Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.01.2013 00:56 - Проклятието на рода
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 25216 Коментари: 80 Гласове:
80

Последна промяна: 03.01.2013 01:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Не го искам това дете, разбра ли. Стигат ми двете дъщери. Така и не ми роди син. Не виждаш ли,че немотията ни е притиснала отвсякъде, как ще ги гледаме? Гневните му думи я удряха като с чук по главата. Йордана тихичко се разхлипа и се прибра в горната соба при децата. Никога не го беше виждала такъв.
      На другия ден, когато отиде да покарва овцте, за да ги доят, Йордана тихичко се измъкна от къщи и забърза към крайната схлупена къща на селото, където живееше старата циганка. Побърбориха си нещо, Йордана и даде сребърната пара, която още от вечерта беше откъснала от сватбения си накит, взе тревичката и забърза към дома. Янкул още не беше се прибрал. Обикновено, като издояха овцете, мъжете сядаха на по ракийка и на сладки приказки. Сложи джезвето на саджека до огнището и зачака да кипне водата. Сложи билката, похлупи с една чиния и като поизстина, изпи отварата. Зашета се из къщи, за да не мисли. Роза и Перка се бяха запилели нанякъде из двора. Бяха кротки момичета, Перка на осем годинки, а Роза на пет. Помагаха и много и не създаваха грижи. Янкул се прибра, хапнаха и легнаха на единия сламен одър, а на другия децата.    
      През нощта остра болка я сряза през корема. Усети топлата кръв да се стича по краката и. Нещо не беше наред. Усещаше го. Цяла нощ не мигна. На сутринта отмаляла успя да се надигне от одъра, поизправи се, погледна децата, които спинкаха сгушени едно до друго като две гугутки и тихичко се свлече на земята.
     Янкул се размърда, усети, че Йордана я няма и стана. Видя я, беше цялата в кръв и жълта като дюля. "Йордано", откъсна се стон от него, вдигна главата и и я притисна до гърдите си, беше разбрал....
     Мина година, децата поеха къщната работа, Перка се грижеше за животните, чистеше къщата, а Роза пое готвенето и месенето на хляб. Прането си го поделяха. Но, не беше същото. Къщата беше пуста, а децата бяха толкова изморени. Мъката по майка им ги съсипа, а сега и цялата домашна работа тежеше на крехките им ръце.
     Отвъди, в Горната махала имаше една вдовичка, Велика, е, не беше хубава като Йордана и имаше една дъщеря, но не можеше повече така. В къщата трябваше женска ръка и децата имаха нужда от майка. Къде две, там и три, ще гледа и нейното дете. Помисли си го, и сърцето му се сви. Та нали затова Йордана си отиде..Преглътна горчилката и се упъти към къщата на Велика.
     Тя се оказа къщовница. Къщата светна. Готвеше вкусно, а децата бяха винаги спретнати, нахранени, и като че ли се поуспокойха. Христина, дъщерята на Велика беше на 15 години и много помагаше. Тя също беше кротко момиче и бързо намери път към душите на двете сиротинки. 
     Един ден Велика му съобщи новината, че чака бебе. Янкул се изправи и отново усети в него да се надигат онези тъмни сили. Не, трябва да се укроти, трябва да спре този гняв. Станалото станало, къде три, там и четири. Ритна трикракото столче и излезе на двора.
     Него ден му се падаше да бъде овчар. От сутринта Велика му беше приготвила торбичката с хлеб, сиренце и лук. Оправи му ямурлука и го изпроводи. Къде обед Янкул съзря Цеко Кьоравото да тича към него. Байо Янкуле, момиче, имаш момиче, стрина Велика роди. Този път не можа да спре гневът в себе си  и пусна тъмните сили да го обладаят целия. Хвърли гегата и се юрна към селото.
     - Цеко, ти наглеждай овцете, аз ще се върна.
     Влетя като обезумял в стаята. Велика го погледна с изморените си очи и се усмихна, показвайки му с поглед момиченцето.
     - Янкуле, Иванка ще го наречем.
     Той се втурна към кревата, блъсна Христина и Перка, взе бебето и излезе на двора. Децата, усетили бащиния гняв изтичаха след него. Янкул беше отворил вратничката към обора и стигнал до големия орех, тъкмо замахваша с все сили да удари малкото телце в дървото. В последният момент децата го спряха.
     - Недей, тате!, Перка дърпаше бебето от ръцете му, а Роза се беше свлякла в краката му, прегръщаше ги и цялото и телце се тресеше от плач. Опомни се. Даде бебето на Христина, обърна се гърбом и даде воля на мъката си.
        Съжалявам, не исках да ви натъжавам, но това е историята на моята майка. От няколко дни ме мъчи. Сякаш аз съм го преживяла. Виждах къщата, дядо Янкул и баба Йордана, която аз изобщо не познавам. Виждах тъжните очи на мама, която винаги ми е казвала, че е сираче, въпреки, че аз си мислех, че баба Велика е нейна майка. Така и не ми разказа историята. Знаех от тук, от там какво се е случило. Сега така я видях. Сигурно дядо е проклел целият ни род да не раждаме женски, та да не нараняваме мъжете си.





