Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.10.2013 13:35 - Остани, сега е нашето време...
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 30289 Коментари: 86 Гласове:
84

Последна промяна: 22.10.2013 14:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



Когато си отивате от някого
не спирайте да мислите,
за него
и с първото изсвирване на влака,
не го откъсвайте от себе си.

Когато си отивате,
помнете че
някой е останал на перона.
Повярвайте на неговото чакане,
потънал в светлото на спомена.

Оставащият може би ще плаче,
за да привикне с празнотата...
Когато си отивате от някого
не му отнемайте надеждата.

Не му отнемайте очакването и
тъжното, безкрайно вглеждане,
Когато си отивате от някого,
оставяйте от себе си
по нещо...

   Направих плах опит да полетя на крилете на поезията, но за да не се разбия, разчитам на меката постеля от малките перца снизхождение от Ваша страна.
    Раздялата е нещо тъжно, нечовешко, защото винаги се случва там, където е имало щастие. Когато хлопвате вратата след някой, оставете я мъничко открехната, само за един лъч надежда, през този процеп може да влезе очакването... А от очакването до завръщането стои само една думичка - ОБИЧ!
Илюстрирам с музика, преминавайки от раздялата, през раздиращата самота и...Оставям Ви в ръцете на Богдана, Кичка и Лара Фабиан и прекрасните им гласове...









Гласувай:
88



Следващ постинг
Предишен постинг

1. faktifakti - смятам, че чудесно летиш и на крилете на поезията.
21.10.2013 13:39
изкуството е усещане , въздействие..
прегръдки
цитирай
2. makont - Благодаря Факти, точно от това имах нужда, малко, мъъъничко
21.10.2013 13:43
faktifakti написа:
изкуството е усещане , въздействие..
прегръдки

начеткване. Обещавам все пак повече да не се напъвам с поезия. Важното е, че беше от сърце. Сега съм щастлива, казват, че една похвала носи удовлетворение с 5% повече от секса, представяш ли си, как се чувствам сега. Усмивки, слънчево момиче!
цитирай
3. zabavnata - Здравей, Майче!
21.10.2013 13:44
Отдава ти се да пишеш. Изкуството да предадеш емоция чрез думите си, написани върху лист хартия... Листът пък се замени със съвременните "джаджи".
Хубав, есенен ден!
цитирай
4. mt46 - Поздрав!...
21.10.2013 13:44
Добро стихо-послание, смислено, ритмично...
Да, вратата не бива да се затваря завинаги...
Лек ден!...
цитирай
5. mitkaloto - Изненада! И успех!
21.10.2013 14:07
Изненада! И успех!
цитирай
6. makont - О, Анич, то не са перца снизхождение, то си е направо пухен дюшек,
21.10.2013 14:13
zabavnata написа:
Отдава ти се да пишеш. Изкуството да предадеш емоция чрез думите си, написани върху лист хартия... Листът пък се замени със съвременните "джаджи".
Хубав, есенен ден!

знаеш ли, че това нещо го написах когато бях на 18 години и Гергов го отнесе влака в казармата, сигурно вътрешно съм обвинявала и него самия, че ме оставя сама. Като ранена птица бях. Сега изобщо не се и опитвам да пиша стихове. Пазя си онези от детските години в една тетрадка. Усмивки и слънчева седмица! И моля те, ти го удари на поезия, а не на политика. Политиката няма да я оправим, но пишеш много хубави стихове. Прегръдки!
цитирай
7. makont - Ейй, само на можах точно да разбера хорей ли е,
21.10.2013 14:14
mt46 написа:
Добро стихо-послание, смислено, ритмично...
Да, вратата не бива да се затваря завинаги...
Лек ден!...

амфибрахий ли е, или нещо друго. Все пак е от сърце. Усмивки!
цитирай
8. makont - Стига де, ще си сложа една шапка
21.10.2013 14:15
mitkaloto написа:
Изненада! И успех!

с перца, за да обирам овациите (нещо много ми е перушинено, напоследък, само пера ми се въртят в главата). Благодаря и усмихната и спорна седмица!
цитирай
9. joysii - Лара Фабиан. Харесва ми. Това, к...
21.10.2013 15:03
Лара Фабиан. Харесва ми. Това ,което си написала - също.
Разделите са нещо отвратително. Както и да се опитваме да видим в тях 50-те процента позитивизъм, все се стига до сълзи.
Споменаваш,че си написала това стихотворение на 18 години? Чудесно!
Браво,миличка!
цитирай
10. marmota - marmota
21.10.2013 15:04
Чудесно си до написала.Дерзай!
цитирай
11. kasnaprolet9999 - Много добре си го написала, не съм се ...
21.10.2013 15:11
Много добре си го написала, не съм се замисляла да оставям някаква надежда, когато съм си тръгвала от някой, но може би е трябвало, защото е наистина жестоко, погледнато от страна на изоставения. Поздрави!!
цитирай
12. makont - Джойс, благодаря ти,
21.10.2013 15:34
joysii написа:
Лара Фабиан. Харесва ми. Това ,което си написала - също.
Разделите са нещо отвратително. Както и да се опитваме да видим в тях 50-те процента позитивизъм, все се стига до сълзи.
Споменаваш,че си написала това стихотворение на 18 години? Чудесно!
Браво,миличка!

