Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01.2014 16:10 - Свинският грип, ваканцията и... находищата на лигнитни въглища
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13910 Коментари: 50 Гласове:
61


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
-         Ало, мамооо, обявиха ли грипна ваканция? Казвай бързо, че свършва голямото междучасие! Бърз тегел в нета: -         Обявена е грипна епидемия, но грипна ваканция за сега не – отговарям бързо, според инструкцийте. -         Да му се не види! Тогава отивам да им кихам на другите, за да ги заразя. Хайде чао, мамо!      Днес му е първият ден на училище, след тежък грип, може би трябваше да го задържа още един ден, но не го свърташе в къщи, пък и девойката.... Тя беше болна, след това той, след това аз. Верижна реакция, на принципа: „Бягай, обичам те”.   Питам се, защо все пак не я обявят тази грипна ваканция, явно трябва да се натръшкат още деца, а грипът тази година е доста тежък. Друго си е обаче, Фандъкова е бетон, никаква ваканция. Нещо като „Да изморим децата, до дупка”. То и без това останаха малко, нови  почти не се раждат, довършваме тези и край с нацията.   Мен ако питат, да дадат една седмица ваканция на децата, то и без това не учат кой знае какво. Вчера се мъчеше с географията. Къде имало лигнитни въглища? -         И за какво ми е да ги знам тези глупости? – пита синът. -         Ами за обща култура - казвам аз. -         Мамо, само ми кажи до момента в твоя живот къде ти се е наложило да си покажеш познанията за находищата на лигнитни въглища?    Ха сега де, хвана ме натясно, честно, изобщо не си спомням къде се нахождат. Но от друга страна, ей сега разбирам, защо се мятам на сън като риба на сухо. Ами за лигнитните въглища. И като добавим няколкото ручея в Нигерия и Пакистан, за който изобщо не си спомням, какво невежество!    Ох, пак се отклоних лирично, темата беше за грипа и за ваканцията. Все пак, нали се сещате, че обявяването на грипна ваканция ще повлияе катастрофално на познанието на нацията за находищата на лигнитните въглища. Вчера чух, че бил от вида „свински грип”, протичал тежко и с усложнения. Боже, дали усложнението не включва порастване на ушите до свински, преоформане на лицевата част в зурла и грухтене? Е, успокоителното е, че интелегентността на свинете е най-близо до човешката. При една трансформация, все някак си и прасето ще се справи с находищата на лигнитни въглища.

image
 
   Сега от мен една широка усмивка, през зъби, защото съм вирусоносител, да не Ви го метна. А аз се оставям на гадината да се ядем взаимно, той моите клетки, аз неговите, пък да видим кой кого.





Гласувай:
62



1. tsvetanandreev - Оздравявай спешно!
23.01.2014 16:22
Заповед!
цитирай
2. martito - :))))))
23.01.2014 17:05
"отивам да им кихам на другите" наскоро го чух във вариант - "Кихаха ми насреща да се разболея", казано през кашляне като за световно:)))
Да оздравяваш, ей!:)
цитирай
3. makont - Спокойно, ще живея.
23.01.2014 17:08
tsvetanandreev написа:
Заповед!

Усмивки!
цитирай
4. makont - Това ме възмущава всъщност, какво чакат,
23.01.2014 17:10
martito написа:
"отивам да им кихам на другите" наскоро го чух във вариант - "Кихаха ми насреща да се разболея", казано през кашляне като за световно:)))
Да оздравяваш, ей!:)