Гласувай:
80



1. injir - Тъжна история. . . Честита Нова Г...
03.01.2013 01:45
Тъжна история... Честита Нова Година!
цитирай
2. tit - Но теб все пак те има!:))
03.01.2013 07:13
Здраве и радост, Маконт!:)
цитирай
3. tanelia - Мая, толкова съжалявам!
03.01.2013 08:15
Историята на твоята майка е направо потресаваща!
Прегръщам те!
цитирай
4. martiniki - Ех, живот
03.01.2013 08:20
Покъртителна история, Мая. Тежък печат.

Може пък да се вдигне проклятието. Да сме живи и здрави да видим и чуем:)
цитирай
5. joysii - Божееее, всеки има в рода си някаква ...
03.01.2013 09:46
Божееее, всеки има в рода си някаква трагедия!
Направо ме шашна,Маки.
Ама - миналото-минало.Да живеем сега в настоящето, нашичкия си живот.
....................
Беше интересно да прочета този постинг.Вълнуващо е.Драматично.
............
И...няма проклятие. Не мисли за такива неща. Ти си толкова позитивен и добър човек.господ няма за какво да те наказва. Пък децата са си деца - момченца,момиченца...все едно.
Поздрави,миличка!
цитирай
6. sestra - Мисля, че във всеки род има по един
03.01.2013 09:55
тъмен човек. Ще имаш внучка някой ден, не се натъжавай :) Щастлива Нова година, Мая!
цитирай
7. анонимен - Тъжно...
03.01.2013 10:25
Във всеки род има по една тъжна история. Какво пък - и проклятията свършват някой ден, важно е да има любов и разбирателство - момче или момиче все ваше ще си е. Усмихни се! ;)
цитирай
8. sande - Разплакваща е историята, Мая ...
03.01.2013 11:28
Затова в Афганистан са решили въпроса с мюсюлманска мъдрост и рационалност. За жените се плаща. Плащаш на бащата на девойката определената сума и ето ти жена. Може с любов, може и без любов, ама плащаш. Иначе, жена - йок.
цитирай
9. mt46 - Поздрав, Майче!
03.01.2013 13:02
Съдба!... Не може да избягаме от миналото си...
цитирай
10. анонимен - Немотията е причина за много драми. ...
03.01.2013 15:27
Немотията е причина за много драми. В стари времена, едно стопанство, без яки мъжки ръце не е можела да съществува, затова и тия постъпки на дядо ти. От немотия.
цитирай
11. makont - Не трябваше да я пиша, Инджи,
03.01.2013 16:00
injir написа:
Тъжна история... Честита Нова Година!

съжалявам, че ви натъжих. Аз съм коренно различен човек, но понякога и клоунът е тъжен. Прегръдки!
цитирай
12. makont - Да Тит, аз съм втора серия, първото дете на мама е било мъжко,
03.01.2013 16:01
tit написа:
Здраве и радост, Маконт!:)

но не е имало щастието(или нещастието) да се роди. Аз съм някакво допълнено и преработено издание, от което нищо не се е получило, май.
цитирай
13. makont - Нямаш напредстава какво е преживяла в другия род,
03.01.2013 16:03
tanelia написа:
Историята на твоята майка е направо потресаваща!
Прегръщам те!

на баща ми. Те и двамата са прекрасни и много се обичат, но целият свят е бил срещу тях. Съдба!!! Усмивки и леко да ти е, че нещо много минорно го раздавам напоследък.
цитирай
14. makont - Е правя каквото мга, имам си две женски мопсчета,
03.01.2013 16:04
martiniki написа:
Покъртителна история, Мая. Тежък печат.

Може пък да се вдигне проклятието. Да сме живи и здрави да видим и чуем:)

те са ми момиченцата. Усмивки, Марти, съжалявам, че те натъжих!
цитирай
15. makont - Така е Джойс, аз обожавам синовете си,
03.01.2013 16:05
joysii написа:
Божееее, всеки има в рода си някаква трагедия!
Направо ме шашна,Маки.
Ама - миналото-минало.Да живеем сега в настоящето, нашичкия си живот.
....................
Беше интересно да прочета този постинг.Вълнуващо е.Драматично.
............
И...няма проклятие. Не мисли за такива неща. Ти си толкова позитивен и добър човек.господ няма за какво да те наказва. Пък децата са си деца - момченца,момиченца...все едно.
Поздрави,миличка!

но цял живот съм си мечтала за една малка фръцла. Благодаря ти за хубавите думи. Прегръщам те!
цитирай
16. makont - А всъщност беше много добър човек,
03.01.2013 16:07
sestra написа:
тъмен човек. Ще имаш внучка някой ден, не се натъжавай :) Щастлива Нова година, Мая!