сега не се опитвам, защото нямам самочувствие, че мога. Със сигурност си личи, че е детинско, но пък е от сърце. Усмивки от мен и красива и слънчева седмица!
цитирай
13. makont - Тц, ще си се впусна в прозата, аз съм доста
21.10.2013 15:35
marmota написа:
Чудесно си до написала.Дерзай!

обстоятелствена и в поезията ми е тясно. Усмивки и благодаря!
цитирай
14. makont - Ох, Вени, аз не, че съм преживяла раздяла,
21.10.2013 15:39
kasnaprolet9999 написа:
Много добре си го написала, не съм се замисляла да оставям някаква надежда, когато съм си тръгвала от някой, но може би е трябвало, защото е наистина жестоко, погледнато от страна на изоставения. Поздрави!!

но го усещам със сърцето си, че няма да мога. Това ме е направило доста компромисна личност, но без да се загубя, разбира се. Важен е балансът(хайде пак го докарах до счетоводни термини). Изобщо, най-мразя някой около мен да страда, ако може това да съм аз, за да не виждам болката в очите на тези, които обичам. Усмивки!
цитирай
15. magnoliya - Опитът ти да полетиш на крилете на ...
21.10.2013 15:40
Опитът ти да полетиш на крилете на поезията е сполучлив! Хареса ми написаното и си мисля че би трябвало да продължиш да пишеш.
Поздрави!
цитирай
16. makont - Здравей Цветно Цвете,
21.10.2013 15:46
magnoliya написа:
Опитът ти да полетиш на крилете на поезията е сполучлив! Хареса ми написаното и си мисля че би трябвало да продължиш да пишеш.
Поздрави!

благодаря за поощрението, може и да ми дойде вдъхновението пак. От 30 години не съм опитвала да пиша стихове. Но виж във прозата съм "резачка", усмивки, обичам да се шегувам. Прегърни внучките, красиви са и умници. Поздрави!
цитирай
17. hel - В един коментар не споменах ли, че ...
21.10.2013 15:55
В един коментар не споменах ли, че имаш поетичен поглед?
Поздрави на 18 годишната и на сегашната Мая!
цитирай
18. cinderellathespy - Когато си отива(ме)...
21.10.2013 16:27
Ще му дойде времето и на това мое за тук....
Но някак е по твоята тема, Майче, затова ти го оставям....
Знаеш ли какво се случи днес :))
Влизам сутринта в кабинета си и си сядам зад бюрото.
Затворих прозореца и включих климатика да духа топличко.
В един момент чувам нещо зад пердето пърха...
Вдигам поглед и какво да видя : Две врабченца явно бяха влезли през нощта и си стоят едно до друго на релсата... Дали беше знамение за обичане? Иска ми се...
Даже ги заснех на клипче как летят из стаята ми и като го конвертирам вкъщи и ще го пусна във Вятърното, а после ще ти пратя линкче! Едното успя самичко да излезе, а другото се удари в прозореца в опитите си да го последва, зашемети се и падна в една саксия. Наказателния ни деловодител Валка го хвана и после го пусна през прозореца на коридора! :))
Ето стих и песен от мен в унисон с твоите мисли!
Ако има обич никой, никога не си отива от другия...,
а намира начин да е с него, въпреки условностите и мъчнотиите, и тъгата...
Прегръщам те и хубави дни до края на месеца,

Ели
___________________________________________
Когато си отива(ме)...

*
*
*
*
*

*
*
*
*
*

когато си отиваМЕ
болеем
и плачем като птици без криле
надеждата без глас да оцелеем
е пътен знак във общото небе

02.05.2013г.
@Eli

http://somewhereinthewind.blogspot.com/2013/05/blog-post_2.html
цитирай
19. makont - Благодаря, Ели, за поетичния поглед,
21.10.2013 16:37
hel написа:
В един коментар не споменах ли, че имаш поетичен поглед?
Поздрави на 18 годишната и на сегашната Мая!

всъщност нося го в душата си, но не винаги стигат думи, за да го облека, по начин, който да се приема добре. И двете Маи приемат поздрава. И от мен, придружен с усмивки и пожелание за хубава и слънчева седмица!
цитирай
20. makont - Ели, явно сме в една октава. Това с врабченцата наистина е като знамение,
21.10.2013 16:39
cinderellathespy написа:
Ще му дойде времето и на това мое за тук....
Но някак е по твоята тема, Майче, затова ти го оставям....
Знаеш ли какво се случи днес :))
Влизам сутринта в кабинета си и си сядам зад бюрото.
Затворих прозореца и включих климатика да духа топличко.
В един момент чувам нещо зад пердето пърха...
Вдигам поглед и какво да видя : Две врабченца явно бяха влезли през нощта и си стоят едно до друго на релсата... Дали беше знамение за обичане? Иска ми се...
Даже ги заснех на клипче как летят из стаята ми и като го конвертирам вкъщи и ще го пусна във Вятърното, а после ще ти пратя линкче! Едното успя самичко да излезе, а другото се удари в прозореца в опитите си да го последва, зашемети се и падна в една саксия. Наказателния ни деловодител Валка го хвана и после го пусна през прозореца на коридора! :))
Ето стих и песен от мен в унисон с твоите мисли!
Ако има обич никой, никога не си отива от другия...,
а намира начин да е с него, въпреки условностите и мъчнотиите, и тъгата...
Прегръщам те и хубави дни до края на месеца,

Ели
___________________________________________
Когато си отива(ме)...

