Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.10.2010 14:40 - Сватба в Ягодинската пещера
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 36094 Коментари: 68 Гласове:
69


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


          Мопсчетата хич недолюбват това струпване на куфар и придружаващите го чанти. Останаха само тъжните им, изпълнени с недоумение очи. Тръгваме. Пътуването за мен е удоволствие, пък и поводът си го бива. Ще кумуваме на едни приятели, които решиха да направят тази важна крачка в своя живот в Ягодинската пещера.

          Пътуването е приятно, магистрала Тракия е ясна - скука. След отклонението за Кричим по пътя за Девин започна да става интересно. Язовир Кричим някакси неусетно се сля с язовир Въча. Красивата природа ни грабна. Ето я и язовирната стена на доста одумвания хидровъзел "Цанков камък". Изветрелите скали и тектонските пукнатини са създали доста проблеми на пътните строители. Трасето е доста сложно заради язовира. На много места скалите бяха озаптени с мрежи и укрепителни замазки. Около 40 км. след магистралата шосето е позакърпено, тясно и с много завой, но поносимо. След хидровъзела около 30 км. карахме по нов и хубав асфалт.Най интересното беше след разклона за Девин, по пътя за Ягодина. Навлязохме в красивото Буйновско ждрело. Бързите планински води са прорязали варовиковите скали и са формирали величественото ждрело. Такава красота не бях виждала. Ето го и "Вълчият скок", Легендата гласи, че когато ловци подгонили един вълк, той прескочил пътя от едната скала на другата и от тук е дошло името.

image


Преминаването през надвисналите над нас скали си беше страшничко.

Вечерта пристигнахме в хотела.

image
 

          Това е общият изглед на хотел "Попини лъки", на три километра от село Ягодина. Като архитектура нищо особено, но затова пък гледката си я бива. Отвсякъде поляни потънали в зеленина, оградени от Родопски възвишения. Стаите прилични, семпли, но блестят от чистота.  Не е лукс,  но чувството за домашен уют витае във въздуха.Навсякъде имаше цветя. Обслужването е на ниво, усмихнати и ведри хора. Само две момичета обслужваха цяла вечер ресторанта, но се справиха чудесно. Не може да си представите колко топличко беше от запалената камина, а отвсякъде ни се усмихваше разцъфнало червено мушкато.
 

image

image
 

          Това е собственичката на хотела, невероятно слънчев човек. При цялата работа усмивката не слезе от устата и. Всичко приготвено в кухнята беше много вкусно.
Купонът бе на ниво. Имаше едни хлапета от НСА, явно алпинисти. Така хубаво играеха народни хора. Удоволствие беше за мен да ги гледам как танцуват и колко грейнали бяха очите им.

        Неделя е 10.10.2010г. Днес е денят на сватбата, но тъй като тя е в 13,30ч, с по-добрата ми половинка решихме да се разходим из окорността. В 7,30 бяхме на крак надолу по пътя. Пеша до Ягодинската пещера, до ВЕЦ "Тешел", тунела и така 11 километра. 

image

       Това тук е връх "Свети Илия", на 1560 м надморска височина, денивелацията е 670 м. Вижте горе на върха вишката, така нареченото "Орлово око". До нея може да се достигне с джип за около 30мин. или пеша с планински водач за около 1ч. и 30,мин. Гледката отгоре е неописуема, виждат се Рила, Пирин, Чайрските езера и целите Западни Родопи. За съжаление не остана време да изживеем лично това удоволствие и да отидем но "Орлово око".

       Удоволствието от прехода е неописуемо. Май се уморихме. Вече с нетърпение чакахме младоженците да се върнат от Девин, където бяха на изповед в църквата, за да ни приберат в хотела и да ходим да ги женим. Доста се забавиха. С Гергов се шегувахме:"Много грешни тия хора, брей,  четири часа и половина изповед".

        В 12,30 бяхме в хотела и само за половин час трябваше от поуморената туристка да се превърна в  кума. Добре, че съм оправна, малко сешоар, малко грим, тоалета и ето ме първа красавица. На Гергов хич не му пука от тези работи.