Сестриче, дядо ми. Изглеждаше строг и ни плашеше, но не можеше да не се усети онази негова благост, която ни караше да го обчаме. Аз по-късно сглобих историята от думите на мама, но това не ме накара да го намразя. Усмивки от мен!
цитирай
17. makont - Много зловещо заглавие сложих,
03.01.2013 16:08
gogi6666 написа:
Във всеки род има по една тъжна история. Какво пък - и проклятията свършват някой ден, важно е да има любов и разбирателство - момче или момиче все ваше ще си е. Усмихни се! ;)

съжалявам. Каквото и да ми дойде до главата, аз мога да нося. Усмивки!
цитирай
18. makont - Еха, жената като разменна монета,
03.01.2013 16:10
sande написа:
Затова в Афганистан са решили въпроса с мюсюлманска мъдрсот и рационалност. За жените се плаща. Плащаш на бащата на девойката определената сума и ето ти жена. Може с любов, може и без любов, ама плащаш. Иначе жена - йок.

открай време сме неоправдани, нали. Имаше един български филм от който си спомням една силна реплика: "Когато в България се роди женско, и стените плачат". Благодаря ти за посещението и хубав ден!
цитирай
19. makont - Няма да багаме,
03.01.2013 16:11
mt46 написа:
Съдба!... Не може да избягаме от миналото си...

без минало нямаме бъдеще. Усмивки!
цитирай
20. makont - Да така е било,
03.01.2013 16:13
kushel написа:
Немотията е причина за много драми. В стари времена, едно стопанство, без яки мъжки ръце не е можела да съществува, затова и тия постъпки на дядо ти. От немотия.

даже първородният син са го изучавали, а другите направо се ползвали като слуги. Тежки времена са били. Аз не го укорявам дядо, той беше много добър човек. Всеки греши. Благодаря и усмивки!
цитирай
21. ivana59 - Благодаря, Мая, беше ми интересно да прочета
03.01.2013 16:36
и те поздравявам за куража да се обърнеш назад без гняв, а с много обич.
Спорна и щастлива 2013!
цитирай
22. raiavid - Тъжна история!
03.01.2013 16:39
Хубав разказ за селския бит и немотия.
Нека никому не се случват подобни неща!
цитирай
23. scarlety - Разтърси ме тази история!
03.01.2013 18:47
Колкото хора-толкова различни съдби! Тъжно..но всеки носи по една тъга в себе си. Не се укорявай,че си ни натъжила, Майче- това е истинският живот! Не предпочитам изкуствения позитивизъм по празници! Прегръдки!
цитирай
24. saportok - Покъртително. Желая щастие за Н...
03.01.2013 18:50
Покъртително.Желая щастие за Новата Година на Вас и на рода Ви!
цитирай
25. makont - Здравей мила Ваня,
03.01.2013 19:04
ivana59 написа:
и те поздравявам за куража да се обърнеш назад без гняв, а с много обич.
Спорна и щастлива 2013!

аз не мога да тая злоба в себе си, така съм устроена. Научих да търся причината, защо е извършено дадено зло и тогава прошката идва от само себе си. Благодаря ти и Щастлива 2013 и от мен!
цитирай
26. makont - Здравей мила Рая,
03.01.2013 19:06
raiavid написа:
Хубав разказ за селския бит и немотия.
Нека никому не се случват подобни неща!

съжалявам, че те натъжих, а твоята реакция ме трогна. Благодаря ти, ти наистина си много слънчев човек. Рядко някой се опитва да избърше сълзите ти, ако ги види. Усмивка.
цитирай
27. makont - Ади, мила Ади,
03.01.2013 19:07
scarlety написа:
Колкото хора-толкова различни съдби! Тъжно..но всеки носи по една тъга в себе си. Не се укорявай,че си ни натъжила, Майче- това е истинският живот! Не предпочитам изкуствения позитивизъм по празници! Прегръдки!

аз май съвсем съм изперкала, честно, вчера цял ден се борих с промените в законодателството и ето до какво ме доведе. Обещавам да се взема в ръце и само да ви усмихвам. Прегръдки от мен!
цитирай
28. makont - Благодаря Ви, господине,
03.01.2013 19:08
saportok написа:
Покъртително.Желая щастие за Новата Година на Вас и на рода Ви!