грипът протича доста тежко. Аз лично никога не съм се залежавала да боледувам и сега направо съм възмутена от себе си. А децата? Но това е, при услувие, че лекарите казват "опасност", даскалите казват "няма страшно". А моят "киха на другите", голяма гадинка е, Мартичко! Хубава вечер!
цитирай
5. kasnaprolet9999 - Какво стана с кализията, направи ли ...
23.01.2014 18:07
Какво стана с кализията, направи ли си извлек от филизиите й. Тя е страхотно лечение при грип. Пий повече и чай от бъз за да отмине кашлицата и да не слезе надолу възпалението към бронхите, наблегни на коластрата или саментото. Успешно оздравяване.
цитирай
6. stela50 - Привет, Майче ... и даскалите се притесняват,
23.01.2014 18:10
но от високо ниво така решават. Да не говорим, че Пловдив
въобще не се споменава, а всичко живо киха, кашля и т.н.
Пожелавам бързо справяне с гадината, а кой знае като
поотшуми вълната, може и да има ваканция... с находищата
по география ме свари съвсем неподготвена...
Но както винаги чета на глас и даскалката да чуе твоето
писание и добре ,че не е по география...
Благодаря ти за чудесното есе, за усмивките и настроението.
Приятна вечер !
цитирай
7. makont - Вени, карам на джинджифил,
23.01.2014 18:24
kasnaprolet9999 написа:
Какво стана с кализията, направи ли си извлек от филизиите й. Тя е страхотно лечение при грип. Пий повече и чай от бъз за да отмине кашлицата и да не слезе надолу възпалението към бронхите, наблегни на коластрата или саментото. Успешно оздравяване.

ренден с мед, сварен на чай. Виж за кализията изобщо не се бях сетила. Мога и нея да я опаса. Усмивки!
цитирай
8. makont - Таничка, то ясно, че не са даскалите,
23.01.2014 18:26
stela50 написа:
но от високо ниво така решават. Да не говорим, че Пловдив
въобще не се споменава, а всичко живо киха, кашля и т.н.
Пожелавам бързо справяне с гадината, а кой знае като
поотшуми вълната, може и да има ваканция... с находищата
по география ме свари съвсем неподготвена...
Но както винаги чета на глас и даскалката да чуе твоето
писание и добре ,че не е по география...
Благодаря ти за чудесното есе, за усмивките и настроението.
Приятна вечер !

в наше село Фандъкова се е изходила по въпроса. Не разбирам това инатене, става дума за здравето на деца. А за въглищата, не се коси, то май вече няма да има нужда от тях, нали сме минали на алтернативни източници. Усмивки!
цитирай
9. usmivka99 - Усмивка и поздрав за настроението в поста! :)
23.01.2014 19:13
И бързо да минава грипа!
цитирай
10. mileidi46 - Свински или птичи...
23.01.2014 20:05
май само циганите си го възпяват..Харесва им!!:)))
Аз чакам да пуснат кукувичия...защото към тия съм имунизирана..:)))
А детето да не казва къде има лигнитни въглища,щото ще разберат и ще ги изнесат!!Да каже..,,немааааааа"-продадохте ги!!да дойдат и да копат..за шистов газ,че ще ни е по-евтино!!!:)))))
Прегръдка и оздравявай!!
цитирай
11. ckarlet - Скорошно оздравяване, Майче! ...
23.01.2014 20:09
Скорошно оздравяване, Майче!
Прегръдка от мен!
цитирай
12. monaliza121 - Свинският грип си знае мястото:))) ...
23.01.2014 20:21
Свинският грип си знае мястото:))) Казаха ми, че и без някой да ти грухти в лицето, пак може да се освиниш, ама друго си е някой да ти е виновен, да си жертва:)))
Мопсовете боледуват ли от свински грип, Майче?
цитирай
13. born - Тези глупости, които Ви препоръ...
23.01.2014 20:38
Тези глупости, които Ви препоръчват за лечение на грипа, са гола вода. Майката му е профилактика. На първо място греяна ракия и после червено вино. В поносими и приятни количества. Естествено със съответните мезета.
цитирай
14. zabavnata - Мая, не му се давай на тоя гад!
23.01.2014 21:34
Грип, не грип да се маха.
Лека вечер!
цитирай
15. precoria - Влизам ваксинирана при теб!
23.01.2014 21:41
И с маска на устата.Благодаря за лиричните отклонения.
Горещ поздрав!
цитирай
16. malchaniaotnadejda7 - Майче, дано по-скоро оздравееш!
23.01.2014 23:14
Взимай мерки, ти си стегнат дух, ще го пребориш, ама обещай, че ще се погрижиш мъничко и за себе си! Нали знаеш принципа на слачените съдове - не се ли погрижиш за себе си, как ще гледаш и глезиш другите. :) Прегръдки и моля те, оздравявай! Скорошно възстановяване!
цитирай
17. paciencia - Поздрави, Майче
23.01.2014 23:42
за борческия дух и за усмивките въпреки грипа! Доста тежък и упорит е тази година! Желая ти скорошно оздравяване!
цитирай
18. magnoliya - Е, стой си на топло в къщи, пий повече ...
24.01.2014 00:17
Е, стой си на топло в къщи, пий повече течности и грипът ще избяга!
Свински ли е или друг вид - лекувайте се и се надявайте да успеем да се хванем за зеленото, че с многото празници които се заредиха . . .
А скъпата ми приятелка Милейди да не разчита на копаенето за шистов газ, защото такъв я намерят я не, но надупчат ли Добруджа и хляб няма да можем да ядем, защото житницата на България ще стане пустиня. Химикалите, които се използват за добиването на газа ще разрушат цялото добруджанско плато, под което има огромно езеро с питейна вода. Не ми се мисли за сеизмичната планина Вранча в Румъния, която и сега се тресе. През 1977 г. земетресението събори няколко блока в Свищов, а и не само там.
цитирай
19. karaiany - Бе, то грипа си е гадно нещо, ама на ...
24.01.2014 07:18
Бе, то грипа си е гадно нещо, ама на мен ми беше гот да пропусна някой и друг ден от скапаното далкало.
На мен лично не ми пречeха нито лигнитните въглища, нито пък вадите и рекичките в Африка, но ме затормозяваха пуститите пленуми и конгреси на столетницата.:(
И се чудя как тя все още не я е хванала амнезия, щото аз нищо не помня.:)
Готиното на грипа, обаче помня и то с подробнoсти- играехме по цял ден, особено когато имаше сняг.:)
цитирай
20. iliada - Независимо от вида на грипа ,прасета винаги ще има..............
24.01.2014 08:19
Истината е ,че трябва да се пази леглото и да се ограничават в контактите всички които са носители на вируса-така ще бъде най-добре за всички.Знам ,че това е почти невъзможно , но само почти.............
Вярвам ,че ти вече си победила вируса и ти желая бързо възстановяване!:)
Успешен ден!
цитирай
21. gocho52 - Пазят ги прасенцата от грип...
24.01.2014 09:33
Правят ги на пържоли.
цитирай
22. makont - Къде ще ходи,
24.01.2014 09:53
usmivka99 написа:
И бързо да минава грипа!

