Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2011 18:06 - Естествения подбор или го убихме от незнание?
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 29847 Коментари: 72 Гласове:
80


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
             В края на март, на ниво пети панелен етаж, на брезата, точно срещу прозореца на моя кабинет( преустроена бивша кухня ) се зелиха две свраки. Както си работех на компютъра, не издържах да не ги погледна. Очароваха ме. За свраките си мислех, че са едни крадли  и винаги като чуех сврака, това предизвикваше в мен по-скоро негативно чувство. А те се оказаха невероятно красиви птици.
             И така, двамата влюбени, свраката и сврачокът. С колко обич градяха гнездото си. Всеки носеше в човчицата си първо клонче, след това кал. И така, клечка след клечка гнездото нарастваше, клонче хоризонтално, калчица, след това вертикално, получаваше се някаква странна плетка, докато не стана едно доста голямо кошче с дупка в средата. Удоволствие за мен бе да наблюдавам упоритостта и грижовността с която градяха своя нов дом, красивите черни птички. Случваше се, някой от тях да вземе по-големичко клонче, запречи се в клонака на брезата и ни напред, ни назад, но хитруши, успяваха по някакъв сттранен начин да обърнат го вертикално и да го промушат до гнездото. По едно време само петролено синята опашка на свраката стърчеше от гнездото, шегувахме се, че сега подрежда мебелите. 
             Доста време стърчеше въпросната опашка, тя мътеше, а той и носеше храна. Не можех да различа коя от птичките е той, коя е тя, нямам познания за тези птици, но допускам и да са се сменяли при мътенето. И ето ги, след един месец ги видяхме. Нещо мърдаше вътре, а двете птици отлитаха и се връщаха с нещо в човчиците си. Към средата на май вече се виждаха четири красиви любопитни главици. Едно по едно започнаха да излизат от гнездото, подскачаха до съседните клончета. Почти не се мърдахме от прозореца, толкова им се радвахме.
              Но ето, преди два дни, прибирайки се от работа със съпругът ми идяхме едното бебче-свраче долу в тревичката до едно борче. Успяхме да го хванем. То трепереше, милото и врякаше колкото сила има. Явно и големите свраки го чуха, защото започнаха да кръжат около брезата и надаваха и те своите крясъци. Как да го оставим така. Решихме да го качим на някой клон на брезата и те да си го приберат, или то с подскоци да стигне до гнездото, или поне да си го хранят. Гергов взе минчока (на рибарски език така му казват, всъщност прилича на голяма мрежа за пеперуди, но служи за хващане на рибата, след като е имала глупостта да налапа въдицата). Та с това съоръжение, успяхме да го "монтираме" на високо . 
             Цяла вечер слизахма да видим какво се случва със сврачето, но никой не го погледна. (Между другото, майката сврака провеждаше курсове по летене с други две сврачета). Беше се свило на едно клонче. Стана ми жал за горкото птиче. Хаиде пак с минчока, на фенер, лекичко го прехвърлихме от клонката в мрежата и хоп, нагушках го. То едно такова сладко, а как врякаше само. В един кашон с парче памучен плат му изградихме нов дом, е не съвършен като неговото гнездо, но все пак топличко и сигурно. Два дни го хранихме с охлюви, докато разхождахме кучетата събирахме и на дребнички парченци в човчицата, а то лапаше лакомо. Придоби смелост, започна да подскача по саксиите на терасата, живна. Явно е било недохранвано. 
             Мопсовете изобщо недолюбваха този пришълец, на който аз със същата интонация, както на тях казвах "Маминото пиленце" и гушках. На всичкото отгоре заради него спряхме да ги допускаме на терасата.
            Снощи след консултация с приятели, гледали свраче, решихме да разнообразим менюто, можело и да се храни с кучешка консерва. Веднага набавихме един брой "чапи" и то с удоволствие си похапна 3-4 парчета мръвка.
             На сутринта чух, че Гергов се шушка нещо на терасата, влезе и ми каза :"Пилето ни умря". Ужас! Аз вече се бях привързала към това свраче.
            Сега в главите ни се върти ужасно чувство за вина, дали примерно консервантите от консервата не го умориха, може би не трябваша да му я даваме? Веднага се обажда и другото гласче, успокоител на съвестта, щом майката го е изхварлила от гнездото, значи то не е било хранено, болнаво е, просто не е трябвало да живее. В края на крайщата в природата е така, естествен подбор, оцелява най-здравото, най-хубавото. Четвъртото го намерихме в тревата, също изхвърлено и раздърпано от кучетата. Може би така е трябвало да стане. Май нямаме право да се месим в делата на Майката-Природа. Да, но.....





