Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.07.2012 16:16 - Натурално стопанство или как да отидем на море
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 29505 Коментари: 87 Гласове:
74

Последна промяна: 09.07.2012 16:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
          И сега трябва да се ходи на море. В тая криза???Какво бихте правили, ако Ви платят заплатата в кофа ечемик или в туба нафта (примерно)? Аз съм го измислила. С нафтата ще заредим колата. На път за морето спираме под едно чадърче и осъществяваме честна размяна на кофа ечемик за кофа домати. Трудно ще ми е да купя сладолед на детето за канче ечемик, но тогава ще влезе в употреба бутилка вино. Мога да бартеросвам и два оливерника, няколко купички за лед и рекламни чашки за ракия и безалкохолно (те са ми платата за един ресторант, а без хич?). Това драги ми приятели е част от моето заплащане напоследък. Сега се сещам, че чакам и две чувалчета лавандула. Те са ми от друг земеделски производител. Чудя се с инструментариума за варене на ракия дали ще можем да си произведем малко лавандулово масло. Така няма да се вмиришем по пътя. Пък и лавандуловото масло май е скъпичко.  Наскоро синът ми ми донесе визитка на един поп с погребална агенция. Търсел счетоводител човекът. Съпругът ми се изсмя. Тъкмо ще затворим цикъла. Смятам да взема да го работя. Може и бартер с ковчези да врътна, колко му е? Важното е да намеря съизмеримост между потребителната и разменната стойност на стоките.             Ако минем наистина към натурално стопанство, поне ще оцеляваме.В днешно време плащането в натура се превръща в честа практика.  Ако искате да оцелете ще получавате заплащането на Вашия труд в натура. Минаваме на открит стокообмен, презирайки паричните знаци. Те и без това потънаха в нечий джоб. Пари няма. Предприятията масово са минали на бартерни сделки. По-страшното е, че и на работниците и служителите започнаха да плащат в натура. Кризата май ни върна няколко столетия назад. Това вече е повод за сериозно безпокйство. Все пак в 21-ви век познаваме натуралното стопанство само от учебниците по история. 
   
          Днес съм много сериозна. Изобщо не ми е до хумор. И без това се чудя къде да дяна ечемика. Нямам си стока, мопсовете не употребяват. В апартамента само ечемик няма, а в мазето?  Плъховете ще се облажат от кризата. Виж бутилките вино по се котират. Червеното не върви много, много в тия жеги, но като се понапъне човек. Така ми липсва месарска фирма. Е, то вино без мезе не си е работа. Но виж с погребалната агенция може да потръгне. Ще подменим поостарялите мебели вкъщи с комфортни нови ковчези. Ще си запалим църковни свещи за романтика. Навсякъде ще мирше на тамян, босилек и лавандула, за разкош. Еееех, че се размечтах.
l