здръве и щастие и в любов да е и за Вас и хората, които обичате през Новата 2013г.
цитирай
29. magnoliya - Ех, много трогателно си разказала ...
03.01.2013 21:12
Ех, много трогателно си разказала родовата история! В един човешки живот има и хубави, и лоши моменти. Важното е, че живота продължава и всичко остава назад във времето.
Честита и щастлива 2013 година!
цитирай
30. mrazekoff - Толкова красиво написано!
04.01.2013 09:35
Тъжно и красиво написано. Най-лошото е, че е истина. Аз не успях да науча някаква история за моя род, но предполагам, че и при мен има някакви събития.
Възхитен съм от изказа, от начина на написване. Човек до последния момент си представя, че това не е истина, че това е една художествена измислица.
Студения душ идва на финала.
Прекрасно произведение!
Нека в живота ти да има само добрина и щастие!!!!
цитирай
31. анонимен - Когато има край за любовта,
04.01.2013 10:29
не ти трябва край на света. Ето защо при вас и у вас светът не е свършил.
За много години! ))
цитирай
32. martito - Стисна ме за гърлото, Майче. . . . .
04.01.2013 10:55
Стисна ме за гърлото, Майче.....
цитирай
33. makont - Здравей Магнолия,
04.01.2013 11:49
magnoliya написа:
Ех, много трогателно си разказала родовата история! В един човешки живот има и хубави, и лоши моменти. Важното е, че живота продължава и всичко остава назад във времето.
Честита и щастлива 2013 година!

винаги се надяваме лошото да е останало назад във времето. Така ще е. Усмивки от мен!
цитирай
34. makont - Здравей,
04.01.2013 11:51
mrazekoff написа:
Тъжно и красиво написано. Най-лошото е, че е истина. Аз не успях да науча някаква история за моя род, но предполагам, че и при мен има някакви събития.
Възхитен съм от изказа, от начина на написване. Човек до последния момент си представя, че това не е истина, че това е една художествена измислица.
Студения душ идва на финала.
Прекрасно произведение!
Нека в живота ти да има само добрина и щастие!!!!

Благодаря, поласкана съм. Хубаво е, когато някой ти каже добра дума. А пожеланието нека се отнася и за теб и за всички хора, които обичаш - добрина и щастие!
цитирай
35. makont - За много, ама много и
04.01.2013 11:52
parasol написа:
не ти трябва край на света. Ето защо при вас и у вас светът не е свършил.
За много години! ))

и само в любов и здраве!
цитирай
36. makont - Съжалявам Мартичко,
04.01.2013 11:53
martito написа:
Стисна ме за гърлото, Майче.....

понякога съм непоносимо гадна. Не трябваше изобщо да го пиша това четиво, май. Сега ти изпращам усмивки, за най-слънчевото и мило момиче!
цитирай
37. djani - Всеки има някоя тъжна родова история, че дори и проклятие...
04.01.2013 12:58
А с твоята история, допълваш макар и тъмна шарка в чергата на общата българска съдба. И аз имам подобна за разказване, но всичко с времето си.
цитирай
38. jabalka - Ех, Маконт! Тъжно е - когато тъмното отключва тъмно и не успява светлотото...
04.01.2013 14:05
И моят пра- дядо е щял да затрие моят дядо по друг повод обезумял е в миг на голяма мъка след преживяно бедствие - превратности на живота и тегоби!


Нали знаеш приказката на банскалии - "Дете ли имаш или женско...е нищо, па другия пач" Това беше слаб опит да те развеселя...
Бъдете здрави и обичащи живота!
цитирай
39. monaliza121 - Коментарът ми е сублимирал. :))...
04.01.2013 15:46
Коментарът ми е сублимирал.:))))
Нищо. Поздрави, Майче!:)
цитирай
40. makont - Здравей,
04.01.2013 16:02
djani написа:
А с твоята история, допълваш макар и тъмна шарка в чергата на общата българска съдба. И аз имам подобна за разказване, но всичко с времето си.

май тъмните шарки са повече от светлите, дано греша. Хубава вечер!
цитирай
41. makont - Здравей Ябълчице,
04.01.2013 16:06
jabalka написа:
И моят пра- дядо е щял да затрие моят дядо по друг повод обезумял е в миг на голяма мъка след преживяно бедствие - превратности на живота и тегоби!


Нали знаеш приказката на банскалии - "Дете ли имаш или женско...е нищо, па другия пач" Това беше слаб опит да те развеселя...
Бъдете здрави и обичащи живота!

благодаря, аз вече не съм тъжна. Просто от някакъв сън дойде, често сънувам къщата на село, която вече я няма и тази история изплува. Дано се покрием със светлина и тъмното няма власт над нас. Усмивки!
цитирай
42. makont - Поздрави Тинче,
04.01.2013 16:08
monaliza121 написа:
Коментарът ми е сублимирал.:))))
Нищо. Поздрави, Майче!:)

радост за моето око е да те видя да ми гостуваш. Прегръдки и хубав уикенд!
цитирай
43. mariniki - толкова е тъжно...
04.01.2013 16:45
и болезнено... защото е истинско...
разплака ме...
цитирай
44. makont - За съжаление,
05.01.2013 17:47
mariniki написа:
и болезнено... защото е истинско...
разплака ме...

