Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.09.2011 16:10 - За малко
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 25627 Коментари: 72 Гласове:
64


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
         Седнах за малко, ей така да надникна и сякаш залепнах за стола. Отдавна ме няма, една, две, пет минути откраднато време за да не губя нишката, но не стигат.
         Сега, докато по-добрата половина гледа формулата, аз щипнах, уж да оправя леглото на детето.
         Ех, че приятен летен ден! Обичам тези неколкодневни почивки. Три дни по Видинския край ми стигнаха за да възстановя силите си. И съвсем не мързелувах. О, не. Напротив. Бях в отлична форма. Обрахме гроздето и сложихме винцето. Да не мислите, че е лесно. Сега имам мускулна треска, но съм доволна от себе си. Омръзна ми да ми казват, че "Ахмак лозе копа, юнак вино пие", не, и ние участвахме и сега ще е по-сладко. Само още четиредесет дни да оцелеем и така ще се разлее из вените ни тази живителна течност с дъх на диви ягоди. Особено е това вино, грузинският сорт грозде придава този невероятен вкус, хамбурският мискат е по-дъхав от всякога. Виното става червено и гъсто като кръв. Няма друго такова. Със сигурност е от грозде, няма захар и никога не боли глава от него.
         Тук в София, вече не е същото. Няма я свободата. Няма я асмата, лехата с лютите чушки, големите и сочни червени домати с невероятен вкус. Добре, че са мопитата. Този път не ги взехме с нас и три дни са били оклюмали и тъжни. Тази нощ се бяха сгушили в мен и сякаш не ме пускаха да мръдна. Както обичаше да казва малкото Ванце, като беше малък, гушне ме и : "Мамо, прибрах те", та така и кутретата ме бяха прибрали. О как зарежда тази тяхна любов, тази преданост в малките вечно тъжни очички.
          Е, навсякъде е хубаво. И тук и там, и там. Стига да те чакат с любов и ти да отивш където и да е с добро.
Усмихната и спорна нова седмица!





Гласувай:
64



1. ivanna4ev - Нека си така след всеки почивен ден, ...
25.09.2011 16:24
Нека си така след всеки почивен ден,Мая! :)
цитирай
2. stela50 - Поздрави , Мая ... вълнуващо и мило звучи разказът ти .
25.09.2011 16:28
Усмихвам се , с лека тъга и приятно усещане за нещо скъпо и истинско .
Много си права ...навсякъде е хубаво. Стига да те чакат с любов и ти да отивш където и да е с добро...
Хубав ден и прегръдки от мен !
цитирай
3. makont - Зареждащо е, наистина.
25.09.2011 16:43
ivanna4ev написа:
Нека си така след всеки почивен ден,Мая! :)

Хубава вечер и за теб!
цитирай
4. makont - Едното добро ни остана,
25.09.2011 16:44
stela50 написа:
Усмихвам се , с лека тъга и приятно усещане за нещо скъпо и истинско .
Много си права ...навсякъде е хубаво. Стига да те чакат с любов и ти да отивш където и да е с добро...
Хубав ден и прегръдки от мен !

трябва да се научим да даваме и да го получаваме. Станахме лоши, а с лошота закъде? Хубава неделна вечер, Стел!
цитирай
5. анонимен - Поздрави, Мая, най-хубавото е,че сте си направили вино и сте подготвени за ...
25.09.2011 16:59
... и сте подготвени за отиващата си есен и за студените зимни дни и по-нататък ...

Както казва великия поет Омар Хаям:

Защо винотърговците продават виното?

За пари?

Че какво по-ценно може да се купи с парите, освен вино?!

Защо тогава го продават?

Хубава седмица с хубави хора!
цитирай
6. анонимен - Анонимният съм аз - Санде.
25.09.2011 17:01
Защо съм анонимен като не съм.

Един Бог знае.
цитирай
7. ivesa - Усмихната седмица,makont!
25.09.2011 17:08
И да не ни чакат с любов навсякъде,където отиваме,ние да я носим в себе си и да не я загубваме нито за миг!Поздрави!:)
цитирай
8. makont - А защо си анонимен, като не си?
25.09.2011 17:12
анонимен написа:
Защо съм анонимен като не съм.

Един Бог знае.