Гласувай:
80



1. yotovava - Не можем да знаем, но обикновено животните имат много точен усет дали отрочето им ще оцелее,
28.05.2011 18:14
така че не се самообвинявай.
Това е животът.
В природата оцелява по-силният, по-здравият, по-хитрият.
Валя
цитирай
2. sestra - Май да,
28.05.2011 18:15
ама все пак сте го радвали за мъничко време преди да умре. а може и на мопсчетата да сте дали нещо като урок, никой не знае. Историята е хубава, и аз харесвам на свраките.
цитирай
3. анонимен - Аз бих...
28.05.2011 18:18
Аз бих ги опукала всички с прашката.
цитирай
4. balgarski7vinarki - pak shte vi se dade vazmojnost za spasiavane na jivot na jivotno
28.05.2011 18:22
znam go ot lichen opit -i tova e dokazatelstvo che ima neshto koeto ni znae-kakvi sme i kakvo pravim - i kogato davame ot dushite si na prirodata ni "abonirat" za edna ot nai-blagodarnite kauzi - zashtitata na bezzashtitnizite i vlizame v saita na zaslujilite i ...
цитирай
5. stela50 - Нищо случайно няма ,Мая ...както и твоят разказ за малките
28.05.2011 18:31
сврачета .Не търси вина в себе си - такъв е животът.Но вие и вашите любимци ,
и малкото свраче сте изживели нещо специално, дали сте и сте получили нещо .
Развълнува ме .
Поздрави !
цитирай
6. ckarlet - Нямам и представа как се гледа св...
28.05.2011 18:49
Нямам и представа как се гледа свраче, но историята ти ме трогна, Мakont!
Май наистина е трудно да се борим с природата...
Но вие сте му дали много любов и сте направили каквото трябва за него.
Моля те, не се измъчвай! Въпреки, че и аз бих страдала като теб!
цитирай
7. bven - Ако можеш да отминеш и да не ти стане болно - направи го.
28.05.2011 19:16
Много хора постъпват така, Но мисля си, Мая, че всеки сам решава как да постъпи в даден случай и това никак не е случайно. Просто е трябвало да стане. Гледането му те е обогатило на едни чувства и сврачето е получило грижи, които са му били отказани от родителите му. Аз разбирам, че ти е мъчно, но когато се подреждат събитията, кой може да предвиди всичко?
Поздравявам ви за постъпката. Аз също бих направила така :)))
цитирай
8. virtu - Миличка , аз така взех едно паднало косче и го занесох у дома.
28.05.2011 19:24
Цяла нощ то пищеше уплашено и на сутринта му се пукна сърцето .
не можа да свикне с този затвор.
Оттогава разбрах , че ако му е писано , птичето ще оживее и на земята. но при мен не , защото не е естествената му среда.
Не си виновна .
Птиците са свободни и не могат да живеят в затвор ! Прегръдка !
цитирай
9. joysii - Ама защо казваш черни, бе? Свр...
28.05.2011 20:06
Ама защо казваш черни, бе?
Свраките са черно-бели.Много красиви птици.
Не се тревожи за малкото.Трудно оцелява птиченце изпаднало от гнездото.
Аз няколко пъти съм се опитвала да отглеждам диви пилки, които съм намирала, но....все умират.Много жалко.
цитирай
10. valsodar - Едва ли е от консервата, не се сам...
28.05.2011 21:02
Едва ли е от консервата, не се самообвинявай.
Животно няма да яде нещо което не му е присъщо - каква е разликата между охлювът и смляните месни изрезки в консервата? Все си е месо, нали. Чак пък толкоз да се е отровило от някакви консерванти вътре - прекалено е. Същите консерванти ги влагат и в нашите храни, да вземат и децата да почнат да измират от това?
Много неща могат да му се случат на едно пиле, болести имат всякакви, по-вероятно е, да е било изхвърлено от гнездото.
цитирай
11. megg - Здравей, Makont!
28.05.2011 21:07
Има неща по - силни от желанието ни да помогнем. Порадвали сте се на малкото птиче, направили сте, каквото ви е научило сърцето. А жалостта си е част от нас, въпреки силата на природата.
Поздрави! :)
цитирай
12. razkazvachka - Много ви бива с животинките - грижите се добре.
28.05.2011 22:08
Знам, че птиците не пипат птиче, което хората са пипали вече - а ако им пипнеш гнездото - оставят го.
Та вашето свраче - може още от падането си да е имало проблем, а после не можете да сте сигурни - свраките ядат различни неща. Не знам за водата.
Но пък на терасата може да е умряло от страх или от друга причина. Не е само храната.
И, да - миналата година две сврачета ми тропаха по перваза на прозореца сутрин - бели гушки, черни елечета със зеленичко на крилцето - много елегантни.

