Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2011 17:54 - Пилешко правосъдие
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 27045 Коментари: 85 Гласове:
94

Последна промяна: 20.10.2011 19:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

        - Виж я твоята убостница какво направи! - Баба Манка седеше на прага пред къщата и нареждаше сърдито: - Пилетата ми изтрепа, маймуна ниедна!

         Недоумявах какво се е случило. Погледнах Мая, и тя гледаше  учудено, стъписана и уплашена, но във никакъв случай не усетих чувство за вина. В очите и обаче вече напираха сълзички, и ето, гушна се в мен и се разхлипа. Май трябваше да броя до десет. Не вървеше да и се накарам, защото нямах представа какво става. От друга страна, съдейки по гневния вид на баба Манка, явно не беше малка беля. 
      
       Изчакване му е майката. Важното беше на първо време да успокоя детето. Каквото и да беше сътворила, моята малка палавница, надали щеше да е толкова страшно, колкото изгеждаше точно в този момент.

        - Глези я ти, глези я. Сега за какво си я гушнала, като трябва едно хубаво да я напляскаш - продължаваше да нарежда баба Манка.

        Мая съвсем се разрева, а аз съвсем се обърках. По начина, по който плачеше, ми беше ясно, че не е направила нещо нарочно, по-скоро е направила нещо, което е считала за правилно, а то се е оказало точно обратното. Но белята със сигурност не е малка.

        Най-после лекичко се отпусна на рамото ми, поуспокой се и се притисна още по-силно. След десет минути вече беше заспала. Похлипваше на сън. Влязох в къщата и лекичко я оставих в креватчето. Приличаше на ангелче, такова едно, красиво, леко изпотено и потрепващо.

      Най-после отидох при свекърва ми да разнищя случая. Не можех да повярвам на ушите си. Гореспоменатото ангелче с една пръчка беше утрепало три от малките пиленца в лехите на пипера. Нямах обяснение: Защо? Мая винаги е била много кротко дете. Да не говорим колко много обичаше животните, а малките пиленца просто ги обожаваше. Винаги и се карахме, че прекалено много ги гушка и това не е хубаво за тях. Просто не знаех какво да кажа в нейно оправдание. Ясно защо баба Манка беше гневна като оса.

       След като Мая се наспа, я вдигнах от креватчето и внимателно я попитах, какво всъщност се е случило. Директен въпрос от рода на "Защо уби трите пиленца?", беше повече от неуместен. Трябваше ми нейната гледна точка. Отговорът и ме накара да се усмихна (наум, разбира се), при такава беля как можеш да реагираш с усмивка:

         - Ами, мамо, те газеха в пипела на баба, лазбилас ли? Когато аз газя, баба ме удля с плъцката по клацето. И като нагазиха пилетата, аз взех плъцката и плассс.  И те тлябва да слускат, не само аз.

        И сега, какава справедливост да раздам? Как да обясня на тригодишното дете, че правилата се спазват само от хората, животните не ги припознават? Как да обясня, че наказанията не винаги отговарят на стореното и мерилото винаги трябва да е различно? Как да обясна, че добрите намерения, не винаги водят до добро? Колко тежък разговор ми предстоеше.....






Гласувай:
94



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ketcakuatl - МДА..М
20.10.2011 18:21
Сложна работа. Ама трябва да се започне от някъде. Най добре с отстраняване на свекървата като стресиращ фактор.
цитирай
2. pcelata - Божее...
20.10.2011 18:41
Не ти е лесна задачата.Обаче,вместо да вика свекървати,защо не я е сложила на
коленете си и да се опита да и каже,че така не се прави.А взела да опява,че
не си я възпитала едва ли не.
цитирай
3. makont - Аз на моята и казвам глезено "Чудовището"
20.10.2011 18:42
ketcakuatl написа:
Сложна работа. Ама трябва да се започне от някъде. Най добре с отстраняване на свекървата като стресиращ фактор.

и най ми е смешно, че един ден и аз с тези двама сина ще съм двойно "Чудовище". Усмивки от мен!
цитирай
4. makont - Те повечето баби действат първосигнално,
20.10.2011 18:44
pcelata написа:
Не ти е лесна задачата.Обаче,вместо да вика свекървати,защо не я е сложила на
коленете си и да се опита да и каже,че така не се прави.А взела да опява,че
не си я възпитала едва ли не.

да се овикат, да им мине, а после се прави разбор. Мъка. Усмихната вечер от мен!
цитирай
5. mt46 - Ето защо
20.10.2011 18:51
децата не бива да се бият... Детето по свой начин копира поведението на възрастните, пренася "модела" върху природата, върху обществото...
Мая, би могла шеговито да обясниш на детето, че може да удари десет пръчки по гърба на баба Манка, но не и да удря други животни или хора...
Светла вечер! :)
цитирай
6. makont - Заплетена ситуация,
20.10.2011 19:00
mt46 написа:
децата не бива да се бият... Детето по свой начин копира поведението на възрастните, пренася "модела" върху природата, върху обществото...
Мая, би могла шеговито да обясниш на детето, че може да удари десет пръчки по гърба на баба Манка, но не и да удря други животни или хора...
Светла вечер! :)

трябва много да се внимава с децата! Поздрави и за теб!
цитирай
7. ognena71 - Ох тежка ситуация, мойта дъщеря е на ...
20.10.2011 19:17
Ох тежка ситуация, мойта дъщеря е на 2 годинки и постоянно се хвърля от беля на беля. Трябва повече да се говори на децата, а свекървите повече да мълчът. Поздрави,лека вечер!
цитирай
8. makont - Ох, и за бабата пилетата са си важни,
20.10.2011 19:21
ognena71 написа:
Ох тежка ситуация, мойта дъщеря е на 2 годинки и постоянно се хвърля от беля на беля. Трябва повече да се говори на децата, а свекървите повече да мълчът. Поздрави,лека вечер!