Гласувай:
74



1. stela50 - Здравей, Майче ... размислих се , има логика в идеите ти ...
09.07.2012 16:38
А и да няма , кой ли те пита . Но не съм убедена вече,
че ми се ходи на море. Бих предпочела бартер със сладолед например,
или пъпеши , може и дини . Това с ковчезите не вярвам да е изгодно,
и без това си имат много работа агенциите ...
Смях през сълзи ...
Поздрави на морето !
цитирай
2. mt46 - Здравей, Мая!
09.07.2012 16:45
Ечемикът може да го замениш за жито. Житото да го смелиш на брашно - та да си месиш питки, да си правиш мекици... Успешни бартерни сделки!...
цитирай
3. karambol5 - А леле. . . веднага на Майчето да и ...
09.07.2012 17:20
А леле ... веднага на Майчето да и намерим една месарска фирма ....ама-хааа.... как така зарди таква липса ще се проваля ходенето на море ;))))))))))))))
Добре си го замислила , Майче , поздрави :) И приятно изкарване на морето :))
цитирай
4. dorichela - Аз мислях с усмивки да си платя тока, ...
09.07.2012 17:54
Аз мислях с усмивки да си платя тока, ама не стана.... искат финикийски знаци :)
цитирай
5. анонимен - Толкова е тъжно, че чак смешно. Дали ...
09.07.2012 18:08
Толкова е тъжно, че чак смешно. Дали си представяхме така нещата в зората на демократизацията. И то става все по-зле.
цитирай
6. martiniki - ох...не е смешно, бартерът е разплащателна система откак свят светува
09.07.2012 18:09
и за разлика от паричната действа безотказно, на село хората така си менкат разни благинки.
На татко са му плащали в олио, в яйца, в бройлери...в зависимост от предприятието;
За ечемика не се сещам как да му намериш приложение, особено на морето; виж ако успеете да го замените за няколко каси бира;))Лавандулово масло може да излезе, но се иска човек-специалист по дестилации и после пласмент... Случвало ми се е и на мен да менкам вино и ракия за книги)
цитирай
7. yotovava - Колко му е,
09.07.2012 18:09
ама като свърши и натурата, става страшно :))))))))))
Мойте домати все още цъфтят, но имам малинки :)))))))))))))
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - Майче!
09.07.2012 18:10
Да не давам акъл на счетоводител и то толкова добър като теб! Дай да видим, кой яде ечемик - високо съдържание на въглехидрати и белтък - и за бира става.:) Сигурна съм, че ще стигнете до морето - и да снимаш, че ние не е сигурно, дали ще стигнем дотам!:))) Помниш ли, като се видяхме, Кроти разказваше, че има страхотна машинка за хляб! Усещам му уханието чак! Представяш ли си - не ме замеряй с нищо!:))) Не че не си заслужавам, но понякога е добре да игнорираш "Действителността". Един велик немски философ - съвременен - автор е на "Плитката на Мюнхаузен", бе казал - "Не се поддавайте на конюнктурните провокации на тази действителност, отдавна доказала несъстоятелността си." :) Мдаа. Чак ми се прииска да тръгна сега пеша до морето с малко ечемичен хляб в едно месалче - едни такива пъстри имам от прабаба ми останали - тъкани на ръка и везани... Накратко - Дай ви Боже да стигнете до морето и да му кажете "Здравей!" и от нас!:))) Прегръдка и горе главата! Тия с ковчезите ще платят - те имат кеш. Един от малкото проспериращи бизнеси в тази страна.:( Това е положението.
цитирай
9. gocho52 - По добре...
09.07.2012 18:36
Замени нива в Балкана за място под чадър...с денонощно ползване.
цитирай
10. miralyub - абе за морето как да е. . . с натурата ...
09.07.2012 18:43
абе за морето как да е... с натурата ще свършим работа.
ама пред ЧЕЗ, ТоплофиФИкация, МеНтел и прочие монополна сган какво ще правим?:)))
цитирай
11. mitkaloto - Тъжна истина !Ний смИ рИшили ша го ...
09.07.2012 18:58
Тъжна истина !Ний смИ рИшили ша го удряме на просяци на мурету.От просията по 200 мънита ша докарами.Имами си и дигисасия.Гопод зраве дъ ви давъ.
цитирай
12. bven - Сиромах човек - жив дявол, Мая!
09.07.2012 19:10
Сигурна съм, че ще му намериш колая.
Хубави летни дни и нощи!:)))
цитирай
13. jabalka - Привет! :)) Както и да ти звучи това "Привет"
09.07.2012 19:32
Малко шарен с тъмни нюанси хумор...
действителност, но хумористична, с тъмни краски , но действително хумористична - сега вече и сама се оплетох...:))
Поздрави горещи на морето като чайче и дано се разрешат проблемите с хумористичната реалност!
цитирай
14. megg - Смешно - тъжно!
09.07.2012 20:33
Тъжно, тъжно ...
Наздраве, Маконт, с чаша винце - каквото има! Наздраве за идеите! :) А другото ... :(
цитирай
15. bigbro - Привет!
09.07.2012 21:08
Имам брикети! ЕФтино ги давам!
цитирай
16. ckarlet - Хубаво е, че въпреки всичко можем да ...
09.07.2012 21:10
Хубаво е, че въпреки всичко можем да се пошегуваме за действителността в България, Мая! Пожелавам ти хубаво лято и прекрасно настроение!
цитирай
17. tit - Виж к`во - хващай погребалната агенция и не се май!!!
09.07.2012 21:15
Че няма да вампирясате, няма! Но тия винаги са на сметка, а и чиста храна остава - от оная, за Бог да прости!:))
Пък тамян+лавадула аромат си е направо "по модите", дето викаше оная, от Криворазбраната цивилизация. То, до там май стигнахме , само че нашто - Криворазбрана демокрация!
Може и драматизация да спретнем, м?!:))
цитирай
18. razkazvachka - Ми, Счети, аз имам ниви някъде след тунела Траянови врата -
09.07.2012 21:44
да ти дам една да посееш ечемика наесен? И ще сложим капани за диви прасета, знаеш - тъкмо и месо ще се завъди...
А за морето - е, идеята е на един приятел - сложил си е под асмата два бидона - единият е Черно море, а той се усмихва на снимката от Бяло море... Та и аз - взех маркуча и врътнах една помпа преди малко - сега около къщи е Световният океан при делтата на Мисисипи, ама има краставички и четири зрели домата вместо големи риби...
цитирай
19. martito - Ако речем, че сме в матрицата, както ...
09.07.2012 21:55
Ако речем, че сме в матрицата, както би се изразил Морфей, май пак ще е все тая...
Е, надявам се, че продължаваш да се усмихваш.. ей тъй - напук;))
цитирай
20. alexs - Минаваме на натурална размяна. . . А ...
09.07.2012 23:25
Минаваме на натурална размяна ...А къде изчезнаха парите???
Е поне за мен морето не е проблем защото живея до морето но все пак трябва да се съществува и всеки има необходимост от някои благинки!
Хубава вечер!
цитирай
21. monaliza121 - Привет, Мая!:))
09.07.2012 23:45
Добре си с това стоково заплащане.:))) Бая парички се изръсих да си напълня едно малко чувалче с лавандула. Чувала съм, че ечемичената каша била много полезна, така че тръгвайте към морето. Тук ще си извадите миди и ... ето ти ... разкош:)))
Да не забравиш виното!:)))
цитирай
22. makont - Стел, отдавна се смеем през сълзи, но е пречистващо.
09.07.2012 23:54
stela50 написа:
А и да няма , кой ли те пита . Но не съм убедена вече,
че ми се ходи на море. Бих предпочела бартер със сладолед например,
или пъпеши , може и дини . Това с ковчезите не вярвам да е изгодно,
и без това си имат много работа агенциите ...
Смях през сълзи ...
Поздрави на морето !

Важното е, че Ви накарах да се усмихнете, пък няма да плачем, напук!
цитирай
23. makont - О, на месенето на питки съм цар,
09.07.2012 23:55
mt46 написа:
Ечемикът може да го замениш за жито. Житото да го смелиш на брашно - та да си месиш питки, да си правиш мекици... Успешни бартерни сделки!...

ако го забъркам в питка и до Ривиерата мога да стигна. Усмивки!
цитирай
24. makont - Карамболче, какво да направя, като съм със слабо сърце и без
10.07.2012 00:07
karambol5 написа:
А леле ... веднага на Майчето да и намерим една месарска фирма ....ама-хааа.... как така зарди таква липса ще се проваля ходенето на море ;))))))))))))))
Добре си го замислила , Майче , поздрави :) И приятно изкарване на морето :))

месце не се търпи. Е само месарска фирма си нямам. Благодаря ти, че ми влезе в положението. Усмивки от мен и при нужда минавай към заплащане в натура, поне няма да те остави гладен. Усмивки от мен!
цитирай
25. makont - Дорич, с усмивки не става, пробвала съм.
10.07.2012 00:08
dorichela написа:
Аз мислях с усмивки да си платя тока, ама не стана.... искат финикийски знаци :)