Усмихна ме с това. Поздрави и от мен. Обожава това вино, направено от нашите ръце, поело и обич, и умора, то винаги зарежда и те изпълва с настроение и доброта.
цитирай
9. tili - Винаги те чета с повишен
25.09.2011 17:12
интерес, но сега лежерно се отпуснах и се насладих на тази свежест:)
Лека седмица и на теб!
цитирай
10. makont - Това е разковничето,
25.09.2011 17:13
ivesa написа:
И да не ни чакат с любов навсякъде,където отиваме,ние да я носим в себе си и да не я загубваме нито за миг!Поздрави!:)

любовта ражда любов. Усмивки от мен!
цитирай
11. makont - И аз винаги сериозно си намислям темата,
25.09.2011 17:15
tili написа:
интерес, но сега лежерно се отпуснах и се насладих на тази свежест:)
Лека седмица и на теб!

нахвърлям си какво да пиша, а този път, ей така, просто... Дано се е получило, в края на крайщата е от сърце. Благодаря ти и много слънце и усмивки през новата седмица!
цитирай
12. zebb - Чаша вино ...
25.09.2011 17:28
Глътка слънце и топлина - за зимата! Привет, makont! :)
цитирай
13. ckarlet - Колко си права, Мая! Чакат ли те с ...
25.09.2011 17:45
Колко си права, Мая! Чакат ли те с любов, със сигурност ще бъде хубаво преживяването!
Прекрасна седмица и за теб!
цитирай
14. magicktarot - Мммм, браво на вас за виното! :)))
25.09.2011 18:07
Ние още се моткаме, но ще правим де...:) Знаеш ли, запали ме и аз да участвам в правенето - досега съм се проявявала наистина само в пиенето...

И още нещо за виното да споделя - казваш: "като кръв е" - а аз миналата година разбрах, че виното е живо същество! И ми стана още по-мило някакси... Поздрави!
цитирай
15. bojo12345 - Да имаш повече такива мили дни, Мая!
25.09.2011 18:46
И нека всички да станем добри и внимателни един към друг!
Хубава работна седмица!:)
цитирай
16. bven - makont, благородно да ти завиди човек - толкова хубаво нещо си преживяла!:)
25.09.2011 18:58
Хубава седмица и много такива дни!:)))
цитирай
17. mt46 - Здравей, Мая!
25.09.2011 19:19
И аз си направих вино... От 5-6 дни кипи...
И на мен ми кипи... Лека вечер!
цитирай
18. makont - Да, за зимата си е нужно,
25.09.2011 19:19
zebb написа:
Глътка слънце и топлина - за зимата! Привет, makont! :)

пък навън нека има сняг и е студено. Усмивки!
цитирай
19. makont - Да се научим да обичаме не е лесно,
25.09.2011 19:20
ckarlet написа:
Колко си права, Мая! Чакат ли те с любов, със сигурност ще бъде хубаво преживяването!
Прекрасна седмица и за теб!

но малко трябва. Само едно сърце. Хубава вечер, Скарлет!
цитирай
20. makont - Да, живо същество е,
25.09.2011 19:21
magicktarot написа:
Ние още се моткаме, но ще правим де...:) Знаеш ли, запали ме и аз да участвам в правенето - досега съм се проявявала наистина само в пиенето...

И още нещо за виното да споделя - казваш: "като кръв е" - а аз миналата година разбрах, че виното е живо същество! И ми стана още по-мило някакси... Поздрави!

щом ни става леко от него, щом ни разбира и помага и в добро и зло. Какво по-живо от това. Хубава неделна вечер!
цитирай
21. makont - Дано,
25.09.2011 19:22
bojo12345 написа:
И нека всички да станем добри и внимателни един към друг!
Хубава работна седмица!:)

ако станем по-добри, някак си ще е по-лесно. И с чаша червено вино, е-хе, ще настане такъв живот. Усмивки от мен!
цитирай
22. makont - Наистина е прекрасно,
25.09.2011 19:23
bven написа:
Хубава седмица и много такива дни!:)))

навън и никаква телевизия, компютри и др.подобни. Хубаво би било и М-тел да няма връзка, и пълен релакс. Усмивки, Бвен!
цитирай
23. makont - Ври и кипи и да живеят винарките,
25.09.2011 19:24
mt46 написа:
И аз си направих вино... От 5-6 дни кипи...
И на мен ми кипи... Лека вечер!

