Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2013 11:16 - Репортаж от центъра на събитието
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11435 Коментари: 41 Гласове:
66

Последна промяна: 20.04.2013 14:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

    От ранни зори дадохме своя дан в почистването на София. Йода и Жизел (пояснявам, това са две прекрасни мопсчета) са като служителки на фирма "Василка", много си падат по белите тънки фасове и редовно похапват от тях. Резултатът, щателно почистване на остатъците от неразумните пушачи около пейките. И забележете, не само днес, всеки ден. Докато викна по едната: "Плюй, не яж фаса", другата вече блажено преглъща поредния. 
    Другата ни дейност е свързана с т.н. от нас "Шоколадов цех", това е горичката до детската площадка. Там е пълно с тортички от разигралите се хлапета, и често се шегуваме със съпруга ми, че :"Пак изведохме децата на сладкарница". Т.е. и горичката е прочистена от наша милост.
   Перманентното почистване в парка извършвам и аз. Не мога да търпя разните разхвърляни бутилки от бира, огромните опаковки от чипс, винаги събирам това онова и го хвърлям в кошчетата, за което редовно търпя критики от по-добрата ми половинка и съм обявена едва ли не за "Лудото Ленче".
     И моля, моля, ние не цапаме парка. Имаме си една тайна полянка до блока, в която предвидливо се изчакваме, докато се уталожат страстите и след това поемаме към парка. То и колко е нашият продукт? Освен това сме си платили данъка, за разлика от всички други цапащи - сладкарите от шоколадовия цех, ядящите чипс и пиещи бира, пушачите, които могат да си хвърлят фаса в кошчето, на три метра от всяка пейка има кошче, но... 
    Та така, днес, като всеки друг ден.
   Видях една групичка младежи екипирани с ръкавици и чували. Размахваха ги и събираха разните там хартийки. Усмихнах се на тяхната младост и желанието им да направят света по-красив, но не им завидях. Отдавна ми мина времето, когато всяка идея можеше да ме заплени и да изгоря в нея. Независимо, че пораснах, при мен прагът на възторженост е доста нисък и бързо мога да се хвърля с младежки плам в някоя идея, но от друга страна вече съм достатъчно зряла за да се подложа на поредното разочарование. Но, да оставим младите да прочистят света... 






Гласувай:
66



1. brym4ence87 - Браво на вас!
20.04.2013 13:03
аз не цапам и затова не чистих. ;-) Усмихнат ден, Майче, и гушки на мопсчетата! ;-))
цитирай
2. mt46 - Здравей, Мая!
20.04.2013 13:17
Има доста неща за почистване /изчистване/ в милата ни родина...
цитирай
3. valeska - Всяка година чистим и пак мръсно… В ...
20.04.2013 13:20
Всяка година чистим и пак мръсно… В някои страни е чисто и пак всяка седмица чистят с едни малки бусчета с четки. Чистят чистото. Хората там, и в най-малките населени места, имат елементарна култура и не мърсят улиците и природата. Не мога да разбера, защо ние да сме различни от тях?
цитирай
4. ivesa - Привет!И аз съм на същата вълна...
20.04.2013 13:24
не чистя чужди боклуци.Изхвърлям само домашния боклук по съответните кофи и не замърсявам околната среда.Понеже съседите ми също са хора с чувство за отговорност относно чистотата,т.е.имат добра култура и не замърсяват градинките,около домовете ни е уютно:)
цитирай
5. sande - Важен е деня на почистването, но още по-важен е следващия ден, когато ...
20.04.2013 13:34
... когато хората си подхващат старата песен на нов глас.