        Едва не закъсняхме за ритуала в пещерата. Гостите влязоха вътре, а ние с младоженцита чакахме да ни въведат. Едно младо момиче в родопска носия  засвири на каба гайда "Хорото на пещерата". Не можете да си представите какво усещане, вървим по тесните коридори измежду  сталактити и сталакмити по тясната и кална пътека под звуците на родопската музика, акустиката е уникална. Ето я и ритуалната зала - красота и пищност. Мраморна маса, на скалите герба, пред масата надпис от листата на здравец - 10.10.2010г. Като свидетел на бракосъчетанието бе кметът на село Ягодина, приятен млад човек, амбициозен и излъчващ характерната за Родопските хора доброта. Личеше си, че прави всичко от сърце. И така съюзът е скрепен. Казват, че бракът, сключен в Ягодинската пещера е по-здрав и дълголетен, двойките никога не се развеждат. Хубаво е да Ви кажа, че в пещерата е доста хлъзгаво, а температурата е 6 градуса. Преходът трае около 45 мин и заедно с ритуала е около час, така, че дългата бяла рокля и характерните булчински атрибути някак си не се връзват с обстановката. Достатъчно е едно костюмче и най-вече удобни обувки (мъжете в това отношение са къде, къде по-добре).

      Следва разходката из пещерата с вече новото семейство и наша милост, кумовете. Напред е момичето с гайдата, тежката родопска песен ни води из тясната пътека под красивите скални образувания.

image

Това е целувката, подходящо за случая скално творение.

image

    Това е така наречената стена с леопардова кожа, мраморът се е дълбал от окисляването дълги години, а глината се е стичала и по получените олуци са се образували красивите петна, напомнящи леопардовите окраски.

image

        Това са красивите скални перли, за образуването им са необходими над 100 000 години.

       Церемонята приключи. Имахме на разположение около три часа до църковния брак в параклиса "Св. Никола" в село Кожари. Решихме да посетим местната кръчма. О, как хубаво миришеше вътре, една особена смесица от  горящите в печката  дърва, цигарен дим и анасон. Странно, но на стената срещу вратата беше окачен голям портрет на Левски и надписа "Свобода или смърт". Но кое ли е странното, в тези няколко села, изобщо нямаше джамии. Тук населението си беше българско, пък и кой ли турчин би посмял да мине по единствения път към тези села, през ждрелото и на тези височини. Явно тук са бягали българите за да се скрият от насилственото потурчване. Една мила и приветлива женица ни посрещна и ни опече най-вкусните кебапчета, кюфтенца и наденичка. Една бутилка червено винце и сбрахме сили за църковния ритуал. Няколко жени от селото влязоха в кръчмата да пийнат по едно кафенце. Заговорихме се с тях. Очарова ме тяхната добронамереност. Разговаряхме с тях, сякаш се познавахме от сто години.

        В параклиса ритуалът бе общо взето познатият, както и в Софийските църкви. Различното беше настроението, което създаваше отчето. То сякаш се раздаваше в
това обручение. Някак си правеше всичко от сърце и като че ли за първи път, тогава, когато най-много се стараеш.

       За самата веселба няма какво да ви разказвам. Десет човека бяхме достатъчни да вдигнем хотела на главата си. Такъв купон си спретнахме, че залюляхме околните чукари.

       Незабравима ще остане тази сватба. Препоръчвам на любителите на по екстремни и екстравагантни преживявания да изберат този вариант. Нестандартно, но очарователно, изключително и запомнящо се.

     



Тагове:   пещера,


Гласувай:
70



1. elinora - О, много оригинална сватба! :)
12.10.2010 14:48
Назад към корените...
цитирай
2. ivoso - Здравейте
12.10.2010 14:55
За първи път посетих Ягодинската пещера през 1983 г. и от тогава поне 10-тина пъти, за последно преди 2 години и наистина нямаше толкова пещерни бисери.
Явно бисерите се образуват за 5 - 6 години /това последното беше повече ирония/.
Най-после и българите са се научили да привличат туристи - като слагат кръгли камъчета за бисери - което е похвално в крайна сметка. Поздрави за хубавият пост.
цитирай
3. divna8 - Избирам варианта, но. . . за друго ...
12.10.2010 14:58
Избирам варианта, но... за друго тържество :))))))))
Иначе, като гост - няма да се противя :):):)

Чудесно разказваш, Маконт... Сякаш и аз там бях: повеселих се и попях :)))
цитирай
4. monaliza121 - Ягодина
12.10.2010 15:07
Години подред посещавам тези места, зная и самото село Ягодина и ритуалната зала в пешерата. Сигурна съм, че е била невероятно емоционална сватба, защото тези места с дивната си природа няма как да не създадат такова усещане.
Удоволствие беше да си спомня за тези пътеки...
Поздрав, Маконт!
цитирай
5. makont - Наистина, такова изживяване,
12.10.2010 15:08
elinora написа:
Назад към корените...