нали знаеш, че те карат виното да ферментира. Ще яде Хасан баница, малко остана. После ще зачервим бузки. Хубава вечер!
цитирай
24. hristo27 - :))))
25.09.2011 19:26
Като стане новото вино, кажи "Наздраве"!
цитирай
25. makont - Задължително,
25.09.2011 19:38
hristo27 написа:
Като стане новото вино, кажи "Наздраве"!

ще му пийнем по едно. Хубава вечер!
цитирай
26. elinora - и да" прибереш"
25.09.2011 19:44
мопсчетата! :)
цитирай
27. malchaniaotnadejda7 - :) Майче, така хубаво си го написала...
25.09.2011 19:55
Знам го този сорт грозде - ухае на горски ягоди, специфичен, незабравим аромат! Но го няма тук. В Копривщица правим вино, но няма на пазара такива сортове грозде.:) И в София не знам да има. А Видин е винарски край... и сигурно всичко там е същото - слънцето и луната там страшно си приличат...:) Помня твоето грозде от първата студентска бригада във Видин, тогава го опитах за първи път.:) Грузински сорт, казваш... Нека грузински да са и тостовете, като го пиете - за здраве, щастие, любов и дълголетие и безкрайни радости в дома ти! Такова настроение ми създаде с гроздобера и мопсчетата!:) Да събира виното топлинка и светлинка и щастливи и влюбени да се оглеждате в него!
цитирай
28. martito - :))))))) Хубаво ви е било. . . нека ...
25.09.2011 20:02
:))))))) Хубаво ви е било... нека имате и други такива дни.. и нека често, често да си "прибирана":)))
цитирай
29. joysii - Ароматите на есента. Един от тях е ...
25.09.2011 20:06
Ароматите на есента.
Един от тях е този на узряло грозде.
Спомням си го от ученическите бригади.На фона на всичкия гаден лепкав труд по брането, се отличават гъделчето от приглушената слънчева топлина и ветрецът с аромат на грозде.
Не може човек да не се усмихне на това.
цитирай
30. анонимен - Хубаво и истинско
25.09.2011 20:32
"прибиране" във всякакъв смисъл. Където има любов, е истината. )))
цитирай
31. megg - Наздраве, Маконт! :)))
25.09.2011 20:46
Тази вечер - с чаша бяло вино, а "зимъска", когато "сняг забръзка", с дъхаво червено , дето толкова песни са изпети за него! И дето си му баяла, за да стане магията!
Спорна седмица! И хубави пътища ! :)
цитирай
32. scarlety - Привет.Майче!
25.09.2011 20:58
Ами ха така,сядай по малко,да ни разказваш такива хубави неща,за винце,"прибиране" и любов!:))
Прегръдки и слънчевоцигансколятна седмица!:)))))
цитирай
33. voinov50 - Майче, сега ще чакаме да стане винцето :)))
25.09.2011 21:35
Поздрави от Пирин!
цитирай
34. tit - Па като уври - кажи едно наздраве!:)
25.09.2011 21:59
Японците само в градините си релаксират - с мотика в ръка /така казват/.
Със сигурност не грешат...
Весела и успешна седмица!
цитирай
35. razkazvachka - Бреййй, че сте сръчни...
25.09.2011 22:18
при нас още зрее гроздето.