трябва много да говорим и на малките и на старите, те горе долу на един ум стават. Усмивки от мен!
цитирай
9. kleopatrasv - Време ти е да започваш да ставаш в...
20.10.2011 19:24
Време ти е да започваш да ставаш възпитател на детето си и много внимавай- защото както започнеш, така си остава за понататък...
Решението ти е строго индивидуално и сама трябва да прецениш. Все пак не забравяй, че тя е много малка и трябва да й говориш ката на такава, а не да броите пилетата колко са били и колко ще са...
Усмихна ме, мила....поучителен разказ се е получил. Поздрави!
цитирай
10. makont - Клео,
20.10.2011 19:41
kleopatrasv написа:
Време ти е да започваш да ставаш възпитател на детето си и много внимавай- защото както започнеш, така си остава за понататък...
Решението ти е строго индивидуално и сама трябва да прецениш. Все пак не забравяй, че тя е много малка и трябва да й говориш ката на такава, а не да броите пилетата колко са били и колко ще са...
Усмихна ме, мила....поучителен разказ се е получил. Поздрави!

всъщност малката Мая съм аз. Разказах го така, защото мама ми предаде тази случка, когато бях вече голяма. Не можех да я видя от гледната точка на детето, а я видях от гледната точка на майката. Иначе, то ми е време да ставамаба, е няма да съм като свекървата на моята майка. Усмивки от мен!
цитирай
11. karambol5 - Да не ти казвам мен как са ме шамар...
20.10.2011 19:49
Да не ти казвам мен как са ме шамаросвали за нещо ,което не просто е правилно , а жизнено необходимо да го напарвя .
цитирай
12. stela50 - Хубав разказ ... Не е лошо повече баби да го прочетат .
20.10.2011 19:58
Нормално е детето да постъпи така ,посъветвано от бабата по този начин .
Та то е сама на 3 годинки , повтаря всичко ,което правят възрастните .
Поздрави , Мая !
цитирай
13. анонимен - Да бамна ли една хвалба, че обучавам баби и мами?
20.10.2011 20:56
Няма да бамна. Моето мнание е следното. Хлапчо си е отнесъл гюрултията, така и трябва. Първи урок е получен. Бабчето не е напляскало хлапчо, което е също добро. Ама сега мами и баби трябва да довършат урока, а да не спират. Сега е момента, хлапчо да разбере, че хлапчо и пилчо са различни и че хлапчо трябва да гони пилчо, защото е глупав, а хлапчо е умен и голям. Проста работа.Ама да се довърши.
цитирай
14. анонимен - Както са казвали и се твърди, дупе душа няма.
20.10.2011 20:57
karambol5 написа:
Да не ти казвам мен как са ме шамаросвали за нещо ,което не просто е правилно , а жизнено необходимо да го напарвя .

:-))))) Ама служи за подсещане!
цитирай
15. анонимен - ААААААААААААААААААААААА! Я да изръмжа на мами, баби, дядовци и татковци!!!!
20.10.2011 21:00
Абе, серсеми! Колко време играете с хлапчовците? А? Или телевизорът е най-добрия приятел на хлапчо? А?
После, що са тъпи и що са им промити мозъците. Ами, като сте делегирали възпитанито на Слави, Иван, Андрей и куп други идиоти, не се чудете!
цитирай
16. gwendoline - Охх, колко познато...
20.10.2011 21:04
Трудни са първите уроци, но казват, че се помнят цял живот. И за деца, и за родители.
цитирай
17. karambol5 - Няма да бамна. Моето мнание е сле...
20.10.2011 21:11
katana написа:
Няма да бамна. Моето мнание е следното. Хлапчо си е отнесъл гюрултията, така и трябва. Първи урок е получен. Бабчето не е напляскало хлапчо, което е също добро. Ама сега мами и баби трябва да довършат урока, а да не спират. Сега е момента, хлапчо да разбере, че хлапчо и пилчо са различни и че хлапчо трябва да гони пилчо, защото е глупав, а хлапчо е умен и голям. Проста работа.Ама да се довърши.

Толкова си прав !
цитирай
18. makont - Карамболче, сигурна съм, че и аз съм изяла шамарите,
20.10.2011 22:23
karambol5 написа:
Да не ти казвам мен как са ме шамаросвали за нещо ,което не просто е правилно , а жизнено необходимо да го напарвя .

нали се сещаш, че Мая Всъщност съм аз. Представям си как с менторски тон съм набила клетите пилета, абсолютно убедена, че не слушат баба. Когато аз съм била малка правилата на играта бяха други. Нямаше разсъждения, има умрели пилета-бой по каската. Усмивчици от мен!
цитирай
19. makont - Актуално е да, нищо, че е било по мое време.
20.10.2011 22:25
stela50 написа:
Нормално е детето да постъпи така ,посъветвано от бабата по този начин .
Та то е сама на 3 годинки , повтаря всичко ,което правят възрастните .
Поздрави , Мая !

Тогава Стел не се мислеше. Децата винаги бяха виновни. Все пак е замислящо и актуално и до днес, като ситуация. Затова го написах. Хубава вечер!
цитирай
20. анонимен - Май бабата е виновна най-много.
20.10.2011 22:25
За пипеЛа да удЛя детенце с пЛъчка! Малей!
цитирай
21. makont - Колко философски си го написал.
20.10.2011 22:27
katana написа:
Няма да бамна. Моето мнание е следното. Хлапчо си е отнесъл гюрултията, така и трябва. Първи урок е получен. Бабчето не е напляскало хлапчо, което е също добро. Ама сега мами и баби трябва да довършат урока, а да не спират. Сега е момента, хлапчо да разбере, че хлапчо и пилчо са различни и че хлапчо трябва да гони пилчо, защото е глупав, а хлапчо е умен и голям. Проста работа.Ама да се довърши.

Май трябва да минем все пак курса по обучение. Не ти ли стана ясно, че всъщност хлапето съм аз, просто мама по-късно ми го разказа и го написах така, както аз го усещам, като майка. Всъщност имам двама синове и тук пакостите са на съвсем друго ниво. Усмивки от мен!
цитирай
22. makont - Няма да си бием децата сега,
20.10.2011 22:29
katana написа:
karambol5 написа:
Да не ти казвам мен как са ме шамаросвали за нещо ,което не просто е правилно , а жизнено необходимо да го напарвя .

:-))))) Ама служи за подсещане!