*
*
*
*
*

*
*
*
*
*

когато си отиваМЕ
болеем
и плачем като птици без криле
надеждата без глас да оцелеем
е пътен знак във общото небе

02.05.2013г.
@Eli

http://somewhereinthewind.blogspot.com/2013/05/blog-post_2.html

красиво знамение. Обречена на любов! Прегръдки и благодаря. Усмихната и спокойна седмица и слънчево и влюбено да ти е. Сигурна съм, едното врабче ще намери другото!
цитирай
21. travell - :)
21.10.2013 16:44
Кога човек отива си от някого,
решава май единствено съдбата!
Ще има много мъка и понякога,
ще плаче за завръщане душата!
цитирай
22. makont - Може би, както се казва:"Речено е и ще се случи",
21.10.2013 16:51
travell написа:
Кога човек отива си от някого,
решава май единствено съдбата!
Ще има много мъка и понякога,
ще плаче за завръщане душата!

но имаме силата да спрем съдбата, сигурна съм, ако има истинска любов и ако е взаимна. Ако е само от едната страна, сигурно болката ще е непоносима. Поздрави и хубава седмица!
цитирай
23. ivana59 - Привет, Мая!
21.10.2013 17:15
Окончателно се отричам от определението си за счетоводител:“куче до купа сено - не яде, но не дава и на другите“ :) Ти си единственото истинско опровержение! Благодаря! Радвам се, че те познавам, макар и виртуално :) Пиши! Чета те с огромна радост.

цитирай
24. vesever - Много е силно, Мая!
21.10.2013 17:18
Много е силно, Мая!
цитирай
25. stela50 - Майче, прекрасно е ... душата ти е поезия ...
21.10.2013 17:38
Никога няма да разбера какво правиш при тези цифри,
но може би там е разковничето на многостранните ти
таланти ... Наистина е хубаво ... много хубаво,
музиката - също... Поздравления !
Чудесница си ! :)
цитирай
26. aip55 - Привет!
21.10.2013 17:49
Докосващо, имам чувството, че си го писала с мои мисли.....,,детство без татко"
Знам, че не е така, но поразително единомислие имам с теб. А стихото ти е добро и не стъпвай плахо в поезията, защото имаш дипломатично мислене, което е голям плюс в стиховете.
цитирай
27. erato7 - Аплодисменти и от мен, Майче! Ст...
21.10.2013 18:05
Аплодисменти и от мен, Майче! Стихът ти докосва, вълнува!
Прегръдка за теб!
цитирай
28. harvi - Мая, според мен имаш сериозни дадености, които не трябва да оставяш да закърняват!
21.10.2013 20:12
Много добре звучи това стихотворение и е доста мъдро за тази крехка възраст (ама счетоводителите са си мъдреци по рождение :) )!
Просто позволи на ума си да полети отново! Открехни вратата...
А ние оставаме на перона да чакаме следващия... стих :)
Поздрави
цитирай
29. brym4ence87 - Сподели още, Майче!
21.10.2013 20:23
Много ми хареса! :-)
цитирай
30. paciencia - Браво, Мая!
21.10.2013 21:55
Колко приятно ме изненада! Наистина си много добра и в поезията!Почувствах го. След всеки август(отпуска) прекаран у дома, вече години наред заминавам и чувствам тъгата, която оставям след себе си. Винаги си мисля за оставащите, за тъгата им. Поздрави!
цитирай
31. tota - И от мен имаш браво, Мая!
21.10.2013 22:49
Красиво и мъдро послание:" Когато си отивате от някого, оставяйте от себе си по нещо..."

Поздрави!
цитирай
32. dinkov - Динков
22.10.2013 00:18
Когато си отиваш,
вратата плътно затвори,
там където ще идеш,
щастието намери,
а моя образ,
в сърцето запази.

Но някой път,
в ясна нощ,
главата нагоре си вдигни,
звездите погледни,
минали дни си припомни,
ако заслужавам, за мене си спомни.

Навярно тъга, ще те обхване,
гърдите малко ще те заболият,
но моля те, твоята усмивка,
по звездите ми прати,
тя ще ме стопля,
в студените, зимни дни.

Живота шарен е,
какво ли ще ни поднесе...
бъдещето ще покаже...
а младостта не се повтаря,
тя се просто изживява,
и красивия момент остава.

Ако в труден час,
от мене нужда имаш ти,
и съм още на грешната земя,
макар и остарял,
макар и побелял,
с червени рози ще те чакат тук.

Ех, makont на 18 се пише красиво, с надежда, а на .... (не, че сме много стари де :))) ) с малко тъга.
Благодаря ти, провокира ме и аз малко да стихоплетствам.

Поздрав.
Ицко

цитирай
33. karaiany - Hubavo, Hubavo, Maiche! Nikak ne e ...
22.10.2013 04:06
Hubavo,Hubavo,Maiche! Nikak ne e losho kato za sefte!:) pozdravi !
цитирай
34. makont - Ваничка, ах, че се смях на определението на счети, направо хищникът 2,
22.10.2013 09:34
ivana59 написа:
Окончателно се отричам от определението си за счетоводител:“куче до купа сено - не яде, но не дава и на другите“ :) Ти си единственото истинско опровержение! Благодаря! Радвам се, че те познавам, макар и виртуално :) Пиши! Чета те с огромна радост.