тъжна история. Съжалявам, че те натъжих и теб. Няма да пиша повече такива неща. Поздрави и се усмихни, това е минало, сега сме по-добри и по-толерантни.
цитирай
45. malchaniaotnadejda7 - Скъпа Майче!
07.01.2013 17:13
От Нова година все влизам в блога ти и компютърът ми гасне - откакто си го пуснала исках да прочета, да ти честитя Новата година, а то, чак сега "ме пусна" да прочета.

Скъпа Майче, няма проклятие, напротив, а благослов над теб - ти няма, какво да изкупваш - изтекло е като мътна вода и ти си на този свят - една чудесна майка и моя скъпа приятелка, а животът продължава да идва насреща ни с бурите, със силата и красотата си и ние просто бихме могли не само да го посрещнем, а и да го приютим, защото сме това, което сме. Майки. Моята прабаба има съдбата на твоята баба Йордана. Бабата на моята майка - светла да е паметта и на двете! - беше сираче, като твоята майка. Майка й, моята прабаба, умира, по същите причини, но не защото прадядо ми (дядото на моята майка) така е пожелал, а защото се е родила копривщенка и в ония времена не е било редно и прилично жена на нейната възраст (около 40 годишна) да ражда. Било "нередно". Абортът с билка коства живота й. Прадядо ми, Атанас е бил имотен човек, горд мъж, обожавал е жена си, но с две малки момиченца на ръце, освен другите поотрасли деца, не е имал избор. По цял ден се е грижил за огромните си имоти и добитък и... е дарил за осиновяване по-малкото, годиначето, на свой близък приятел и побратим от София - доктор с прекрасна съпруга, но бездетен. Така, баба ми - майката на майка ми, отраства с доведените си сестри, които много я обичаха - и ние тях, но, когато пораснах научих, как баба, вече 17 годишна, тръгва да търси сестра си и я намира в София и я поканва да дойде на гости в Копривщица - всичко това, пряко волята на прадядо Атанас, който е дал дума на осиновителя, да не я вижда, макар че е питал и е знаел за нея. Така, баба Пенка, същинската сестра на моята баба, стига до Копривщица и среща случайно мъж с кон и каруца на гарата. Помолва го, да я откара до града. По пътя, пита за баба ми и за това, къде е къщата на прадядо Атанас. Тогава мъжът спира каруцата и през сълзи извиква: "Пенке, ти ли си, чедо?!" А баба Пенка му отговорила през сълзи: "Татко, толкова ли нямаше за мен залък хляб в къщата ти, та ме хариза на чужди хора?"... Ами, това е.
цитирай
46. vilish - Малко закъснял поздрав от мен, но най-сърдечен ....
07.01.2013 20:15
за радостни, топли, мирни и светли дни през Новата година!
Написаното много ме натъжи, но все пак е останало в миналото ... Преживяната мъка оставя болезнена диря у човека, но нищо не се повтаря... Не пожелавам да се случва на никого .... А децата - всеки нов живот е ново начало и за родителите. Прелестна е детската чистота и невинност. Не знам по-хубаво усещане от лъчезарната детска усмивка и две ръчички, сключени около шията ... Нека се усмихнем и погледнем напред с вяра и мечти, въпреки всичко !!! :)
цитирай
47. ckarlet - Каква трогателна история, Мая! А ...
07.01.2013 22:30
Каква трогателна история, Мая!
А ти както винаги увлекателно разказваш. И така силно ме разтърси всичко споделено!
Бъдете щастливи и с момчетата, с които сте дарили мъжете си, Мая!
цитирай
48. gocho52 - ПРризнавам си!...
08.01.2013 12:35
Не го дочетох,да не ми стане тъжно.
Опитвам да ти се усмихна.
В Живота има и тъга...
цитирай
49. tili - Тази история я прочетох
08.01.2013 13:13
поне 5 пъти, но нямам сили да коментирам. Горния си знае работата! Хубаво е, че си сред нас, Майче, другите случайности на естеството.
Наздраве! С чай по това време:)))
цитирай
50. makont - Мило Наденце,
08.01.2013 15:03
той затова бог ни събра тук и сега, нищо на този свят не е случайно. Нещо се е случило и ни има, нещо се случи и се видяхме, изобщо низ от случайности за хубаво. Вярвам, че сме благословени, защото мъката на моята майка е изкупила всичкото зло, което може да се случи на мен. Тя и след това е била тормозена в другия род, като снаха, докато татко е бил войник.Затова е изгубила и първото бебе, то е било мъжко. Цял живот беше адски нервна и все на хапчета, а аз по-късно разбрах защо, изобщо щастие е, че е жива и съм се появила аз. Усмивки!
цитирай
51. makont - Въпреки всичко, разбира се,
08.01.2013 15:09
vilish написа:
за радостни, топли, мирни и светли дни през Новата година!
Написаното много ме натъжи, но все пак е останало в миналото ... Преживяната мъка оставя болезнена диря у човека, но нищо не се повтаря... Не пожелавам да се случва на никого .... А децата - всеки нов живот е ново начало и за родителите. Прелестна е детската чистота и невинност. Не знам по-хубаво усещане от лъчезарната детска усмивка и две ръчички, сключени около шията ... Нека се усмихнем и погледнем напред с вяра и мечти, въпреки всичко !!! :)

гледаме напред, но не можем без миналото си, то ни обрича на изкупление или на щастие. Важното е да разчетем посланията. Усмивки и много настроение!
цитирай
52. makont - Здравей Скарлет,
08.01.2013 15:11
ckarlet написа:
Каква трогателна история, Мая!
А ти както винаги увлекателно разказваш. И така силно ме разтърси всичко споделено!
Бъдете щастливи и с момчетата, с които сте дарили мъжете си, Мая!