Те не разбират от усмивки. На никой не му трябва усмихнат народ. Трябва да сме тъжни и смачкани, ама не сме. На, смеем се напук и пак ще ходим на море.
цитирай
26. makont - И книги може, преди време правех счетоводството на две книгоиздателства,
10.07.2012 00:10
martiniki написа:
и за разлика от паричната действа безотказно, на село хората така си менкат разни благинки.
На татко са му плащали в олио, в яйца, в бройлери...в зависимост от предприятието;
За ечемика не се сещам как да му намериш приложение, особено на морето; виж ако успеете да го замените за няколко каси бира;))Лавандулово масло може да излезе, но се иска човек-специалист по дестилации и после пласмент... Случвало ми се е и на мен да менкам вино и ракия за книги)

знаеш ли що книги имам. Но и те фалираха, завалията. Сега книги за съжаление не се котират. Усмивки, Мартиники. Книгите не се губят. Ще си ги менкаме ей така, по приятелска линия.
цитирай
27. makont - Смях през сълзи, Кушел,
10.07.2012 00:11
kushel написа:
Толкова е тъжно, че чак смешно. Дали си представяхме така нещата в зората на демократизацията. И то става все по-зле.

но важнотое, че остава усмивката ни, а не сълзите. Просто никой няма да ги види, за да не им направим кеф.
цитирай
28. makont - О, все някой нещо ще произвежда,
10.07.2012 00:12
yotovava написа:
ама като свърши и натурата, става страшно :))))))))))
Мойте домати все още цъфтят, но имам малинки :)))))))))))))

ние сме жилави, без работа не можем. То и моето не си е чиста натура-стока срещу стока. Важното е, че върви. А доматите ще станат, едри и вкусни. Усмивки, Валя!
цитирай
29. makont - Наденце, не съм чак толкова добър счети, но моите всичките ме обичат,
10.07.2012 00:16
malchaniaotnadejda7 написа:
Да не давам акъл на счетоводител и то толкова добър като теб! Дай да видим, кой яде ечемик - високо съдържание на въглехидрати и белтък - и за бира става.:) Сигурна съм, че ще стигнете до морето - и да снимаш, че ние не е сигурно, дали ще стигнем дотам!:))) Помниш ли, като се видяхме, Кроти разказваше, че има страхотна машинка за хляб! Усещам му уханието чак! Представяш ли си - не ме замеряй с нищо!:))) Не че не си заслужавам, но понякога е добре да игнорираш "Действителността". Един велик немски философ - съвременен - автор е на "Плитката на Мюнхаузен", бе казал - "Не се поддавайте на конюнктурните провокации на тази действителност, отдавна доказала несъстоятелността си." :) Мдаа. Чак ми се прииска да тръгна сега пеша до морето с малко ечемичен хляб в едно месалче - едни такива пъстри имам от прабаба ми останали - тъкани на ръка и везани... Накратко - Дай ви Боже да стигнете до морето и да му кажете "Здравей!" и от нас!:))) Прегръдка и горе главата! Тия с ковчезите ще платят - те имат кеш. Един от малкото проспериращи бизнеси в тази страна.:( Това е положението.

може би, че въпреки кризата не ги оставям. Сърце не ми дава да ги глобят от 500 до 10000 лв. за неподадено ДДС например. Пусто това сърце моето. Но това е положението. А машина за хляб и аз имам, но предпочитам аз да си го омеся. Но виж, ечемичен не съм пробвала. Сигурно е вкусен. А за агенцията още мисля. Някак си не е в мой стил. аз съм жизнен човек и смъртта не е стихията ми, а там неминуемо ще се срещна с нея. Представяш ли си кредит ковчег, дебит живот. НЕ!
цитирай
30. makont - О, имам даже и гора, аз съм горда собственичка на 11 декара прекрасна букова гора,
10.07.2012 00:20
gocho52 написа:
Замени нива в Балкана за място под чадър...с денонощно ползване.

но не бих я сменила за плажа. Хич не обичам да кибича на слънцето и да се пържа като скумрия. Но заради детето си седя отговорно под чадъра. Знаеш ли, че буковата гора дава най-хубавата вода за пиене. Но за съжаление си пустее там по Видинско, аз даже не съм я виждала. Усивки от мен!
цитирай
31. makont - Е, тук ще ударим на камък.
10.07.2012 00:21
miralyub написа:
абе за морето как да е... с натурата ще свършим работа.
ама пред ЧЕЗ, ТоплофиФИкация, МеНтел и прочие монополна сган какво ще правим?:)))

Хареса ми идеята на онзи човек, дето им плати с две чувалчета стотинки по една и по две. Те обичат шепота на парите. Нека послушат. Топъл поздрав на Видин от мен!
цитирай
32. makont - Ако мина покрай вас, ще пусна шепа ечемик.
10.07.2012 00:22
mitkaloto написа:
Тъжна истина !Ний смИ рИшили ша го удряме на просяци на мурету.От просията по 200 мънита ша докарами.Имами си и дигисасия.Гопод зраве дъ ви давъ.

Хубава лятна вечер и горе главата, пак ще долазим до морето.
цитирай
33. makont - Важното е да сме в играта,
10.07.2012 00:23
bven написа:
Сигурна съм, че ще му намериш колая.
Хубави летни дни и нощи!:)))

и да запазим човешкото в себе си. Благодаря ти и ти желая спокойна и прохладна нощ!
цитирай
34. makont - Ще се справим, Ябълчице,
10.07.2012 00:25
jabalka написа:
Малко шарен с тъмни нюанси хумор...
действителност, но хумористична, с тъмни краски , но действително хумористична - сега вече и сама се оплетох...:))
Поздрави горещи на морето като чайче и дано се разрешат проблемите с хумористичната реалност!

нали знаеш сиромах човек, жив дявол. Такава размяна ще му врътнем на морето, че свят ще им се завие. Ечемикът за перли ще минава. Усмивки от мен и пълен напред, морето чака!
цитирай
35. makont - Трябва да обменяме идеи, че иначе лошо.
10.07.2012 00:26
megg написа:
Тъжно, тъжно ...
Наздраве, Маконт, с чаша винце - каквото има! Наздраве за идеите! :) А другото ... :(

Ще го стигнем морето, важното е на сърцето да е широко. Спокойна нощ!
цитирай
36. makont - Брикети може,
10.07.2012 00:27
bigbro написа:
Имам брикети! ЕФтино ги давам!