А ти, Йода и Жизел сте пример! И модел!
цитирай
6. tit - Чак са притесних за твоите мопсове!
20.04.2013 14:48
Не е ли опасно за стомахчетата им?
Чак такава жертва в името на чистотата е неумесна!:))
Имам си мобилен пепелник и много се фръцкам с него - елегантна малка кутийка с капаче, пепелта и угарката се изхвърлят, когато ти е удобно:)
Лошо е, дето ентусиазмът си отива с младостта, да ти кажа, макар да споделям наблюдението и при мен.:(
Аз днес чистих!
България.
цитирай
7. makont - Ох, и аз не цапам, Бримче,
20.04.2013 15:38
brym4ence87 написа:
аз не цапам и затова не чистих. ;-) Усмихнат ден, Майче, и гушки на мопсчетата! ;-))

но тези дето цапат ми иде да им извия врата. Как може да има такива хора? Усмихнат уикенд!
цитирай
8. makont - Трябва здраво да яхнем метлата
20.04.2013 15:41
mt46 написа:
Има доста неща за почистване /изчистване/ в милата ни родина...

и наред... Усмивки!
цитирай
9. makont - За съжаление сме такива и не знам дали ще се променим някога,
20.04.2013 15:48
valeska написа:
Всяка година чистим и пак мръсно… В някои страни е чисто и пак всяка седмица чистят с едни малки бусчета с четки. Чистят чистото. Хората там, и в най-малките населени места, имат елементарна култура и не мърсят улиците и природата. Не мога да разбера, защо ние да сме различни от тях?

аз много се ядосвам на тази мърлящина и този ден днес ми се струва адски глупав, защото обикновено чистят не тези, които са нацапали. Хубав уикенд!
цитирай
10. makont - Радвам се, че поне при вас хората са възпитани и е чистичко,
20.04.2013 15:50
ivesa написа:
не чистя чужди боклуци.Изхвърлям само домашния боклук по съответните кофи и не замърсявам околната среда.Понеже съседите ми също са хора с чувство за отговорност относно чистотата,т.е.имат добра култура и не замърсяват градинките,около домовете ни е уютно:)

аз не мога да се похваля със същото. Знаеш ли, преди няколко дни, когато излизах с мопсовете, една съседка от другия вход от втория етаж лисна леген с помия от прозореца, току след нас, добре, че бяхме отминали. На това какво да му кажеш? Просто останах без думи. Желая ти хубав уикенд!
цитирай
11. makont - Ха, така си е, Санде. Знаш ли от бебета що фасове изядоха.
20.04.2013 15:52
sande написа:
... когато хората си подхващат старата песен на нов глас.

А ти, Йода и Жизел сте пример! И модел!

Добре, че им няма нищо. Усмивки от мен!
цитирай
12. makont - Здравей Тит, няма страшно за мопсилдите, те са привикнали, чак имат нужда,
20.04.2013 15:55
tit написа:
Не е ли опасно за стомахчетата им?
Чак такава жертва в името на чистотата е неумесна!:))
Имам си мобилен пепелник и много се фръцкам с него - елегантна малка кутийка с капаче, пепелта и угарката се изхвърлят, когато ти е удобно:)
Лошо е, дето ентусиазмът си отива с младостта, да ти кажа, макар да споделям наблюдението и при мен.:(
Аз днес чистих!
България.

като ги гледам. А пепелничето е страхотно, и аз го имам същия, обаче отказах цигарите, сега се чудя дали да не пропуша пак, за да си го ползвам. Усмивки.
цитирай
13. megg - Привет, привет!
20.04.2013 16:25
И аз днес се върнах с едно радостно чувство за чистичко и хубаво навсякъде - в градинката, край сградите наоколо. И си мислех колко странни сме ( Май само при нас е така ...) - сами си цапаме, после си чистим, радваме се на чистичкото ...и пак...
Поздрав, Мая, и заради ниския праг на възторженост! :)
Усмивки за теб, за Йода и Жизел!
цитирай
14. makont - Да, усмихна ме, с това първо си цапаме, а после се радваме, като си изчистим,
20.04.2013 16:39
megg написа:
И аз днес се върнах с едно радостно чувство за чистичко и хубаво навсякъде - в градинката, край сградите наоколо. И си мислех колко странни сме ( Май само при нас е така ...) - сами си цапаме, после си чистим, радваме се на чистичкото ...и пак...
Поздрав, Мая, и заради ниския праг на възторженост! :)
Усмивки за теб, за Йода и Жизел!