че ми се прижени пак. Прекрасно е, особено в пещерата с каба гайдата.
цитирай
6. makont - Непременно избери този вариант
12.10.2010 15:09
divna8 написа:
Избирам варианта, но... за друго тържество :))))))))
Иначе, като гост - няма да се противя :):):)

Чудесно разказваш, Маконт... Сякаш и аз там бях: повеселих се и попях :)))

за каквото и да е тържество, божествено е. Друг свят. Хубава вечер!
цитирай
7. makont - Значи разбираш моето възхищение
12.10.2010 15:10
monaliza121 написа:
Години подред посещавам тези места, зная и самото село Ягодина и ритуалната зала в пешерата. Сигурна съм, че е била невероятно емоционална сватба, защото тези места с дивната си природа няма как да не създадат такова усещане.
Удоволствие беше да си спомня за тези пътеки...
Поздрав, Маконт!

и аз съм влюбена в този край и пак ще отида. Усмивки от мен!
цитирай
8. анонимен - Съчетанието на
12.10.2010 15:23
природна с човешка красота е връх. )))
цитирай
9. makont - Да, благодаря ти!
12.10.2010 15:31
parasol написа:
природна с човешка красота е връх. )))

Усмихната и слънчева седмица, въпреки лошото време!
цитирай
10. makont - Странното е, че една от големите перли
12.10.2010 15:33
ivoso написа:
За първи път посетих Ягодинската пещера през 1983 г. и от тогава поне 10-тина пъти, за последно преди 2 години и наистина нямаше толкова пещерни бисери.
Явно бисерите се образуват за 5 - 6 години /това последното беше повече ирония/.
Най-после и българите са се научили да привличат туристи - като слагат кръгли камъчета за бисери - което е похвално в крайна сметка. Поздрави за хубавият пост.

е открадната, сега са ги заградили. А наистина разработвата това прекрасно място, самият кмет беше на церемонията, явно се интересува, районът да стане туристическа дестинация. И има защо. Хубава седмица!
цитирай
11. tanelia - Прекрасен избор за бракосъчетание!
12.10.2010 16:08
И прекрасно си съчетала двете изживявания - от ритуалите и от мястото, на което са проведени!
Благодаря ти Мая, върна ме във времето когато аз самата извършвах този обред - сключване на граждански брак! Влагала съм сърцето си в тази работа! И се радвах на щастието на младите хора и техните родители! Любимото ми пожелание към тях бе: " Пожелавам ви единственият спор, който водите да бъде: Кой кого обича повече :) Чудесна вечер да имаш!
цитирай
12. makont - Развълнува ме твоя коментар,
12.10.2010 16:51
tanelia написа:
И прекрасно си съчетала двете изживявания - от ритуалите и от мястото, на което са проведени!
Благодаря ти Мая, върна ме във времето когато аз самата извършвах този обред - сключване на граждански брак! Влагала съм сърцето си в тази работа! И се радвах на щастието на младите хора и техните родители! Любимото ми пожелание към тях бе: " Пожелавам ви единственият спор, който водите да бъде: Кой кого обича повече :) Чудесна вечер да имаш!

И аз ти благодаря, а ако нямате църковен брак, сега му е времето ,ние на 25-годишнината от брака го направихме. Прекрасно е и децата ти присъстват на сватбата - 2.
цитирай
13. анонимен - Варналията
12.10.2010 17:26
голяма простотия - сватба в пещерата , час преход до там за да ти се отще !виж природата и хората си струват сигурно ,аз никога не съм ходил ,но сигурно е готино да се разходиш из Родопите ,но за сватба ,цял цирк !
цитирай
14. voinov50 - Мая :))), измори ме с тоя дребен шрифт...
12.10.2010 17:33
Но това дето си била кума на подобна сватба, и то на такава дата, ще се помни и от бъдните поколения :)))
Поздрави за кума и кумата!!!
цитирай
15. milamam - Имаме приятелско семейство там, ...
12.10.2010 18:03
Имаме приятелско семейство там, само че в едно друго близко селце - Буйново. Ходила съм доста често по тия места, а сега след тези снимки, носталгията ме грабна отново. А и така прекрасно си го описала!!!
Благодаря за хубавото изживяване, макар и от вкъщи.
Хубава седмица :)
цитирай
16. veninski - Аплодисменти! Поздрави от Родоп...
12.10.2010 18:15
Аплодисменти! Поздрави от Родопите!
цитирай
17. makont - Въпрос на гледна точка,
12.10.2010 18:26
анонимен написа:
голяма простотия - сватба в пещерата , час преход до там за да ти се отще !виж природата и хората си струват сигурно ,аз никога не съм ходил ,но сигурно е готино да се разходиш из Родопите ,но за сватба ,цял цирк !

