Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.01.2013 10:18 - За да е по-лесно при попълването на данъчната декларация (непоискано добро)
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 19556 Коментари: 42 Гласове:
64

Последна промяна: 18.01.2013 11:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Тази сутрин с кафенцето, изкарвайки "24 часа" по вентилаторния метод (купувам си го, защото кръстословицата му е най-прегледна),  мернах една малка статийка: "НАП пусна декларации с баркод".По този повод искам да Ви препоръчам тази декларация, защото е по-лесно да се попълва и рискът от технически грешки е сведен до минимум.
     Знам, че тук са предимно интелегентни хора и повечето вече са ползвали това удобство и въпреки всичко, за тези, които не са опитвали, ще бъде улеснение, ако прочетат. В сайта на НАП:
www.nap.bg, горе от хоризонталното главно меню -"данъци", вляво падащо меню "документи за изтегляне", "документи за физически лица" и в средата на страницата със скролера вдясно, отивате на  "закон за облагане доходите на физическите лица", втора поред е ГДД по чл.50 от ЗДДФЛ за 2012г. с всички справки, включително и изравняване на годишния доход. Като отворите рарнатия файл, "пи ди еф" файлът е Вашата декларация. Независимо, че форматът е "пи ди еф", позволява попълване.
     Важното е, че в декларацията са вградени формули, които попълват стойности в сборните редове, или където има и  "в.т.ч", което често се пропуска при писането на ръка. Сумата от всяко приложение към декларацията отива в основната декларация и формира облагаемия доход, като същевременно изчислява и данъка. Наистина възможността от грешка е сведена до минимум. Същевременно могат да се добавят или изваждат ненужни редове. Накрая "данните се превръщат в двумерен баркод, който след сканиране се разчита автоматично и данните се разчитат в досието на подателя". При разпечатването на всяка страница се генерират трите Ви имена и ЕГН-то. И НАЙ-ВАЖНОТО, не пишеш на ръка.
     В първата част е нужно да си попълните само данните и да чекнете на втора страница точно кои приложения ще попълвате. Програмата ги генерира само тях. Навсякъде има обяснения и стрелки, които указват какво трябва да се попълни.
     Не забравяйте, при други доходи, освен по трудово правоотношение, декларацията се попълва задължително и глобите съвсем не са симпатични.
      Успех и Ви пожелавам да платите толкова данък, че Дянков да не може да го понесе, а Вие като Жерар Депардийо да си джиткате по целия свят, доволни, че сте сред основните спонсори на Държавата.
     
И не се хабете да ми гласувате, дори и коментари не пишете. Аз просто се забавлявам и в момента се наточвам за работа. Слава не гоня, защото където ми е необходимо си я имам. На всички коментари отговарям, защото ги считам за послание към мен и защото съм добре възпитана. Усмивки на всички с това.
https://www.facebook.com/photo.php?v=328005917312369



Гласувай:
64


Вълнообразно


1. tili - Добре,
18.01.2013 12:02
няма да коментирам ;))) Приятен ден на майстора, щото не му знам името:)
цитирай
2. chavdar01 - Е-Е-Е,НЕ МОГА ДА ПРОПУСНА ДА ГЛАСУВАМ С ДВА+ !
18.01.2013 12:14
ЛЕКА РАБОТА! :))))
цитирай
3. mt46 - Здравей, Майче!
18.01.2013 12:47
Доколкото знам, документи в ПДФ може само да се четат...
цитирай
4. megg - Привет, Мая!
18.01.2013 13:16
Да знаеш как им се радвам на хората, които сред многото работа умеят да се забавляват! ( Аз май не съм от тях ... )
Спорна да е! :)
цитирай
5. makont - И аз няма да ти отговарям,
18.01.2013 13:35
tili написа:
няма да коментирам ;))) Приятен ден на майстора, щото не му знам името:)

Тили, майстора живот си живее, вече четвъртък е ден на майстора, защото в петък майстора просто го няма. Усмивки!
цитирай
6. makont - Ей, ама сте неразбрани,
18.01.2013 13:37
chavdar01 написа:
ЛЕКА РАБОТА! :))))

всъщност искам да помогна, защото така е много лесно и непрофесионалист може да се справи сам. Благодаря за доверието!
цитирай
7. makont - Е, обаче в НАП всичко може.
18.01.2013 13:38
mt46 написа:
Доколкото знам, документи в ПДФ може само да се четат...