а-е стига с тези макаренковски методи. Дете се възпитава с любов, ако не слуша, повече любов и те така, любовта не оставя синини по дупето.
цитирай
23. makont - Толкова си прав, за съжаление,
20.10.2011 22:31
katana написа:
Абе, серсеми! Колко време играете с хлапчовците? А? Или телевизорът е най-добрия приятел на хлапчо? А?
После, що са тъпи и що са им промити мозъците. Ами, като сте делегирали възпитанито на Слави, Иван, Андрей и куп други идиоти, не се чудете!

знаеш ли и аз колко често казвам: "Остави ме на мира, уморена съм", а те си искат своето. И накрая, криворазбрано пилешко правосъдие.
цитирай
24. makont - Да, затова го написах,
20.10.2011 22:33
gwendoline написа:
Трудни са първите уроци, но казват, че се помнят цял живот. И за деца, и за родители.

трябва да се учим от грешките си. Детето е било абсолютно убедено, че постъпва правилно, и накрая, караница. ЗАЩО? Та пилетата са нарушавали правилата, за такова нещо бият с пръчка през краката. Колко е тънка границата между правилното и неправилното. На това трябва да научим децата си. Благодаря и ти и ти желая хубава вечер!
цитирай
25. makont - Слави, нали знаеш за една баба какво са пилетата,
20.10.2011 22:36
parasol написа:
За пипеЛа да удЛя детенце с пЛъчка! Малей!

а внучетата на времето са били бол. Това всъщност е майката на моя татко. Те са били три деца. Представяш ли си колко внучета и ако всички са имали такова развито "чувство за справедливост", като мен? Че, тя бабата е трябвало да остане без пилци. Сегашните баби и дядовци са друго нещо, виж се и ти, внучето просто размазва, нали?
цитирай
26. makont - Да, Карамболче, затова го написах,
20.10.2011 22:38
karambol5 написа:
katana написа:
Няма да бамна. Моето мнание е следното. Хлапчо си е отнесъл гюрултията, така и трябва. Първи урок е получен. Бабчето не е напляскало хлапчо, което е също добро. Ама сега мами и баби трябва да довършат урока, а да не спират. Сега е момента, хлапчо да разбере, че хлапчо и пилчо са различни и че хлапчо трябва да гони пилчо, защото е глупав, а хлапчо е умен и голям. Проста работа.Ама да се довърши.

Толкова си прав !

защото и ние, големите, не всякога се ориентираме правилно, кое е правда и кое е кривда, та камо ли децата, за които всичко е чиста монета. Приятелско намигване от мопсчетата, че съм изморена от тренировките на хорцата.
цитирай
27. kite333 - Абеее голям зор си е :))
20.10.2011 22:44
Търпение,гушкане,пак търпение и много говорене.
Аз така правя,а моето свеки ми разправя,че съм била мека с децата си.
Айси...да си гледа работата(това и го казвам наум,уважавам родителите,чиито и да са )
Но си правя каквото реша за добре.
Та и майка ти така.Умница е била :))
Поздрави !
цитирай
28. анонимен - Вдянах, че си ти! Ама децата са едни и същи. Ние с братовчед ми се забавлявахме с
20.10.2011 22:51
makont написа:
katana написа:
Няма да бамна. Моето мнание е следното. Хлапчо си е отнесъл гюрултията, така и трябва. Първи урок е получен. Бабчето не е напляскало хлапчо, което е също добро. Ама сега мами и баби трябва да довършат урока, а да не спират. Сега е момента, хлапчо да разбере, че хлапчо и пилчо са различни и че хлапчо трябва да гони пилчо, защото е глупав, а хлапчо е умен и голям. Проста работа.Ама да се довърши.

Май трябва да минем все пак курса по обучение. Не ти ли стана ясно, че всъщност хлапето съм аз, просто мама по-късно ми го разказа и го написах така, както аз го усещам, като майка. Всъщност имам двама синове и тук пакостите са на съвсем друго ниво. Усмивки от мен!

хвърляне на камъни във варница. Цопваха много хубаво.Не помня за поучителен пердах, обаче на батко му излизаше пяна от устата, като се сетеше за случката.
И друго ще разкажа.Бил съм много злояд като малък и в детската градина ме затваряха в килер за подобряване на апетита./ Още помня лицето на учителката, мамка и!!!/. И твойто другарче си вдигнало чуковете и потънало в нелегалност. С милиция са ме търсили.:-)))) На моите им се изправяше косата при този спомен.
цитирай
29. kleopatrasv - Време ти е да започваш да ставаш в...
20.10.2011 22:54
makont написа:
kleopatrasv написа:
Време ти е да започваш да ставаш възпитател на детето си и много внимавай- защото както започнеш, така си остава за понататък...
Решението ти е строго индивидуално и сама трябва да прецениш. Все пак не забравяй, че тя е много малка и трябва да й говориш ката на такава, а не да броите пилетата колко са били и колко ще са...
Усмихна ме, мила....поучителен разказ се е получил. Поздрави!

всъщност малката Мая съм аз. Разказах го така, защото мама ми предаде тази случка, когато бях вече голяма. Не можех да я видя от гледната точка на детето, а я видях от гледната точка на майката. Иначе, то ми е време да ставамаба, е няма да съм като свекървата на моята майка. Усмивки от мен!

Аха, чудесно звучи ...и да не забравиш да ни се похвалиш за събитието.
цитирай
30. анонимен - "Който жали пръчката, не жали детето!", категорична е и лелята на Том Сойер. ))))
20.10.2011 23:00
makont написа:
parasol написа:
За пипеЛа да удЛя детенце с пЛъчка! Малей!

а внучетата на времето са били бол. Това всъщност е майката на моя татко. Те са били три деца. Представяш ли си колко внучета и ако всички са имали такова развито "чувство за справедливост", като мен? Че, тя бабата е трябвало да остане без пилци. Сегашните баби и дядовци са друго нещо, виж се и ти, внучето просто размазва, нали?