имат висока калорийност. Тези с ечемика продават и дърва, можем да менкаме. Дървата създават уют. Усмивки и успех в сделките!
цитирай
37. makont - Скарлет, ако не се шегуваме и не гледаме с усмивка на нещата,
10.07.2012 00:28
ckarlet написа:
Хубаво е, че въпреки всичко можем да се пошегуваме за действителността в България, Мая! Пожелавам ти хубаво лято и прекрасно настроение!

закъде сме. Няма да се предаваме, нали?! Спокойна нощ от мен!
цитирай
38. makont - Тит и аз още се чудя,
10.07.2012 00:30
tit написа:
Че няма да вампирясате, няма! Но тия винаги са на сметка, а и чиста храна остава - от оная, за Бог да прости!:))
Пък тамян+лавадула аромат си е направо "по модите", дето викаше оная, от Криворазбраната цивилизация. То, до там май стигнахме , само че нашто - Криворазбрана демокрация!
Може и драматизация да спретнем, м?!:))

ама виж, не бях се сетила за храната. Ужас. Представяш ли си дотам да я докараме. Усмивчици от мен!
цитирай
39. makont - Е, Разказче, ще оцелеем,
10.07.2012 00:33
razkazvachka написа:
да ти дам една да посееш ечемика наесен? И ще сложим капани за диви прасета, знаеш - тъкмо и месо ще се завъди...
А за морето - е, идеята е на един приятел - сложил си е под асмата два бидона - единият е Черно море, а той се усмихва на снимката от Бяло море... Та и аз - взех маркуча и врътнах една помпа преди малко - сега около къщи е Световният океан при делтата на Мисисипи, ама има краставички и четири зрели домата вместо големи риби...

я ти как мислиш в перспектива. А аз, веднага да изхарча ечемика за море. Ами, спирам пътуването и почваме да сеем. А ти метни някой домат насам, че останахме без мезе. И внимавай с настройките на онез твоите, че днес вече два пъти бях малко момиченце. Усмивчици!
цитирай
40. анонимен - :-)))
10.07.2012 05:26
Чудя ви се на акъла. Във вода газите, жадни ходите.

Те банкерите нали т'ва правят, електронни пари печатат.

Що не си пуснете например "блогърки" и да заформите една стокова борса тука. Хем данъци нема да плащате хем посредниците ще са много малко ;-))).

Майтапа настрана, американците като по-предприемчива нация по време на Депресията така са правели, местни валути. Ако обществото е от хора с разнообразни професии не след дълго ще се заформи истинска борса а не манипулирана като официалната :-).
цитирай
41. nicodima - Дай да се обединим!
10.07.2012 09:05
Откриваме магазинче за сладкарски изделия и алкохол. От мене бонбоните, от тебе - виното. Купуват от нас и подаряват на други, които на свой ред откриват магазинче и продават неща, които после ще се върнат пак при нас... Та пак се затваря кръга... Без ковчезите : ))...
цитирай
42. alexs - Чудя ви се на акъла. Във вода газите, ...
10.07.2012 09:21
анонимен написа:
Чудя ви се на акъла. Във вода газите, жадни ходите.

Те банкерите нали т'ва правят, електронни пари печатат.

Що не си пуснете например "блогърки" и да заформите една стокова борса тука. Хем данъци нема да плащате хем посредниците ще са много малко ;-))).

Майтапа настрана, американците като по-предприемчива нация по време на Депресията така са правели, местни валути. Ако обществото е от хора с разнообразни професии не след дълго ще се заформи истинска борса а не манипулирана като официалната :-).

С тази идея ще оставим без хляб истинските виновници за кризата - банкерите.....
цитирай
43. inel379 - Натурата си е нещо много полезно!
10.07.2012 09:44
Винаги си я е имало!
Само че се е проявявала различно!
За да видят децата морето,
сме готови да активизираме въображението си
в комбинации всякакви!:)
Дори черния хумор върши работа,
защото не е чак толкова черен!
Щом сме живи и здрави
и можем да се посмеем,
идеите за добро няма да секват,
а и част от тях са си напълно осъществими!
Може не само до морето,
а и до Ривиерата да стигнем!:)
Няма толкова лесно да ни погребат, мила!
Жилави сме не за един, а за трима!
Сакрално!
Сърдечен поздрав и много слънчеви усмивки!:)))
цитирай
44. tili - Има такава практика и сега
10.07.2012 10:20
по белия свят - размяна на услуги. Лекарят лекува електротехника, той пък му поправя каквото трябва и т.н. Създават се човешки връзки и вътрешна мрежа от независими от правителството хора. Животът винаги е по-силен от алчността, а хората са интелигентни същества. Не случайно са оцелели и са се наложили като доминиращ вид.
Ще се справим и сега:)))
цитирай
45. makont - Направо сме извънматрично, Мартичко.
10.07.2012 11:44
martito написа:
Ако речем, че сме в матрицата, както би се изразил Морфей, май пак ще е все тая...
Е, надявам се, че продължаваш да се усмихваш.. ей тъй - напук;))

Питам се докога ще живеем напук, не че не го можем. Усмивки от мен.
цитирай
46. makont - Сиромах човек, жив дявол. Ще намерим и за благинки,
10.07.2012 11:48
alexs написа:
Минаваме на натурална размяна ...А къде изчезнаха парите???
Е поне за мен морето не е проблем защото живея до морето но все пак трябва да се съществува и всеки има необходимост от някои благинки!
Хубава вечер!