всички дано сме щастливи, дано не повтаряме грешките на другите, които би трябвало да ни служат за урок. Хубава и спокойна вечер!
цитирай
53. makont - И правилно не си го прочел,
08.01.2013 15:13
gocho52 написа:
Не го дочетох,да не ми стане тъжно.
Опитвам да ти се усмихна.
В Живота има и тъга...

не трябваше да го пиша, достатъчно гадости виждаме ежедневно в този живот, за да се обременяваме един друг с някакви покъртителни тъжни стории от миналото. Сгреших. Аз съм специалист по усмихването, а сега бърша сълзите на всички прочели. Чак се мразя.
цитирай
54. makont - Здравей Тили,
08.01.2013 15:14
tili написа:
поне 5 пъти, но нямам сили да коментирам. Горния си знае работата! Хубаво е, че си сред нас, Майче, другите случайности на естеството.
Наздраве! С чай по това време:)))

то като е речено да ме има, няма отърване от мен. Усмивки към чая!
цитирай
55. 4aiotgluhar4e - Трябва да премисля. Разплака ме, ...
09.01.2013 20:23
Трябва да премисля. Разплака ме, майче.

Желая ти здрава, светла, успешна и изпълнена с обич нова гадина!
цитирай
56. makont - Мило Чайче, не исках да ви разплача,
10.01.2013 11:02
4aiotgluhar4e написа:
Трябва да премисля. Разплака ме, майче.

Желая ти здрава, светла, успешна и изпълнена с обич нова гадина!

повярвай ми, но така се получи. В края на крайщата животът не е само радост. Аз се бях зарекла само да ви усмихвам, но нещо се натъжих, и ето, извадих от раклата стара и тъжна история. Сега те прегръщам, изпращам ти усмивки и също ти желая освен здраве, 2013 да е една спокойна година, само хубави новини и преживявания.
цитирай
57. faktifakti - Историята ти звучи като нереалност.
10.01.2013 17:14
И ни я разказа изключително въздействащо.
цитирай
58. makont - Здравей Факти,
10.01.2013 17:29
faktifakti написа:
И ни я разказа изключително въздействащо.

Понякога истината е страшна и трудно я приемаме, не ни стигат сили, да понесем мъката. Казват, че тя ни прави по-силни. А дали е така? Усмивки, съжалявам, че те натъжих.
цитирай
59. stela50 - Здравей, Майче ... За много години !
10.01.2013 19:44
В живота има и хубаво, има и лошо - понякога трудно обяснимо...
Твоята трогателна история е прекрасна творба - поздравления
за разказа, въздействащ, вълнуващ ... чудесен разказвач си ...
Наистина във всеки род има нещо силно преживяно, тъжно
и несправедливо може би ... но може ли да бъдат съдени
хората, когато не си в тяхното време и свят...
Прегръщам те, мила !
цитирай
60. dorichela - Маконт,
10.01.2013 20:40
много тъжна история.... Ще ми се да кажа да сме живи и здрави, няма значение мъжки или женски, но едно време не е било така.... Прегръщам те!
цитирай
61. makont - Благодаря ти, Таничка. Хубаво е, когато някой каже добри думи,
11.01.2013 10:16
stela50 написа:
В живота има и хубаво, има и лошо - понякога трудно обяснимо...
Твоята трогателна история е прекрасна творба - поздравления
за разказа, въздействащ, вълнуващ ... чудесен разказвач си ...
Наистина във всеки род има нещо силно преживяно, тъжно
и несправедливо може би ... но може ли да бъдат съдени
хората, когато не си в тяхното време и свят...
Прегръщам те, мила !

ушите ми почервеняха, но не вирнах главица. Няма да съдим, аз и такава линия се опитах да прокарам и в коментарите, винаги съм го обичала дядо, дори и след като сглобих историята от откъслечните думи на мама и лелите ми. Можеби, това, че е в друго време, различно от нашето, вече е вид оправдание, защото никой не би могъл да разчете нашата реакция, ако ние живеехме там. Прегръдки от мен и хубав петък!
цитирай
62. makont - Здравей Дорич,
11.01.2013 10:20
dorichela написа:
много тъжна история.... Ще ми се да кажа да сме живи и здрави, няма значение мъжки или женски, но едно време не е било така.... Прегръщам те!