и аз се радвам, че се познаваме, хубаво е, когато с положителен заряд се приемат хората, дори и да имат трески за дялане, все пак остава онова хубаво чувство, че си помогнал на някого да изкара на повърхността своите способности, макар и далеч от таланта, все пак от сърце и искрено. Благодаря ти. Задължаваш ме, значи ще ставам все по-добра, за да опазя доверието. Обаче с поезията, не съм сигурна. Не ми е силата там. Прегръщам те и ти изпращам усмивки за един слънчев и прекрасен вторник!
цитирай
35. makont - Веси, накара ме да се усмихна,
22.10.2013 09:36
vesever написа:
Много е силно, Мая!

чак пък силно. Благодаря ти. Почувствах се като дете, на което са дали шоколад, за добре свършена работа. Усмивки и много слънчице и настроение за теб, слънчево момиче!
цитирай
36. makont - Таничка, счетоводството не можа да ме сложи в рамки, но ми дава
22.10.2013 09:41
stela50 написа:
Никога няма да разбера какво правиш при тези цифри,
но може би там е разковничето на многостранните ти
таланти ... Наистина е хубаво ... много хубаво,
музиката - също... Поздравления !
Чудесница си ! :)

възможността да правя преценка за нещата. Нещо, ако не е изпипано до край, не става. А в поезията не се чувствам в свои води, там, поне за мен са най-силно изразени емоциите, а аз много се оглеждам. Както и да е, благодаря ти за оценката. Както се казва: "Бъди красива и пиши". Прегръдки и слънчев и спокоен вторник!
цитирай
37. makont - Знаеш ли, прочетох твоят разказ за това, че ти е липсвал таткото, но
22.10.2013 09:44
aip55 написа:
Докосващо, имам чувството, че си го писала с мои мисли.....,,детство без татко"
Знам, че не е така, но поразително единомислие имам с теб. А стихото ти е добро и не стъпвай плахо в поезията, защото имаш дипломатично мислене, което е голям плюс в стиховете.

нещо ме сви за гърлото и не можах думичка да ти напиша. Аз ужасно преживявам нещата, сигурно за това от време на време са към като оголен нерв и понапиша нещо, което, странно, Ви допада. Това беше старо, наистина, но някога съм преценила, че не го мога и съм спряла с поетичните напъни. Благодаря! Усмивки!
цитирай
38. makont - Наистина, това е важното, да докосне, да се усети чувството,
22.10.2013 09:50
erato7 написа:
Аплодисменти и от мен, Майче! Стихът ти докосва, вълнува!
Прегръдка за теб!

аз не разбирам от поезия, и като чета Вашите стихове, не мога да кажа дали е хубав или не, не съм критик, емоцията е определяща при мен. Докосне ли те нещо, те хвърля в едни води, откъдето, дори сълзичка можеш да пуснеш. За мен това е истинско. Благодаря ти сърдечно. Изпращам усмивки и пожелания за един прекрасен вторник!
цитирай
39. makont - Мъдреци, обаче сме много взискателни, ти знаеш защо,
22.10.2013 09:55
harvi написа:
Много добре звучи това стихотворение и е доста мъдро за тази крехка възраст (ама счетоводителите са си мъдреци по рождение :) )!
Просто позволи на ума си да полети отново! Открехни вратата...
А ние оставаме на перона да чакаме следващия... стих :)
Поздрави

колко пъти трябва да доказваме нещо, в което сме убедени, че не е така, но трябва да ни повярват. А в поезията няма лицемерие, веднага ще те разкрият. При мен мярката се загуби, пък и станах много обстоятелствена, за това съм по-силна в немерената реч. Благодаря ти за оценката, може би ще направя плах опит пак, но... Усмивки и спорна работа!
цитирай
40. makont - Само така, Бръмч,начеткай кака си, ще вземат да ми се изчервят ушите.
22.10.2013 09:59
brym4ence87 написа:
Много ми хареса! :-)

Благодаря ти. Все пак е хубаво. Усмивки и влюбен и слънчев вторник!
цитирай
41. makont - Да, тъгата, все за нея са написани най-хубавите стихове,
22.10.2013 10:03
paciencia написа:
Колко приятно ме изненада! Наистина си много добра и в поезията!Почувствах го. След всеки август(отпуска) прекаран у дома, вече години наред заминавам и чувствам тъгата, която оставям след себе си. Винаги си мисля за оставащите, за тъгата им. Поздрави!

Май си уловила точно чувството, което съм се опитала да предам и съпричасността, това, че се обръщаш към себе си и го свързваш с твой лични преживявания и емоции, това май е най-важното в поезията, а не как са подредени думичките, дали е издържано, по някакви си там критерии. Благодаря ти! Днес ще е прекрасен слънчев ден, усмихнат и успешен да е за теб!
цитирай
42. makont - Лаконично и решително!
22.10.2013 10:08
yohnny написа:
Ставаш !

Благодаря, вече имам крилца. Усмивки и слънчев и спокоен вторник!
цитирай
43. makont - То, аз всъщност направо си се опитвам да убедя, че
22.10.2013 10:11
tota написа:
Красиво и мъдро послание:" Когато си отивате от някого, оставяйте от себе си по нещо..."

