Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.06.2014 11:26 - Подаръкът...или една разходка в света на приказките ІІ
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 19436 Коментари: 52 Гласове:
51

Последна промяна: 06.06.2014 11:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Сега ще продължим своето пътешествие в приказния и мистичен свят на средновековния замък на Дракула. Пътуваме през Карпатите, заобиколени от страховитите вековни дървета, зловещите пропасти, мрачното време и неспиращият дъжд. Подтискащо и злокобно. Всичко това така развинтва въображението. Още по пътя забелязахме, че по покривите на къщите в селата, разположени в близост до Бран са поставени метални кръстове. Очевидно и самите жители, независимо че става дума за една легенда, са предприели съответните мерки, за да се опазят от лошата слава на това място, съсредоточило в себе си всички суеверия на света.   По стълбичките се изкачваме към самата крепост. В подножието и е  тази красива средновековна румънска къща с малко езеро до нея, място сега превърнато в красив парк.
image

  Зелено, внасящо малко светлина и успокоение в свитите ни души.
  Замъкът е построен още в 12-ти век от рицари тамплиери върху скала с отлична видимост, което имало страгическо значение от икономическа и военна гледна точка.  Тук минавал основният търговски път между Трансилвания и Влашко, свързващ и Близкия Изток и Западна Европа. Дълго време тази каменно-укрепителна система била митница.  
image

Страховитият замък на вампирите е пред нас в целия си ръст.
     Малко информация кой е Влад Цепеш - Дракула, по-скоро литературен герой от книгата на Брам Стокър(1897г), която прави известен не само героя Граф Дракула, но и цяла Трансилвания и Карпатите. Румънците добре се възползват от това, развивайки туризъм в тази област. Прозвището Цепеш идва от средновековните наказания, който той прилагал към пленниците си и непокорните търговци – набиване на кол – Цепеш, на румънски набивач. Репутацията му варира от анархист, кръвожаден изверг и канибал, до Робин Худ за бедните селяни. Независимо от това страховито име, всъщност той водел миролюбива политика, доколкото може да се говори за миролюбие в едни времена, когато Турция вече е завладяла България и Сърбия и е отправила поглед към Влахия. Той бил голям патриот и воювал с Мурад ІІ, турския султан. Същевременно бил безмилостен към богатите търговци, погазващи закона. Масите го обичали. Влад Цепеш и днес се изучава в учебниците по история на Румъния, защото запазил границите на Влахия.
  Сега се изкачваме по стълбите и ще разказвам в движение.
 

image

  О, боже, отново трябва да се справям с някаква вещица!

image

  Злото очевидно ни преследва. Всъщност, шегувам се, това е екскурзоводката, която ни изненада приятно с този вещарски тоалет. Напълно в духа на призрачния замък и същевременно, демонстрирайки едно желание, да ни достави удоволствие и да направи впечатлението от мистичната крепост още по-силно и преживяванията по-вълнуващи. 

image 

   Една китакйка, като я видя изпадна в луд възторг и поиска снимка. Те си нямаха такава атрактивна екскурзоводка.
  Продължаваме напред, след лиричното отклонение. Поверието гласи, че който влезе през тази врата на замъка и има неблагоразумието да стъпи върху дървения праг, бива обладан от нечистите сили и вампирясва. Естествено, че стъпих върху прагчето. Любопитството винаги е по-силно от страха. Веднага започнаха едни сърбежи в предните зъби, Боже, расте ми вампирски!!!???

image
 
   Гледката от прозорчетата на замъка е невероятна. Вляво се вижда митницата.
   В самия замък има много подземия, тунели, тайни коридори, където с удоволствие би се подвизавал един тираничен вампир.
Един поглед към вътрешния двор

image

вижда се кладенецът и едно страховито съоръжение-везната. На тази везна били премервани клетниците, които трябвало да бъдат набити на кол. В зависимост от теглото им, се изработвал колът, за да може да бъде така набит, че да не засяга жизненоважни органи и мъчението да бъде продължително и болезнено. В това състояние може да се оцелее дори и седмица, за да може провинилият се да осъзнае какво е извършил и да изкупи грехът си. Ужасяващо просто, такава жестокост, не знам, би хрумнала само на болен мозък. Аз бях потресена, раздаването на справедливост е Божие дело, но тук владетелят влиза в ролята на Бог и не съм сигурна, дали Адът е по-страшен от това нечовешко злодеяние.