о защо трябва да е така. А това, че изчезнаха парите е ясно. От доста време всички фирми са потънали в задължения и вдемания една към друга. Това ми напомня едни други времена и дано не стигнем до там. Хубав ден от мен.
цитирай
47. makont - Права си тинче, в морето изобилие от миди и риба,
10.07.2012 11:50
monaliza121 написа:
Добре си с това стоково заплащане.:))) Бая парички се изръсих да си напълня едно малко чувалче с лавандула. Чувала съм, че ечемичената каша била много полезна, така че тръгвайте към морето. Тук ще си извадите миди и ... ето ти ... разкош:)))
Да не забравиш виното!:)))

ще се спретнем някак си. Поне ще миришем свежо на лаванда. Усмивки от мен!
цитирай
48. prarodinata - Поздрави за чудесната статия!
10.07.2012 11:53
Така или иначе като гледам накъде вървят нещата в милата Татковина, пардон, Бойковина, сме се запътили уверено към 18 век. Феодализъм, робство по-лошо и от турското (десятъкът за нас вече си е мечта недостижима), имаме си даже и нещо като султан... Единствената разлика е, че Османската империя не е целяла пълното и безвъзвратно изтребление на раята... Окончателното решение на българския въпрос е непосредствената задача на днешната ни колониална администрация...

Уцелила си в десятката с този постинг, бартерът е нашето бъдеще. Самоорганизацията на българите е задължителна, ако искаме да оцелеем физически, а и духовно.

Предлагам тук в блог.бг да направим един блог с публична парола (по-добрата идея разбира се е да се направи нарочен сайт за целта), всеки да може да влиза и да предлага стоки за размяна. Крайно време е да почнем да се учим да заобикаляме пиявиците-банки и да спрем да ги храним с кръвта си. Колкото по-малко допускаме мащехата-държава в живота си, толкова по-добре. Тези институции вече гният, а тяхната смърт е живот за нас. Да им помогнем!
Ако продължим да разчитаме на тях, неизбежно ще ни завлекат...

Поздрави!
цитирай
49. makont - И ще ги стигнем американците.
10.07.2012 11:54
анонимен написа:
Чудя ви се на акъла. Във вода газите, жадни ходите.

Те банкерите нали т'ва правят, електронни пари печатат.

Що не си пуснете например "блогърки" и да заформите една стокова борса тука. Хем данъци нема да плащате хем посредниците ще са много малко ;-))).

Майтапа настрана, американците като по-предприемчива нация по време на Депресията така са правели, местни валути. Ако обществото е от хора с разнообразни професии не след дълго ще се заформи истинска борса а не манипулирана като официалната :-).

Между другото идеята съвсем не е лоша. А по отношение на данъците положението е страшно. При някой от моите фирми НАП блокира сметките, при условие, че не са им платили точно по държавни поръчки. Трябва да го измислим. Усмихнат ден от мен!
цитирай
50. makont - Хитра идея. Правим си борса за стокова размяна.
10.07.2012 11:55
nicodima написа:
Откриваме магазинче за сладкарски изделия и алкохол. От мене бонбоните, от тебе - виното. Купуват от нас и подаряват на други, които на свой ред откриват магазинче и продават неща, които после ще се върнат пак при нас... Та пак се затваря кръга... Без ковчезите : ))...

Щом има бонбони и вино, няма да умрем от глад. И двете са елексир на щастието. Усмихнат ден и много настроение!
цитирай
51. imbe - Правилно
10.07.2012 11:58
Правилно,но буквално оставаш без здраве,ако за повечето неща се грижиш сам!! http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/55513
цитирай
52. анонимен - Какво ли трябва да работи човек,
10.07.2012 12:20
за да му платят в море?
цитирай
53. makont - Те просто няма да го допуснат,
10.07.2012 16:59
alexs написа:
анонимен написа:
Чудя ви се на акъла. Във вода газите, жадни ходите.

Те банкерите нали т'ва правят, електронни пари печатат.

Що не си пуснете например "блогърки" и да заформите една стокова борса тука. Хем данъци нема да плащате хем посредниците ще са много малко ;-))).

Майтапа настрана, американците като по-предприемчива нация по време на Депресията така са правели, местни валути. Ако обществото е от хора с разнообразни професии не след дълго ще се заформи истинска борса а не манипулирана като официалната :-).

С тази идея ще оставим без хляб истинските виновници за кризата - банкерите.....

гладен банкер, няма такова понятие.
цитирай
54. makont - Благодаря за поздрава, а по отношение на въображението, нямаме равни.
10.07.2012 17:01
inel379 написа:
Винаги си я е имало!
Само че се е проявявала различно!
За да видят децата морето,
сме готови да активизираме въображението си
в комбинации всякакви!:)
Дори черния хумор върши работа,
защото не е чак толкова черен!
Щом сме живи и здрави
и можем да се посмеем,
идеите за добро няма да секват,
а и част от тях са си напълно осъществими!
Може не само до морето,
а и до Ривиерата да стигнем!:)
Няма толкова лесно да ни погребат, мила!
Жилави сме не за един, а за трима!
Сакрално!
Сърдечен поздрав и много слънчеви усмивки!:)))

Ако трябва ще си извъобразим море и пак ще сме там. Усмивки и слънчеви поздрави и от мен!
цитирай
55. makont - Права си, само трябва да намерим единицата мярка
10.07.2012 17:03
tili написа:
по белия свят - размяна на услуги. Лекарят лекува електротехника, той пък му поправя каквото трябва и т.н. Създават се човешки връзки и вътрешна мрежа от независими от правителството хора. Животът винаги е по-силен от алчността, а хората са интелигентни същества. Не случайно са оцелели и са се наложили като доминиращ вид.
Ще се справим и сега:)))

за съизмеримост на потребителната стойност на услугите или стоките. Иначе, каквито сме лоши пак ще плъзнат едни съмнения. Трябва да се прави от сърце. Кой колкото може, важното е да се връткат едни услуги. Усмивки от мен и благодаря за хубавия коментар!
цитирай
56. makont - Точно така, нали това е идеята, аз само я подхвърлям,
10.07.2012 17:05
prarodinata написа:
Така или иначе като гледам накъде вървят нещата в милата Татковина, пардон, Бойковина, сме се запътили уверено към 18 век. Феодализъм, робство по-лошо и от турското (десятъкът за нас вече си е мечта недостижима), имаме си даже и нещо като султан... Единствената разлика е, че Османската империя не е целяла пълното и безвъзвратно изтребление на раята... Окончателното решение на българския въпрос е непосредствената задача на днешната ни колониална администрация...