Хубаво разказана история - четох до края с интерес - майстор си.
цитирай
13. анонимен - В крайна сметка
28.05.2011 22:23
става ясно: прави, каквото трябва, за да стане.... каквото трябва.
цитирай
14. dolsineq - Естественият подбор - жесток пр...
28.05.2011 22:47
Естественият подбор - жесток природен закон, но гарантира здраво поколение...
цитирай
15. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Майче!
28.05.2011 23:31
Разплака ме. Хубаво. И тъжно... Горкото свраче. Нищо не сте виновни, моля те! Със сигурност е било болничко. На теория би могло да се случи и от консервите, но, не вярвам. Ще си го взема в блогрола. Да ни напомня за този наш свят, от който сме... А вие сте много добри хора. Да сте живи и здрави!
цитирай
16. vandela007 - Много е гадно
28.05.2011 23:35
И аз имах подобен случай - намерих болно птиче. Помня, че баба ми преди години на болните пиленца слагаше в човчицата парченце антибиотик. Прерових аптечката в къщи, намерих останал от децата антибиотик, отчупих малко парченце и го натиках в човката на птичето. И после.... Изглежда не бях изчислила правилно дозата....
цитирай
17. oceanofdreams - Това, че нещо толкова малко и без...
29.05.2011 00:03
Това, че нещо толкова малко и беззащитно може да събуди чувства у хората, е истинско богатство! За жалост на сврачето не му е било писано да оцелее... но поне ще ви останат спомените за надеждата, с която сте го гледали.
Когато бях малка си спомням, че имах косерче - за една вечер... но цял живот ще го помня.
цитирай
18. inel379 - Всяка живинка буди съчувствие и желание да й се помогне!
29.05.2011 01:34
В природата естествения подбор е важен, но всяко правило си има изключения.
Направили сте това, което ви е продиктувало сърцето.
Наситили сте атмосферата с любов!
Проявената грижовност винаги има значение.
Нещо в нас се променя. И в света също.
Лека нощ, мила!
цитирай
19. pevetsa - Направила си каквото трябва, и н...
29.05.2011 08:31
Направила си каквото трябва, и наистина човек се привързва гледайки диво птиче, но има и големи рискове, поради естеството на дивата пирода.
цитирай
20. gkowachew - И аз така мисля-
29.05.2011 09:41
май нямаме право да се месим в птичите дела!
цитирай
21. magicktarot - Привет, имало му е нещо на сврачето - или от падането или от друго. Не е във вас вината.
29.05.2011 10:42
И аз съм отглеждала такива намерени птици, хранех ги изключително с котешка храна - някои оцелявха и се научаваха да летят - съответно ги пусках и си отиваха при своите. Някои умираха - от болести или травми, които не си личаха на пръв поглед. Тези птици не се страхуват от хората, като ги опознаят и много се привързват.:) Докато са били при мен обаче, пробвала съм дали ще се уплашат от непознат. Плашат се. Т.е. разпознават персонално "своите" хора...

И винаги към края на май, началото на юни всички пиленца от този вид - врани, свраки, сойки, чавки, гарвани и др. скачат от гнездата и трябва да оцелеят долу в храсталаците и тревите сами, докато се научат хубаво да летят - родителите само ги наглеждат отгоре и ги хранят чат-пат - но дотам... Кой оцелее - оцелее.
цитирай
22. makont - Благодаря ти, Валя
29.05.2011 12:08
yotovava написа:
така че не се самообвинявай.
Това е животът.
В природата оцелява по-силният, по-здравият, по-хитрият.
Валя

сърцето ми се къса, все така ми се случва, че трябва да се боря за живота на моите любимци и този път не успях.
цитирай
23. makont - А знаеш ли всъщност колко са красиви
29.05.2011 12:10
sestra написа:
ама все пак сте го радвали за мъничко време преди да умре. а може и на мопсчетата да сте дали нещо като урок, никой не знае. Историята е хубава, и аз харесвам на свраките.