Но ракията от кайсииииииии....
цитирай
36. gwendoline - Друго си е сам да откъснеш грозд от астмата
25.09.2011 22:58
или чушка от лехата в двора...
цитирай
37. emalibg - Умората от добре
25.09.2011 23:10
свършена работа, спокойствието на провинцията, богатата реколта /поновому прекръстена органик/ обрана собственоръчно, тези моменти топлят дълго! Е, аз като потомствена софиянка нямам това щастие и се кефя на твоите прекрасни моменти ! Нека те топлят по-дълго време и да ти е успешна и спокойна седмицата!
цитирай
38. 4aiotgluhar4e - Хубаво е да има кой да те прибира!...
26.09.2011 00:47
Хубаво е да има кой да те прибира!
Поздрави, Мая!
цитирай
39. vandela007 - И аз те прибрах!
26.09.2011 05:37
По-често щипвай по малко време и за нас. Липсваш ни - както виждам, не само на мен, затова го казвам в мн. ч.
:)))
цитирай
40. martiniki - :)
26.09.2011 08:10
ех, че хубаво! все прибрана да си!;))
цитирай
41. gkowachew - Бъди жива и здрава!
26.09.2011 08:48
Наздраве! :)
цитирай
42. vostroto - :)Maя
26.09.2011 09:13
Привет и от мен! Пил съм видинско вино, в казармата носеше един съвойник, и мога да кажа, че е страхотно! Жоро (така се казваше) твърдеше, че в избата имали толкова старо вино, че трябвало с лъжица да го гребат:)
цитирай
43. makont - Прибрах ги,
26.09.2011 11:03
elinora написа:
мопсчетата! :)

това е най-следкото нещо на света. Усмивки от мен!
цитирай
44. makont - Реших да пусна една усмивка, че с тези събития в Катуница
26.09.2011 11:05
malchaniaotnadejda7 написа:
Знам го този сорт грозде - ухае на горски ягоди, специфичен, незабравим аромат! Но го няма тук. В Копривщица правим вино, но няма на пазара такива сортове грозде.:) И в София не знам да има. А Видин е винарски край... и сигурно всичко там е същото - слънцето и луната там страшно си приличат...:) Помня твоето грозде от първата студентска бригада във Видин, тогава го опитах за първи път.:) Грузински сорт, казваш... Нека грузински да са и тостовете, като го пиете - за здраве, щастие, любов и дълголетие и безкрайни радости в дома ти! Такова настроение ми създаде с гроздобера и мопсчетата!:) Да събира виното топлинка и светлинка и щастливи и влюбени да се оглеждате в него!

всички сме на нокти, разтревожени. Сякаш няма светлинка в тунела, а то не може да няма. Трябва да я видим. Хубава седмица, Няде!
цитирай
45. makont - О, Мартичко,
26.09.2011 11:06
martito написа:
:))))))) Хубаво ви е било... нека имате и други такива дни.. и нека често, често да си "прибирана":)))

"прибирането" е запазена марка. В къщи всички сме "прибрани". Не може да се живее без любов и без това да я показваш непрекъснато. Усмивки от мен!
цитирай
46. makont - Не може да не се усмихнем, това исках,
26.09.2011 11:07
joysii написа:
Ароматите на есента.
Един от тях е този на узряло грозде.
Спомням си го от ученическите бригади.На фона на всичкия гаден лепкав труд по брането, се отличават гъделчето от приглушената слънчева топлина и ветрецът с аромат на грозде.
Не може човек да не се усмихне на това.

толкова ни е нужно да бъдем добри, да се усмихваме, да се радваме един на друг. Така по-лесно се живее и по-щастливо. Хубава седмица, Джойс!
цитирай
47. makont - Трябва да сме "прибрани", Слави
26.09.2011 11:12
parasol написа:
"прибиране" във всякакъв смисъл. Където има любов, е истината. )))

трябва да се научим да си показваме чувствата. Все така живеем някак си с недомлъвки, недоизказано, дори и любовта, дори и радостта. А не трябва да е така. Усмивки от мен!
цитирай
48. makont - Здравей, и бяло направихме, от едрото грозде"Булгар",
26.09.2011 11:13
megg написа:
Тази вечер - с чаша бяло вино, а "зимъска", когато "сняг забръзка", с дъхаво червено , дето толкова песни са изпети за него! И дето си му баяла, за да стане магията!
Спорна седмица! И хубави пътища ! :)

то също е невероятно, но някак си не върви зимата. Спорна и слънчева седмица!
цитирай
49. makont - И ще дочакаме,
26.09.2011 11:15
voinov50 написа:
Поздрави от Пирин!

ние сме търпеливи, а после ще настане такъв живот. Усмивки от мен и внимавай с охлювите!
цитирай
50. makont - Честно, чак мотиката не ми е любима,
26.09.2011 11:17
tit написа:
Японците само в градините си релаксират - с мотика в ръка /така казват/.
Със сигурност не грешат...
Весела и успешна седмица!