бой по вирусите с усмивка. Хубав ден!
цитирай
23. makont - Здравей Милейди, няма да си признава за лигнитните,
24.01.2014 09:54
mileidi46 написа:
май само циганите си го възпяват..Харесва им!!:)))
Аз чакам да пуснат кукувичия...защото към тия съм имунизирана..:)))
А детето да не казва къде има лигнитни въглища,щото ще разберат и ще ги изнесат!!Да каже..,,немааааааа"-продадохте ги!!да дойдат и да копат..за шистов газ,че ще ни е по-евтино!!!:)))))
Прегръдка и оздравявай!!

ще си ги пазим като орли. За къде сме без лигнитни въглища, е по-добре да са антрацитни, но нейсе, не можем да сме толкова взискателни. Усмивки!
цитирай
24. makont - В играта съм,
24.01.2014 09:56
ckarlet написа:
Скорошно оздравяване, Майче!
Прегръдка от мен!

в края на крайщата някакво си мизерно дребно вирусче, хайде де. Лошото е, че като го изтребвам, не изчезва гадината, а бяга при другите. Усмивка!
цитирай
25. makont - Тинче, то стига някой, абсолютно непознат да е грухтял в помещението дето си ти,
24.01.2014 10:00
monaliza121 написа:
Свинският грип си знае мястото:))) Казаха ми, че и без някой да ти грухти в лицето, пак може да се освиниш, ама друго си е някой да ти е виновен, да си жертва:)))
Мопсовете боледуват ли от свински грип, Майче?

и готово. А иначе, никой не ми е виновен. Аз остарявам и очевидно това намалява имунитета. До преди една година винаги съм карала на крак каквато и да е вирусна инфекция, а сега съм се тръшнала. Това е положението, трябва да се свиква. А мопсовете, слава богу нашите вируси не са техните вируси. И тяхната общност си има собствени. Те ме лекуват с любов. Усмивки!
цитирай
26. makont - Абсолютно правилно, който пие на масата, не пие в аптеката.
24.01.2014 10:01
born написа:
Тези глупости, които Ви препоръчват за лечение на грипа, са гола вода. Майката му е профилактика. На първо място греяна ракия и после червено вино. В поносими и приятни количества. Естествено със съответните мезета.