и какви грижовни родители се оказаха., благодаря ти и хубав неделен ден!
цитирай
24. makont - Защо, те са невероятни птици?
29.05.2011 12:11
cekupata написа:
Аз бих ги опукала всички с прашката.

Аз много се страхувах съседите от горните етажи да не унищожат гнездото. Хубав ден!
цитирай
25. tera - Ужас, много мъчно ми стана :(
29.05.2011 12:12
Откак спасих малката кучка, много милозлива съм станала. И нея я бяха изхвърлили, защото се разболяла от гана. Спасихме я и сега си е ОК! Добре, че не я хвана естественият подбор...
цитирай
26. makont - Аз просто обичам животните,
29.05.2011 12:12
balgarski7vinarki написа:
znam go ot lichen opit -i tova e dokazatelstvo che ima neshto koeto ni znae-kakvi sme i kakvo pravim - i kogato davame ot dushite si na prirodata ni "abonirat" za edna ot nai-blagodarnite kauzi - zashtitata na bezzashtitnizite i vlizame v saita na zaslujilite i ...

не ми трябваха заслуги, само това нещастно пиле да беше оцеляло. Благодаря за разбирането и усмихнат неделен ден!
цитирай
27. makont - Благодаря за разбирането,
29.05.2011 12:18
stela50 написа:
сврачета .Не търси вина в себе си - такъв е животът.Но вие и вашите любимци ,
и малкото свраче сте изживели нещо специално, дали сте и сте получили нещо .
Развълнува ме .
Поздрави !

Всички Ваши коментари ми действат като мехлем за душата, защото аз наистина изпитвам вина. Хубав неделен ден!
цитирай
28. makont - Аз бързо се привързвам и наистина се измъчвам,
29.05.2011 12:19
ckarlet написа:
Нямам и представа как се гледа свраче, но историята ти ме трогна, Мakont!
Май наистина е трудно да се борим с природата...
Но вие сте му дали много любов и сте направили каквото трябва за него.
Моля те, не се измъчвай! Въпреки, че и аз бих страдала като теб!

защото този път не излязох победител. И не самата победа, исках да победи живота. Усмивки от мен, мила Скарлет и благодаря за разбирането!
цитирай
29. makont - Благодаря ти,
29.05.2011 12:22
bven написа:
Много хора постъпват така, Но мисля си, Мая, че всеки сам решава как да постъпи в даден случай и това никак не е случайно. Просто е трябвало да стане. Гледането му те е обогатило на едни чувства и сврачето е получило грижи, които са му били отказани от родителите му. Аз разбирам, че ти е мъчно, но когато се подреждат събитията, кой може да предвиди всичко?
Поздравявам ви за постъпката. Аз също бих направила така :)))

странното е, че мопсчетата все го търсят на терасата и те май го обикнаха, въпреки, че беше конкуренция по отношение на нашата любов. Хубав неделен ден!
цитирай
30. makont - Ох, не беше затвор,
29.05.2011 12:23
virtu написа:
Цяла нощ то пищеше уплашено и на сутринта му се пукна сърцето .
не можа да свикне с този затвор.
Оттогава разбрах , че ако му е писано , птичето ще оживее и на земята. но при мен не , защото не е естествената му среда.
Не си виновна .
Птиците са свободни и не могат да живеят в затвор ! Прегръдка !

цялата тераса беше негова, щяхме да го пуснем на воля, само да заякне малко. Благодаря ти и желая успешна и усмихната седмица!
цитирай
31. makont - Благодаря ти, Джойси
29.05.2011 12:24
joysii написа:
Ама защо казваш черни, бе?
Свраките са черно-бели.Много красиви птици.
Не се тревожи за малкото.Трудно оцелява птиченце изпаднало от гнездото.
Аз няколко пъти съм се опитвала да отглеждам диви пилки, които съм намирала, но....все умират.Много жалко.

знам, че и ти си като мен и обичаш животинките, но така исках да оцелее. Усмихната и спорна седмица ти желая!
цитирай
32. makont - Благодаря от сърце,
29.05.2011 12:25
valsodar написа:
Едва ли е от консервата, не се самообвинявай.
Животно няма да яде нещо което не му е присъщо - каква е разликата между охлювът и смляните месни изрезки в консервата? Все си е месо, нали. Чак пък толкоз да се е отровило от някакви консерванти вътре - прекалено е. Същите консерванти ги влагат и в нашите храни, да вземат и децата да почнат да измират от това?
Много неща могат да му се случат на едно пиле, болести имат всякакви, по-вероятно е, да е било изхвърлено от гнездото.