То е цял софтуер. Същото е и с патентната декларация, но тя не е във ПДФ и няма баркод. Просто е много лесно. Ако имаш нужда, опитай, ще се справиш. Усмивки!
цитирай
8. makont - Благодаря ти Мег, аз така се поддържам в настроение и жива,
18.01.2013 13:41
megg написа:
Да знаеш как им се радвам на хората, които сред многото работа умеят да се забавляват! ( Аз май не съм от тях ... )
Спорна да е! :)

иначе от много работа направо мога да се докарам до лудост. Контактувам с толкова хора, винаги съм между чука и наковалнята-работодатели и данъчни. Назначен за виновен е моята професия. Единствено чувството за хумор ме крепи и с това работата ми е лека, дори го правя с удоволствие. Усмихнат петък!
цитирай
9. sestra - Благодаря
18.01.2013 14:09
!
цитирай
10. yotovava - Е, мерсито
18.01.2013 16:37
аз по навик не подавам декларации, но може би тая година ще то сторя :)))))))
цитирай
11. cecka1504 - Всеки път, като чета такова нещо, ...
18.01.2013 18:59
Всеки път, като чета такова нещо, съм благодарна, че не ми се налага да попълвам данъчни декларации. Изпитвам ужас от неща, като ГДД по чл.50 от ЗДДФЛ :)
цитирай
12. scarlety - Майче,
18.01.2013 19:06
аз имам счети, което се занимава с тази работа, само че то не е толкова готино и забавно като теб! :)) Ако можех щях да направя размяна :)) Весел уикенд и усмивка!:)
цитирай
13. анонимен - Полезна информация, Майче!
18.01.2013 19:27
Ще е полезна на много хора. А на теб - спокойна вечер и позитивна енергия! Усмивка! ;) И пак! ;)))
цитирай
14. brym4ence87 - Тази година няма да ми се размине.
18.01.2013 21:34
Трудов договор+граждански. Благодаря за инфото, Мая. Ще покажа постинга ти на кандидат-счетоводителката у дома. Хубава вечер! ;-))
цитирай
15. jabalka - По-здрави и усмихнати!
19.01.2013 09:32
Туй то, беше от мен!
цитирай
16. gocho52 - Жора Депардиев ли?...
19.01.2013 11:50
Тежък пич...даже два.
цитирай
17. makont - Съжалявам, че няма емотикончета,
19.01.2013 18:03
sestra написа:
!

щях да ти пусна една усмивка.
цитирай
18. makont - Направи го, Дянков ще е особено доволен,
19.01.2013 18:04
yotovava написа:
аз по навик не подавам декларации, но може би тая година ще то сторя :)))))))

дали не дава награди за първи път? Усмивки, Валя!
цитирай
19. makont - Знам, че звучи ужасно,
19.01.2013 18:05
cecka1504 написа:
Всеки път, като чета такова нещо, съм благодарна, че не ми се налага да попълвам данъчни декларации. Изпитвам ужас от неща, като ГДД по чл.50 от ЗДДФЛ :)

но се свиква. Аз направо съм си влюбена в тези абривиатури, въпреки, че предпочтам ГДД по чл.92 от ЗКПО. Усмивки!
цитирай
20. makont - Ех, Ади, ако знаеш какъв купон ще е.
19.01.2013 18:08
scarlety написа:
аз имам счети, което се занимава с тази работа, само че то не е толкова готино и забавно като теб! :)) Ако можех щях да направя размяна :)) Весел уикенд и усмивка!:)

Току що се прибрах от цял ден миткане с една приятелка, дето и правя счетоводството. Изобщо не отворихме думи за бумаги. Такова щуране и лека шопинг терапия, че направо съм омаломощена. Сега работя на единия компютър и понадниквам с едно оченце тук. Усмивки и лека вечер!
цитирай
21. makont - Надявам се, да Ви е полезна,
19.01.2013 18:09
gogi6666 написа:
Ще е полезна на много хора. А на теб - спокойна вечер и позитивна енергия! Усмивка! ;) И пак! ;)))

вече от три години го има и е много удобно, но все пак повечето предпочитат да пишат на ръка, а това е глупаво. Успех и от мен!
цитирай
22. makont - О, БРимченце, щом спиш със счетоводителка,
19.01.2013 18:10
brym4ence87 написа:
Трудов договор+граждански. Благодаря за инфото, Мая. Ще покажа постинга ти на кандидат-счетоводителката у дома. Хубава вечер! ;-))

няма начин да не те прихване. В къщи вече само кучките дето не се занимават със счетоводство. Внимавай, заразно е! УСмивчици от мен и се отдайте на любов, а не на бумащина.
цитирай
23. makont - И с червени бузки!
19.01.2013 18:12
jabalka написа:
Туй то, беше от мен!

Спокойна вечер!
цитирай
24. makont - Голям човек, големи доходи,
19.01.2013 18:13
gocho52 написа:
Тежък пич...даже два.

явно е правопропорционално на храненето. Как не сме се сетили, ей сега отивам до хладилника. Усмивки!
цитирай
25. martito - :))) Идеална си за учител!:)) И ...
19.01.2013 18:48
:))) Идеална си за учител!:))
И лека и спорна работа:))
цитирай
26. makont - Уха, Мартичко,
19.01.2013 20:54
martito написа:
:))) Идеална си за учител!:))
И лека и спорна работа:))

каква даскалица ще съм, вече си имам и очила, е 1.25 диоптъра, обаче го докарвам на академичен вид, една показалка и строг поглед „
/това как ще го докарам не знам, като вечно съм нахилена/. И те така. Усмивчици!
цитирай
27. tota - Благодаря, Майче!
19.01.2013 23:20
Полезни са съветите ти. Ще се възползвам.

