Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.06.2014 17:16 - Подаръкът или една разходка в света на приказките ІІІ
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12440 Коментари: 41 Гласове:
37

Последна промяна: 17.06.2014 12:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Написах продължението за Брашов, ще го пусна, но в друг момент. Прекалено сериозно е. Много история, много българско присъствие и факти, които поне за мен лично не бяха станали достояние.   Но днес имам чувството, че имаме нужда от нещо друго. Искам да Ви усмихна, искам да Ви предам чувства, който да Ви направят съпричастни към едно изживяване, изпълнено с радост и положителни емоции.
  Ето, няма сила, която да не може да бъде овладяна, ако подходим с усмивка.

imageТози лъв дори позволи да го погаля по лапката. Размърда пръсти в блаженство и ми намигна с каменното си око.
  От сутринта съм заредена положително, въпреки дъжда. Дори и вътрешният ред в проклетата чанта не можа да помрачи настроението ми.

image













    
 

  От цялото това ровене бях oмаломощена,

image

но девойката с цветята ми даде да разбера, че неразборията идва от ненужните вещи от нашия бит, които неблагоразумно съм натъпкала в чантата си. В нейната кошница има само цветя и цари хармония. Дори и каменна, тя е спокойна и слънчево носи своя пъстър, красив товар.

image

  Спретнатите, очарователни къщички в комплекс Монтерей с удоволствие ни изпратха в поредната разходка, махайки ни приветливо, в очакване на завръщането ни. Дори и в дъжда, това място напълно отговаря на името си - Пояна Брашов, което означава "Слънчевите поляни" - един от най-известните ски курорти в Румъния, цветно, пъстрота и семпла приветливост в едно с невероятното гостоприемство.

  Ето го и Брашов, разположен в сърцето на Карпатите, градът е един малък шедьовър на архитектурата със своите ренесансови, барокови и готически структури, който са добре запазени през вековете. 

image

  Корените на модерния облик на града датират от 1211 година, когато рицарите от  Тевтонския орден започват да строят  върху древното селище Дакия.

image

  Последните две снимки са част от кръглия плащод в центъра на града, построен 1420 година с кметството, осеян със заобикалящи го сгради с барокова и готическа архитектура. Център на вниманието ми е прочутата Карпатска мечка, румънците я наричат Урсуз. Не е страшна, нали, толкова цветна и в добро разположение на духа я видяхме и ние.

  Църквата Свети Николай е пред нас в целия си блясък. Сякаш съм в света на приказките, а геройте на Дисни всеки момент ще изскочат от някоя кула.

imageimage

  Това е единствената оцеляла порта от цитаделата Брашов-Св.Екатерина. Отново устремените към небето кули, завършващи със знаменца, невероятна приказност, ето вижте, в дъното се вижда една принцеса, която е намерила своя принц и сега му се врича във вярност. изглеждаха толкова слънчеви и щастливи.

image

 
 

   Впечатляващо, надписа на хълма, като във Холивуд.

   И понеже споменах Холивуд, ще се пренесем на едно място, любимо на режисьорите от меката на киното - крепостта Ръшньов (или Ръшнов, но на мен лично РъшнЬов ми звучи по-мило и така приех да я наричам).  
  Това е една внушителна средновековна крепост, изцяло запазена и до днес. Смята се, че е построена през ХІІІ век от Орденът на Тевтонските рицари. 

image

  Крепоста е толкова добре укрепена, смята се, че е практически непревзимаема. Дебелината на стените е метър и половина. Един единствен път крепостта е била предадена и то поради липса на вода на  Габриел Батори, княз на Трансилвания. Спирам с историческите факти и се впускаме във вътрешността. Крепостта е била замислена за защита на селяните при обсада, вътре има около 30 къщички, параклис, училище.

image
image
 
  Спретнати и кокетни къщички, навсякъде буквално потопено в цветя и зеленина.

image

  Тук, на втория етаж живеят хора. Това са местните майстори и занаятчии, които плетат красивите покривчици на една кука, преработват невероятните цветни камъни, превръщайки ги в пъстри накити, приготвят сладка и шербети от горски плодове, или просто търговци, аниматори, облечени като средновековни рицари, който ни демонстрираха как се борави със старинните оръжия.

image

Просто се влюбих в това място,

image

дори и кошчетата за боклук са тематично аранжирани. Всичко подбрано и направено с вкус, така че да съхрани средновековните традиции и да ни пренесе през вековете назад във времето. Тук намерих и Слънчевия човек

image

  Вече го познавате, но не мога да се сдържа да не Ви го представя пак. Този човечец внесе толкова настроение не само в мен, но и в цялата група. Бях го закачила на перденцето в автобуса и при всяко влизане, ни посрещаше с неизменната си усмивка и веселяшките си дрешки.