природата си взе своето, така е решено. Хубава и спорна седмица ти желая!
цитирай
33. makont - Да, не се справихме,
29.05.2011 12:40
megg написа:
Има неща по - силни от желанието ни да помогнем. Порадвали сте се на малкото птиче, направили сте, каквото ви е научило сърцето. А жалостта си е част от нас, въпреки силата на природата.
Поздрави! :)

наистина важното е, че опитахме. Благодаря за разбирането и усмивки от мен!
цитирай
34. makont - О, как ме начетка, значи не съм само тъпо счети!
29.05.2011 12:41
razkazvachka написа:
Знам, че птиците не пипат птиче, което хората са пипали вече - а ако им пипнеш гнездото - оставят го.
Та вашето свраче - може още от падането си да е имало проблем, а после не можете да сте сигурни - свраките ядат различни неща. Не знам за водата.
Но пък на терасата може да е умряло от страх или от друга причина. Не е само храната.
И, да - миналата година две сврачета ми тропаха по перваза на прозореца сутрин - бели гушки, черни елечета със зеленичко на крилцето - много елегантни.

Хубаво разказана история - четох до края с интерес - майстор си.

Важното е, поне другите две са оцелели, ние изгубихме битката с природата. Усмивки от мен!
цитирай
35. makont - Така и стана,
29.05.2011 12:43
parasol написа:
става ясно: прави, каквото трябва, за да стане.... каквото трябва.

благодаря за разбирането. Наистина, важното е да опиташ. Хубав и слънчев неделен ден!
цитирай
36. makont - Това е, природата си знае работата,
29.05.2011 12:44
dolsineq написа:
Естественият подбор - жесток природен закон, но гарантира здраво поколение...

само ние, хората го удряме на чувства и се борим за всичко живо. Но затова сме разумни. Благодаря ти и ти желая много слънчев и усмихнат неделен ден!
цитирай
37. makont - Благодаря ти, Наденце,
29.05.2011 12:49
malchaniaotnadejda7 написа:
Разплака ме. Хубаво. И тъжно... Горкото свраче. Нищо не сте виновни, моля те! Със сигурност е било болничко. На теория би могло да се случи и от консервите, но, не вярвам. Ще си го взема в блогрола. Да ни напомня за този наш свят, от който сме... А вие сте много добри хора. Да сте живи и здрави!

всеки би опитал да спаси животинка, поне, който има сърце. Май ви разстроих с това мое споделено преживяване, а не исках. Сега се усмихни, сврачето ни гледа отгоре и не ни иска тъжни!
цитирай
38. makont - Както се казва, пътят към ада е изпълнен с добри намерения.
29.05.2011 12:50
vandela007 написа:
И аз имах подобен случай - намерих болно птиче. Помня, че баба ми преди години на болните пиленца слагаше в човчицата парченце антибиотик. Прерових аптечката в къщи, намерих останал от децата антибиотик, отчупих малко парченце и го натиках в човката на птичето. И после.... Изглежда не бях изчислила правилно дозата....

Така е трябвало да стане. Усмивки от мен, Ваня, много настроение и слънце в неделния ден!
цитирай
39. makont - Да, то е вътрешно усещане,
29.05.2011 12:52
oceanofdreams написа:
Това, че нещо толкова малко и беззащитно може да събуди чувства у хората, е истинско богатство! За жалост на сврачето не му е било писано да оцелее... но поне ще ви останат спомените за надеждата, с която сте го гледали.
Когато бях малка си спомням, че имах косерче - за една вечер... но цял живот ще го помня.

просто любов от пръв поглед и опит да я задържиш. Благодаря за разбирането и желая хубав и слънчев неделен ден!
цитирай
40. makont - Колко си права, да нещо в нас се променя,
29.05.2011 12:53
inel379 написа:
В природата естествения подбор е важен, но всяко правило си има изключения.
Направили сте това, което ви е продиктувало сърцето.
Наситили сте атмосферата с любов!
Проявената грижовност винаги има значение.
Нещо в нас се променя. И в света също.
Лека нощ, мила!