аз просто искам да те довърша, нали. Ти водиш люта битка с вируса, а аз ти пускам тъжни историйки, вместо да те разсмея и да допринеса за борбата. Налагам си строго наказание, никакви тъжнотии повече. А това защо мъжете искат мъжки деца винаги ми е било странно. Сигурно е подсъзнателен остатък от миналото. Спомням си, когато родих първият ми син и попитах мъжа ми:"Радваш ли се, че ти родих син?", той ми отговори: "За какво да се радвам, аз бях сигурен". И те така. Усмивки и петък пълин с настроение и пращящ от здраве.
цитирай
63. priqtel12 - Разплака ме твоята история, Мая.
11.01.2013 11:26
Хубаво е, че поне втория път съдбата е поела по по-верния път.
цитирай
64. tota - Ех, Майче!!
11.01.2013 12:13
Тъжна история си ни разказала. Тежък е бил животът на българина през всички времена. И сякаш всеки носи съдбата си.
Прекрасно разказано.
Прегръдка!!
цитирай
65. megg - Ох, Мая!
11.01.2013 13:52
Чета, а една топка се е събрала в гърлото ми ... И си мисля: "Какъв силен разказ, каква дълбока болка, колко горчи ..." А то - живот... И ние в него.
Но пък същият този живот умее да бъде и друг. Пожелавам благословена с добрини година!
Поздрав, Мая!
цитирай
66. makont - Съжалявам Иве,
11.01.2013 14:21
priqtel12 написа:
Хубаво е, че поне втория път съдбата е поела по по-верния път.

чувствам се зле от това, че ви натъжих всички. Но и тези неща ги има на този свят. Прегръдка от мен и бъди щастлива!
цитирай
67. makont - Важното е, че семе оцелели, въпреки всичко.
11.01.2013 14:23
tota написа:
Тъжна история си ни разказала. Тежък е бил животът на българина през всички времена. И сякаш всеки носи съдбата си.
Прекрасно разказано.
Прегръдка!!

Щом ни има ще се борим, с миналото си и ще живеем с него, в мир, надявам се. Благодаря, че прочете, но съжалявам, че те натъжих. Сега ти изпращам усмивки, от моите!
цитирай
68. makont - Здравей Мег, точно така, хващаме се за другия живот,
11.01.2013 14:25
megg написа:
Чета, а една топка се е събрала в гърлото ми ... И си мисля: "Какъв силен разказ, каква дълбока болка, колко горчи ..." А то - живот... И ние в него.
Но пък същият този живот умее да бъде и друг. Пожелавам благословена с добрини година!
Поздрав, Мая!

този с доброто, в който можем да преглътнем лошото от миналото и да поемем в настоящето без горест в сърцата. Прегръдки от мен и много усмивки!
цитирай
69. dorichela - Маконт,
11.01.2013 15:39
това изобщо не го мисли... лекува това, че сме хора.. споделянето понякога помага. А бацилите.. ще им видя сметката:)
цитирай
70. 4aiotgluhar4e - :)
11.01.2013 22:53
makont написа:
4aiotgluhar4e написа:
Трябва да премисля. Разплака ме, майче.

Желая ти здрава, светла, успешна и изпълнена с обич нова гадина!

повярвай ми, но така се получи. В края на крайщата животът не е само радост. Аз се бях зарекла само да ви усмихвам, но нещо се натъжих, и ето, извадих от раклата стара и тъжна история. Сега те прегръщам, изпращам ти усмивки и също ти желая освен здраве, 2013 да е една спокойна година, само хубави новини и преживявания.

Не, не! Не ме разплака ти. Просто имам в рода си подобна рана и се сетих за нея. Моята прабаба, която почина на 100 години, когато бях 9-ти клас, е преживяла такава мъка. До четвъртото дете раждала все женски. На петата бременност прадядо ми заявил пред всички: "Ако и това е женско, че го Удава като маче у реката." Тя изкарала цялата си бременност в рев през нощта и тежка работа през деня, а на скришно и секървата я кълняла. И се родило момче - дядо ми. Като забременяла следващия път, свекървата започнала да я тормози системно, за да се роди пак мъжко. И така до деветото. Представяш ли си какъв ад? Когато баба ми отишла като снаха, тя пък започнала да я тормози, защото в селото вече приемали като правило, че ако булката плаче, ражда момче. Баба ми разказваше и плачеше. За това се присетих. Съдби човешки... По нашите земи ако няма мъка, хората си я създават сами.
Поздрави и благодаря за усмивките :)
цитирай
71. razkazvachka - Това е майсторско
15.01.2013 03:46
и--- нямам коментар за човешкия род... всичко си казала

цитирай
72. makont - Дорич, надявам се вече да си в играта и в цветущо здраве,
15.01.2013 10:07
dorichela написа:
това изобщо не го мисли... лекува това, че сме хора.. споделянето понякога помага. А бацилите.. ще им видя сметката:)

прегръдки и много усмивки от мен!
цитирай
73. makont - Слънчево Чайче,
15.01.2013 10:10
4aiotgluhar4e написа:
makont написа:
4aiotgluhar4e написа:
Трябва да премисля. Разплака ме, майче.