ето един бърз начин да си доставем удоволствие. Поздрави, нагушквам мопсчетата!
цитирай
15. zabavnata - 364:1
20.04.2013 18:16
Ентусиазмът и на мен не ми иде някак. Не може съгражданите ни да цапат 364 дни, а аз да им чистя боклука в един, единствен ден от годината. Няма да стане! После и друго... Един чисти за идеи, а друг прибира пари от боклука. Нямаме равни на това да се прецакваме взаимно. А, мерси! Омръзна ми да ме цакат с топла бира. То не бе безплатно боядисване на офис, то не бе друга простотия. Като цяло имам чувството, че ни харесва да сме роби в собствената си страна.
Който цапа да си чисти. Така ще цени труда си и утре ще мисли преди да хвърли хартийка или фас директно на улицата, а не в близкото кошче.
Все пак се включих като дадох лопати, чували и гребла на съседите. Хайде да почистят и те и да влязат под светлините на прожектора. Тези колективни мероприятия не ме кефат, особено като са в съотношение 364 дни цапане срещу 1 ден почистване.
Е, Мая кой ти вижда, че чистиш 365 дни, къде в къщи, къде в офиса, къде около пейките с чужди фасове? Изпусна момента да ти дадат фанелка, чувалче и ръкавици и да те покажат по телевизията как чистиш. По едно време като гледах чувалитте с боклук в парка се огледах дали не се задават тирове със сливи.
цитирай
16. stela50 - Поздравления за вас, Майче ... и най - вече за любимите мопсчета ...
20.04.2013 18:46
Толкова им се радвам, а те и чистофайници били ...
Ентусиазмът им е явно по - висок и от този на младежите
с ръкавици... Все пак е свежо и поочистенко навсякъде днес.
Хубава вечер и приятна неделя !
цитирай
17. makont - Анич, ако знаеш какви телевизионни звезде ще сми трите кучки(това ни е кодовото
20.04.2013 19:45
zabavnata написа:
Ентусиазмът и на мен не ми иде някак. Не може съгражданите ни да цапат 364 дни, а аз да им чистя боклука в един, единствен ден от годината. Няма да стане! После и друго... Един чисти за идеи, а друг прибира пари от боклука. Нямаме равни на това да се прецакваме взаимно. А, мерси! Омръзна ми да ме цакат с топла бира. То не бе безплатно боядисване на офис, то не бе друга простотия. Като цяло имам чувството, че ни харесва да сме роби в собствената си страна.
Който цапа да си чисти. Така ще цени труда си и утре ще мисли преди да хвърли хартийка или фас директно на улицата, а не в близкото кошче.
Все пак се включих като дадох лопати, чували и гребла на съседите. Хайде да почистят и те и да влязат под светлините на прожектора. Тези колективни мероприятия не ме кефат, особено като са в съотношение 364 дни цапане срещу 1 ден почистване.
Е, Мая кой ти вижда, че чистиш 365 дни, къде в къщи, къде в офиса, къде около пейките с чужди фасове? Изпусна момента да ти дадат фанелка, чувалче и ръкавици и да те покажат по телевизията как чистиш. По едно време като гледах чувалитте с боклук в парка се огледах дали не се задават тирове със сливи.

название-срещу подслушване, примерно). Обаче не ни снимаха как хрупаме фасове и се черпим в шоколадовия цех. И аз днес не вдигнах нито една хартийка, но честно, в началото на парка до хълмчето имаше две огромни купчини с пълни чували буклуци, значе все още има ентусиасти. Хубава съботна вечер!
цитирай
18. makont - Е, вече не е , Таничка, току що се прибрах от разходка в Северния парк
20.04.2013 19:47
stela50 написа:
Толкова им се радвам, а те и чистофайници били ...
Ентусиазмът им е явно по - висок и от този на младежите
с ръкавици... Все пак е свежо и поочистенко навсякъде днес.
Хубава вечер и приятна неделя !