Приятна вечер!
цитирай
28. inel379 - Много хубаво обясняваш!:)
20.01.2013 20:34
И с лекота!
Но...съм доволна, че не ми се налага!
Доброто настроение е естествен витамин за здравето ни!:)
Усмихнат поздрав за теб!:)
цитирай
29. kite333 - Аз пък вече съм попълвала такава с баркод (оплезванеее )
21.01.2013 00:02
при годишното изравняване на данък общ доход :) Само дето се препотих първия път, защото този техен pdf файл, като го промениш и пишеш отгоре му, трябва да го презапишеш под ново име иначе не пази промени.
А който не е подавал да не му мисли и да захваща този вариант. Препоръчвам и аз.
И ай да те видя сега, напук ще гласувам, освен че коментирах дъъъълго при теб, ядосай ми се пък :))
цитирай
30. makont - Хубаво е, Ати,
21.01.2013 10:45
tota написа:
Полезни са съветите ти. Ще се възползвам.

Приятна вечер!

за това го написах, много по-лесно е. Спокойна и спорна нова седмица от мен!
цитирай
31. makont - Изобщо, като го докараме да попълваме данъчна декларация като песен,
21.01.2013 10:46
inel379 написа:
И с лекота!
Но...съм доволна, че не ми се налага!
Доброто настроение е естествен витамин за здравето ни!:)
Усмихнат поздрав за теб!:)

значи съм успяла. Усмивки и хубава седмица!
цитирай
32. makont - Здравей Кайти, благодаря за подкрепата,
21.01.2013 10:52
kite333 написа:
при годишното изравняване на данък общ доход :) Само дето се препотих първия път, защото този техен pdf файл, като го промениш и пишеш отгоре му, трябва да го презапишеш под ново име иначе не пази промени.
А който не е подавал да не му мисли и да захваща този вариант. Препоръчвам и аз.
И ай да те видя сега, напук ще гласувам, освен че коментирах дъъъълго при теб, ядосай ми се пък :))


умно момиче си ти, благодаря за допълнението, наистина трябваше да напиша, че трябва да се сейва файлът и тогава да се попълва. А иначе няма да ти се ядосвам, то пък не може съвсем да не си комуникираме. Усмихната и спорна седмица от мен!
цитирай
33. ckarlet - Прекрасна си, Мая! И имаш страхотен ...
21.01.2013 18:42
Прекрасна си , Мая! И имаш страхотен характер! Завиждам на колежките ти, че си имат такава дружка!
цитирай
34. monaliza121 - Майче, признавам, че го прехвърлих през ред
21.01.2013 20:20
За всичко си има хора, нали? Това не е за мен.:)
Хайде, и на теб поне едно джиткане по света ти пожелавам. Ако не знаеш как се прави, питай Депардийо.:))))
цитирай
35. makont - Здравей Скарлет, ти ме накара да ми почервенеят ушите,
22.01.2013 12:51
ckarlet написа:
Прекрасна си , Мая! И имаш страхотен характер! Завиждам на колежките ти, че си имат такава дружка!

е, и аз не съм цвете за мирисане, но се старая да бъда добра. Усмивки!
цитирай
36. makont - Ох, така ми се джитка,
22.01.2013 12:52
monaliza121 написа:
За всичко си има хора, нали? Това не е за мен.:)
Хайде, и на теб поне едно джиткане по света ти пожелавам. Ако не знаеш как се прави, питай Депардийо.:))))

особено сега, когато съм вързана с една купчинка папки и декларации и какво ли не. Поздрави, Тинче!
цитирай
37. djani - Защо ли си нямам фирма?
22.01.2013 14:54
По-кадърен управител, или счетоводител от теб дали ще се намери?
цитирай
38. makont - Джани благодаря ти, но аз не ставам за управител,
22.01.2013 17:49
djani написа:
По-кадърен управител, или счетоводител от теб дали ще се намери?

много съм добра и ми се качват на главата. Била съм началник на по-ниско ниво, не чак управител. Ако някой от моя екип се издъни, аз дори не мога да му се накарам, виждам, че се тормози, че съжалява, защо и аз да го довършвам. А пред началството поемах вината на другите, нали сме екип и аз ръководя. Лошото е, че има хора, които го усещат и ти се качват на главата. Затова си станах управител сама на себе си, работим си заедно със съпруга ми, и него го направих счети. Така ми е спокойно, работя с удоволствие. Но винаги бих помогнала при нужда. Хубава вечер!
цитирай
39. raiavid - Е,
26.01.2013 16:38
Който има доходи, да му мисли!
цитирай
40. makont - Пожелавам на който няма да има,
27.01.2013 18:46
raiavid написа:
Който има доходи, да му мисли!

текста в предпоследното изречение да те стингне и теб, та да учудим дянков, ако се случи, той ще ни хване опашката да зависим от него. Усмивки, Рая!
цитирай
41. razkazvachka - викаш, време е да посетя и моята счети
25.02.2013 17:34
трябва да се чувства полезна и тя
цитирай
42. makont - Нали, че се е улежала напоследък.
26.02.2013 07:36
razkazvachka написа:
трябва да се чувства полезна и тя

Поздрави, Гери, радвам се, че се появи.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3044637
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930