Още снощи подгрях с две чашки червено винце, за да ми шупне антибиотика, естествено. Усмивки!
цитирай
27. makont - Анич, как ще му се давам,
24.01.2014 10:03
zabavnata написа:
Грип, не грип да се маха.
Лека вечер!

бой с бухалката по главата. Пази Теди, гадничко е. Важното е, че не падаме духом. Усмивки!
цитирай
28. makont - Да ,на прага на виртуалната ми къщичка съм закачила маски
24.01.2014 10:05
precoria написа:
И с маска на устата.Благодаря за лиричните отклонения.
Горещ поздрав!

посрещам с греяно вино с черен пипер и ябълка и суджук. Благодаря и усмивки от мен!
цитирай
29. makont - Ооо, Наденце, аз полужива, продължавам да работя,
24.01.2014 10:07
malchaniaotnadejda7 написа:
Взимай мерки, ти си стегнат дух, ще го пребориш, ама обещай, че ще се погрижиш мъничко и за себе си! Нали знаеш принципа на слачените съдове - не се ли погрижиш за себе си, как ще гледаш и глезиш другите. :) Прегръдки и моля те, оздравявай! Скорошно възстановяване!

защото не ме оставят на мира. Телефонът звъни през 5 минути и всеки иска нещо. Но това ме държи, нямам време да се отпускам. А иначе мопсчетата ме глезят, те сякаш разбират, че има нещо и така се гушкат и умилкват. Прегръщам те!
цитирай
30. makont - Да, Вася, някакъв вирус ашлама,
24.01.2014 10:09
paciencia написа:
за борческия дух и за усмивките въпреки грипа! Доста тежък и упорит е тази година! Желая ти скорошно оздравяване!

гаден ти казвам. Обаче не е познал. Усмивки от мен и се пази!
цитирай
31. makont - Цветенце, стоя в къщи, за да не заразя другите,
24.01.2014 10:13
magnoliya написа:
Е, стой си на топло в къщи, пий повече течности и грипът ще избяга!
Свински ли е или друг вид - лекувайте се и се надявайте да успеем да се хванем за зеленото, че с многото празници които се заредиха . . .
А скъпата ми приятелка Милейди да не разчита на копаенето за шистов газ, защото такъв я намерят я не, но надупчат ли Добруджа и хляб няма да можем да ядем, защото житницата на България ще стане пустиня. Химикалите, които се използват за добиването на газа ще разрушат цялото добруджанско плато, под което има огромно езеро с питейна вода. Не ми се мисли за сеизмичната планина Вранча в Румъния, която и сега се тресе. През 1977 г. земетресението събори няколко блока в Свищов, а и не само там.

но това направо ме убива. Добре, че не ме оставят на мира и нон стоп се налага да върша нещо, така държа вируса под напрежение и той горкият не може да си живее живота. А за шистовия газ, съм съгласна с теб, не съм много компетентна по въпроса, но съм убедена, че това, което искат да направят ще увреди нашата земя. Прегръдки и хубав ден!
цитирай
32. makont - Тъй де, той и синът ми за това отиде да им киха.
24.01.2014 10:16
karaiany написа:
Бе, то грипа си е гадно нещо, ама на мен ми беше гот да пропусна някой и друг ден от скапаното далкало.
На мен лично не ми пречeха нито лигнитните въглища, нито пък вадите и рекичките в Африка, но ме затормозяваха пуститите пленуми и конгреси на столетницата.:(
И се чудя как тя все още не я е хванала амнезия, щото аз нищо не помня.:)
Готиното на грипа, обаче помня и то с подробнoсти- играехме по цял ден, особено когато имаше сняг.:)

Те нарочно искат да се разболеят, за да не ходят на училище. А за пленумите и конгресите, да му мислят идните поколения, ако тези останат на власт. Помниш ли как учихме директивите на еди кой си конгрес. Ужас. Усмивки от мен!
цитирай
33. makont - Здравей Илианка, победааа! В икакъв случай няма да се даваме, нали?
24.01.2014 10:18
iliada написа:
Истината е ,че трябва да се пази леглото и да се ограничават в контактите всички които са носители на вируса-така ще бъде най-добре за всички.Знам ,че това е почти невъзможно , но само почти.............
Вярвам ,че ти вече си победила вируса и ти желая бързо възстановяване!:)
Успешен ден!