и аз съм градско чедо, но беритбата на грозде ми се отдава, все пак колко години студентски бригади съм тренирала. Усмивки от мен!
цитирай
51. makont - О, и ракийка ще има,
26.09.2011 11:18
razkazvachka написа:
при нас още зрее гроздето.

Но ракията от кайсииииииии....

а ти къде се изгуби, липсваш ми. Едно наздраве от мен, нали знаеш, който пие на масата не пие в аптеката.
цитирай
52. makont - Друго си е,
26.09.2011 11:53
gwendoline написа:
или чушка от лехата в двора...

така си положил усилие, поне да си го откъснеш, а вкуса, божествен. Усмихната седмица и "прибери" силно малката принцеса.
цитирай
53. makont - Невероятно е, три дни бягство от София,
26.09.2011 11:54
emalibg написа:
свършена работа, спокойствието на провинцията, богатата реколта /поновому прекръстена органик/ обрана собственоръчно, тези моменти топлят дълго! Е, аз като потомствена софиянка нямам това щастие и се кефя на твоите прекрасни моменти ! Нека те топлят по-дълго време и да ти е успешна и спокойна седмицата!

три дни спокойствие и въздух. Поздрави от мен!
цитирай
54. makont - "Прибирането" е нещо, като не те пускам, искам винаги да си до мен,
26.09.2011 12:34
4aiotgluhar4e написа:
Хубаво е да има кой да те прибира!
Поздрави, Мая!

точно това правеше Ванцето, не ме пускаше на работа. Точно затова не е обикновена прегръдка, а истинско прибиране. Усмивки и поздрави!
цитирай
55. makont - Нещо не ми се отдава щипването, наистина.
26.09.2011 12:36
vandela007 написа:
По-често щипвай по малко време и за нас. Липсваш ни - както виждам, не само на мен, затова го казвам в мн. ч.
:)))

Една работа ме е налегнала и аз ,пусто съвестна, трябва да я свърша, а то изниква нова и нова... Усмивки и от мен!
цитирай
56. makont - Дай боже всекиму,
26.09.2011 12:38
martiniki написа:
ех, че хубаво! все прибрана да си!;))

"прибирането" е присъщо за малките деца и животинките, ние големите все повече забравяме да се "прибираме". Усмивки, Мартиники. Спорна и слънчева седмица!
цитирай
57. makont - Ако може и щастлива,
26.09.2011 12:39
gkowachew написа:
Наздраве! :)

същото и за теб, по сто и наздраве, там на поляната с акордеона.
цитирай
58. makont - Старото вино не е хубаво,
26.09.2011 12:41
vostroto написа:
Привет и от мен! Пил съм видинско вино, в казармата носеше един съвойник, и мога да кажа, че е страхотно! Жоро (така се казваше) твърдеше, че в избата имали толкова старо вино, че трябвало с лъжица да го гребат:)

има вус на коняк от него боли глава. Няма нищо по-хубаво от прясното тазгодишно вино, току що станало. Усмихната и слънчва седмица!
цитирай
59. makont - Виж, колко е важно "прибирането", Ади,
26.09.2011 12:44
scarlety написа:
Ами ха така,сядай по малко,да ни разказваш такива хубави неща,за винце,"прибиране" и любов!:))
Прегръдки и слънчевоцигансколятна седмица!:)))))

прибиране на реколтата, прибиране на мама, прибиране на любимите хора. Изобщо, изразяване на чувството за собственост по много нежен начин. Слънчева и усмихната седмица и за теб!
цитирай
60. ivankalilova - Здравей Майче!Толкова хубаво р...
26.09.2011 16:23
Здравей Майче!Толкова хубаво разказче.......докосна душата ми !Та нали и моят съпруг е от видинския край , ходехме да берем гроздето , а то винаги имаше в изобилие.... и бе много трудно да се събере в ,,Трабанта''......, бяха едни пътувания......
Асега в градинките ни .....тревичка и хубави цветни кътчета....права си навсякъде е хубаво, щом те чакат с ....любов!
Сърдечни поздрави и прегръдки!:)))
цитирай
61. monaliza121 - Привет, Маконт!:))
26.09.2011 16:35
Хубавото вино носи здраве!
Прибирай го!:))
цитирай
62. makont - Изобщо, където си е домашно, винаги е хубаво.
26.09.2011 16:51
ivankalilova написа:
Здравей Майче!Толкова хубаво разказче.......докосна душата ми !Та нали и моят съпруг е от видинския край , ходехме да берем гроздето , а то винаги имаше в изобилие.... и бе много трудно да се събере в ,,Трабанта''......, бяха едни пътувания......
Асега в градинките ни .....тревичка и хубави цветни кътчета....права си навсякъде е хубаво, щом те чакат с ....любов!
Сърдечни поздрави и прегръдки!:)))