цитирай
31. kasnaprolet9999 - Аз навремето биех кокошките на б...
20.10.2011 23:31
Аз навремето биех кокошките на баба, когото не ми снасяха яйце, ама доста изчаквах и ги заплашвах с пръчка и когато не кандисваха я пусках в действие. То не че снасяха тогава, но някак странно ми олекваше. Имаше една, която беше куца и не я биех, а само я разхождах из махалата, държейки я за краката с главата надолу. Крещях с все гърло-кокошка продавам, евтино я давам, но нямах никакво намерение да го правя, въобразявах си, че така я плаша и тя няма вече да ме ядосва. Накрая я прибирах в кокошарника и казвах на останалите кокошки, че и тях това ги чака, ако ми направят номер на следващия ден. Така не минаваше ден без яйца , но ги държах изкъсо, за да няма празно. Така разсъждавах, когато бях дете и си спомням абсолютно всичко. Децата имат по-правилни критерии за това, кое е правилно и кое не, а възрастните само развалят нещата. Помисли си само , колко много хора не биха си вършили работата, както трябва, ако пръчката не играе над главите им. Все още не сме достатъчно осъзнати, за да можем сами да упражняваме контрол върху себе си. Има хора,за които е въпрос на чест да се справят със задачите си, колкото и маловажни да са на пръв поглед или колкото и да са тежки за изпълнение. За тях няма малки и големи неща, всичко е важно, щом като е необходимо. Тези хора са малцинство между нас и за това и ни е такова дериджето. Поздрави.
цитирай
32. tili - Ами освен да й счупиш крачето,
21.10.2011 01:51
та да види как ги боли пиленцата... Майтап, бе Уилли:)))
Преди години си говорим със сестра ми и татко и връхлита синът й, първият любим внук на деди. 4 годишен и пита:" П....а мръсна дума ли е?" Това в нашата къща!!! И ние с кака ми докато се чудим как по-педагогично да реагираме, деди каза:"Като ти натъркам езика с люта чушка ще разбереш каква дума е!" Детето разбра.
Бабата е била права:)))
цитирай
33. bigbro - Привет!
21.10.2011 07:47
Тя вече е разбрала за грешката, това е достатъчно.
През лятото ми правеха "слънчева" вода и се къпех в коритото. Веднъж изкъпах малките пиленца и половината измряха...и още се чудя защо не трябва да се къпят:)))
цитирай
34. ckarlet - Да, и аз имах подобен случай, когато ...
21.10.2011 08:49
Да, и аз имах подобен случай, когато бях при баба на гости. Само че аз ги приспивах пиленцата като ги завивах да не им е студено, а те заспиваха по-дълбоко:)
По-късно като по-голяма осъзнах какво е ставало. Има време. Когато едно детенце порасне и стане на определа възраст тогава ще може да му се обяснят много неща, а и то да разбере какво точно не трябва да прави.
Хубав ден, Мая!
цитирай
35. hristo27 - Да ти е жива и здрава Мая! Ще порасне и ...
21.10.2011 09:54
Да ти е жива и здрава Мая! Ще порасне и ще разбере кое е правилното на тоя свят.
Въпросът е дали големите всичко разбират и знаят какво вършат?
цитирай
36. makont - И аз така си правя, а те нека си говорят.
21.10.2011 09:59
kite333 написа:
Търпение,гушкане,пак търпение и много говорене.
Аз така правя,а моето свеки ми разправя,че съм била мека с децата си.
Айси...да си гледа работата(това и го казвам наум,уважавам родителите,чиито и да са )
Но си правя каквото реша за добре.
Та и майка ти така.Умница е била :))
Поздрави !

Децата са си наши и трябва да ги възпитаваме, както ние смятаме за добре, а не както ни казват, пък дано не грешим. Поздрави от мен!
цитирай
37. makont - Мен пък ми удряше шамари учителката в детската градина, защото не искам да спя на обяд.
21.10.2011 10:00
katana написа:
makont написа:
katana написа:
Няма да бамна. Моето мнание е следното. Хлапчо си е отнесъл гюрултията, така и трябва. Първи урок е получен. Бабчето не е напляскало хлапчо, което е също добро. Ама сега мами и баби трябва да довършат урока, а да не спират. Сега е момента, хлапчо да разбере, че хлапчо и пилчо са различни и че хлапчо трябва да гони пилчо, защото е глупав, а хлапчо е умен и голям. Проста работа.Ама да се довърши.

Май трябва да минем все пак курса по обучение. Не ти ли стана ясно, че всъщност хлапето съм аз, просто мама по-късно ми го разказа и го написах така, както аз го усещам, като майка. Всъщност имам двама синове и тук пакостите са на съвсем друго ниво. Усмивки от мен!

хвърляне на камъни във варница. Цопваха много хубаво.Не помня за поучителен пердах, обаче на батко му излизаше пяна от устата, като се сетеше за случката.
И друго ще разкажа.Бил съм много злояд като малък и в детската градина ме затваряха в килер за подобряване на апетита./ Още помня лицето на учителката, мамка и!!!/. И твойто другарче си вдигнало чуковете и потънало в нелегалност. С милиция са ме търсили.:-)))) На моите им се изправяше косата при този спомен.

Тогава направо си потупваха. Ех, защо не ми е сега. Знаеш ли колко сладко ще си спя на обяд, всичко ще си изяждам и много ще слушкам. Усмивки за всички палавници!
цитирай
38. makont - Ох, Клео то на днешните млади хич не им се ражда,
21.10.2011 10:02
kleopatrasv написа:
makont написа:
kleopatrasv написа:
Време ти е да започваш да ставаш възпитател на детето си и много внимавай- защото както започнеш, така си остава за понататък...
Решението ти е строго индивидуално и сама трябва да прецениш. Все пак не забравяй, че тя е много малка и трябва да й говориш ката на такава, а не да броите пилетата колко са били и колко ще са...
Усмихна ме, мила....поучителен разказ се е получил. Поздрави!

всъщност малката Мая съм аз. Разказах го така, защото мама ми предаде тази случка, когато бях вече голяма. Не можех да я видя от гледната точка на детето, а я видях от гледната точка на майката. Иначе, то ми е време да ставамаба, е няма да съм като свекървата на моята майка. Усмивки от мен!

Аха, чудесно звучи ...и да не забравиш да ни се похвалиш за събитието.