image

   За жените имало не по-малко жестоко наказание, снимала съм един зловещ дървен стол, целият в дървени пирони с много стиски, за трошене на кости.
   Спирам, защото пак ми настръхна косицата.
  Сега малко снимки от стаите на замъка с пояснението, че всъщност това е била резиденция на Кралица Мария и интериорът му е изцяло нейно дело. 

  image imageimageimage

  Тук впечатляваща е простата и изчистена линия, няма и следа от лукса и помпозността на Пелеш. Кралица Мария е била интелегентна и образована жена, ние я познаваме и в България, защото нейно дело е дворецът в Балчик.

imageimage
  





   Погледнете колко изящна дърворезба и ръчно направените рисунки по вратите, навсякъде по мебелите има такива орнаменти, които спират дъха с красотата си.
    Богата е и оръжейнатата колекция в замъка.

image
image







   Сега е време да се пречистим от натрупаната отрицателна енергия и евентуално завладелият ни вампиризъм. Който пипне този съд и докосне светената вода вдясно от нега, излиза като нов и няма опасност да остави в себе си следи от нечистите сили.

image

  Обаче това не ми стигна, трябваше ми нещо слънчево и чисто, да отмие натрупаният негативизъм. Тази роля изигра Слънчевият човек. Него го купих малко по-късно в крепостта Рашньов, за която ще разкажа в следващия постинг, че стана много дълго и ще ви отегча.

image
   
   Та това слънчево, оранжево създание ме зареди отново положително, дъждът спря, а слънцето отново изгря.
   Оставям Ви да се насладите на невероятната музика, композирана от Джордже Енеску.





Гласувай:
51



1. monaliza121 - Майче, оценявам усилията ти да в...
06.06.2014 12:33
Майче, оценявам усилията ти да вампирясаш в замъка на Дракула, но това много по-лесно ще стане у нас, без особено старание и без водица за пречистване.:)))) Вампирясваш дълготрайно:)))
Хубав ден!:)
цитирай
2. didoignatov - Ей, Майче,
06.06.2014 13:41
не смея да ти напиша коментар, че с тези вампирски зъби, не ми се мисли на какво си способна... А иначе, разходката си я бива :)

Поздрави!
цитирай
3. dorichela - :)
06.06.2014 13:48
мен не ме е страх от вампири, така че с радост ще се запътя да ги видя от близо! :)
цитирай
4. mileidi - :))
06.06.2014 14:16
Да , Майче наистина се притесних и аз четейки в началото за вампиризма , но на края като видях слънчевото човече и грейналата ти усмивка разбрах , че всичко е наред. Чест и почитания мила, пишеш и разказваш прекрасно .. Да , счетитата в повечето случаи сме сухарки ,но ти си гениялна. Разходих се с теб най-голямо удоволствие! Поздрави с голяма приятелска усмивка !
цитирай
5. joysii - Наистина е впечатляващо. Много ...
06.06.2014 14:17
Наистина е впечатляващо. Много приятели ходиха по тези места и се върнаха доволни. Това ще бъде следващата ни дестинация за семейна ваканция. Сега на преден план е Рим/ след 3 дни/.
Поздрави,Маки. Сладурче си по снимките.:):):):)
цитирай
6. makont - Тинче, тук не вампирясваме,
06.06.2014 14:28
monaliza121 написа:
Майче, оценявам усилията ти да вампирясаш в замъка на Дракула, но това много по-лесно ще стане у нас, без особено старание и без водица за пречистване.:)))) Вампирясваш дълготрайно:)))
Хубав ден!:)

тук истерясваме. Там с нищо лошо не се сдобих, но днес си платих данъците(местните) и знаеш ли, че за двете мопсчета платих данък, колкото на мен и съпруга ми за тристаен апартамент. Кажи ми, как да не съм бясна. Щом държавата е опряла до такова нещо, горко ни и тежко. Поне няма да чувствам вина, ако някое от кученцата се изака в парка, защото дори и те са възпитани и се скриват навътре в гората, в храсталака, за да не цапат. Усмивки, няма страшно, в къщи няма нахапани от мен!
цитирай
7. makont - Спокойно, Дидо. Хапя само по пълнолуние,
06.06.2014 14:29
didoignatov написа:
не смея да ти напиша коментар, че с тези вампирски зъби, не ми се мисли на какво си способна... А иначе, разходката си я бива :)

Поздрави!