  Вечерта ни очакваше приятна вечеря с програма от румънска група с традиционния за страната фолклор. Бяха толкова усмихнати, като Слънчевия човек, танцуваха с чувство и се раздаваха в своя танц, емоционални, млади, красиви...

imageimage






 



   Слънчевият човек ме погледна от саксията и се завъртя слънчево-сърдито, намигвайки ми: "Спри да пишеш, досадна си, навън е слънчево и съботно, потънало в зелено, а липата е цъфнала и пръска своя аромат, примамващо - излизай!"
  Ще го послушам. Усмивки и хайде в парка, каним Ви на разходка с мопсчетата.





Гласувай:
37



1. zabavnata - Прелест!
14.06.2014 18:07
Мая, заслужаваш си ПРИКАЗКАТА!
Пак да отидеш, на още по-хубави и приказни места с любимото момче!
цитирай
2. mileidi - :))
14.06.2014 19:10
Ех, тази твоя приказка Майче... Прекрасна е ! Вече реших заминавам и аз ,ти толкова увлекателно и подробно разказваш историята на всяко едно кътче до което си се докоснала, че ме завладя жаждата за пътешествие до Румъния...
Да , усмихна ме Слънчево момиче ! Хубава вечер !
цитирай
3. valeska - :)
14.06.2014 19:42
Имаш очи за красотата, Мая! Усмихна ме (широко)!:)
цитирай
4. mt46 - Привет!...
14.06.2014 19:54
Много хубав пътепис... Ставаш за екскурзоводка...
Приятна вечер!...
цитирай
5. ponicka - ОМАЛОМОЩЕНА
14.06.2014 20:35
съм от преекспонираните ти емоции:)
цитирай
6. megg - Приказка без край
14.06.2014 20:53
е твоята, Майче! :) И всяко спиране по пътя на усмихнатото момиче - красиво, почти нереално. Радвам се, че споделяш чудните светове, в които попадаш, и че го правиш така увлекателно!
А от мен - поздрав с прегръдка и парченца цветност - отчупих ги от двете дъги, които изгряха след дъжда. :)
цитирай
7. makont - Ани, само да ми остане време и хуквам.
14.06.2014 21:07
zabavnata написа:
Мая, заслужаваш си ПРИКАЗКАТА!
Пак да отидеш, на още по-хубави и приказни места с любимото момче!

Толкова свят има невидян и чака. Усмивки и хубава съботна вечер!
цитирай
8. makont - Отивай и не чакай,
14.06.2014 21:09
mileidi написа:
Ех, тази твоя приказка Майче... Прекрасна е ! Вече реших заминавам и аз ,ти толкова увлекателно и подробно разказваш историята на всяко едно кътче до което си се докоснала, че ме завладя жаждата за пътешествие до Румъния...
Да , усмихна ме Слънчево момиче ! Хубава вечер !

сигурна съм, че ще останеш очарована като мен, ти си емоционално момиче и няма как да не те докосне всичко това! Усмивки и хубава вечер!
цитирай
9. makont - Радвам се, че се усмихна!
14.06.2014 21:10
valeska написа:
Имаш очи за красотата, Мая! Усмихна ме (широко)!:)

Определено имаме нужда от усмихващи неща и положителна емоционалност. Поздрави!
цитирай
10. ishchel - Maiche,
14.06.2014 21:10
varna me v uchenicheskite godini , usetih vkusa na mamaligata i se kashih otnovo na lifta, koito daje veche ne pomnj kade otivashe...:) no..Chernata Katedrala se vijdashe dobre...
Snimkite sa super, i ti sashto si chudesna!!!
цитирай
11. makont - Направо съм готова, водих си най-старателно записки,
14.06.2014 21:10
mt46 написа:
Много хубав пътепис... Ставаш за екскурзоводка...
Приятна вечер!...