Уцелила си в десятката с този постинг, бартерът е нашето бъдеще. Самоорганизацията на българите е задължителна, ако искаме да оцелеем физически, а и духовно.

Предлагам тук в блог.бг да направим един блог с публична парола (по-добрата идея разбира се е да се направи нарочен сайт за целта), всеки да може да влиза и да предлага стоки за размяна. Крайно време е да почнем да се учим да заобикаляме пиявиците-банки и да спрем да ги храним с кръвта си. Колкото по-малко допускаме мащехата-държава в живота си, толкова по-добре. Тези институции вече гният, а тяхната смърт е живот за нас. Да им помогнем!
Ако продължим да разчитаме на тях, неизбежно ще ни завлекат...

Поздрави!

иронизирайки собствените си кахъри. Но всъщност съвсем не звучи лошо. Всеки един от нас може по нещо и има по нещо. Ех, ще им съсипем геноцида и пак ще оцелеем. Поздрави и благодаря за хубавия коментар и съпричасността!
цитирай
57. makont - До там сме я докарали,
10.07.2012 17:09
imbe написа:
Правилно,но буквално оставаш без здраве,ако за повечето неща се грижиш сам!! http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/55513

а здравето можем да си го опазим, ако на всичкото това гледаме с насмешка. Иронизираме и не си го слагаме на сърцето. Аз така се справям. Хич не ми е лесно. Работя почти седем дни в седмицата, понякога дори в неделя до 20-21ч. и пак ми е добре. Намирам време за всичко. Дори не се ядосвам вече, за това, че не винаги плащат, та те са на същото дередже. Повечето са ми приятели и знам, че със сигурност не им е цел да ме прецакат. Рано или късно всичко ще си дойде по местата. Доброто се помни, а хвърления труд и усилията се забравят. Усмихната вечер.
цитирай
58. makont - О, тук работата е много засукана.
10.07.2012 17:11
parasol написа:
за да му платят в море?

Ще трябва да го съизмерим с нещо друго. С море току така не се заплаща. Хубава и прохладна вечер!
цитирай
59. furiika - моят мъж има калций в излишък
10.07.2012 17:39
с какво можем да направим бартер?
:)))))
Хубава вечер, приятелко и внимавай за какво мечтаеш ;)
цитирай
60. starotomagare - Ечемика е хубаво нещо
11.07.2012 10:41
и мисля ,че не бива да се подценява като храна и за хора.Зная ,че руснаците правят ечемичена каша но сигурно трябва първо да се обели външната люспа и да се смели..Може да опиташ да свариш малко до развиране и после да го претриеш през гевгирче или сито.Мисля ,че ненужното ще се отдели а ще остане в разтвора -кашата.Успех и пиши ако опиташ и има резултат .Иначе в ползата на такава каша за организма не се съмнявай.
цитирай
61. hristo27 - Давай с бартера. Продай ечемика и ...
11.07.2012 10:58
Давай с бартера. Продай ечемика и купи царевица за варене. Правиш една барачка на входа на морето и продаваш варена царевица. На морския бряг не дават, затова с печалбата, на другия край на плажа правиш друга барака и там също продаваш царевица. И така туристите изяждат царевицата на Североизточна България.
Както казват икономистите пари - стока - пари прим! :)))
цитирай
62. georgibogdanow - Оф,
11.07.2012 11:00
да се смее ли човек, да плаче ли. Нещо като "Не всичко е пари, но и ечемик" :). А иначе песента на Лили е чудесна, аз харесвам стара българска естрада, ако и е да странно за мнозина :)

Мая, ти си по-силен човек от мен, доколкото те познавам от блога ти, та не бих дръзнал да правя коментари върху нещо, което на теб ти е много по-добре познато, а още по-малко да давам сериозни съвети. Вярвам, че ще минеш и през това - през тази ечемичена фаза :)

Поздрави!

Георги
цитирай
63. makont - Фури, метни малко калции насам,
11.07.2012 11:42
furiika написа:
с какво можем да направим бартер?
:)))))
Хубава вечер, приятелко и внимавай за какво мечтаеш ;)

аз нещо не съм се справила с рогата и изоставам. А с мечтите внимавам, никакви погребални агенции. Усмивчици!
цитирай
64. makont - Пазар не им стиска,
11.07.2012 11:44
анонимен написа:
Работата на държавата дори не е за описване. Не, че не е описана де ;-))).

https://mises.org/books/powermarket.pdf

Тоест има в общи линии два избора за обществото - държава (лява или дясна) или пазар. Третото е от лукавого ;-).

http://www.youtube.com/watch?v=52XsKjXtfEk

http://www.youtube.com/watch?v=m2690Fy0sM8

при нас почти никога не е била пазарна икономика в чист вид, или се регулира от държавата или се определя с картели. Всичко е сбъркано из основи. Но как ще се оправи, честно вече не виждам.
цитирай
65. makont - Само да не се дебелее от тази каша,
11.07.2012 11:49
starotomagare написа:
и мисля ,че не бива да се подценява като храна и за хора.Зная ,че руснаците правят ечемичена каша но сигурно трябва първо да се обели външната люспа и да се смели..Може да опиташ да свариш малко до развиране и после да го претриеш през гевгирче или сито.Мисля ,че ненужното ще се отдели а ще остане в разтвора -кашата.Успех и пиши ако опиташ и има резултат .Иначе в ползата на такава каша за организма не се съмнявай.