обаче от това хората става по-добри. Усмивки!
цитирай
8. makont - И аз тайничко се надявах, Дорич, обаче не,
06.06.2014 14:31
dorichela написа:
мен не ме е страх от вампири, така че с радост ще се запътя да ги видя от близо! :)

дори и най-мъничко вампирче не се появи. Ще опитам пак, дано ти имаш повече късмет, като ходиш. Усмивки и слънчев уикенд!
цитирай
9. makont - Здравей Милейди,
06.06.2014 14:33
mileidi написа:
Да , Майче наистина се притесних и аз четейки в началото за вампиризма , но на края като видях слънчевото човече и грейналата ти усмивка разбрах , че всичко е наред. Чест и почитания мила, пишеш и разказваш прекрасно .. Да , счетитата в повечето случаи сме сухарки ,но ти си гениялна. Разходих се с теб най-голямо удоволствие! Поздрави с голяма приятелска усмивка !

значи и ти си счети, ама как ще сме сухарки, напротив, толкова сме готини, атрактивни, с невероятно чувство за хумор. В тази професия, сухар не би оцелял. Счетоводството е изкуство и трябва да си много добър, за да можеш да се справяш. Усмивки от мен и благодаря за комплимента. Много хубав уикенд ти желая!
цитирай
10. makont - О, Рим си е Рим, но и тук не е за изпускане.
06.06.2014 14:34
joysii написа:
Наистина е впечатляващо. Много приятели ходиха по тези места и се върнаха доволни. Това ще бъде следващата ни дестинация за семейна ваканция. Сега на преден план е Рим/ след 3 дни/.
Поздрави,Маки. Сладурче си по снимките.:):):):)

Непременно иди Джоис, ще бъдеш очарована. Усмивки и чудесно да си изкараш.
цитирай
11. aip55 - В средновековието
06.06.2014 15:25
наказанията са били нечовешки, а сега са нещо повече от нечовешки Мак....
Дано някога и аз ида да разгледам тези красоти в Румъния. Все минавам през нея транзит, защото заниманията ми са такива. Поздрав.....
цитирай
12. gosho568 - Уникална място, което се надявам да ...
06.06.2014 15:32
Уникална място, което се надявам да го посетя някога! Поздрави! ;]]]
цитирай
13. donchevav - Поздрави, Майче! Чудесно продъ...
06.06.2014 16:58
Поздрави, Майче! Чудесно продължение - и страх брах, и ужас, и светла емоция със Слънчевото човече, и наслаждение - с музиката на този композитор Енеску. Определено му станах фен! Поздрави!
цитирай
14. megg - Добре, че не закъснях
06.06.2014 17:51
за тази разходка, че предишната за малко да я изпусна! :)
И всяка стъпчица си струваше, Майче! Край везната и стола изтичах бързо, другаде се застоях - с твоя увлекателен и забавен разказ за втори път бях там. И със снимките, а пред двамата Слънчеви човеци ме споходиха едни големи слънчеви усмивки! Едната е за теб! :)
цитирай
15. kasnaprolet9999 - Ти си толкова слънчева, че лошата ...
06.06.2014 18:02
Ти си толкова слънчева, че лошата енергия няма да те улови. Благодаря за хубавата разходка и емоционален разказ, пренесох се заедно с теб и аз по тези места. Поздрави!!
цитирай
16. makont - Оооо не, трябва да се спреш, да разгледаш,
06.06.2014 18:11
aip55 написа:
наказанията са били нечовешки, а сега са нещо повече от нечовешки Мак....
Дано някога и аз ида да разгледам тези красоти в Румъния. Все минавам през нея транзит, защото заниманията ми са такива. Поздрав.....