защото знам, че пак ще се случи и другият път ще успея, я как се справихме с мопсчетата сирачета. Усмивки от мен!
цитирай
41. makont - Бог си знае работата,
29.05.2011 12:54
pevetsa написа:
Направила си каквото трябва, и наистина човек се привързва гледайки диво птиче, но има и големи рискове, поради естеството на дивата пирода.

ние просто се опитахме да го умилостивим с нашата любов, но не е било достатъчно. Хубав неделен ден!
цитирай
42. makont - Май,
29.05.2011 12:56
gkowachew написа:
май нямаме право да се месим в птичите дела!

а така исках да оцелее. Знаеш ли, представях си как ще стане голямо и ще идва при нас на терасата, ще си ни поздрави бодро по сврачешки, а ние щяхме да му се радваме, но не било писано. Благодаря ти и хубав и слънчев неделен ден!
цитирай
43. makont - Те не го погледнаха,
29.05.2011 12:58
magicktarot написа:
И аз съм отглеждала такива намерени птици, хранех ги изключително с котешка храна - някои оцелявха и се научаваха да летят - съответно ги пусках и си отиваха при своите. Някои умираха - от болести или травми, които не си личаха на пръв поглед. Тези птици не се страхуват от хората, като ги опознаят и много се привързват.:) Докато са били при мен обаче, пробвала съм дали ще се уплашат от непознат. Плашат се. Т.е. разпознават персонално "своите" хора...

И винаги към края на май, началото на юни всички пиленца от този вид - врани, свраки, сойки, чавки, гарвани и др. скачат от гнездата и трябва да оцелеят долу в храсталаците и тревите сами, докато се научат хубаво да летят - родителите само ги наглеждат отгоре и ги хранят чат-пат - но дотам... Кой оцелее - оцелее.

оставихме го за известно време на брезата, но никой от тях не се погрижи за него. Те учеха другите две да летят. Явно то е било обречено вече, но се опитахме да му дадем шанс. Благодаря ти. Усмивки и настроение в неделния ден!
цитирай
44. makont - А тези дето си изхвърлят животинките
29.05.2011 12:59
tera написа:
Откак спасих малката кучка, много милозлива съм станала. И нея я бяха изхвърлили, защото се разболяла от гана. Спасихме я и сега си е ОК! Добре, че не я хвана естественият подбор...

изобщо не мога да ги разбера. Защо изобщо ги вземат? Благодаря ти. Желая ти прекрасен неделен ден!
цитирай
45. tili - Много елегантни птици са свраките -
29.05.2011 13:22
като диригенти:))) Как хубаво започна разказа. Вече виждах Гергов яхнал делтапланер да учи макото да лети. Така съм гледала един, който се занимава с диви гъски:)Така правят всички животни. Моите котки винаги отделяха по някое мъниче като безнадеждно и обикновено - така се оказваше.
Преживели сте дни, изпълнени с обич. Какво по-хубаво от това?
Привет!!!
цитирай
46. alchemist - makont, защо изпитваш
29.05.2011 14:24
вина? Щом майката го е изхвърлила, значи е имало защо.
Мога да разбера как се чувстваш, защото и аз съм изпитвал подобни разочарования, даже наскоро котката ми изхвърли едно коте. Видимо без причина, но после стана ясно защо.
Така че горе главата :)
цитирай
47. compassion - Аз пък все поправям "природни грешки"
29.05.2011 15:32
и в повечето случаи успявам. Едно пиленце беше паднало на моята тераса. Беше много малко, но доста дебеличко. Като топчица. С дъщеря ми се смяхме, че крилцата му са много мънички за това голямо дупе, но го хранехме два-три дена и то излетя пред очите ни. Много бяхме щастливи. А твоето пиленце е имало друга карма. Обичта ти не трябва да се обръща в чувство за вина. Каквото трябва да стане, винаги става. Това е урока ти.
цитирай
48. mileidi46 - Добър човек си ти мила..
29.05.2011 15:35
Радвам ти се..
не можем да предвидим нашите ,човешките съдби,а камо ли птичите..Те си имат своите инстинкти..предвиждат дори земетресения,бедствия,за които ние сме слепи и глухи!
не се обвинявай ,мила!
Прегръдка!
цитирай
49. makont - Това с делтапланера ми хареса,
29.05.2011 17:07
tili написа:
като диригенти:))) Как хубаво започна разказа. Вече виждах Гергов яхнал делтапланер да учи макото да лети. Така съм гледала един, който се занимава с диви гъски:)Така правят всички животни. Моите котки винаги отделяха по някое мъниче като безнадеждно и обикновено - така се оказваше.
Преживели сте дни, изпълнени с обич. Какво по-хубаво от това?
Привет!!!

