:)
Благодарности за споделянето, и поздрави за таланта!

Не се кахъри, и по видинския край прасковите не са хубави, а двете ни кайсий изобщо не родиха. Явно всяка година си е избира определен плод. Усмивки и хубави празнични дни!
цитирай
53. makont - Благодаря ти, брей как ме четкате всички,
06.09.2013 18:03
vilish написа:
Представих си как би могло да се разкаже случилото се от някой, лишен от твоето умение да го правиш... А ти го превръщаш в завладяваща история, пълна с хумор, емоции, смисъл!!!
Сърдечен поздрав и пожелания за слънчева, цветна и усмихната есен за теб и близките ти хора!

верно ще взема да вирна нос. Знаеш ли, когато бях малка, учителят, който водеше кръжока по етнография във пионерския дом във Видин ме викаше вечер, когато имаха занимания, да им разказвам приказки. Забелязал, че когато аз им разказвам приказки, децата изработвали много красиви неща и работели по-съсредоточено. Пък аз просто им преразказвах приказките на Николай Райнов. Обожавах ги. Усмивки и хубави празнични дни за теб!
цитирай
54. makont - Здравей и пак ти благодаря за хубавия коментар, да всичко е любов,
06.09.2013 18:07
inel379 написа:
и е хубаво, че така сме устроени.
И аз съм забелязала за себе си,
че ставам като стомана в такива моменти.
Реагирам бързо и точно,
почти като робот съсредоточено.
Сякаш чувствата ми съвсем се изпаряват,
за да не ми пречат.
Когато всичко се размине,
се отпускам, размеквам
и емоционално се събуждам.
Тогава няколко глътки
нашенска гроздова ракийка
са най-чудотворното лекарство,
за което можем да мечтаем!:)
Готови сме да прегърнем целия свят
и да се радваме като деца на красотата му!
Усещаме истински колко сме щастливи!
С близки хора край себе си,
още повече!:)
Да са живи традициите наши,
дето с толкова земни радости човешки
ни даряват и ни връщат тръпката,
пулсиращата енергия за истинското в живота, поддържащо желанието ни за него!
Всичко е любов, мила!
Всичко е любов!
Не спирай да я проявяваш във всичките й форми!
Умееш и да я предаваш - естествено и с много настроение!
Благодаря за което!:)))
Свеж приятелски поздрав от мен
и сърдечни усмивки!:)))

без любов нищо не можеш да сътвориш. Как хубаво си го казала" Пулсиращата енергия за истинското в живота", това е любовта, във всичките и форми, към всичко, без което не можем, към всички, без които не можем и към всички, които не могат без нас. Без любов няма да се получи, нама да я има спойката. Прегръдки и хубави празници!
цитирай
55. gocho52 - "Сините сливи са зелени."
08.09.2013 11:44
Вчера съседът по селски имот
ми даде дамаджана с ракия от моята слива...
Ще я пробваме.
цитирай
56. makont - Естествено, без пробване нищо не става,
08.09.2013 20:55
gocho52 написа:
Вчера съседът по селски имот
ми даде дамаджана с ракия от моята слива...
Ще я пробваме.

лошото е, че след пробите се започва едно изпращане....та до заранта. Усмихната седмица!
цитирай
57. djani - Eжегодно с радост изпълнявам социалистическия ти лозунг...
11.09.2013 21:40
С баба ЛАДА - комби, ежегодно пълня три - четири бидона и не оставям на село в двора слива неодрусана. Но, за съжаление по селата друго, освен джанки почти не остана. От 200 км. разстояние селскостопански бизнес не се прави. Трябва всичко да си напазариш, вкл. и зарзавата. А освен твоят лозунг има и част от писмо на булка до мъжа и, "че е на чесана, чак до сливата". Та пийнем ли от сливовата, хуморът ни е за долната част от телесата ни...
цитирай
58. makont - Джани, много се смях на тази "на чесана, чак ..."
12.09.2013 17:13
djani написа:
С баба ЛАДА - комби, ежегодно пълня три - четири бидона и не оставям на село в двора слива неодрусана. Но, за съжаление по селата друго, освен джанки почти не остана. От 200 км. разстояние селскостопански бизнес не се прави. Трябва всичко да си напазариш, вкл. и зарзавата. А освен твоят лозунг има и част от писмо на булка до мъжа и, "че е на чесана, чак до сливата". Та пийнем ли от сливовата, хуморът ни е за долната част от телесата ни...

Трябва да ти кажа, че все още добре се справяме с координацията, въпреки 200-те километра. Някоя баба извърже лозето, някой го попръска, платим им някой лев и всички доволни. Виж за брането, там сме. А сливите нищо не искат. Обаче нашите едри тази година, хич не са джанки. Такива хубави сливи за пръв път раждат дръвчетата. И ябълките са хубави. Май започва да им минава отравянето от войната в Сърбия. По едно време почти всичко беше измряло и не раждаше. Сега само кайсийте и прасковите още не могат да се съвземат, но и това ще стане. Хубава вечер от мен!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3046150
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930