Толкова много искам внуче, но за сега гтледам куче(две). Хубав петък от мен!
цитирай
39. makont - Че е така, така е, но неможе само с пръчката,
21.10.2011 10:04
kasnaprolet9999 написа:
Аз навремето биех кокошките на баба, когото не ми снасяха яйце, ама доста изчаквах и ги заплашвах с пръчка и когато не кандисваха я пусках в действие. То не че снасяха тогава, но някак странно ми олекваше. Имаше една, която беше куца и не я биех, а само я разхождах из махалата, държейки я за краката с главата надолу. Крещях с все гърло-кокошка продавам, евтино я давам, но нямах никакво намерение да го правя, въобразявах си, че така я плаша и тя няма вече да ме ядосва. Накрая я прибирах в кокошарника и казвах на останалите кокошки, че и тях това ги чака, ако ми направят номер на следващия ден. Така не минаваше ден без яйца , но ги държах изкъсо, за да няма празно. Така разсъждавах, когато бях дете и си спомням абсолютно всичко. Децата имат по-правилни критерии за това, кое е правилно и кое не, а възрастните само развалят нещата. Помисли си само , колко много хора не биха си вършили работата, както трябва, ако пръчката не играе над главите им. Все още не сме достатъчно осъзнати, за да можем сами да упражняваме контрол върху себе си. Има хора,за които е въпрос на чест да се справят със задачите си, колкото и маловажни да са на пръв поглед или колкото и да са тежки за изпълнение. За тях няма малки и големи неща, всичко е важно, щом като е необходимо. Тези хора са малцинство между нас и за това и ни е такова дериджето. Поздрави.

време е всички да пораснем. Слънчев петък ти желая!
цитирай
40. makont - Сакън, недей, то ако тръгнем с дебелия, знаеш ли каква дисциплина ще настане.
21.10.2011 10:06
tili написа:
та да види как ги боли пиленцата... Майтап, бе Уилли:)))
Преди години си говорим със сестра ми и татко и връхлита синът й, първият любим внук на деди. 4 годишен и пита:" П....а мръсна дума ли е?" Това в нашата къща!!! И ние с кака ми докато се чудим как по-педагогично да реагираме, деди каза:"Като ти натъркам езика с люта чушка ще разбереш каква дума е!" Детето разбра.
Бабата е била права:)))

Най-добрите и стресирани деца. Аз съм за "со кротце и со благо", а някой и "со малко кютек". Усмихнат ден!
цитирай
41. makont - Голями беляджии сме били като деца.
21.10.2011 10:07
bigbro написа:
Тя вече е разбрала за грешката, това е достатъчно.
През лятото ми правеха "слънчева" вода и се къпех в коритото. Веднъж изкъпах малките пиленца и половината измряха...и още се чудя защо не трябва да се къпят:)))

Но това е то, опознаването на живота. Докато изучиш всичко, има и жертви. Усмивки, Брадърче!
цитирай
42. makont - Че е така, така е, но като чета коментарите, излиза, че
21.10.2011 10:16
ckarlet написа:
Да, и аз имах подобен случай, когато бях при баба на гости. Само че аз ги преспивах пиленцата като ги завивах да не им е студено, а те заспиваха по-дълбоко:)
По-късно като по-голяма осъзнах какво е ставало. Има време. Когато едно детенце порасне и стане на определа възраст тогава ще може да му се обяснят много неща, а и то да разбере какво точно не трябва да прави.
Хубав ден, Мая!

много пилета са пострадали, ние докато порастваме. Изобщо пиле да не си. Усмихнат петък, Скарлет!
цитирай
43. makont - Ице, Мая е жива и здрава и доста пораснала, това всъщност съм аз,
21.10.2011 10:18
hristo27 написа:
Да ти е жива и здрава Мая! Ще порасне и ще разбере кое е правилното на тоя свят.
Въпросът е дали големите всичко разбират и знаят какво вършат?

но така ми е по-лесно да предам случката. А за правилното, разбираме го, но защо трябва да има жертви? Хубав и слънчев петъчен ден!
цитирай
44. makont - То, като философия е правилно, но сърце дава ли ти да удариш
21.10.2011 10:19
parasol написа:
makont написа:
parasol написа:
За пипеЛа да удЛя детенце с пЛъчка! Малей!

а внучетата на времето са били бол. Това всъщност е майката на моя татко. Те са били три деца. Представяш ли си колко внучета и ако всички са имали такова развито "чувство за справедливост", като мен? Че, тя бабата е трябвало да остане без пилци. Сегашните баби и дядовци са друго нещо, виж се и ти, внучето просто размазва, нали?


малкото хлапе, колкото и да не слуша. Хубав и спорен петък!
цитирай
45. cchery - Много интересна случка!
21.10.2011 12:25
Аз определено не се усетих, че малкото момиченце си ти :). Но за сметка на това ситуацията ми е позната, макар и не със същите участници :). Което иде да каже само едно: добре, че съществуват децата, за да ни показват какви трябва да бъдем!!! И още нещо: хубавото е, че времената се менят, а с тях и разбиранията за взаимоотношенията между хората и методите за тяхното приучаване. Ако това се беше случило преди 40-50 години Мая щяха да я отупат като парцалена черга за тези 3 пилета. Преди 20 години, жертвите щяха да костват поне 1 издърпано ухо. Към днешна дата мога смело да заявя само за себе си, че никога не тръгвам да се карам даже на децата преди да разбера и двете, трите и петдесетте гледни точки към дадена случка..... Толкова е лесно да набиеш детето...., но да го разбереш, да го гушнеш и накараш да се смее?!?! Това..... се учи цял живот.

И при все написано и споделено и от мен се чудя: аджеба, променят ли се времената и хората, а с тях методите?! Катана е споделил:

katana написа:
И друго ще разкажа.Бил съм много злояд като малък и в детската градина ме затваряха в килер за подобряване на апетита./ Още помня лицето на учителката, мамка и!!!/.