Желая ти здрава, светла, успешна и изпълнена с обич нова гадина!

повярвай ми, но така се получи. В края на крайщата животът не е само радост. Аз се бях зарекла само да ви усмихвам, но нещо се натъжих, и ето, извадих от раклата стара и тъжна история. Сега те прегръщам, изпращам ти усмивки и също ти желая освен здраве, 2013 да е една спокойна година, само хубави новини и преживявания.

Не, не! Не ме разплака ти. Просто имам в рода си подобна рана и се сетих за нея. Моята прабаба, която почина на 100 години, когато бях 9-ти клас, е преживяла такава мъка. До четвъртото дете раждала все женски. На петата бременност прадядо ми заявил пред всички: "Ако и това е женско, че го Удава като маче у реката." Тя изкарала цялата си бременност в рев през нощта и тежка работа през деня, а на скришно и секървата я кълняла. И се родило момче - дядо ми. Като забременяла следващия път, свекървата започнала да я тормози системно, за да се роди пак мъжко. И така до деветото. Представяш ли си какъв ад? Когато баба ми отишла като снаха, тя пък започнала да я тормози, защото в селото вече приемали като правило, че ако булката плаче, ражда момче. Баба ми разказваше и плачеше. За това се присетих. Съдби човешки... По нашите земи ако няма мъка, хората си я създават сами.
Поздрави и благодаря за усмивките :)

не им е било лесно в онези времена. Сигурно и мама така е изгубила първото си бебе, моето неродено братче. Но пък съм се пръкнала аз, след цели десет години. Явно Господ си знае работата, така е било писано. Важното е ние да сме щастливи и да не допускаме тези трагедии от миналото да не се повтарят. Поздрави и слънчев вторник!
цитирай
74. makont - Ах ти Гери, как ме начетка,
15.01.2013 10:14
razkazvachka написа:
и--- нямам коментар за човешкия род... всичко си казала


харесва ми. Лекинко ми порастват ушите и вирвам брадичка. Знам, че умея да разказвам, знаеш ли, като дете, ръководителят на кръжока по етнография ме викаше да разказвам приказки на децата, докато работят, защото беше забелязал, че когато аз им разказвам приказки, те са спокойни и нещата, който правеха, после печелеха награди на разните изложби. То беше, защото се бях нагълтала с приказките на Николай Райнов, а те бяха невероятни и трудно достъпни за четене, не бяха познати на повечето деца. Сега се приземявам, защото ако знаеш каква папка ме чака, дебела и зелена. Усмивки!
цитирай
75. razkazvachka - Опааааа -
15.01.2013 13:46
Дебелата книга на Николай Райнов ми беше любима. Но това, горното разказче, напълно хармонира с моите истории от сборника...

Нали си събираш нещата в папки - смешните на едно място, кучешките - на друго, ей тия - на трето... знаеш - по ресори и по пера... успешен ден!
цитирай
76. makont - Гери, ти ме разсмя,
15.01.2013 15:23
razkazvachka написа:
Дебелата книга на Николай Райнов ми беше любима. Но това, горното разказче, напълно хармонира с моите истории от сборника...

Нали си събираш нещата в папки - смешните на едно място, кучешките - на друго, ей тия - на трето... знаеш - по ресори и по пера... успешен ден!

нищо не събирам. За какво са ми. Да не съм писател. Сигурно ще съм най-доброто пишещо тяло сред счетитата, защото не мога да съм най-добрият счетоводител сред писателите. Да си стоят във виртуала, нали който иска чете.
цитирай
77. osi4kata - Тъжна история, разказана красиво.
16.01.2013 06:40
За много години!
цитирай
78. makont - Благодаря,
16.01.2013 10:39
osi4kata написа:
За много години!

бъди жива и здрава и ти и много щастие и усмивки. Една спокойна година да бъде 2013.
цитирай
79. dinkov - Динков
28.01.2013 18:51
Времената са били такива.Трудно се дават оценки за времена които не познаваме. Господ е съдника и той е решил да те запази за да разказваш така красиво макар и тъжно. Поздрав.
Ицко
цитирай
80. makont - Здравей, благодаря за коментара.
29.01.2013 10:59
dinkov написа:
Времената са били такива.Трудно се дават оценки за времена които не познаваме. Господ е съдника и той е решил да те запази за да разказваш така красиво макар и тъжно. Поздрав.
Ицко

Аз не съдя, нямам това право. Просто ми е мъчно. За съжаление не можем да променим миналото, но можем да се учим. Хубав и спорен ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3044596
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930