Поздрави!

е неизбежно завръщането и оставането, но не винаги нещата стоят така, знам. Ама нали съм максималистка съчетано с телец и не пускам. Усмивки по много за теб, слънчице и спокоен ден!
цитирай
44. makont - Ти гто можеш, аз вече не се и опитвам,
22.10.2013 10:20
dinkov написа:
Когато си отиваш,
вратата плътно затвори,
там където ще идеш,
щастието намери,
а моя образ,
в сърцето запази.

Но някой път,
в ясна нощ,
главата нагоре си вдигни,
звездите погледни,
минали дни си припомни,
ако заслужавам, за мене си спомни.

Навярно тъга, ще те обхване,
гърдите малко ще те заболият,
но моля те, твоята усмивка,
по звездите ми прати,
тя ще ме стопля,
в студените, зимни дни.

Живота шарен е,
какво ли ще ни поднесе...
бъдещето ще покаже...
а младостта не се повтаря,
тя се просто изживява,
и красивия момент остава.

Ако в труден час,
от мене нужда имаш ти,
и съм още на грешната земя,
макар и остарял,
макар и побелял,
с червени рози ще те чакат тук.

Ех, makont на 18 се пише красиво, с надежда, а на .... (не, че сме много стари де :))) ) с малко тъга.
Благодаря ти, провокира ме и аз малко да стихоплетствам.

Поздрав.
Ицко


но за едно си прав, тази, най-голямата любов никога няма да е затворена страница, вратата винаги ще е леко открехната, но с годините...Никога няма да е същото. Манджата се яде топла, изстине ли... А и на 18, и сега сме си същите, минаваме за помъдрели, но, стане ли дума за любов, май мъдростта отлита като вятър. Усмивки и спокоен и спорен ден!
цитирай
45. makont - Здравей Караяни,
22.10.2013 10:25
karaiany написа:
Hubavo,Hubavo,Maiche! Nikak ne e losho kato za sefte!:) pozdravi !

все пак за мен е важна Вашата оценка, но то не бе мека пухена постеля, то направо си е един пухен батут, и аз ако се замая има да си подскачам като топка, окрилена от поощрението. Всъщност изобщо не е сефте, цяла тетрадка имам, но, отдавна съм спряла. Аз съм много конкретна, директна и това, което пиша...изобщо, наистина подхождам счетоводителски, едни доводи, едно убеждаване, а в поезията трябва да си някак си прибран и да удряш право в сърцето. Усмивки и настроение през днешния ден!
цитирай
46. sestra - Хубаво е, чиста мисъл,
22.10.2013 13:15
не нуждаеща се от допълнителни украшения за подсилване, нито от недоизказаности, по-точно недомлъвки. И, Мая, темата също ми допадна.
цитирай
47. scarlety - O,Майче,
22.10.2013 13:41
в сравнение с помпозните и претенциозни глупости, които чета тук всеки ден, това чисто, разбираемо и човешко стихче е просто светъл лъч :)) А Лара Фабиан ми е любимка, ама как се купуват една година напред билети за концерт,м ?
Поздрави и прегръдки!
цитирай
48. makont - Хей, Сестриче, радвам се, че ти хареса,
22.10.2013 14:43
sestra написа:
не нуждаеща се от допълнителни украшения за подсилване, нито от недоизказаности, по-точно недомлъвки. И, Мая, темата също ми допадна.

все пак твоето мнение е важно за мен. Аз съм такава, елементарна, не ми иде отръки да бъда абстрактна. Понякога е хубаво да си прост, понякога минава за простотия, но кой както го приема. Няма да се усложнявам на стари години. А темата, тя наистина е вечна, сърдечна, необходима, дори. Прегръщам те и ти се усмихвам с най-широката усмивка!
цитирай
49. makont - А така, Ади, четкай, четкай,
22.10.2013 14:50
scarlety написа:
в сравнение с помпозните и претенциозни глупости, които чета тук всеки ден, това чисто, разбираемо и човешко стихче е просто светъл лъч :)) А Лара Фабиан ми е любимка, ама как се купуват една година напред билети за концерт,м ?
Поздрави и прегръдки!

а на мен ми растат ушите. Благодаря, ако знаеш колко отчаяна бях като съм го писала. А за Лара, представям си, те сигурно вече са свършили билетите. И аз я харесвам, невероятен глас и песните и са подбрани, не пее каквото и да е. Страхотна. Усмивки от мен и много слънчице и настроение!
цитирай
50. ckarlet - И на мен ми хареса стихотворението ...
22.10.2013 18:32
И на мен ми хареса стихотворението ти, Мая!
Истинско е! Поздрави!
цитирай
51. makont - Благодаря ти, Скарлет!
23.10.2013 13:35
ckarlet написа:
И на мен ми хареса стихотворението ти, Мая!
Истинско е! Поздрави!