защото, освен очарованието, ми беше безкрайно интересно. Поздрави и усмивки!
цитирай
12. makont - Милата, жива те ожалих,
14.06.2014 21:11
ponicka написа:
съм от преекспонираните ти емоции:)

ти очевидно си мазохистка, щом не ме харесваш, пък ме четеш. Хубава вечер!
цитирай
13. makont - О, благодаря Мег, колекционирам цветности от дъга.
14.06.2014 21:12
megg написа:
е твоята, Майче! :) И всяко спиране по пътя на усмихнатото момиче - красиво, почти нереално. Радвам се, че споделяш чудните светове, в които попадаш, и че го правиш така увлекателно!
А от мен - поздрав с прегръдка и парченца цветност - отчупих ги от двете дъги, които изгряха след дъжда. :)

Поздрави и от мен, радвам се, че се поразходи с мен!
цитирай
14. makont - Радвам се, че те върнах в прекрасните ученически години.
14.06.2014 21:50
ishchel написа:
varna me v uchenicheskite godini , usetih vkusa na mamaligata i se kashih otnovo na lifta, koito daje veche ne pomnj kade otivashe...:) no..Chernata Katedrala se vijdashe dobre...
Snimkite sa super, i ti sashto si chudesna!!!

Черната катедрала ми подейства много потискащо, за разлика от другите им църкви, които са слънчеви. А на лифта зимата, било невероятно красиво. Усмивки!
цитирай
15. gosho568 - Красота и половина!
14.06.2014 21:59
Поздрави! ;)))
цитирай
16. tit - много готически постинг, Маконт!:))
14.06.2014 22:54
Внесе стил във вечерта ми!;)
цитирай
17. kasnaprolet9999 - Наистина си е като в приказките, а за ...
14.06.2014 23:19
Наистина си е като в приказките, а за мен и голяма разтуха, защото съм като вързан поп в къщи-гледам мама.
цитирай
18. ivoki - ПОЗДРАВЛЕНИЯ И БЛАГОДАРНОСТИ !
14.06.2014 23:24
ПОЗДРАВЛЕНИЯ И БЛАГОДАРНОСТИ !
цитирай
19. paciencia - Поздрави, Майче!
15.06.2014 02:29
И аз се потопих в приказката. Увлекателно разказваш, чудесна си! Винаги си тръгвам от блога ти с усмивка.
цитирай
20. makont - Да, очарована съм.
15.06.2014 07:22
gosho568 написа:
Поздрави! ;)))

Всъщност тръгнах без никакви очаквания: "Хм, Румъния!", но бях приятно изненадана и се върнах с пълна кошница от впечатления. Остана в сърцето ми. Радвам се, че ти хареса. Усмивки и хубав неделен ден!
цитирай
21. benitta - Страхотна крепост!
15.06.2014 07:40
Впечатлена съм! И с тези миниатюрни къщурки, обградени от толкова зеленина и цветя, а гледката оттам.......... Уникално!
Между другото, тази нощ пак е валял дъжд, всичко е мокро и леко мрачно - пълен синхрон с твоето дъждовно приключение и моята сутрешна разходка с теб ;)
Поздрави на теб и усмихнатото човече!
цитирай
22. flymore - Невероятно красиво!
15.06.2014 07:58
Добро утро и благодаря от сърце, Маичка! Дано има още подобни разходки!
Прегръдка и хубава неделя от мен!:)<3
цитирай
23. makont - Ха, Тит, трябваше да пусна и едно бесняшко рок парче и да ти стане и баРоково.
15.06.2014 09:34
tit написа:
Внесе стил във вечерта ми!;)

Усмивки, радвам се, че се почувства ГОТически.
цитирай
24. makont - Видя ли Вени, как те разходих,
15.06.2014 09:35
kasnaprolet9999 написа:
Наистина си е като в приказките, а за мен и голяма разтуха, защото съм като вързан поп в къщи-гледам мама.

радвам се, че ти хареса. Надявам се да ти е по-леко. Усмивки!
цитирай
25. makont - Моля,
15.06.2014 09:40
ivoki написа:
ПОЗДРАВЛЕНИЯ И БЛАГОДАРНОСТИ !

заповядай пак, когато ти е интересно. Усмивки!
цитирай
26. makont - Благодаря за това, което ми пишеш,
15.06.2014 09:41
paciencia написа:
И аз се потопих в приказката. Увлекателно разказваш, чудесна си! Винаги си тръгвам от блога ти с усмивка.