всичко на този свят трябва да видим. Знам, че все нямаме време. И аз нямам. Сега ми излиза през носа, това, че си позволих три дни да живна. Обаче пък съм толкова заредена. Усмивки и хубав уикенд!
цитирай
17. makont - Наистина е уникално,
06.06.2014 18:13
gosho568 написа:
Уникална място, което се надявам да го посетя някога! Поздрави! ;]]]

не мисли, а отиваи. Екскурзиите съвсем не са скъпи като цена и си заслужава. Аз лично предпочитам този начин, защото има екскурзовод и обяснява всичко, научаваш нови неща. Иначе може с кола, с приятели. Нощувките не са скъпи и при един добър маршрут можете да си изкарате чудесно. Поздрави!
цитирай
18. makont - И аз, Дони!
06.06.2014 18:16
donchevav написа:
Поздрави, Майче! Чудесно продължение - и страх брах, и ужас, и светла емоция със Слънчевото човече, и наслаждение - с музиката на този композитор Енеску. Определено му станах фен! Поздрави!

И аз му станах фен, чувала съм го като име, но, честно не бях слушала негова музика, или пък може да съм слушала, но да не знам, че е негова, все пак не съм завършила консерватория. А, да ти кажа, със слънчев човек е много по-лесно. Не можах да му устоя, такова усмихнато човече и се справя с вампирите, да знаеш. Усмивки и много хубава вечер!
цитирай
19. makont - Улових я. И слънчевия човек е усмивкоуловител.
06.06.2014 18:18
megg написа:
за тази разходка, че предишната за малко да я изпусна! :)
И всяка стъпчица си струваше, Майче! Край везната и стола изтичах бързо, другаде се застоях - с твоя увлекателен и забавен разказ за втори път бях там. И със снимките, а пред двамата Слънчеви човеци ме споходиха едни големи слънчеви усмивки! Едната е за теб! :)

Радвам се, че поспря. Дори и с ужасяваща слава, този замък е красив. Пък както виждаш ние обърнахме всичко на шега и нямаше стресирани. Усмивки и спокойна вечер!
цитирай
20. makont - Вени, благодаря. Ами пращам ти малко слънчице от мен и от слънчевия човек.
06.06.2014 18:19
kasnaprolet9999 написа:
Ти си толкова слънчева, че лошата енергия няма да те улови. Благодаря за хубавата разходка и емоционален разказ, пренесох се заедно с теб и аз по тези места. Поздрави!!

Нищо няма да ни лови, защото сме положително настроени. Прегръщам те и се радвам, че ти хареса разходката, дори и на това странно място. Хубава вечер от мен!
цитирай
21. martiniki - Не съм стигала толкова на север, сега предпазливо надникнах зад рамото ти:)
06.06.2014 20:06
Ти си смело момиче! Поздрави на теб и слънчевия човек!
цитирай
22. scarlety - Чудно! :)
06.06.2014 20:36
И снимките и разказът! Все такива подаръци да получаваш и усвояваш! :)
Целувки!
цитирай
23. makont - Доре, събирай сили, не боли и онзи момък от легендата, всъщност не хапе.
06.06.2014 22:34
martiniki написа:
Ти си смело момиче! Поздрави на теб и слънчевия човек!

Това вече е минало, учим се да приемаме историята, преоткривайки страданието и болката, но и усвоявайки изкуството да се възхищаваме на сътвореното от предците ни. В тези земи има дух, има сила. Има и много българско, в следващия постинг ще засегна това. Усмивки от мен и Слънчевия човек, той сега краси една саксия в къта ми за цветя. Всичко се е усмихнало покрай него. Слънчев и прекрасен уикенд!
цитирай
24. makont - И от мен, Ади!
06.06.2014 22:36
scarlety написа:
И снимките и разказът! Все такива подаръци да получаваш и усвояваш! :)
Целувки!

Но не вампирски, от тези, сърдечните, с обич. Радвам се, че ти хареса. Сигурно си ходила там, аз отдавна си мечтаех и най-после се случи. Поздрави и слънчев уикенд!
цитирай
25. veninski - Поздрави и от мен, Мая!
07.06.2014 06:02
Поздрави и от мен, Мая!
цитирай
26. makont - Благодаря ти!
07.06.2014 07:50
veninski написа:
Поздрави и от мен, Мая!