На Вас не Ви харесва, за други е романтично преживяване. Хубава вечер!?
цитирай
18. makont - Благодаря ти!
12.10.2010 18:27
voinov50 написа:
Но това дето си била кума на подобна сватба, и то на такава дата, ще се помни и от бъдните поколения :)))
Поздрави за кума и кумата!!!

Наистина е запомнящо преживяване! Хубава вечер и наздраве!
цитирай
19. makont - Много са ти хубави Родопите!
12.10.2010 18:28
veninski написа:
Аплодисменти! Поздрави от Родопите!

Влюбих се в тази планина. Отдавна не бях ходила и бях забравила, че тук е раят! Хубава вечер!
цитирай
20. makont - Невероятно е, нали!
12.10.2010 18:29
milamam написа:
Имаме приятелско семейство там, само че в едно друго близко селце - Буйново. Ходила съм доста често по тия места, а сега след тези снимки, носталгията ме грабна отново. А и така прекрасно си го описала!!!
Благодаря за хубавото изживяване, макар и от вкъщи.
Хубава седмица :)

И през Буйново минахме. Навсякъде е много красиво. Едно особено чувство те обхваща. Хубава вечер.
цитирай
21. анонимен - Правопис
12.10.2010 18:39
Веднага ми се наиват на очи грешките в правописа, хайде бегом за учебници от началните класове:
"Около 40 км. след магистралата шосето е позакърпено, тясно и с много завой,...", никга съществително в множествено число не може да завършва на й в българския език. В циганският може би е възможно.
цитирай
22. ckarlet - Невероятен постинг, Мakont, и м...
12.10.2010 18:51
Невероятен постинг, Мakont, и много силно зареждане сте имали!
Поздрави за младото семейство! Нека да са много щастливи!
Винаги ми е било приятно да те посетя! Ти умееш да създаваш неповторима атмосфера!
Хубава вечер ти желая!
цитирай
23. scarlety - Мая,
12.10.2010 19:26
и аз протестирам за дребния шрифт,но ти го компенсира с увлекателния разказ за пътешествието и преживяванията:))))Сладкодумница си:) Беше ми много приятно да разгледам и да прочета за това кътче от България,където не съм била! Още по-важно е,че веселбата е била на ниво!:)
цитирай
24. milamam - анонимен 21
12.10.2010 20:05
Сигурно сте искали да помогнете на пишещата, но е дразнещо, когато човек споделя красиви моменти, някой да каже - ти не го написа правилно, не го каза правилно. Когато има такива неща, в повечето случаи си мисля, че човек не чете това, което е написано, а проверява домашна работа. Ама за това си има място, училището. Намерихте недостатък в постинга! Браво на вас! Културно грамотен сте. Е пропуснахте, важното! Бих Ви нарекла емоционално неграмотен, но това е, като да чета и аз домашно. Вие си знаете...

п.п. Намерете правописните грешки и се потупайте по ....където си искате.
цитирай
25. hristo27 - Аплодисменти за оригиналния избор!
12.10.2010 20:07
Благодаря за прекрасната разходка в най-красивата планина!
цитирай
26. megg - Привет, makont!
12.10.2010 20:11
Родопската песен ви е завела до приказно място. Където красотата на природата среща магията на времето и добротата на човека.
Поздравления за постинга, за младоженците и за кумовете!
:)))
цитирай
27. анонимен - Красота
12.10.2010 20:45
Ходили сме с приятелката ми през есента на 2007г. в тази пешера. Наистина е много красиво и не само в пещерата, а в цялата природа наоколо. Ако имам някога възможност да мина отново в този край на България, с голямо удоволствие пак бих разгледал пешерата.
цитирай
28. mamas - Поздрави!
12.10.2010 21:43
Вярвам ти, че е било невероятно изживяване.
Приятна вечер!
цитирай
29. yuliya2006 - ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА ...
12.10.2010 22:03
ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - РОДОПИТЕ