Усмивки и слънчева и успешна сряда!
цитирай
52. monaliza121 - Ако си го писала на 18, това стихо си е ...
23.10.2013 18:20
Ако си го писала на 18, това стихо си е билет за влака и то пирва класа!:))
Но... за вратата, не съм съгласна... Леко открехнатата врата винаги дава възможност "някой" да сложи крак:)))
Изгледах клипчето с песента на Лара, кадрите са от филма "Есен в Ню Йорк". Ако не си го гледала, направи това, но се зареди с пакетче носни кърпички:))
Великолепна игра на Ричард Гиър и Юнона Райдър.
Поздрави от студеното вече море!:)
цитирай
53. monna1 - :))
23.10.2013 19:44
http://www.youtube.com/watch?v=_lhcATemuYc
Хубава вечер!
цитирай
54. injir - Самотата е хубаво нещо.
23.10.2013 20:48
Самотата е хубаво нещо.
цитирай
55. cornflower - Браво!
24.10.2013 13:19
Браво!
цитирай
56. makont - Ах, ти, Тинче,
24.10.2013 17:00
monaliza121 написа:
Ако си го писала на 18, това стихо си е билет за влака и то пирва класа!:))
Но... за вратата, не съм съгласна... Леко открехнатата врата винаги дава възможност "някой" да сложи крак:)))
Изгледах клипчето с песента на Лара, кадрите са от филма "Есен в Ню Йорк". Ако не си го гледала, направи това, но се зареди с пакетче носни кърпички:))
Великолепна игра на Ричард Гиър и Юнона Райдър.
Поздрави от студеното вече море!:)

никой не може да сложи крак, защото мястото е само за лъч надежда, а той, прокрадне ли се веднъж, може да озари цялата стая. Пък и тези, слагащите крак, те успяват само частично и временно, докато ги разконспирират. След това стават "носители на презрение и нелюбов, завинаги". Усмивки.
цитирай
57. makont - "...не искам да знам къде си ти, макар, че боли..."
24.10.2013 17:04
monna1 написа:
http://www.youtube.com/watch?v=_lhcATemuYc
Хубава вечер!

нямах впредвид изневярата. Но си мисля, че и там нещата са поправими, зависи от дозата любов и дозата благородство и най-вече от това, да можеш да понесеш вината и да простиш, защото за една изневяра винаги трябват двама. Единият не едал нещо от себе си, а другият го търси навън. Поздрави!
цитирай
58. makont - Да, съзидателната самота, когато оставаш сам със себе си,
24.10.2013 17:05
injir написа:
Самотата е хубаво нещо.

страшна е самотата, когато не си сам. Усмивки!
цитирай
59. makont - Благодаря,
24.10.2013 17:07
cornflower написа:
Браво!

но погубих още един свой талант. Цигуларка не станах и поезията я зарязах. Станах обикновен счети. Усмивки!
цитирай
60. djani - Живота ни е изтъкан от страхове...
28.10.2013 20:21
Включително и от този, от изоставяне. Чувства го бебето, малкото дете и плачат. Големите също страдат. Защото всеки се стреми към любовта на близките и харесваните от него самия. За да се избавим от страховете си, да погледнем на тях като на приключение. Включително и към най-големия ни страх. Този от Смъртта...
цитирай
61. etyna - Разкошно!
29.10.2013 11:15
Поздрави!
цитирай
62. makont - Без страха няма да разберем, колко силни сме всъщност и...
30.10.2013 12:44
djani написа:
Включително и от този, от изоставяне. Чувства го бебето, малкото дете и плачат. Големите също страдат. Защото всеки се стреми към любовта на близките и харесваните от него самия. За да се избавим от страховете си, да погледнем на тях като на приключение. Включително и към най-големия ни страх. Този от Смъртта...

колко сладка е победата, когато го преодолеем. Поздрави!
цитирай
63. makont - Благодаря ти, Ети,
30.10.2013 12:45
etyna написа:
Поздрави!

че ме разбра. Приемам го като поощрение. Прегръдки и слънчеви усмивки от продължаващото циганско лято.
цитирай
64. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Майче!
31.10.2013 06:21
Може би само аз не съм учудена от силата на стиха ти. Знаеш ли, сигурна съм, че имаш още стихове и ще съм много щастлива да ги прочета, ако решиш да ги споделиш тук, разбира се. Не веднъж съм казвала за коментарите ти, че водещи литературни критици не са толкова добри. Лошото е, че като казах "критици", имаме и такива, които се изживяват като поети, но не са. Де да можеха да пишат като теб! Много думи, нищо не казах, ще дойда пак. Тази поезия, твоята, оставя нещо прекрасно и недоизказано, което те кара да се връщаш отново и отново към нея... Всъщност, така е с истинската поезия. Благодаря ти! Много, много ме зарадва. :) Знаех си аз! Просто не мога да кажа и думичка, нищо повече от твоите думи. Вълшебно е!

" * * *

Когато си отивате от някого
не спирайте да мислите,
за него
и с първото изсвирване на влака,
не го откъсвайте от себе си.

Когато си отивате,
помнете че
някой е останал на перона.
Повярвайте на неговото чакане,
потънал в светлото на спомена.

Оставащият може би ще плаче,
за да привикне с празнотата...
Когато си отивате от някого
не му отнемайте надеждата.