с мопсчетата и трябва да ти кажа, че люпещите семки пак плюеха и правеха грозни купчинки п земята, пак имаше фасове, тук там, и мопсовете не смогваха да ги изгълтат. Изобщо, мърляшка история. Трудно ще се променим. А сега да забравим за това, хубава съботна вечер!
цитирай
19. inel379 - Някои естествени ваксини са по наследство!:)
20.04.2013 21:50
Ние нямахме много за чистене по разбираеми причини!:)
Разкрасявахме с нови цветя и храсти!
С музика през цялото време,
а на финала и с танци!:)
Човек се учи на всичко.
Едни още от малки у дома,
други в училище,
трети от закони.
Примерът е важен.
Все пак, друго си е,
когато е вътрешна необходимост.
Да си починем с удовлетворение и усмивка!:)
Хубава вечер, мила!:)
цитирай
20. mitkaloto - Не замърсявам, но и не чистя на бо...
21.04.2013 08:05
Не замърсявам,но и не чистя на боклуците боклуците.Паздрави!
цитирай
21. jabalka - Привет Маконтче!:))
21.04.2013 09:06
Всичко опира до отношението ни към средата която обитаваме... то се създава в продължение на години, много е важен и личният пример. До тук със сериозният коментар! :)
Поради факта, че нашият дом винаги е бил там където сме в момента а, той често е на различно място от предишното естествено и логично е да правим средата в която живеем по уютна и приветлива!
И аз съм го правила мисля. Само един случай имам в който буквално замръзнах от изненада:
Столичен квартал, блоково пространство пълно със счупени стъклени и разпилени пластмасови такива, ден обявен за почистване- моя милост и синът ми с явно неудобство от ситуацията , че майка му е въоръжила себе си и горкото дете с чували , ръкавици и бутилка с вода и препарат за измиване... почти всички хора които влизаха и излизаха от входа се обръщаха на другата страна, нормално!!!??? Това което ме притесни беше една млада хубавелка и много симпатична майка с две прекрасни деца , която в момента в който влизаше във входа каза:
- Надявам се това да бъде първият и последен път в който Ви виждам да правите това! Няма смисъл не виждате ли , че всички нехаят... това не са хора ! ?
М, да...! Аз не съжалявам , защото виждах след това как децата събират хартийките с думите - хей...стига де ... не хвърляте, че добрата леличка после пак трябва да събира! :)))
цитирай
22. kamasutra - Всяко нещо, което се прави по такъв ...
21.04.2013 10:02
Всяко нещо, което се прави по такъв бутафорен начин, е мъртвородено.
Аз пък дори не знаех, че е имало почистване, хаха.
цитирай
23. monaliza121 - Не чистя чужди боклуци
21.04.2013 14:37
Чистя, че пушек се вдига:)))
И всеки ден, особено като има вятър, а при нас почти винаги духа, всички боклуци са пред нашата врата. Неме интересува никой, искам на мен да ми е чисто пред очите и в ... душата.:) Това желание винаги ме ентусиазира, докато мога... докато дишам...
Поздрав, Майче!:)
цитирай
24. gocho52 - Здрасти,Мая!
21.04.2013 14:57
Токущо се връщам от воаяж през Добруджата,
нагледах се на нерегламентирани сметища и се възмутих...
Възмути се и жена ми!
Ако и довечера е възмутена,ще се натъжа...
Пий едно малко!
цитирай
25. makont - Може и така да се получи някъде, когато всичко се прави от сърце,
21.04.2013 20:50
inel379 написа:
Ние нямахме много за чистене по разбираеми причини!:)
Разкрасявахме с нови цветя и храсти!
С музика през цялото време,
а на финала и с танци!:)
Човек се учи на всичко.
Едни още от малки у дома,
други в училище,
трети от закони.
Примерът е важен.
Все пак, друго си е,
когато е вътрешна необходимост.
Да си починем с удовлетворение и усмивка!:)
Хубава вечер, мила!:)

за миг се пренесох при теб, сякаш от друг свят. За това си мечтая, да го направиш с удоволствие, дори и чистенето, със съпричастност от всички, дори и от неучастващите. Ти си в сякаш в друг, по добър свят. В София не е така, ако чистиш те подиграват, тези, които хвърлят през терасата или в парка. Усмивки, Щастливке!
цитирай
26. makont - И аз все се каня да не го правя,
21.04.2013 20:51
mitkaloto написа:
Не замърсявам,но и не чистя на боклуците боклуците.Паздрави!