Естествено, че стоях в къщи, този път беше лошо и не бих допуснала да го метна на друг. Поздрави от мен и слънчице и настроение днес, въпреки мъглата.
цитирай
34. makont - Ами те толкова сладки, и в прекия и в преносния смисъл,
24.01.2014 10:20
gocho52 написа:
Правят ги на пържоли.

чак ми е жал, като се замисля и като ги погледна, изпитвам угризения. Обаче съм си пържолкоманка и туй то. Не ми се отдава рупането на треволяци, въпреки хуманността. Усмивки!
цитирай
35. demonwind - Кавви ваканции, какви пет лева ;)
24.01.2014 10:39
Едно време баш в началото на зимната ваканция (която беше едва 10 дена) пипнах варицела. А таман бяха пуснали Междузвездни войни на кино. Мина карантината, останаха само два дена ваканция. Веднага още на първия ден отидох на кино в доброто старо Асен Златаров на Ботев. Варицелата мина и замина, войните ги гледах и се влюбих в тях, обаче такива въшки пипнах, като майски бръмбари. Киното беше посещавано от индобългари, които бяха гостоприемници на шпингите. Добре че никой не ни провери цял месец в училище - за остригване нула номер и дума не можеше да става - не давах - навремето това беше признак или че си въшлясал, или че са те прибрали в милицията. А предвид възрастта ми тогава - около 11 годинки - най-вероятното беше първото ;)

Поздрави!

П.П. А колкото до свинския грип - един съсед от Годеч ми беше казал рецептата - в продължение на една седмица всеки ден по кило ракия, сутрин бира с шкембе, на обяд тлъста спържа с много чесън (суров), вечер ракията с много туршия и люти чушки. И най-важното - никаква работа! ;)
цитирай
36. makont - Ах, че ме разсмя. Въшките и аз ги помня, ашлама бяха, едри като пчели.
24.01.2014 11:37
demonwind написа:
Едно време баш в началото на зимната ваканция (която беше едва 10 дена) пипнах варицела. А таман бяха пуснали Междузвездни войни на кино. Мина карантината, останаха само два дена ваканция. Веднага още на първия ден отидох на кино в доброто старо Асен Златаров на Ботев. Варицелата мина и замина, войните ги гледах и се влюбих в тях, обаче такива въшки пипнах, като майски бръмбари. Киното беше посещавано от индобългари, които бяха гостоприемници на шпингите. Добре че никой не ни провери цял месец в училище - за остригване нула номер и дума не можеше да става - не давах - навремето това беше признак или че си въшлясал, или че са те прибрали в милицията. А предвид възрастта ми тогава - около 11 годинки - най-вероятното беше първото ;)

Поздрави!

П.П. А колкото до свинския грип - един съсед от Годеч ми беше казал рецептата - в продължение на една седмица всеки ден по кило ракия, сутрин бира с шкембе, на обяд тлъста спържа с много чесън (суров), вечер ракията с много туршия и люти чушки. И най-важното - никаква работа! ;)

Големият ми син като ги пипнеше, моментално въшлясвах и аз. Ужас. Големи битки се водеха с тая гад. Но повече ми хареса рецепата. Чстно, въпреки антибиотика, и аз употребявам, червено винце, пък каквото ще да сава. Все пак трябва да се разтвори този антибиотик. Усмивки!
цитирай
37. faktifakti - Ти ще победиш, спокойно.
24.01.2014 11:43
Коняк с чай също става.
Внимавай с чая , ако е черен и прекалиш няма да можеш да спиш.
Усмивки, Майче.
цитирай
38. megg - Ох, пак се отклоних лирично ... "
24.01.2014 11:55
Привет, Мая, закъде без такива отклонения, с усмивка по - леко се преглъща.
Оздравявай по - скоро! :)
цитирай
39. dorichela - Така се радвахме едно време на тия ...
24.01.2014 12:20
Така се радвахме едно време на тия грипни ваканции :) Препоръчваха ни да стоим вкъщи и сутрин да правим гимнастика на отворен прозорец по 20 минути :D
цитирай
40. vilish - Хей, Мая!
24.01.2014 16:02
Способна си и от един "свински вирус" да сътвориш страхотна история! :)))
Шегата настрана... Оздравявай бързо, а децата дано се порадват на ваканция... Знанията им не биха пострадали от това!
цитирай
41. makont - Евич, изобщо няма място за съмнение,
24.01.2014 17:01
faktifakti написа:
Коняк с чай също става.
Внимавай с чая , ако е черен и прекалиш няма да можеш да спиш.
Усмивки, Майче.