Не му отнемайте очакването и
тъжното, безкрайно вглеждане,
Когато си отивате от някого,
оставяйте от себе си
по нещо... "

Мая Гергова (makont)
цитирай
65. tili - Ох, отвикнала съм да пиша
31.10.2013 09:11
коментари, но не мога да не сложа едно перце на поетичното Майско крилце :) Чудесно е да си припомняме понякога, че сме били на 18 години.
Привет, Мая!
цитирай
66. makont - Хей, Наденце, ти ще ме изкараш много добра, а аз съм си чист аматьор.
31.10.2013 16:52
malchaniaotnadejda7 написа:
Може би само аз не съм учудена от силата на стиха ти. Знаеш ли, сигурна съм, че имаш още стихове и ще съм много щастлива да ги прочета, ако решиш да ги споделиш тук, разбира се. Не веднъж съм казвала за коментарите ти, че водещи литературни критици не са толкова добри. Лошото е, че като казах "критици", имаме и такива, които се изживяват като поети, но не са. Де да можеха да пишат като теб! Много думи, нищо не казах, ще дойда пак. Тази поезия, твоята, оставя нещо прекрасно и недоизказано, което те кара да се връщаш отново и отново към нея... Всъщност, така е с истинската поезия. Благодаря ти! Много, много ме зарадва. :) Знаех си аз! Просто не мога да кажа и думичка, нищо повече от твоите думи. Вълшебно е!

" * * *

Когато си отивате от някого
не спирайте да мислите,
за него
и с първото изсвирване на влака,
не го откъсвайте от себе си.

Когато си отивате,
помнете че
някой е останал на перона.
Повярвайте на неговото чакане,
потънал в светлото на спомена.

Оставащият може би ще плаче,
за да привикне с празнотата...
Когато си отивате от някого
не му отнемайте надеждата.

Не му отнемайте очакването и
тъжното, безкрайно вглеждане,
Когато си отивате от някого,
оставяйте от себе си
по нещо... "

Мая Гергова (makont)

Просто при мен няма много много алегории, метафори и какви ли не изразни средства. Т.е. не умея да бъда поне малко абстрактна и загадъчна. Откровена и открита съм, каквото и да ми струва това. Мисля, че това вече не се чете. Съвременното изкуство трябва да е неразбираемо, сложно, почти да няма логика и мисъл и тогава има ох и ах. Аз съм директна и открита, може би дори елементарна, но така животът ми има смисъл, няма какво да крия. Прегръщам те!
цитирай
67. makont - Нали Тили,
31.10.2013 16:54
tili написа:
коментари, но не мога да не сложа едно перце на поетичното Майско крилце :) Чудесно е да си припомняме понякога, че сме били на 18 години.
Привет, Мая!

за това го постнах. Знам, че е елементарно, със сигурност неиздържано стилистически и със разните му ти там поетични категории. Обаче е открито и искрено, като мен самата. Поздрави и хубава вечер!
цитирай
68. malchaniaotnadejda7 - 67. makont - Хей, Наденце, ти ще ме изкараш много добра, а аз съм си чист аматьор.
31.10.2013 20:20
makont написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
Може би само аз не съм учудена от силата на стиха ти. Знаеш ли, сигурна съм, че имаш още стихове и ще съм много щастлива да ги прочета, ако решиш да ги споделиш тук, разбира се. Не веднъж съм казвала за коментарите ти, че водещи литературни критици не са толкова добри. Лошото е, че като казах "критици", имаме и такива, които се изживяват като поети, но не са. Де да можеха да пишат като теб! Много думи, нищо не казах, ще дойда пак. Тази поезия, твоята, оставя нещо прекрасно и недоизказано, което те кара да се връщаш отново и отново към нея... Всъщност, така е с истинската поезия. Благодаря ти! Много, много ме зарадва. :) Знаех си аз! Просто не мога да кажа и думичка, нищо повече от твоите думи. Вълшебно е!

" * * *

Когато си отивате от някого
не спирайте да мислите,
за него
и с първото изсвирване на влака,
не го откъсвайте от себе си.

Когато си отивате,
помнете че
някой е останал на перона.
Повярвайте на неговото чакане,
потънал в светлото на спомена.

Оставащият може би ще плаче,
за да привикне с празнотата...
Когато си отивате от някого
не му отнемайте надеждата.

Не му отнемайте очакването и
тъжното, безкрайно вглеждане,
Когато си отивате от някого,
оставяйте от себе си
по нещо... "

Мая Гергова (makont)

Просто при мен няма много много алегории, метафори и какви ли не изразни средства. Т.е. не умея да бъда поне малко абстрактна и загадъчна. Откровена и открита съм, каквото и да ми струва това. Мисля, че това вече не се чете. Съвременното изкуство трябва да е неразбираемо, сложно, почти да няма логика и мисъл и тогава има ох и ах. Аз съм директна и открита, може би дори елементарна, но така животът ми има смисъл, няма какво да крия. Прегръщам те!

Майче, напротив, точно това се търси от хората, не, хората жадуват точно такава поезия. :) Но малко могат, а и имат куража да го направят. Защо ли? Ами защото просто са други хора - на заврънкулките, на панделките и претенциите. Да де, ама не. Истинската поезия е искрената поезия, ясна и кратка, силно изповедна - такава, каквато човек записва, не, за да нарече себе си "поет", а защото не може да не запише. :) Затова тя е и силно символна сама по себе си - т.е. много по метафорична от всяка преднамереност. Истината е по-необятна от всяко нейно копие или мимикрия. Накратко - Благодаря ти! Много се радвам и ше чакам твоята поезия! :) Прегръщам те! Слънчеви и щастливи дни!
цитирай
69. megg - Без очакването
03.11.2013 09:30
сме ограбени; срещи, раздели ... и една открехната врата към някого, към някога - дори само за да се връща душата ни ...
Много ми хареса стихотворението ти, Мая, много! Силно и истинско, благодаря за удоволствието от споделеното!
Поздрав, Мая!
цитирай
70. makont - И аз ти благодаря Мег,
04.11.2013 15:40
megg написа:
сме ограбени; срещи, раздели ... и една открехната врата към някого, към някога - дори само за да се връща душата ни ...
Много ми хареса стихотворението ти, Мая, много! Силно и истинско, благодаря за удоволствието от споделеното!
Поздрав, Мая!