С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
30. sestra - Била съм на сватба в пещера,
13.10.2010 00:26
но друга. Наистина е незабравимо преживяване, а разказът ти е чудесен пътепис! Благодаря!
цитирай
31. blogena - ех,
13.10.2010 01:13
и на мен пак ми се прижени :)

Поздрав за кумата ;)
цитирай
32. erato7 - Поздрави! Беше ми много интересно ...
13.10.2010 02:49
Поздрави! Беше ми много интересно да прочета!:)))
цитирай
33. makont - Благодаря за забележката,
13.10.2010 07:58
анонимен написа:
Веднага ми се наиват на очи грешките в правописа, хайде бегом за учебници от началните класове:
"Около 40 км. след магистралата шосето е позакърпено, тясно и с много завой,...", никга съществително в множествено число не може да завършва на й в българския език. В циганският може би е възможно.

но все пак аз не съм литератор, възможно е и да допускам правописни грешки. за мен по-важното е, че са ме разбрали дори и така! Хубав вторник, критико!
цитирай
34. makont - Благодаря мила Скарлет,
13.10.2010 07:59
ckarlet написа:
Невероятен постинг, Мakont, и много силно зареждане сте имали!
Поздрави за младото семейство! Нека да са много щастливи!
Винаги ми е било приятно да те посетя! Ти умееш да създаваш неповторима атмосфера!
Хубава вечер ти желая!

радвам се, че ти хареса, че те разведрих и разходих из Родопите. Щастие и за теб и всички около теб.
цитирай
35. makont - Така си е, купон до зори,
13.10.2010 08:01
scarlety написа:
и аз протестирам за дребния шрифт,но ти го компенсира с увлекателния разказ за пътешествието и преживяванията:))))Сладкодумница си:) Беше ми много приятно да разгледам и да прочета за това кътче от България,където не съм била! Още по-важно е,че веселбата е била на ниво!:)

а младите смятат, че ние в средната млада възраст не можем да се веселим. Лошото е, че не можах да се сборя със снимките, много са големи и не ги приема в постинга, но като поискам помощ от приятел, може да пусна още снимки. Радвам се, че ти хареса! Усмихнат вторник, Ади!
цитирай
36. makont - Благодаря Миламамче,
13.10.2010 08:03
milamam написа:
Сигурно сте искали да помогнете на пишещата, но е дразнещо, когато човек споделя красиви моменти, някой да каже - ти не го написа правилно, не го каза правилно. Когато има такива неща, в повечето случаи си мисля, че човек не чете това, което е написано, а проверява домашна работа. Ама за това си има място, училището. Намерихте недостатък в постинга! Браво на вас! Културно грамотен сте. Е пропуснахте, важното! Бих Ви нарекла емоционално неграмотен, но това е, като да чета и аз домашно. Вие си знаете...

п.п. Намерете правописните грешки и се потупайте по ....където си искате.

в интерес на истината българският не ми е силата, но аз бях емоционално зарезена и хич не се замислях какво пиша, пък и е против уроки, нали! Усмивки от мен!
цитирай
37. makont - И аз ти благодаря за вниманието, Ице,
13.10.2010 08:04
hristo27 написа:
Благодаря за прекрасната разходка в най-красивата планина!

Това исках да се получи, да ви откъсна малко и да ви пратя в планината(ужас, писах Ви с малка буква). Усмивки и настроение от мен!
цитирай
38. makont - Ех, как хубаво си го написала,
13.10.2010 08:06
megg написа:
Родопската песен ви е завела до приказно място. Където красотата на природата среща магията на времето и добротата на човека.
Поздравления за постинга, за младоженците и за кумовете!
:)))

Магия май е точната дума и след тази магия, сърцето ти остава там завинаги. Спорен вторник!
цитирай
39. makont - О, то не е само пещерата,
13.10.2010 08:07
анонимен написа:
Ходили сме с приятелката ми през есента на 2007г. в тази пешера. Наистина е много красиво и не само в пещерата, а в цялата природа наоколо. Ако имам някога възможност да мина отново в този край на България, с голямо удоволствие пак бих разгледал пешерата.

така и не ни остана време за Дяволското гърло и Триград, но живи и здрави. Там просто не можеш да не се върнеш пак! Усмивки от мен!
цитирай
40. makont - Мамас, и ти трябва да отидеш,
13.10.2010 08:09
mamas написа:
Вярвам ти, че е било невероятно изживяване.
Приятна вечер!