Радвам се, че намина. Усмивки!
цитирай
27. magnoliya - Прекрасна разходка си направила в ...
07.06.2014 15:47
Прекрасна разходка си направила в света на приказките! Мисля, че не би било толкова страшно там, ако времето не беше мрачно. Пък и граф Дракула не е бил толкова лош, защото е наказвал само богатите.
Приятно ми беше!
Поздрави!
цитирай
28. benitta - Е, закъснях малко...
07.06.2014 16:12
Но беше нарочно! Исках спокойно да се разходя, обичам да попивам всичко, а за това трябва поне малко тишинка и усамотение.....
Много обичам страшни замъци - хем ме ужасяват, хем тръпката е голяма. Онези мъчения няма да ги коментирам, изродена психика. Слънчевото човече ти отива много, Майче :)))
Когато описваш всичко преживяно, когато наместваш снимките за нас, се връщаш отново там и това е най-хубавото!
Хубав е блогът с теб, добре, че не се отказваш!
Поздрави! :-)
цитирай
29. planinitenabulgaria - Преди 2 години и ние бяхме в този замък.
07.06.2014 17:34
Още не съм качил снимките от него, имам страхотни.
цитирай
30. bven - Чудесно ни предаваш атмосферата на екскурзията, Мая:)) Само да допълня нещо за личността на Влад:
07.06.2014 18:50
Румънски историци и общественици пък открай време водят яростна битка против фалшификациите около личността на Влад III Цепеш, войвода на Влашко (1468-1476). Въпросният войвода е широко известен по света не с победите си над турците, а с името Дракула, което заслужено предизвиква гнева и опроверженията на румънците. И въпреки това легендарните вампирски истории за княза вече водят стотици хиляди туристи в замъка му Бран, Трансилвания (в който той всъщност никога не е стъпвал).
Гневът на румънските историци и общественици този път обаче е предизвикан от книгата на нашумялата американска романистка Елизабет Костова "Историкът". В тази книга Влад III Цепеш Дракула е представен като човек, който говори и пише на български език. Но румънските историци направиха фаталната грешка да признаят, че Влад Цепеш Дракула е говорил на "църковнославянски", а не на български език.
Съгласни сме напълно с това определение. Понятието "църковнославянски език" е рожба на руския панславизъм от ХIХ век. И с него се означава просто старобългарския език - езика на св. св. Кирил и Методий, Климент и Наум. На този език в княжествата Влашко и Молдова се пишат всички административни и църковни документи до началото ХIХ век. Влашките и молдовските войводи са знаели и говорили добре този език, който, ако се съди и по имената им - Влад, Влайко, Дан, Богдан, Мирчо и т.н. - им е бил и майчин, и бащин. И още:
http://news7.bg/%D0%9C%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B8-%D0%B8-%D1%84%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8/%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%BD-%D0%BB%D0%B8-%D0%B5-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84-%D0%94%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0_l.baa_i.13188_b.5488.html#.U5M0b3ZdDyo
Поздрави!
цитирай
31. vilish - ПОЗДРАВИ, СЛАДКОДУМНИЦЕ !!!
08.06.2014 13:46
:-)
цитирай
32. flymore - С благодарност към теб, Маичка!
08.06.2014 19:00
Невероятен екскурзовод си! Това - сериозно!
Хубава вечер, мила!
Поздрав!<3
цитирай
33. precoria - Накара ме да се влюбя отново в Кар...
08.06.2014 20:54
Накара ме да се влюбя отново в Карпатите.Прекрасни снимки...
Поздрави,Майче! Прегрръдки!
цитирай
34. gosho568 - 17. makont - Наистина е уникално,
08.06.2014 22:11
Ще отида непременно! Засега в Румъния съм посетил само Букурещ и определено мога да кажа, че ми хареса страшно много като град. Поздрави! ;]
цитирай
35. sestra - Нямах време да дойда до сега,
09.06.2014 09:50
но вече ти чакам историята за слънчевия човек. Браво за пътеписа, Мая :)
цитирай
36. makont - Здравей Цвете,
09.06.2014 10:35
magnoliya написа:
Прекрасна разходка си направила в света на приказките! Мисля, че не би било толкова страшно там, ако времето не беше мрачно. Пък и граф Дракула не е бил толкова лош, защото е наказвал само богатите.
Приятно ми беше!
Поздрави!