Той със сигурност би го направил, много е хубаво да обичаш животните. Благодаря ти, наистина се разтапяхме от нежно чувство, докато се грижехме за малкия пернат мъник. Хубава неделна вечер!
цитирай
50. makont - Благодаря от сърце, просто се почувствах безсилна,
29.05.2011 17:08
alchemist написа:
вина? Щом майката го е изхвърлила, значи е имало защо.
Мога да разбера как се чувстваш, защото и аз съм изпитвал подобни разочарования, даже наскоро котката ми изхвърли едно коте. Видимо без причина, но после стана ясно защо.
Така че горе главата :)

оказа се, че само добри намерения не стигат. Усмивки от мен и хубава неделна вечер!
цитирай
51. makont - Очевидно е урок,
29.05.2011 17:10
compassion написа:
и в повечето случаи успявам. Едно пиленце беше паднало на моята тераса. Беше много малко, но доста дебеличко. Като топчица. С дъщеря ми се смяхме, че крилцата му са много мънички за това голямо дупе, но го хранехме два-три дена и то излетя пред очите ни. Много бяхме щастливи. А твоето пиленце е имало друга карма. Обичта ти не трябва да се обръща в чувство за вина. Каквото трябва да стане, винаги става. Това е урока ти.

лошото е, че аз много се вживявам в това, което правя. Тук ставаше въпрос за живота на едно малко създание, а аз не успях да надвия природата. Но борбата продължава, с мопсчетата успях. Човек не може вечно да побеждава. Благодаря за подкрепата. Хубава и влюбена неделна вечер!
цитирай
52. makont - Благодаря ти, Милейди,
29.05.2011 17:12
mileidi46 написа:
Радвам ти се..
не можем да предвидим нашите ,човешките съдби,а камо ли птичите..Те си имат своите инстинкти..предвиждат дори земетресения,бедствия,за които ние сме слепи и глухи!
не се обвинявай ,мила!
Прегръдка!

Вие просто си нямате напредстава как ме окуражихте. Аз съм такъв човек, все се обвинявам за всички несправедливости в този свят. Затова и винаги се саморионизирам жестоко, но светът не става по-добър. Хубава неделна вечер за теб, много настроение!
цитирай
53. iliada - Интересна история!
29.05.2011 18:35
Не съм и предполагала нещо такова!
Изненада ме ,мила!
цитирай
54. makont - Те наистина са много умни птици
29.05.2011 19:22
iliada написа:
Не съм и предполагала нещо такова!
Изненада ме ,мила!

и много красиви. Хубава вечер!
цитирай
55. vostroto - Маконт:)
29.05.2011 19:55
Чудесен разказ, насладих се! Хубаво сте направили. Трябва да се прави, въпреки:)
Поздравления!
цитирай
56. makont - Да, трябва да се опита,
29.05.2011 20:37
vostroto написа:
Чудесен разказ, насладих се! Хубаво сте направили. Трябва да се прави, въпреки:)
Поздравления!

понякогас е случва и чудо. Благодаря и хубава неделна вечер!
цитирай
57. babaelenica - Такова едно мъничко, беззащитно...
29.05.2011 23:17
Сега за хората ми спомни.
Оставаме ли на ниво природа?
цитирай
58. makont - Хубаво си го казала,
30.05.2011 09:46
babaelenica написа:
Сега за хората ми спомни.
Оставаме ли на ниво природа?

не знам на кое ниво сме, но като цяло не сме на ниво. Успешна и усмихната седмица!
цитирай
59. neprosvet - Хубав разказ! Хареса ми!
30.05.2011 19:00
Написан от човек с душа и сърце!
Кученцата са прекрасни!!!
Хубава вечер! Поздрави!:)))
цитирай
60. bigbro - Знам, че си по кученцата.
30.05.2011 21:45
Нашето чисто черно кокерче роди 5. Едното беше бяло на черни петна. Майката не му скъса ципата и го остави да умре. Като пръв акушер се намесих и кученцето стана красавица и отдавна си има и внучета. Божа работа. Прави каквото трябва, да става каквото трябва.
цитирай
61. aqualia - Птиците изхвърлят от гнездото болните и слабите.
30.05.2011 22:04
И при свраките сигурно е така. В природата храната е в изобилие, четох, че ако е много - пиленцата преяждат, те стават сънливи ... и тогава родителите мислят, че са болни и ги изхвърлят от гнездото. Нямате вина, че то горкото си е отишло... , а след него и другото пиле. Благородната и милостива душа в теб няма покой!
Поздрави!
цитирай
62. makont - Благодаря,
31.05.2011 10:04
neprosvet написа:
Написан от човек с душа и сърце!
Кученцата са прекрасни!!!
Хубава вечер! Поздрави!:)))