дори и без повод, както умееш да усещаш нещата, ще видиш що за щастие е! Усмивки в това тъжно време навън!
цитирай
41. makont - Разбира се, мила Джул,
13.10.2010 08:10
yuliya2006 написа:
ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - РОДОПИТЕ


С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ

Нали това е целта, повече хора да видят красотата на нашата природа и да популяризираме туристическите дестинации. Ще бъда щастлива ако "зарибя" повече хора да посетят този край. Обещах на кмета на Ягодина. Усмихнат вторник.
цитирай
42. makont - И аз благодаря, че ме посети,
13.10.2010 08:12
sestra написа:
но друга. Наистина е незабравимо преживяване, а разказът ти е чудесен пътепис! Благодаря!

кажи на невярващите, какво невероятно чувство е, като те поведат звуците на каба гайдата по пещерните пътеки, сякаш си в друг свят. Хубав и успешен вторник!
цитирай
43. makont - Права си, приятелко
13.10.2010 08:15
blogena написа:
и на мен пак ми се прижени :)

Поздрав за кумата ;)

ако можеше и аз бих си спретнала пак една сватба, но вече де що има венчавки и ритуали ги приложих на Гергов, но може ако нямате църковен брак, примерно една втора сватба и децата там, невероятно е. Когато сключих църковния брак на 25-тата годишнина от сватбата, моята приятелка ми каза:"Майо, сега и на онзи свят ще си с него!". Усмивки от мен!
цитирай
44. makont - Радвам се, че ти е харесало,
13.10.2010 08:17
erato7 написа:
Поздрави! Беше ми много интересно да прочета!:)))

много исках да го споделя, първо защото е невероятно като изживяване и второ, защото повече хора трябва да отидат и да видят тази красота. Дано да съм успяла. Усмихнат вторник!
цитирай
45. cindy - Айде сега :)
13.10.2010 09:32
Заглавието е "Сватба в Ягодинската пещера", но сватба не виждам
Иначе и аз имам пост за там, ама без "сватбата".:))

Дай поне една сватбарска снимка, де! Иначе си обвинена в подвеждащо заглавие :))))
цитирай
46. makont - С голяма резолюция са и не мога да се справя
13.10.2010 09:59
cindy написа:
Заглавието е "Сватба в Ягодинската пещера", но сватба не виждам
Иначе и аз имам пост за там, ама без "сватбата".:))

Дай поне една сватбарска снимка, де! Иначе си обвинена в подвеждащо заглавие :))))

да ги напъхам в постинг, чакам сина ми да ми помогне да ги смалим по някакъв странен начин и ще пусна, сега идеята беше да покажа, че такова нещо съществува и ако може да предизвикам интерес. Хората там са почти без поминък и това им носи някаква работа и приходи. Благодаря за градивната критика, усмивки от мен!
цитирай
47. smile999 - Привет makont!
13.10.2010 10:06
Няколко пъти сме посещавали със съпруга ми тази пещера и винаги ми е интересно.А за Родопите...това е любимата ми планина, заедно с хората, които живеят по тези места.Толкова много има да се разказва и гледа там...
Нека има повече хора като теб, да не забравяме, че сме българи!
Прекрасен и спорен да е денят ти!
цитирай
48. cindy - Много е просто
13.10.2010 10:22
Сега ще те науча :) Цъкаш върху заглавието на снимката (без да я отваряш!) с ляв бутон и даваш Open with избираш Microsoft Office Picture Manager. Оттам даваш Edit Picture - има такъв бутон горе. После ти излиза едно меню отдясно - можеш да дадеш Resize или Compress.
За да ти е по-лесно дай Compress и като ти излезе пак меню вдясно избери Documents и ще ти я намали. После дай ОК и готово.

Може и с Resize, обаче трябва повече да обяснявам, това което ти казвам е най-лесното за начинаещи. :) Има и програмки, с които може да намалиш размера на поредица снимки, но това е вече за по-напрeднали :))
Хайде сега покажи на какво те научих!
Успех! :)
цитирай
49. makont - Благодаря,
13.10.2010 11:12
smile999 написа:
Няколко пъти сме посещавали със съпруга ми тази пещера и винаги ми е интересно.А за Родопите...това е любимата ми планина, заедно с хората, които живеят по тези места.Толкова много има да се разказва и гледа там...
Нека има повече хора като теб, да не забравяме, че сме българи!
Прекрасен и спорен да е денят ти!