радвам се, че и в твое лице вижда "съучастник". Прегръдки и красива и слънчева седмица!
цитирай
71. iliada - Хареса ми,Мая!
05.11.2013 07:51
Чудесен стих,но трябва да бързам-за малко да забравя ,че ме чака отврътително четиво след малко!
Хубав ден!
цитирай
72. priqtel12 - Красив е твоят
05.11.2013 09:41
поетичен опит, макар темата да поражда тъга.......
Поздрави!
цитирай
73. makont - Здравей Илианка,
06.11.2013 10:38
iliada написа:
Чудесен стих,но трябва да бързам-за малко да забравя ,че ме чака отврътително четиво след малко!
Хубав ден!

благодаря, че се отби. Надявам се днес че няма да четеш отвратителни четива. Усмивки и ведър ден!
цитирай
74. makont - Да Иве, странно, стиховете по тъжен повод са винаги по-силни,
06.11.2013 10:40
priqtel12 написа:
поетичен опит, макар темата да поражда тъга.......
Поздрави!

ако пишеш за някакъв хубав повод и остава незабелязано. Нещо като журналистиката е и поезията, май, хубавата новина не е новина. Аз затова ще си се вихря в прозата. Там може всичко. Усмивки!
цитирай
75. aqualia - Хубаво начало, давай!
06.11.2013 16:50
Хубаво начало, давай, не спирай, и за весели неща се пише запомнящо се! Успех!
цитирай
76. makont - Благодаря,
07.11.2013 14:41
aqualia написа:
Хубаво начало, давай, не спирай, и за весели неща се пише запомнящо се! Успех!

но нещо ме е напуснало вдъхновението. Само на проза ме избива. Там мога да се разгърна. Тясно ми е в мерената реч, не съм толкова съвършенна. Усмивки!
цитирай
77. mileidi46 - Леле...
12.11.2013 12:08
останах без думи...:)))
Прегръдка!!
цитирай
78. makont - Здравей Милейди,
13.11.2013 14:44
mileidi46 написа:
останах без думи...:)))
Прегръдка!!

радвам се, че ти допада. Усмивки от мен и поздрави!
цитирай
79. jabalka - Привет Маконтче! Ти си едно много добро нещо, и такива сме всички...
14.11.2013 10:24
"... Не му отнемайте очакването и
тъжното, безкрайно вглеждане,
Когато си отивате от някого,
оставяйте от себе си
по нещо..."

Щедро сърце такова! :)

Обич и много усмихнати дни!
цитирай
80. makont - Ябълчице, много си мила. Правя три силни удара и за теб и
15.11.2013 18:59
jabalka написа:
"... Не му отнемайте очакването и
тъжното, безкрайно вглеждане,
Когато си отивате от някого,
оставяйте от себе си
по нещо..."

Щедро сърце такова! :)

Обич и много усмихнати дни!

подобрявам кръвообръщението. Сърцето е важно нещо. Дано винаги тупка в посока ОБИЧ. Прегръщам те горещо и ти изпращам най-широката усмивка!
цитирай
81. katan - Прекрасен опит, скъпа Мая!
17.11.2013 10:41
Повече от прекрасен! Няколко пъти го прочетох!
Приеми стотина топли и меки перца и от мен!
И продължи да публикуваш не само проза, защото можеш!
Хубав ноемврийски ден!
цитирай
82. makont - Катенце, много ми вдигаш акциите, благодаря!
21.11.2013 09:54
katan написа:
Повече от прекрасен! Няколко пъти го прочетох!
Приеми стотина топли и меки перца и от мен!
И продължи да публикуваш не само проза, защото можеш!
Хубав ноемврийски ден!

Все пак ще си остана прозаичка, че нещо поетичното начало в мен се е поизпарило. Прегръдки и още веднъж благодаря за перцата, падам на мекичко!
цитирай
83. metlichina - хубаво е...
29.11.2013 18:43
а от мен... само аплодисменти за теб..
цитирай
84. makont - Благодаря ти, радвам се, че ти хареса!
01.12.2013 15:48
metlichina написа:
а от мен... само аплодисменти за теб..

Все пак е плах опит и то във време, когато съм била почти дете. Сега дори и не опитвам. Много съм обстоятелствена, а в поезията трябва да е някак си, казано много с малко думи, при това ритмично подредени. Усмивки!
цитирай
85. didoignatov - Прекрасно е, Майче!
05.12.2013 15:34
И не съм изненадан, въпреки, че така изглеждам ;)
Ще си го прочета пак.
Поздрави!
цитирай
86. makont - Благодаря ти,
11.12.2013 14:57
didoignatov написа:
И не съм изненадан, въпреки, че така изглеждам ;)
Ще си го прочета пак.
Поздрави!

личи си, че вече си в играта. Много обич и усмивки за теб!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3045960
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930