Аз пък не можех да спя на обяд! И ме завиваха през глава и на всеки мой протест, че се задушавам, само се увеличаваше бройката на одеалата върху лицето ми! (госпожата, която го правеше това, междувременно почина в мъки....)
Сега дъщеря ми не може да спи в градината ииии след 30 години все още няма адекватно решение на този "проблем", така че детето да не се стресира и да се чувства добре в градината! Има само заклеймяване - "единствената, която не спи", "първото дете в кариерата ми, което не спи" и т.н.......... Някои хора няма да се променят никога........
цитирай
46. makont - Така е, Чери, има много закостенели хора,
21.10.2011 12:34
cchery написа:
Аз определено не се усетих, че малкото момиченце си ти :). Но за сметка на това ситуацията ми е позната, макар и не със същите участници :). Което иде да каже само едно: добре, че съществуват децата, за да ни показват какви трябва да бъдем!!! И още нещо: хубавото е, че времената се менят, а с тях и разбиранията за взаимоотношенията между хората и методите за тяхното приучаване. Ако това се беше случило преди 40-50 години Мая щяха да я отупат като парцалена черга за тези 3 пилета. Преди 20 години, жертвите щяха да костват поне 1 издърпано ухо. Към днешна дата мога смело да заявя само за себе си, че никога не тръгвам да се карам даже на децата преди да разбера и двете, трите и петдесетте гледни точки към дадена случка..... Толкова е лесно да набиеш детето...., но да го разбереш, да го гушнеш и накараш да се смее?!?! Това..... се учи цял живот.

И при все написано и споделено и от мен се чудя: аджеба, променят ли се времената и хората, а с тях методите?! Катана е споделил:

katana написа:
И друго ще разкажа.Бил съм много злояд като малък и в детската градина ме затваряха в килер за подобряване на апетита./ Още помня лицето на учителката, мамка и!!!/.

Аз пък не можех да спя на обяд! И ме завиваха през глава и на всеки мой протест, че се задушавам, само се увеличаваше бройката на одеалата върху лицето ми! (госпожата, която го правеше това, междувременно почина в мъки....)
Сега дъщеря ми не може да спи в градината ииии след 30 години все още няма адекватно решение на този "проблем", така че детето да не се стресира и да се чувства добре в градината! Има само заклеймяване - "единствената, която не спи", "първото дете в кариерата ми, което не спи" и т.н.......... Някои хора няма да се променят никога........

Виждаш и аз промених събитието в разказа от моята гледна точка, сега на тези години. Не мога да ударя дете, предпочитам като теб, да чуя всички гледни точки, да говорим, да говорим. А гушването, означава прошка.
цитирай
47. martito - Невесел урок. . . и за преподаване и ...
21.10.2011 12:56
Невесел урок... и за преподаване и за учене...
Поздравчета :)) И гушчета на мопсчетата:))
цитирай
48. makont - Хич не е лесно, Мартичко, но со кротце и со благо
21.10.2011 13:10
martito написа:
Невесел урок... и за преподаване и за учене...
Поздравчета :)) И гушчета на мопсчетата:))

ще се получи. Трябва да сме обичливи, да не търсим лошото в хората, в събитията. Да се опитаме да си извадим поука, а не да съдим. Прегръдка и за теб, влюбен петък!
цитирай
49. анонимен - Абе, еееей! Една тупаница не значи, че трябва да смажете хлапчо от бой!
21.10.2011 13:21
Декоративната тупаница е с подсещателно-запомняща се цел. Като уча мами и баби да са мами и баби, ползвам примера с топлото, горещото и студеното. Колкото да приказваш на 1 хлапчо, да не пипа горещи неща, докато не се изпари, няма да разбере. Хлапчовците се учат на базата на опита. По-добре е да контролираш изпарването, от колкото да припкаш по болници след това.
цитирай
50. makont - Е, друго си е да опиташ, все пак.
21.10.2011 13:27
katana написа:
Декоративната тупаница е с подсещателно-запомняща се цел. Като уча мами и баби да са мами и баби, ползвам примера с топлото, горещото и студеното. Колкото да приказваш на 1 хлапчо, да не пипа горещи неща, докато не се изпари, няма да разбере. Хлапчовците се учат на базата на опита. По-добре е да контролираш изпарването, от колкото да припкаш по болници след това.

Колкото и да ти говорят, важното е ръка да пипне, дори и да пари. Аз лично действам на принципа:"Те ще ми кажат на мен" и пробвам, пък до сега не е фатално. Важното е да не де се допуска фаталното опарване. Усмивки от мен!
цитирай
51. hristo27 - Да ти е жива и здрава Мая! Ще порасне и ...
21.10.2011 13:33
makont написа:
hristo27 написа:
Да ти е жива и здрава Мая! Ще порасне и ще разбере кое е правилното на тоя свят.
Въпросът е дали големите всичко разбират и знаят какво вършат?

но така ми е по-лесно да предам случката. А за правилното, разбираме го, но защо трябва да има жертви? Хубав и слънчев петъчен ден!




Супер грешка от моя страна!
1:0 за теб.

Но пожеланията не се отменят!
цитирай
52. makont - То вината е моя, аз въведох в заблуда,
21.10.2011 13:36
hristo27 написа:
makont написа:
hristo27 написа:
Да ти е жива и здрава Мая! Ще порасне и ще разбере кое е правилното на тоя свят.
Въпросът е дали големите всичко разбират и знаят какво вършат?

но така ми е по-лесно да предам случката. А за правилното, разбираме го, но защо трябва да има жертви? Хубав и слънчев петъчен ден!




Супер грешка от моя страна!
1:0 за теб.

Но пожеланията не се отменят!

но така ми дойде да го напиша. Изравняваме резултата. Усмивки!
цитирай
53. magicktarot - Много хубава и поучителна история, Мая! :)))
21.10.2011 14:02
Според мен съвременните тригодишни деца разбират всичко и може да им се обясни пряко "кой кой е" - няма да се стресират, нито ще им се отрази по отрицателен начин занапред... Просто струва ми се, че мозъкът им не е устроен като нашия - този на съвременните "дърти"...:)))
Поздрави!
цитирай
54. cchery - . Просто струва ми се, че мозъкът им ...
21.10.2011 14:10
magicktarot написа:
. Просто струва ми се, че мозъкът им не е устроен като нашия - този на съвременните "дърти"...:)))

И слава богу, че е така!!! Не знам що сме с такова самочувствие, че се считаме за мярка за всичко съвършенно!?!
цитирай
55. makont - Наистина е така, но все пак и те имат нужда
21.10.2011 14:33
magicktarot написа:
Според мен съвременните тригодишни деца разбират всичко и може да им се обясни пряко "кой кой е" - няма да се стресират, нито ще им се отрази по отрицателен начин занапред... Просто струва ми се, че мозъкът им не е устроен като нашия - този на съвременните "дърти"...:)))
Поздрави!