радвам се, когато успея да накарам някой да се усмихне. Поздрави и слънчев неделен ден, с много усмивки и настроение!
цитирай
27. makont - Много е красиво, в действителнос е още по- , направо се чувстваш
15.06.2014 09:44
benitta написа:
Впечатлена съм! И с тези миниатюрни къщурки, обградени от толкова зеленина и цветя, а гледката оттам.......... Уникално!
Между другото, тази нощ пак е валял дъжд, всичко е мокро и леко мрачно - пълен синхрон с твоето дъждовно приключение и моята сутрешна разходка с теб ;)
Поздрави на теб и усмихнатото човече!

в приказен свят. И тези цветя навсякъде, има дух това място. Радвам се, че го усети. А времето няма значение. През цялото време ни валя, но това изобщо не попречи на чудесното настроение. Усмивки и слънчева неделя!
цитирай
28. makont - Здлавей, надявам се да има,
15.06.2014 09:46
flymore написа:
Добро утро и благодаря от сърце, Маичка! Дано има още подобни разходки!
Прегръдка и хубава неделя от мен!:)<3

много е зареждащо, с красота, емоции, контакти с непознати хора... Все нямаме време да си доставим това удоволствие. Е, този път си откраднах мъничко, т.е. откраднаха ми и вече започвам да се пристрастявам. Усмивки и да пишеш!
цитирай
29. donchevav - Чудесно е сутрин, преди кафето, ...
15.06.2014 10:08
Чудесно е сутрин, преди кафето, преди първия поглед навън през прозореца, преди да нахлуе делничното "трябва" и "първо...второ" в съзнанието, да посрещнеш деня с тези вълшебни звуци на любима соната, с тези готически картини, с тези пленителни описания, изтъкани от неподправена :) емоция, поетичен размах и умение да виждаш със сърцето си! Благодаря ти, Майче, ти беше моята вълшебница тази сутрин, която ориса деня ми на слънце, любов и пълнота! Ходи, момиче, гледай, снимай - и пиши - много си истинска! Поздрави с пожелание за хубав ден - като тоя, който ми подари! Прегръдки!
цитирай
30. sestra - Хубаво място, хубав пътепис,
15.06.2014 12:24
а през цялото време си мисля колко значими и впечтляващи за целия свят исторически места има в България и колко малко практичен и полезен дух е вложен все още в тях, за да бъдат привлектелни места за туристите. Радвам се за разходката ти, Мая. приятна разходка с мопситата.
цитирай
31. vilish - Поздрави, Мая с усмивка от сърце!
15.06.2014 12:47
Невероятен разказвач си, приказен ... :-) !
Разходих се с теб. Беше очарователно, почти реално!

Споделям и написаното от Sestra "... колко значими и впечтляващи за целия свят исторически места има в България и колко малко практичен и полезен дух е вложен все още в тях, за да бъдат привлектелни места за туристите... "

Жалко наистина ....

Прекрасна неделя с топлина и обич да имаш, мила! :-)
цитирай
32. makont - Ухааа, ето ме с шапката вълшебница, ами, докосвам те,
15.06.2014 14:31
donchevav написа:
Чудесно е сутрин, преди кафето, преди първия поглед навън през прозореца, преди да нахлуе делничното "трябва" и "първо...второ" в съзнанието, да посрещнеш деня с тези вълшебни звуци на любима соната, с тези готически картини, с тези пленителни описания, изтъкани от неподправена :) емоция, поетичен размах и умение да виждаш със сърцето си! Благодаря ти, Майче, ти беше моята вълшебница тази сутрин, която ориса деня ми на слънце, любов и пълнота! Ходи, момиче, гледай, снимай - и пиши - много си истинска! Поздрави с пожелание за хубав ден - като тоя, който ми подари! Прегръдки!

вълшебно да ти е през целия ден. Радвам се, че съм допринесла за твоята слънчева орисия за днешния неделен ден! Усмивки!
цитирай
33. makont - Стани, докато бях там и сега, като пиша толкова възторжено,
15.06.2014 14:40
sestra написа:
а през цялото време си мисля колко значими и впечтляващи за целия свят исторически места има в България и колко малко практичен и полезен дух е вложен все още в тях, за да бъдат привлектелни места за туристите. Радвам се за разходката ти, Мая. приятна разходка с мопситата.