та нали е планината на Орфей, приказка е! Хубав ден и от мен!
цитирай
50. makont - получи се, малко по различно, но
13.10.2010 11:29
cindy написа:
Сега ще те науча :) Цъкаш върху заглавието на снимката (без да я отваряш!) с ляв бутон и даваш Open with избираш Microsoft Office Picture Manager. Оттам даваш Edit Picture - има такъв бутон горе. После ти излиза едно меню отдясно - можеш да дадеш Resize или Compress.
За да ти е по-лесно дай Compress и като ти излезе пак меню вдясно избери Documents и ще ти я намали. После дай ОК и готово.

Може и с Resize, обаче трябва повече да обяснявам, това което ти казвам е най-лесното за начинаещи. :) Има и програмки, с които може да намалиш размера на поредица снимки, но това е вече за по-напраднали :))
Хайде сега покажи на какво те научих!
Успех! :)

успях, благодаря, сега отивам да взема снимки и от младоженците, ще избера най-хубавите, по-скоро, най-интересните и ще пусна! Ох, колко си умна, пък аз, нищо че съм тъпа гъба, се справих!
цитирай
51. roza17 - Здравей!
13.10.2010 14:48
Обожавам Родопите! Със снимките ме предизвика да се размечтая, защото обичам да съм там. Ходила съм в пещерата за последно миналата година и пак имаше сватба. Председателя на дружеството на пещерняците, доколкото разбрах, е упълномощено лице за да сключва граждански бракове.
Много хубав постинг!
Поздравления!
цитирай
52. makont - Там е орфеевият рай, в Родопите.
13.10.2010 15:21
roza17 написа:
Обожавам Родопите! Със снимките ме предизвика да се размечтая, защото обичам да съм там. Ходила съм в пещерата за последно миналата година и пак имаше сватба. Председателя на дружеството на пещерняците, доколкото разбрах, е упълномощено лице за да сключва граждански бракове.
Много хубав постинг!
Поздравления!

Благодаря за коментара, наистина е невероятно изживяване. Хубава вечер!
цитирай
53. kundalini - И аз бях там:)) чрез прекрасния ти разказ.
13.10.2010 23:52
С пожелание към главните действащи лица и техните покровители да бъдат живи и здрави и да подържат висок стандрат на живота, като останат все така нестандартни в избора на удоволствия:)
Поздрави, Мakont.

цитирай
54. aqualia - Толкова романтично!
14.10.2010 01:22
Възклицанията не ми стигат, хубаво е, че младите продължават да мечтаят, значи светът има бъдеще!
цитирай
55. makont - Радвам се, че те разходих,
14.10.2010 08:57
kundalini написа:
С пожелание към главните действащи лица и техните покровители да бъдат живи и здрави и да подържат висок стандрат на живота, като останат все така нестандартни в избора на удоволствия:)
Поздрави, Мakont.


там е прекрасно и изживяването си го бива! Усмихната и спорна сряда!
цитирай
56. makont - И аз мисля, че има бъдеще,
14.10.2010 08:58
aqualia написа:
Възклицанията не ми стигат, хубаво е, че младите продължават да мечтаят, значи светът има бъдеще!

не са толкова лоши младите ни хора,авантюристи в разумни граници! Хубав ден!
цитирай
57. chinaware - Браво, Кума
14.10.2010 12:43
Прекрасен постинг, чета го и си го препрочитам....
Все едно ,че бях там. Добра разказвачка си . И още бих прочела. Кратко, точно, ясно - и романтика има , и история и география.....
Поздрави !
цитирай
58. cornflower - Виртуална сватба в пещерата
14.10.2010 13:07
Поне младоженците да беше фотографирала. Интересно е да се види церемонията, макар че на мен лично не ми харесва идеята за такова подземно бракосъчетание. Бих предпочела "Орлово око" за случая...
Все пак въпрос на избор. Пожелавам щастие!
цитирай
59. makont - Благодаря,
15.10.2010 12:32
chinaware написа:
Прекрасен постинг, чета го и си го препрочитам....
Все едно ,че бях там. Добра разказвачка си . И още бих прочела. Кратко, точно, ясно - и романтика има , и история и география.....
Поздрави !