наистина смръщеното време и неспирният дъжд бяха много подтискащи, но то си е част от интериора. В такъв смразяващ замък и времето трябваше да е смразяващо намръщено. Усмивки, сега е слънце и дано така бъде цялата седмица.
цитирай
37. makont - Споко Бени, хубавите работи бавно стават.
09.06.2014 10:37
benitta написа:
Но беше нарочно! Исках спокойно да се разходя, обичам да попивам всичко, а за това трябва поне малко тишинка и усамотение.....
Много обичам страшни замъци - хем ме ужасяват, хем тръпката е голяма. Онези мъчения няма да ги коментирам, изродена психика. Слънчевото човече ти отива много, Майче :)))
Когато описваш всичко преживяно, когато наместваш снимките за нас, се връщаш отново там и това е най-хубавото!
Хубав е блогът с теб, добре, че не се отказваш!
Поздрави! :-)

Когато имаш време, тогава, важното е да ти е интересно. Аз се забавлявам, пишейки тук и нищо повече. Но щом се намира кой да чете моите драсканици, значи има смисъл. Усмивки от мен и много слънчева седмица!
цитирай
38. makont - Здравей, всъщност моите снимки са ужасни, като качество,
09.06.2014 10:39
planinitenabulgaria написа:
Още не съм качил снимките от него, имам страхотни.

но за да не си играя да ги преформатирам после, сложих ниска резолюция. Така директно мога да ги публикувам. В края на крайщата видимо е и се разбира за какво става въпрос. Благодаря за гастуването и усмихната седмица!
цитирай
39. makont - Благодаря за допълнението,
09.06.2014 10:41
bven написа:
Румънски историци и общественици пък открай време водят яростна битка против фалшификациите около личността на Влад III Цепеш, войвода на Влашко (1468-1476). Въпросният войвода е широко известен по света не с победите си над турците, а с името Дракула, което заслужено предизвиква гнева и опроверженията на румънците. И въпреки това легендарните вампирски истории за княза вече водят стотици хиляди туристи в замъка му Бран, Трансилвания (в който той всъщност никога не е стъпвал).
Гневът на румънските историци и общественици този път обаче е предизвикан от книгата на нашумялата американска романистка Елизабет Костова "Историкът". В тази книга Влад III Цепеш Дракула е представен като човек, който говори и пише на български език. Но румънските историци направиха фаталната грешка да признаят, че Влад Цепеш Дракула е говорил на "църковнославянски", а не на български език.
Съгласни сме напълно с това определение. Понятието "църковнославянски език" е рожба на руския панславизъм от ХIХ век. И с него се означава просто старобългарския език - езика на св. св. Кирил и Методий, Климент и Наум. На този език в княжествата Влашко и Молдова се пишат всички административни и църковни документи до началото ХIХ век. Влашките и молдовските войводи са знаели и говорили добре този език, който, ако се съди и по имената им - Влад, Влайко, Дан, Богдан, Мирчо и т.н. - им е бил и майчин, и бащин. И още:
http://news7.bg/%D0%9C%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B8-%D0%B8-%D1%84%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8/%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%BD-%D0%BB%D0%B8-%D0%B5-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84-%D0%94%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B0_l.baa_i.13188_b.5488.html#.U5M0b3ZdDyo
Поздрави!

да, това с кирилицата е наистина много важно, в следващия постинг ще го засегна. Имам снимани библии в музея на първото румънска училище, основано от българин, които са на кирилица. Те естествено го обявяват като църковно-славянски. Усмивки и спорна седмица!
цитирай
40. makont - Благодаря за милия комплимент,
09.06.2014 10:42
vilish написа:
:-)

сладичко ми стана. Усмивки от мен и слънчева и спокойна седмица!
цитирай
41. makont - Благодаря, май ще трябва да се цаня за някоя екскурзия,
09.06.2014 10:45
flymore написа:
Невероятен екскурзовод си! Това - сериозно!
Хубава вечер, мила!
Поздрав!<3