че като станем кръгли, ще решат, че сме се орахатили много и ще вдигнат цените я на ток, я на горивата. Усмивки от мен!
цитирай
66. makont - Ице ще се справим,
11.07.2012 11:51
hristo27 написа:
Давай с бартера. Продай ечемика и купи царевица за варене. Правиш една барачка на входа на морето и продаваш варена царевица. На морския бряг не дават, затова с печалбата, на другия край на плажа правиш друга барака и там също продаваш царевица. И така туристите изяждат царевицата на Североизточна България.
Както казват икономистите пари - стока - пари прим! :)))

като цигането, дала му майката един лев и му казала да нахрани братчетата, прасето и вечерта да върне левчето. Купило цигането една тиква, сварената тиква заситила децата, обрезките, прасето, а семките опекло и продало за два лева. Върнало единия и останало на далавера. Усмивки!
цитирай
67. makont - Благодаря за коментара,
11.07.2012 11:52
georgibogdanow написа:
да се смее ли човек, да плаче ли. Нещо като "Не всичко е пари, но и ечемик" :). А иначе песента на Лили е чудесна, аз харесвам стара българска естрада, ако и е да странно за мнозина :)

Мая, ти си по-силен човек от мен, доколкото те познавам от блога ти, та не бих дръзнал да правя коментари върху нещо, което на теб ти е много по-добре познато, а още по-малко да давам сериозни съвети. Вярвам, че ще минеш и през това - през тази ечемичена фаза :)

Поздрави!

Георги

ще преминем през всичко, нас геноцид не ни лови. Както се казва с рогата напред и доза изобретателност. Хубав и прохладен ден!
цитирай
68. starotomagare - Това за ечемика е съвсем без майтап
11.07.2012 19:39
До колкото зная го продават като брашно за диетична каша в специализираните магазини само ,че преработен и на не дотам народна цена.
цитирай
69. makont - Значи ще съм си на жива далавера,
11.07.2012 20:37
starotomagare написа:
До колкото зная го продават като брашно за диетична каша в специализираните магазини само ,че преработен и на не дотам народна цена.

хич да не се дърпам като ми го дадат. Усмихната и спокойна вечер!
цитирай
70. анонимен - Мъри Ротбард е просто убийствен в ...
12.07.2012 09:17
Мъри Ротбард е просто убийствен в линка който съм дал ;-). Може би, това е първата книга в която някой заявява в прав текст, че държавата не изпълнява нито една функция ефикасно, включително отбранителната и полицейската, не само паричната ;-).

Т.е. той предлага пазара да движи и въпросите касаещи армията и полицията, не само парите.

За това книжлето е анатема за "държавниците". При това е писано през 70-та и изобщо не е писано за българската държава.

А пазара и дали ще го има си зависи само от хората, другата стабилна конфигурация е държавата и съответния елит.

Т.е. по Парето при силна връзка това означава 5% елит, 95% останалите :-). Просто това са стабилните еквилибриуми в теорията на игрите, защото пазара също е игра :-)?!

Разбира се има нестабилни конфигурации но в дългосрочна игра те изчезват, защото хората би следвало да се учат от грешките си освен ако не ги мързи.

http://www.youtube.com/watch?v=zpahL4fu5R8

Успех и една книга по история :-).

http://mises.org/document/694/Americas-Great-Depression
цитирай
71. makont - Благодаря за ценната информация,
12.07.2012 10:39
анонимен написа:
Мъри Ротбард е просто убийствен в линка който съм дал ;-). Може би, това е първата книга в която някой заявява в прав текст, че държавата не изпълнява нито една функция ефикасно, включително отбранителната и полицейската, не само паричната ;-).

Т.е. той предлага пазара да движи и въпросите касаещи армията и полицията, не само парите.

За това книжлето е анатема за "държавниците". При това е писано през 70-та и изобщо не е писано за българската държава.

А пазара и дали ще го има си зависи само от хората, другата стабилна конфигурация е държавата и съответния елит.

Т.е. по Парето при силна връзка това означава 5% елит, 95% останалите :-). Просто това са стабилните еквилибриуми в теорията на игрите, защото пазара също е игра :-)?!

Разбира се има нестабилни конфигурации но в дългосрочна игра те изчезват, защото хората би следвало да се учат от грешките си освен ако не ги мързи.

http://www.youtube.com/watch?v=zpahL4fu5R8

Успех и една книга по история :-).

http://mises.org/document/694/Americas-Great-Depression

щом ми остане малко време, ще се възползвам от предоставената от Вас информация. Желая хубав и прохладен ден!
цитирай
72. scarlety - Майче,
12.07.2012 14:33
важното е,че имаш чувство за хумор!:))) Ела при мен,ще направим веднага бартера;))) Сещаш се аз в какво ще ти платя:))))
На мен ми платиха наскоро в яйца:)))))
Слънчева усмивка!:)
цитирай
73. sestra - :))))))) Мая...,
12.07.2012 14:40
обичам ти чувството за хумор!
цитирай
74. makont - Здравей мила Ади,
12.07.2012 15:00
scarlety написа:
важното е,че имаш чувство за хумор!:))) Ела при мен,ще направим веднага бартера;))) Сещаш се аз в какво ще ти платя:))))
На мен ми платиха наскоро в яйца:)))))
Слънчева усмивка!:)

имаме приятел зъболекар, и той ни разправяше, че веднъж една баба платила с яйца. После като идвала пак, казвала: "Аз съм онази с яйцата". Това е хубаво, преснчки яйчица всеки обича. Така ми се иска да те видя, обаче като приятелче, че хич не обичам зъболекарите, много неприятно ви бръмчат машинките. Усмивки от мен!
цитирай
75. makont - Радвам се, че поне мъничко мога да Ви накарем да се усмхнете.
12.07.2012 15:02
[quote=sestra]обичам ти чувството за хумор![/quote
Прегръдки от мен!
цитирай
76. iren5 - Даааа....
12.07.2012 16:11
Идеята ще открадна и паля колата,
че много ми се иска в морето да си потопя краката. :-))))
цитирай
77. makont - Правилно, с всичко, което е под ръка,
12.07.2012 16:56
iren5 написа:
Идеята ще открадна и паля колата,
че много ми се иска в морето да си потопя краката. :-))))

врътваме бартера и дим да ни няма. Усмивки!
цитирай
78. 4aiotgluhar4e - Майче, време ти е да вземеш и една ...
17.07.2012 22:21
Майче, време ти е да вземеш и една конеферма. Уговаряй се да ти платят с кон - хем ще яде ечемик, хем с него по морето можеш да заработваш като екзотичен транспорт :)