да направят своя избор, да разберат кое е добро, кое зло и къде е границата. А с това няма да се справят сами. Благодаря ти и сърдечен поздрав от мен!
цитирай
56. makont - Не е така, Чери,
21.10.2011 14:35
cchery написа:
magicktarot написа:
. Просто струва ми се, че мозъкът им не е устроен като нашия - този на съвременните "дърти"...:)))

И слава богу, че е така!!! Не знам що сме с такова самочувствие, че се считаме за мярка за всичко съвършенно!?!

ние имаме своя опит и сме длъжни да го споделим с тях, но не да го налагаме. Те сами трябва да разберат, да изберат. Благодаря ти, за това че така присърце приемаш дискусията, наистина това са важни неща.
цитирай
57. iliada - За днес ти успя да ме усмихнеш първа, ...
21.10.2011 14:38
За днес ти успя да ме усмихнеш първа ,мила!
Сладурчето целуне от мен и му обяси колко много неща има да се учи цял живот ,като нас........
Прегръдки!
цитирай
58. elinora - А ти, пораснала Мая,
21.10.2011 15:32
научи ли този първи урок? :))
Аз лично смятам, че с пръчка през крачетата детето ще се научи само на страх...
И друго мисля - децата никога не са виновни, защото са деца. Виновни са възрастните, защото лошо са показали и обяснили.
цитирай
59. makont - Усмихването е най-добрия начин да разберем света,
21.10.2011 16:10
iliada написа:
За днес ти успя да ме усмихнеш първа ,мила!
Сладурчето целуне от мен и му обяси колко много неща има да се учи цял живот ,като нас........
Прегръдки!

поздрав и от мен. Хубав уикенд!
цитирай
60. makont - В случая май изобщо не е имало обяснение, наложено правило,
21.10.2011 16:11
elinora написа:
научи ли този първи урок? :))
Аз лично смятам, че с пръчка през крачетата детето ще се научи само на страх...
И друго мисля - децата никога не са виновни, защото са деца. Виновни са възрастните, защото лошо са показали и обяснили.

а детето мисли, че важи за всички. Като краен резултат, горките пилета са пострадали. Усмивки, Ели!
цитирай
61. анонимен - Има един филм, който много цена " Небесно кралство" Ридли Скот
21.10.2011 18:37
Та там бащата посвещава в рицарство незаконния си син. И му обяснява правилата на честта. След посвещението му отвъртя един як шамар. И му каза: "Чу какъв трябва да бъде един рицар, а шамарът е да го запомниш."
цитирай
62. inel379 - О, мила! Децата повтарят в тази възраст механично, видяното от възрастните!
21.10.2011 19:23
Затова понякога се случват и такива неочаквани изненади.
Особено, когато са оставени сами, макар и за малко.
Нещата идват на местата си, щом търпеливо и с обич се обясняват нещата от живота.
Я виж каква топла обич към живинките извира от душата ти!
Чудесно си го написала!
С любов!
Спокойна есенна вечер ти желая!:)
цитирай
63. magnoliya - Ех,
21.10.2011 19:35
деца, деца . . .
Те така копират всичко от възрастните, а после им се сърдим.
Поздрави!
цитирай
64. bven - Така е - всяко поколение показва своя характер на другите преди него!
21.10.2011 19:50
Само че другите не реагират нормално, а се сърдят и критикуват!! Така ли е?
Много хубаво си го написала, Мая!:))
цитирай
65. tit - Трябва да и обясниш библейската мъдрост,
21.10.2011 20:11
да не правим онова, което не искама да ни правят на нас!:)
Но какво разбират от това децата?
Много поучителен постинг!:))
цитирай
66. 4aiotgluhar4e - Здравей, Мая!
21.10.2011 22:49
Според мен някой е трябвало да напляска пръчката, за да се сети бабата, че дете не се удря. За съжаление ние много често забравяме, че децата възпроизвеждат модела на видяното директно и без умисъл. Ама баба как се превъзпитава ?!? Че и съкровище :)))
цитирай
67. makont - Нещо като да набиеш преди да дадеш стомната за вода,
22.10.2011 16:49
katana написа:
Та там бащата посвещава в рицарство незаконния си син. И му обяснява правилата на честта. След посвещението му отвъртя един як шамар. И му каза: "Чу какъв трябва да бъде един рицар, а шамарът е да го запомниш."

защото така и така ще бъде счупена. Добра "паметка", един шамар се ядва, но в днешно време колко много правила има, ако ги "запаметяваме" по този начин в децата, няма ли да станат много червенобузи?
цитирай
68. makont - Благодаря ти, затова го написах от гледна точка на майка ми, но всъщност, моя,
22.10.2011 16:52
inel379 написа:
Затова понякога се случват и такива неочаквани изненади.
Особено, когато са оставени сами, макар и за малко.
Нещата идват на местата си, щом търпеливо и с обич се обясняват нещата от живота.
Я виж каква топла обич към живинките извира от душата ти!
Чудесно си го написала!
С любов!
Спокойна есенна вечер ти желая!:)

защото съм сигурна, че като малка абсолютно съм била убедена в правотата на проведената акция и съвсем не са се отнесли към мен по този начин. Със сигурност съм изяла някой и друг шамар, което наистина сигурно е засилило недоумението ми. Затова не искам сега да допускаме такива грешки. Усмихнат уикенд!
цитирай
69. makont - А не трябва да им се сърдим. Като се замислиш, ситуацията е дори смешна.
22.10.2011 16:53
magnoliya написа:
деца, деца . . .
Те така копират всичко от възрастните, а после им се сърдим.
Поздрави!