радвам се, че и Вие бяхте там с мен. Весел уикенд!
цитирай
60. makont - Да, ама трябва да качим и кмета там,
15.10.2010 12:33
cornflower написа:
Поне младоженците да беше фотографирала. Интересно е да се види церемонията, макар че на мен лично не ми харесва идеята за такова подземно бракосъчетание. Бих предпочела "Орлово око" за случая...
Все пак въпрос на избор. Пожелавам щастие!

а на вишката не се пускат повече от 3 човека, и единият кум може да стои отстрани. Не е редно. Усмихнат уикенд!
цитирай
61. razkazvachka - Много интересно!
15.10.2010 21:15
Поздравления за събитието, здраве на младоженците, кумовете и другите сватбари и благодарности за споделеното:))))
цитирай
62. makont - Усмивки и слънце от мен,
16.10.2010 10:55
razkazvachka написа:
Поздравления за събитието, здраве на младоженците, кумовете и другите сватбари и благодарности за споделеното:))))

на вълшебницата разказвачка!
цитирай
63. анонимен - Поздравления за хубавото разка...
17.10.2010 17:52
Поздравления за хубавото разказване.Честито на младоженците и на кумовете.:)Никога не съм ходила там,но една моя позната също си направи сватбата там и съм гледала диска й,и останах с много хубаво впечатление и огромно желание един ден да отида и да видя цялата тази прелест със собствените си очи.:))))
цитирай
64. makont - Непременно го направете!
18.10.2010 11:26
анонимен написа:
Поздравления за хубавото разказване.Честито на младоженците и на кумовете.:)Никога не съм ходила там,но една моя позната също си направи сватбата там и съм гледала диска й,и останах с много хубаво впечатление и огромно желание един ден да отида и да видя цялата тази прелест със собствените си очи.:))))

Сякаш си в приказка! Успешна седмица!
цитирай
65. inel379 - Чудисно преживяване сред природата на Родопите!
21.10.2010 11:28
Запомнящо се кумуване!:)
Много приятен разказ!
Не съм ходила там, но твоето представяне много ми хареса!
Има толкова места, които не сме посетили в нашата малка, но толкова красива България!
Благодаря ти!
Слънчево е днес!
Хубав есенен ден ти желая!:)
цитирай
66. makont - Да и аз затова го пуснах,
21.10.2010 14:47
inel379 написа:
Запомнящо се кумуване!:)
Много приятен разказ!
Не съм ходила там, но твоето представяне много ми хареса!
Има толкова места, които не сме посители в нашата малка, но толкова красива България!
Благодаря ти!
Слънчево е днес!
Хубав есенен ден ти желая!:)

Трябва да се популяризира този край, невероятно красиво е, пък ето вече и доста приятни емоции може да преживееш там. Усмихнато да ти е и на теб!
цитирай
67. анонимен - сватба в родопите
01.02.2011 18:51
здравейте, казвам се любомир и съм от варна, искам това лято да сключа граждански брак в Ягодинска пещера, бил съм там 3-4 пъти, много ми хареса. искам да намеря координати за връзка с тях, да разбера подробности за организацията на такава сватба, какво е необходимо, как става записването и т.н..... някой ако знае повече по въпроса, нека ми пише, ще съм му благодарен.скайпа ми е : skull_1968 , също ме интересува как да си направя църковен брак в църквата на село триград, на 7-8 км от ягодина - пак- координати, подробности... благодаря
цитирай
68. анонимен - ZDRAVEITE
08.01.2012 16:44
ivoso написа:
За първи път посетих Ягодинската пещера през 1983 г. и от тогава поне 10-тина пъти, за последно преди 2 години и наистина нямаше толкова пещерни бисери.
Явно бисерите се образуват за 5 - 6 години /това последното беше повече ирония/.
Най-после и българите са се научили да привличат туристи - като слагат кръгли камъчета за бисери - което е похвално в крайна сметка. Поздрави за хубавият пост.

ISKAM DA KAJA 4E TEZI BISERI SE NAMIRAT NA DOLNOTO NIVO, KADETO TAM SE VLIZA S REZERVACIQ ZA PREHOD NA VSI4KI ETAJI,QVNO NE STE GO PRAVILI TOZI PREHOD I ZATOVA NE STE GI VIJDALI TEZI BISERI, NAPRAVETE TOZI PREHOD I 6TE VIDITE NEVEROQTNI NE6TA!!!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3045103
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930