със сигурност пътуващите няма да скучаят. В автобуса групата около мен бяха страхотни, непрекъснато пускахме шегички и се заливахме от смях. Имам още да разказвам, но сега малко ще поработя, за което трябва да съм, ама много сериозна. Спорна седмица от мен, много слънчице и усмивки!
цитирай
42. makont - Отново и отново, Вася. Аз вече оставих едно сърце там.
09.06.2014 10:47
precoria написа:
Накара ме да се влюбя отново в Карпатите.Прекрасни снимки...
Поздрави,Майче! Прегрръдки!

Колко е хубаво да пътуваш. Почти бях забравила, но се вземам в ръце. Светът е красив и интересен, трябва да го опознаем. Най-лесно е да започнем от съседите. Прегръдки и много слънчева седмица, казваме аз и Слънчевия човек!
цитирай
43. makont - Здравей, да, Букурещ е красив,
09.06.2014 10:48
gosho568 написа:
Ще отида непременно! Засега в Румъния съм посетил само Букурещ и определено мога да кажа, че ми хареса страшно много като град. Поздрави! ;]

но аз си падам по замъците, такива едни, страшни, старинни, величествени, с много загадки и смразяващи истории. Точно това исках да видя и усетя и се получи. Поздрави и не чакай, отивай, заслужава си!
цитирай
44. makont - Здравей Стани,
09.06.2014 10:50
sestra написа:
но вече ти чакам историята за слънчевия човек. Браво за пътеписа, Мая :)

обещавам да напиша, само малко да отхвърля работа, че това хойкане ми излиза през носа, както обикновенно. Успех в твоите дела, много слънчице и усмивки от мен и от Слънчевия човек!
цитирай
45. faktifakti - обичам реални приказки.
12.06.2014 13:40
знаеш ли защо?
защото могат да бъдат изживяни.
твоите са прекрасни.
прегръдки
цитирай
46. makont - Благодаря ти, Факти!
12.06.2014 17:24
faktifakti написа:
знаеш ли защо?
защото могат да бъдат изживяни.
твоите са прекрасни.
прегръдки

Наистина беше прекрасно, ако съм Ви предала поне една частичка от моето настроение и позитивни чувства, значи наистина съм успяла. Усмивки от мен!
цитирай
47. faktifakti - Алеко да не ти е роднина, м?
13.06.2014 12:17
makont написа:
faktifakti написа:
знаеш ли защо?
защото могат да бъдат изживяни.
твоите са прекрасни.
прегръдки

Наистина беше прекрасно, ако съм Ви предала поне една частичка от моето настроение и позитивни чувства, значи наистина съм успяла. Усмивки от мен!

цитирай
48. makont - Ха, ами да, по линия на едно мъничко ребърце,
13.06.2014 19:42
faktifakti написа:
makont написа:
faktifakti написа:
знаеш ли защо?
защото могат да бъдат изживяни.
твоите са прекрасни.
прегръдки

Наистина беше прекрасно, ако съм Ви предала поне една частичка от моето настроение и позитивни чувства, значи наистина съм успяла. Усмивки от мен!


отговарящо за пътешествията, съвсем близо до сърцето. Усмивки!
цитирай
49. martito - Нямам търпение за продължениет...
14.06.2014 10:44
Нямам търпение за продължението!:)) Разказваш много увлекателно:)
цитирай
50. makont - Радвам се, че ми погостува Мартичко.
14.06.2014 17:42
martito написа:
Нямам търпение за продължението!:)) Разказваш много увлекателно:)

Много усмивки от мен и слънчев уекенд!
цитирай
51. metlichina - интересно...
19.06.2014 08:56
сладкодумно, впечатляващо... и с мъничко благородна завист
те поздравявам...
цитирай
52. makont - Пожелавам ти да отидеш,
19.06.2014 12:33
metlichina написа:
сладкодумно, впечатляващо... и с мъничко благородна завист
те поздравявам...

аз не очаквах да е толкова интересно. Може би, когато отиваш с празна кошница от очаквания, успяваш да я напълниш с преживявания и вдъхновение. Усмивки и от мен!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3044425
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930