същата горчилка мори и моето сърце. Та аз знам повече за забележителностите в Румъния, отколкото в България, и ме боли. Ходим на различни места, и всяко място е заредено с толкова история и красота, но колкото и да си прочел, няма как да го усетиш, като е потънало в забрава, неподдържано, изоставено. Нашата природа е не по-малко красива, а историята ни много по-богата от тяхната, а нищо от това не е достъпно по начина по който са го направили те. Знаеш ли, за всеки обект екскурзоводката ни разказваше легендата, свързана с него, исторически факти, обясняваше за природните забележителности, винаги вплиташе нещо за бита на румънците и сравняваше с това, което е у нас. Ами, честна дума, ставах все по-мъничка...
цитирай
34. makont - Радвам се, че ти хареса и напълно споделям мнението ти,
15.06.2014 14:48
vilish написа:
Невероятен разказвач си, приказен ... :-) !
Разходих се с теб. Беше очарователно, почти реално!

Споделям и написаното от Sestra "... колко значими и впечтляващи за целия свят исторически места има в България и колко малко практичен и полезен дух е вложен все още в тях, за да бъдат привлектелни места за туристите... "

Жалко наистина ....

Прекрасна неделя с топлина и обич да имаш, мила! :-)

за това, че не умеем да ценим историята си, природата, нямаме самочувствието, което имат те. Боже, трябваше да пусна другия постинг, да видиш, до средата на 19-ти век те са писали на кирилица. Първото румънско училище е създадено от българин, музиката на техния химн е написана от българин, ние сме допринесли толкова много за тяхната култура, а нямаме никакво самочувствие. Българите, които са направили това не са афиширали българската си принадлежност, едва ли не са се срамували, че са българи. Потресена бях, но това не омаловажава преклонението ми пред това, че Румънците съумяват да се представят пред света, да покажат красотата и историческите си ценности, по начин, който може да буди само възхищение. Поздрави!
цитирай
35. vilish - Ще се радвам да "пуснеш другия постинг", Майче!
15.06.2014 15:18
makont написа:

Боже, трябваше да пусна другия постинг, да видиш, до средата на 19-ти век те са писали на кирилица. Първото румънско училище е създадено от българин, музиката на техния химн е написана от българин, ние сме допринесли толкова много за тяхната култура, а нямаме никакво самочувствие. Българите, които са направили това не са афиширали българската си принадлежност, едва ли не са се срамували, че са българи. Потресена бях, но това не омаловажава преклонението ми пред това, че Румънците съумяват да се представят пред света, да покажат красотата и историческите си ценности, по начин, който може да буди само възхищение. Поздрави!


Заслужава си да прочетем !!!
Мисля, че за собствено удовлетворение и повод за гордост и самочувствие, можем да споделяме тук или кой където публикува, видяното и преживяно в нашата, позабравена и обедняла "земя като една човешка длан....."
цитирай
36. dorichela - Мая,
15.06.2014 21:42
ти трябва да си била Шехерезада в миналия си живот!!! Така увлекателно разказваш! :)
цитирай
37. makont - Сигурно, Дорич,
16.06.2014 16:37
dorichela написа:
ти трябва да си била Шехерезада в миналия си живот!!! Така увлекателно разказваш! :)

знае ли човек. Усмивки за теб и хубава седмица, особено след понеделника.
цитирай
38. martito - Сладкодумка :) Широко усмихната ...
19.06.2014 08:26
Сладкодумка :) Широко усмихната съм :)
цитирай
39. metlichina - радвам се...
19.06.2014 08:59
че денят ми започна със слънчевото настроение, което струи онт разказа ти...
благодаря ти, с усмивка и топла прегръдка за теб... Мая, бъди..
цитирай
40. makont - И все така да си, Мартичко!
19.06.2014 12:22
martito написа:
Сладкодумка :) Широко усмихната съм :)

Аз лично ще се старая. Благодаря ти много и прекрасен ден ти желая!
цитирай
41. makont - Радвам се, че съм повлияла положително на твоето настроение,
19.06.2014 12:27
metlichina написа:
че денят ми започна със слънчевото настроение, което струи онт разказа ти...
благодаря ти, с усмивка и топла прегръдка за теб... Мая, бъди..

това е целта, да се усмихваме повече, повече слънчеви емоции. Радвам се, че си тук!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3045133
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930