ще ги схрускам като топъл хляб, вирусите им с вируси. А чайчето безобидно, мащерка, мента и маааалко коняк, за червени бузки. Усмивки!
цитирай
42. makont - Нали, Мег, представяш ли си колко му е гадно на вируса,
24.01.2014 17:02
megg написа:
Привет, Мая, закъде без такива отклонения, с усмивка по - леко се преглъща.
Оздравявай по - скоро! :)

той се опитва да ме умори, а аз нахилена до ушите. Направо губи мотивация, клетия. Хубава петъчна вечер от мен!
цитирай
43. makont - Помня, Дорич. Голям кеф да не ходиш на училище,
24.01.2014 17:06
dorichela написа:
Така се радвахме едно време на тия грипни ваканции :) Препоръчваха ни да стоим вкъщи и сутрин да правим гимнастика на отворен прозорец по 20 минути :D

то и сега е така. Те дават мило и драго да са болни, само и само да не ходят. И не, че не са ученолюбиви, неееее. Просто си е гъдел. Само се сещам, че в мига, в който ни пуснеха грипна ваканция, хуквахме на кино. Така се получава качествен вирусообмен. Усмивчици!
цитирай
44. makont - Благодаря, Вилич. Това е, защото имам боен дух и много мразя разни
24.01.2014 17:07
vilish написа:
Способна си и от един "свински вирус" да сътвориш страхотна история! :)))
Шегата настрана... Оздравявай бързо, а децата дано се порадват на ваканция... Знанията им не биха пострадали от това!

малки, гадни вируси да ми развалят рахатлъка. Реших да ги убия с ирония. Усмивки от мен и хубава петъчна вечер!
цитирай
45. bven - По принцип грипът си е един урок и лечение, още по-добре, ако проведеш правилно лечението:))
25.01.2014 20:40
Взимай мерки и не се предавай, усмивки и щастие убиват всеки микроб!
цитирай
46. makont - Така им се нахилих, че ги изтръшках до един.
26.01.2014 14:46
bven написа:
Взимай мерки и не се предавай, усмивки и щастие убиват всеки микроб!

Край с вирусите, сега започваме битката с международното положение, примерно, против корупцията или нещо такова. Все нещо трябва да ни държи нащрек, да не вземем да се орахатим. Усмивки и хубав неделен ден!
цитирай
47. etyna - Единствения вирус,
27.01.2014 19:04
който лепвам от теб всеки път, когато идвам е добро настроение! :)
цитирай
48. flymore - Здравей, Маичка!:)))
27.01.2014 22:23
С удоволствие прочетох есето, а ти се възстановявай и убивай щама с ирония и усмивки!
Ведра седмица и никакви кихавици, освен на здраве!:);)
цитирай
49. makont - Ети, този ти го мятам с удоволствие.
28.01.2014 13:03
etyna написа:
който лепвам от теб всеки път, когато идвам е добро настроение! :)

Усмивки от мен и не се задълбавай много в абстракциите. Всичко е илюзия, общо взето. Понякога имам чувството, че се гледам в огледало.
цитирай
50. makont - Утепах, го,
28.01.2014 13:04
flymore написа:
С удоволствие прочетох есето, а ти се възстановявай и убивай щама с ирония и усмивки!
Ведра седмица и никакви кихавици, освен на здраве!:);)

от както се бе загнездил в мен, такава катастрофална ирония му изсипах, че му стана неудобно и си отиде, обаче омаломощен и изцеден, за да не ходи и при другите. Усмивки!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3030854
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031