Просто трябва да се разнищи с разговор и обяснение, което да докосне детето, да разбере, че не е правилно. Поздрав от мен!
цитирай
70. makont - Благодаря ти, че разбра,
22.10.2011 16:54
bven написа:
Само че другите не реагират нормално, а се сърдят и критикуват!! Така ли е?
Много хубаво си го написала, Мая!:))

наистина, когато ние бяхме малки ни възпитаваха по съвсем друг начин. Просто си бяхме "назначени за виновни", никой много, много не се замисляше. Има ли беля, има и шамар. Сега не е така и се радвам за това. Поздрави, Бвен!
цитирай
71. makont - Да, Тит, исках да накарам ние, големита да се замислим.
22.10.2011 16:56
tit написа:
да не правим онова, което не искама да ни правят на нас!:)
Но какво разбират от това децата?
Много поучителен постинг!:))

Децата са си деца, те попиват, а ние не винаги даваме добър пример. Усмивки от мен!
цитирай
72. makont - "Чудовище", Чайче, ако трябва да не сме лицемерни,
22.10.2011 16:58
4aiotgluhar4e написа:
Според мен някой е трябвало да напляска пръчката, за да се сети бабата, че дете не се удря. За съжаление ние много често забравяме, че децата възпроизвеждат модела на видяното директно и без умисъл. Ама баба как се превъзпитава ?!? Че и съкровище :)))

някъде по-горе написах, че и аз ще съм свекърва и то два пъти, та сигурно, колкото и "добричка" да съм, ще съм си живо "чудовище". А за бабите си много права, аман от това тяхно менторско поведение. Дано поумнеем, защото децата са като лакмус. Усмихнат уикенд!
цитирай
73. анонимен - Не е необходимо многото правила. Те са си десетина. Е, плюс личния пример.
23.10.2011 15:15
makont написа:
katana написа:
Та там бащата посвещава в рицарство незаконния си син. И му обяснява правилата на честта. След посвещението му отвъртя един як шамар. И му каза: "Чу какъв трябва да бъде един рицар, а шамарът е да го запомниш."

защото така и така ще бъде счупена. Добра "паметка", един шамар се ядва, но в днешно време колко много правила има, ако ги "запаметяваме" по този начин в децата, няма ли да станат много червенобузи?

цитирай
74. injir - Хайде, сега и ти!, , Чудовището, , . . ...
24.10.2011 19:04
Хайде, сега и ти! ,,Чудовището,,... И аз имам двама сина... :)
цитирай
75. makont - Инджи, трябва да имаме чувство за хумор,
24.10.2011 19:38
injir написа:
Хайде, сега и ти! ,,Чудовището,,... И аз имам двама сина... :)

и аз съм с двама сина и си давам сметка, че няма да съм любимка, но поне ще се постарая да не се меся, поне в дребните неща от рода: "Ти няма ли да си пуснеш пералнята". Все си мисля, че на 49 години някак си знам кога да си изпера прането, нали? Та трябва да се учим, за да не станем такива. Усмивки от мен!
цитирай
76. makont - Добре, кандисах,
24.10.2011 19:40
katana написа:
makont написа:
katana написа:
Та там бащата посвещава в рицарство незаконния си син. И му обяснява правилата на честта. След посвещението му отвъртя един як шамар. И му каза: "Чу какъв трябва да бъде един рицар, а шамарът е да го запомниш."

защото така и така ще бъде счупена. Добра "паметка", един шамар се ядва, но в днешно време колко много правила има, ако ги "запаметяваме" по този начин в децата, няма ли да станат много червенобузи?


обаче, аз ударя ли шамар на детето си, няма да спя цяла нощ и ще изпитвам цялата вина на света. Но, щом казваш, сигурно си заслужава.
цитирай
77. zaw12929 - Сложна работа. Ама трябва да се з...
25.10.2011 15:41
ketcakuatl написа:
Сложна работа. Ама трябва да се започне от някъде. Най добре с отстраняване на свекървата като стресиращ фактор.


Свекървата може да ви е майка- тогава?!
Има начин и той е, да се замени насилието с разговор. Началото е сложено с този постинг.
"Добре, че съществуват децата, за да ни показват какви трябва да бъдем!!!"
цитирай
78. makont - Така е, това се опитах да направя,
25.10.2011 18:27
zaw12929 написа:
ketcakuatl написа:
Сложна работа. Ама трябва да се започне от някъде. Най добре с отстраняване на свекървата като стресиращ фактор.


Свекървата може да ви е майка- тогава?!
Има начин и той е, да се замени насилието с разговор. Началото е сложено с този постинг.
"Добре, че съществуват децата, за да ни показват какви трябва да бъдем!!!"

да се замислим за това, как въдпитаваме децата. Поздрав!
цитирай
79. анонимен - Аз съм западногерманец.
01.11.2011 18:34
Аз съм западногерманец.
цитирай
80. makont - Добре,
02.11.2011 11:46
анонимен написа:
Аз съм западногерманец.

)))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
81. malkiatprintz - Хех. . . . другият път бабата нека пак ...
21.11.2011 00:27
Хех.... другият път бабата нека пак налага малката с пръчка по кокалчетата :):):) Не е проблемът в малката, бабата е за дресура :):):)
цитирай
82. makont - Дресура звучи добре,
21.11.2011 15:50
malkiatprintz написа:
Хех.... другият път бабата нека пак налага малката с пръчка по кокалчетата :):):) Не е проблемът в малката, бабата е за дресура :):):)

благодаря, че намина. Хубава и спорна седмица!
цитирай
83. aqualia - ;)))
23.11.2011 13:54
В тази ситуация наистина какво да направиш... На 3-годишно дете на тази възраст как да обясниш, пък на свекървата също не можеш... :( Гушкай Мая, и кажи, че пиленцата са много мънички, а пръчката много тежка, може би на тях трябва само да им се каже "къш" ;)))
цитирай
84. makont - Благодаря ти,
23.11.2011 14:24
къш понякога върши работа, но я какви по-ефективни методи има, направо глава затриват. Усмивки от мен!
цитирай
85. анонимен - If you want to make $10-$150/hour and up to
11.01.2012 18:31
If you want to make $10-$150/hour and up to $3500/month of your free time working at
home part-time then this is the most important message you’re ever
going to read.

Here’s why:

“Businesses need ME! They’re paying me money – CASH – to a
36-year-old work-at-home mother to get my opinion.”

http://www.cash-reward-surveys.info/surveys.html

Guess what?

They also need YOU!

I’m not a marketing expert or a sales gal. In fact, I know very
little about business. But I do know exactly what I like and what
I don’t like. I know what products I would buy and what services
I would use.

Guess what? This is exactly what large companies are paying me
for. They need to know what their average customer needs and
wants. So these companies pay millions of dollars every month to
the average person. In return, the average person, myself
included, answers some questions and gives them their opinion.

You’ve got to try this out. Just click on the link below and
check it out yourself.

http://www.cash-reward-surveys.info/surveys.html
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3046449
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930