но инстинктивно се навеждам и пообирам някой и друг шарен плик в парка, дразни ме. Поздрави!
цитирай
27. martito - Брей че природозащитничета джа...
21.04.2013 20:54
Брей че природозащитничета джафкащи:))))) За които всеки ден е "Да почистим България за един ден":))) Което трябва да е всеки ден:))
Поздрави:))
цитирай
28. makont - Ябълчице, никога не съм се съмнявала, че ти си Добрата,
21.04.2013 20:54
jabalka написа:
Всичко опира до отношението ни към средата която обитаваме... то се създава в продължение на години, много е важен и личният пример. До тук със сериозният коментар! :)
Поради факта, че нашият дом винаги е бил там където сме в момента а, той често е на различно място от предишното естествено и логично е да правим средата в която живеем по уютна и приветлива!
И аз съм го правила мисля. Само един случай имам в който буквално замръзнах от изненада:
Столичен квартал, блоково пространство пълно със счупени стъклени и разпилени пластмасови такива, ден обявен за почистване- моя милост и синът ми с явно неудобство от ситуацията , че майка му е въоръжила себе си и горкото дете с чували , ръкавици и бутилка с вода и препарат за измиване... почти всички хора които влизаха и излизаха от входа се обръщаха на другата страна, нормално!!!??? Това което ме притесни беше една млада хубавелка и много симпатична майка с две прекрасни деца , която в момента в който влизаше във входа каза:
- Надявам се това да бъде първият и последен път в който Ви виждам да правите това! Няма смисъл не виждате ли , че всички нехаят... това не са хора ! ?
М, да...! Аз не съжалявам , защото виждах след това как децата събират хартийките с думите - хей...стига де ... не хвърляте, че добрата леличка после пак трябва да събира! :)))

от където и да го погледнеш, от теб извира доброта. Много ми е мъчно, че трябва да живеем в този мръсен свят. И аз мечтая да избягам някъде, където има малко хора и всеки иска да живее в хубаво и приветливо място, дано това място не е Онзи свят, дори и за малко се надявам да го намеря и тук на Земята. Усмивки!
цитирай
29. makont - Е как, надуха ни главите от екрана, където и да щракнеш,
21.04.2013 20:56
kamasutra написа:
Всяко нещо, което се прави по такъв бутафорен начин, е мъртвородено.
Аз пък дори не знаех, че е имало почистване, хаха.

"Да изчистим България за един ден". Само дето не допълниха и юнашки да цапаме през останалите 364 дни. Усмивки!
цитирай
30. makont - Тинче, нали и аз все това правя и обирам насмешките на другите. Искам да ми е чистичко,
21.04.2013 20:59
monaliza121 написа:
Чистя, че пушек се вдига:)))
И всеки ден, особено като има вятър, а при нас почти винаги духа, всички боклуци са пред нашата врата. Неме интересува никой, искам на мен да ми е чисто пред очите и в ... душата.:) Това желание винаги ме ентусиазира, докато мога... докато дишам...
Поздрав, Майче!:)

както казва Карлсон "иначе няма да играя". Както се казва да става каквото ще, аз ще правя това, което считам за необходимо. Усмивки на красива Варна, дано при вас са по-разумни.
цитирай
31. makont - В Северният парк, представяш ли си в горичката до блока
21.04.2013 21:03
gocho52 написа:
Токущо се връщам от воаяж през Добруджата,
нагледах се на нерегламентирани сметища и се възмутих...
Възмути се и жена ми!
Ако и довечера е възмутена,ще се натъжа...
Пий едно малко!