А ако говорим сериозно, идеята с бартера, канализиран от посредник, който следи за що годе прилични разменни стойности и управлява процеса, се появи още миналата година, в Испания мисля. Чудя се как още не са се появили бартерни магазини и тук. По-точно, защо не са?!?
цитирай
79. ivankalilova - Маичка, много усмивки и от мен ! ...
28.07.2012 19:53
Маичка , много усмивки и от мен !
При мен бартера функционира доста отдавна :аз шия на бабите в махалата, а те ми плащат с лук, чушки , домати.......както дойде.........
Прегръдки, сърдечни!:))))))))))))
цитирай
80. makont - О, Чайче, много съм добра с конете.
30.07.2012 12:14
4aiotgluhar4e написа:
Майче, време ти е да вземеш и една конеферма. Уговаряй се да ти платят с кон - хем ще яде ечемик, хем с него по морето можеш да заработваш като екзотичен транспорт :)

А ако говорим сериозно, идеята с бартера, канализиран от посредник, който следи за що годе прилични разменни стойности и управлява процеса, се появи още миналата година, в Испания мисля. Чудя се как още не са се появили бартерни магазини и тук. По-точно, защо не са?!?

Навремето татко имаше кон и аз си се разбирах много добре с него. Колко му е. Добра идея. Извинявай, че толкова късно ти отговарям, но все пак се докопах до морето. Усмивки от мен, че яхвам коня и се впускам.
цитирай
81. makont - Само така Ванче,
30.07.2012 12:21
ivankalilova написа:
Маичка , много усмивки и от мен !
При мен бартера функционира доста отдавна :аз шия на бабите в махалата, а те ми плащат с лук, чушки , домати.......както дойде.........
Прегръдки, сърдечни!:))))))))))))

нищо няма да ни уплаши щом имаме сръчни ръце и глава на раменете си. Ще оцелеем и още как. Усмивки от мен и поздрави на бабите с яйцата и лука, да са живи и здрави.
цитирай
82. анонимен - Санде: Ечемикът ми напомня за знаменития разказ на Чехов "Конско презиме" ...
31.07.2012 10:23
Каъм пропуснал този интересен постинг и дискусията!

Идеята за бартера никак не е лоша. Тя е актуална и винаги ще бъде актуална. Халваджията за бозаджията. От единия халвата, от другия бозата. Стар принцип.

Ако погледнеш в БГ всичко е бартер. Така действа Съда, Прокуратурата, здравната система,политиката /търговията с влияние/ и какво ли не.

В Пастух бартерът доминира. Например аз правя снимки с фотоапарата си на съселяните и им ги показвам на лаптопа. В замяна получавам домати, чушки, лук, ябълки, сливи, даже ... готова манджа. Ракийка също.

Никак не е лошо. Даже си завиждам.

Поздрави, драга ми Мая!
цитирай
83. vostroto - :)))Маконт...
01.08.2012 22:09
Къде го беше скрила този постинг, защо чак сега го виждам??:)
Права си за парите, изчезнаха "като старите пари"... накъде отиваме, назад явно.
На теб поне ти плащат в натура (не е за коментар просто...), може и стопанство да измислиш, докато на мен най-редовното е "по-натам":)...
Поздрави!:)
цитирай
84. makont - Санде, та ти направо си преживяваш добре,
02.08.2012 17:10
анонимен написа:
Каъм пропуснал този интересен постинг и дискусията!

Идеята за бартера никак не е лоша. Тя е актуална и винаги ще бъде актуална. Халваджията за бозаджията. От единия халвата, от другия бозата. Стар принцип.

Ако погледнеш в БГ всичко е бартер. Така действа Съда, Прокуратурата, здравната система,политиката /търговията с влияние/ и какво ли не.

В Пастух бартерът доминира. Например аз правя снимки с фотоапарата си на съселяните и им ги показвам на лаптопа. В замяна получавам домати, чушки, лук, ябълки, сливи, даже ... готова манджа. Ракийка също.

Никак не е лошо. Даже си завиждам.

Поздрави, драга ми Мая!

радвам се, че е така, селяните са невероятно добри хора, дават всичко от сърце, пък е и вкусно. Сигурна съм, че и ти ги снимаш ей така, за да ги направиш щастливи, но те са хора широко скроени, винаги намират начин да благодарят, без да те засегнат. Поздрави на дружината!
цитирай
85. makont - О, и това го има,
02.08.2012 17:12
vostroto написа:
Къде го беше скрила този постинг, защо чак сега го виждам??:)
Права си за парите, изчезнаха "като старите пари"... накъде отиваме, назад явно.
На теб поне ти плащат в натура (не е за коментар просто...), може и стопанство да измислиш, докато на мен най-редовното е "по-натам":)...
Поздрави!:)

:"Ще ти платя, но по-късно". Просто сме добрички и все още ги търпим. Какво да ги правя. При мен е важно и със срокове, ако и аз съм безотговорна като тях, няма да ти казвам какви глоби ги чакат. Лошото е, че свикнаха и им хареса. Повечето работодатели почти не плащат на работниците си. Няма пари, криза е, е редовното обяснение. Всъщност ще оцелеем и сега, може това е урок, който трябва да преминем. Поздрави!
цитирай
86. zlokuche - Маконт, имам по-добра идея за еч...
15.08.2012 15:32
Маконт, имам по-добра идея за ечемика - спираш близо до някои двор с кокошки, гъски, пуйки, патки или други пернати по твой избор, примамваш едно-две с ечемика, шат на пернатото главата...ето ти и печено пиле!
цитирай
87. makont - Е, както имаше един виц: "Немой така с рого",
15.08.2012 18:00
zlokuche написа:
Маконт, имам по-добра идея за ечемика - спираш близо до някои двор с кокошки, гъски, пуйки, патки или други пернати по твой избор, примамваш едно-две с ечемика, шат на пернатото главата...ето ти и печено пиле!

чак да убивам гадинки, няма, но може да изкарам някое яйчице. Усмивки от мен!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3046266
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930