И вкусът е друг. Хубава и спокойна вечер!
цитирай
63. makont - Да, не напразно тоста е "наздраве",
26.09.2011 16:52
monaliza121 написа:
Хубавото вино носи здраве!
Прибирай го!:))

здраве и червени бузки и пламъчета в очите. Усмивки, Тинче!
цитирай
64. vostroto - Да:)
26.09.2011 18:41
makont написа:
vostroto написа:
Привет и от мен! Пил съм видинско вино, в казармата носеше един съвойник, и мога да кажа, че е страхотно! Жоро (така се казваше) твърдеше, че в избата имали толкова старо вино, че трябвало с лъжица да го гребат:)

има вус на коняк от него боли глава. Няма нищо по-хубаво от прясното тазгодишно вино, току що станало. Усмихната и слънчва седмица!

Изглежда ни е носил от младото, защото ни се отразяваше по-скоро добре:)))
цитирай
65. inel379 - И аз обожавам почивката от няколко дни!
26.09.2011 18:56
Когато дишаме любов свободно, няма значение къде се намираме или с какво се занимаваме! Енергията ни истински се съживява! Приемаме светлината и щедро я отдаваме, а тя се връща при нас с още по-голяма сила! За да усетим топлината на обичането и радостта, че то ни упоява изцяло!
Запази това чувство, мила!
Хубави есенни дни ти желая!:)

цитирай
66. makont - Благодаря за хубавите думи,
26.09.2011 19:07
inel379 написа:
Когато дишаме любов свободно, няма значение къде се намираме или с какво се занимаваме! Енергията ни истински се съживява! Приемаме светлината и щедро я отдаваме, а тя се връща при нас с още по-голяма сила! За да усетим топлината на обичането и радостта, че то ни упоява изцяло!
Запази това чувство, мила!
Хубави есенни дни ти желая!:)


така е, когато даваш и получаваш любов. Поздрав от мен!
цитирай
67. hel - Постинг, зареден и зареждащ с лю...
27.09.2011 01:37
Постинг, зареден и зареждащ с любов. Хубаво ми стана1
Поздрав сърдечен на теб и мопсчетата!
цитирай
68. makont - Благодаря ти,
27.09.2011 10:17
hel написа:
Постинг, зареден и зареждащ с любов. Хубаво ми стана1
Поздрав сърдечен на теб и мопсчетата!

радвам се, че си се почувствала добре, всъщност наистина исках да напиша нещо топличко, за душата. Поздрав от мен!
цитирай
69. bigbro - Поздрави!
27.09.2011 11:30
Това за зареждането е напълно вярно! Моето селце е близко, много често съм там и всеки път зареждам спокойствие.
цитирай
70. makont - За къде сме иначе,
27.09.2011 16:00
bigbro написа:
Това за зареждането е напълно вярно! Моето селце е близко, много често съм там и всеки път зареждам спокойствие.

при тези грижи, мъничко въздух и слънце и си със заредени батерии.
цитирай
71. vahisht - Виното и жената, колкото по- вече годините отминават по-хубави стават!
01.10.2011 20:47
"Напротив. Бях в отлична форма. Обрахме гроздето и сложихме винцето. Да не мислите, че е лесно"--НИКАК даже, най-лесно е след това да се каже: НАЗДРАВЕ!
Поздрави и Наздраве!
цитирай
72. makont - Наздраве и от мен, сега е неделя,
02.10.2011 17:12
vahisht написа:
"Напротив. Бях в отлична форма. Обрахме гроздето и сложихме винцето. Да не мислите, че е лесно"--НИКАК даже, най-лесно е след това да се каже: НАЗДРАВЕ!
Поздрави и Наздраве!

времето е пивко. Хубава неделна вечер!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3045045
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930