важното е да е от душата и сърцето и аз така мисля, тогава докосва. Хубав вторник.
цитирай
63. makont - Да, никога няма да имаме покой, защото този свят е несъвършен.
31.05.2011 10:06
aqualia написа:
И при свраките сигурно е така. В природата храната е в изобилие, четох, че ако е много - пиленцата преяждат, те стават сънливи ... и тогава родителите мислят, че са болни и ги изхвърлят от гнездото. Нямате вина, че то горкото си е отишло... , а след него и другото пиле. Благородната и милостива душа в теб няма покой!
Поздрави!

В доста от случаитте лошото побеждава доброто, а ние се питаме защо и не можем да го приемем. е, тогава трябва да погледнем философски на нещата за да продължим на пред. Усмивки от мен!
цитирай
64. makont - Здравей, брадърче,
31.05.2011 10:08
bigbro написа:
Нашето чисто черно кокерче роди 5. Едното беше бяло на черни петна. Майката не му скъса ципата и го остави да умре. Като пръв акушер се намесих и кученцето стана красавица и отдавна си има и внучета. Божа работа. Прави каквото трябва, да става каквото трябва.

Виждаш ли и нашия Йода е запъртъкът в семейството, но оцеля, а горкото свраче. Явно не ми се отдава с пилетата, но опитите продължават, все пак понякога спасяваме нечии живот. Усмихнат вторник!
цитирай
65. kometapg - Много ми хареса написаното! Вие сте ...
04.06.2011 16:08
Много ми хареса написаното! Вие сте направили това, което ви е подсказало сърцето. За съжаление не винаги успяваме да спасим нещо или някого, колкото и да се мъчим. Поздрави!:)
цитирай
66. makont - Благодаря за разбирането,
04.06.2011 19:43
kometapg написа:
Много ми хареса написаното! Вие сте направили това, което ви е подсказало сърцето. За съжаление не винаги успяваме да спасим нещо или някого, колкото и да се мъчим. Поздрави!:)

поне опитваме, пък каквото стане. Хубав и слънчев уикенд!
цитирай
67. monaliza121 - Природата си знае работата, Мак...
09.06.2011 18:44
Природата си знае работата, Маконт!:))
Привет!
цитирай
68. makont - Да, за съжаление,
10.06.2011 15:50
monaliza121 написа:
Природата си знае работата, Маконт!:))
Привет!

не можем да се месим, където не ни е дадено. Благодаря ти! Хубава вечер!
цитирай
69. hel - Вълнуващо преживяване! И аз с...
14.06.2011 11:25
Вълнуващо преживяване!
И аз скоро имах възможност да видя как две лястовички носеха храна на малките си. Сигурно вече са пораснали лястовичетата!
Поздрав за хубавия разказ!
цитирай
70. martito - Мисля си. . . може би не трябва да се ...
14.06.2011 11:27
Мисля си... може би не трябва да се месим в работата на природата... но да помогнеш на беззащитно животинче или растение, ако можеш - не мисля, че й пречи:))))
Аз бих постъпила точно като вас:)))
цитирай
71. makont - Благодаря ти!
14.06.2011 14:24
hel написа:
Вълнуващо преживяване!
И аз скоро имах възможност да видя как две лястовички носеха храна на малките си. Сигурно вече са пораснали лястовичетата!
Поздрав за хубавия разказ!

Ластовичките носят щастие. Усмивки от мен!
цитирай
72. makont - Сигурна съм, Мартичко,
14.06.2011 14:25
martito написа:
Мисля си... може би не трябва да се месим в работата на природата... но да помогнеш на беззащитно животинче или растение, ако можеш - не мисля, че й пречи:))))
Аз бих постъпила точно като вас:)))

ти носиш Голямо сърце. Благодаря ти и ти желая прекрасен слънчев вторник!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3032711
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031