си изхвърлят строителните отпадъци. Какво да ти кажа. Гледам около 150 чувала от същата горичка напълнени със смет, няма кой да ги прибере. Единият чувал вече е катурнат на една страна и боклукът се е изсипал. Но строителните отпадъци си стоят, с какво мошеж да събереш изкъртени бетонови отломки и прахоляк. Накой хора наистина нямат срам. Поздрави и да не се ядосвате, този свят не е направен за чувствителни хора, трябваа си дърво. Но ако не можеш, наистина пий едно. Усмивки!
цитирай
32. makont - Видя ли Мартичко, чистим перманантно,
21.04.2013 21:07
martito написа:
Брей че природозащитничета джафкащи:))))) За които всеки ден е "Да почистим България за един ден":))) Което трябва да е всеки ден:))
Поздрави:))

и не търсим лаври. Нагушквам малките чистофайнички и поздрави сърдечни за теб!
цитирай
33. faktifakti - кефиш ме максимално с порстингите си.
21.04.2013 23:18
съгласна съм с разсъжденята ти и умрях от смях за мопсовата сладкарница. не знаех , че има такава. прегръдки.
цитирай
34. makont - Здравей Факти, радвам се, че те накарах да се засмееш,
22.04.2013 12:11
faktifakti написа:
съгласна съм с разсъжденята ти и умрях от смях за мопсовата сладкарница. не знаех , че има такава. прегръдки.

това е целта. Ако не гледаме с усмивка на това, което ни заобикаля и това, което се случва с нас, трябва да потънем в тъжни мисли. Така поне се съхраняваме. Усмихната седмица!
цитирай
35. compassion - непрекъснато чистя и то из основи
22.04.2013 12:23
и както се подразбира, не може да има нещо мръсно около мен. Добре ама обсесията ми си намери нов обект: компютъра. Ежедневно получавам мейли как поне десетина мъже и дузина главозамайващи красавици си умират да направят контакт с мен, как трябва непременно да си купя часовник, обувки и т.н., как виагра със сигурност ще ми помогне и как може да си удължа пениса. Абе все неща за чистене :) Признай си, че и ти си така заета. Поздрав за мопсчетата ти!
цитирай
36. makont - Здравей, аз наистина съм заета, но не с това,
22.04.2013 12:38
compassion написа:
и както се подразбира, не може да има нещо мръсно около мен. Добре ама обсесията ми си намери нов обект: компютъра. Ежедневно получавам мейли как поне десетина мъже и дузина главозамайващи красавици си умират да направят контакт с мен, как трябва непременно да си купя часовник, обувки и т.н., как виагра със сигурност ще ми помогне и как може да си удължа пениса. Абе все неща за чистене :) Признай си, че и ти си така заета. Поздрав за мопсчетата ти!


тези с предложенията им давам директен ДЕЛ. Тук просто се забавлявам. Когато ми писне от цифри, влизам за малко, спретна някоя щуротия, погласувам и почета и това е. Нещо като "уиски тайм". Усмивки и хубава седмица!
цитирай
37. hristo27 - А на 12 май, трябва да почистим Бъ...
22.04.2013 15:03
А на 12 май, трябва да почистим България и от други ненужни неща, които са ни тровили повече от 20 години!
цитирай
38. makont - Ице, да пусна ли мопсовете,
22.04.2013 15:30
hristo27 написа:
А на 12 май, трябва да почистим България и от други ненужни неща, които са ни тровили повече от 20 години!

те са безпощадни. Усмихната седмица!
цитирай
39. bven - Поздрави за стила на почистване, Мая:))
23.04.2013 21:06
Нали знаеш, че всеки си има номер - та нормално е едни да хвърлят, други да почиства, трети сеир да гледат...Докато се обърне колата и се пренаредят нещата. Аз чакам!
цитирай
40. ishchel - :::)))
25.04.2013 00:48
Поздравления за "репортажа" - смях се много!
Ех, да имаше и снимков материал:)
Поздрави маконт!
цитирай
41. ckarlet - Ти си широко скроен човек, Мая. И ...
06.05.2013 13:25
Ти си широко скроен човек, Мая. И всичко написано от теб е толкова истинско. Винаги чета при теб с интерес!
Весели и благословени празници, мила!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3044785
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930