Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.10.2013 18:01 - УСМИВКАТА
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 24906 Коментари: 65 Гласове:
59


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Днес е денят на усмивката. Замислих се, винаги пожелавам усмивки, просто ей така, защото са необходими. Усмивката е еманация на доброто настроение, предизвикано от някакъв хубав спомен, от оздравителна самоирония, от глупава, непредвидена ситуация. Винаги можем да бъдем усмихнати, стига да го искаме. Винаги можем да погледнем по друг начин на каквото и да било, дори и при най-тежкото положение, изглеждащо почти без изход. Моля Ви, не забравяйте, за да се намръщим са необходими 43 мускула, а за да се усмихнем, само 17.

image
    

     Всеки от нас притежава уникална усмивка, както и уникален характер. За връзката между смеха и характера на човешкия индивид, психолозите са разработили своеобразна типология на усмивките, помагащи на хората да се разбират един друг.

Приятелска усмивка
Устните са раздвижени по такъв начин, че се вижда само горния ред зъби, ъглите на устните не са напрегнати. В областта на очите се образуват малки бръчици, от външния край на носа към ъглите на устните се разпростират две едва забележими линии. Тази топла, лека полуусмивка често се използва при среща или разговор с приятели. Така се усмихва майката, любувайки се на първите стъпки на своето детенце, така се усмихват един на друг прегърнати влюбените.

Именно за такава усмивка казват, че тя още не стигнала края на устните, вече е докоснала ъгъла на очите. Тази усмивка трябва да се чете така : „Радвам се за теб. Хубаво ми е да съм до теб!”

Свенлива усмивка
Тя много напомня приятелската усмивка – разликата е в това, че долната устна по правило е прехапана от горния ред зъби, главата е леко отпусната, поради което погледът се получава изпод вежди, но не губи своята откритост и искреност. Така се усмихват срамежливите деца.

На лицето на възрастен човек подобна усмивка се появява в моменти на смущение и често е съпроводена с алена руменина по бузите.

Тази усмивка казва – „Не се чувствам в свои води. Помогни ми, успокой ме. Вярвам ти”.

Лъжлива усмивка
Да разбереш, че усмихващият ти се човек е неискрен е много просто – устните са разтегнати като пружини в тренировъчна зала, могат да бъдат и леко поотворени, но нито в ъглите на очите, нито в краищата на носа има бръчици. Възниква усещането, че устните живеят свой самостоятелен живот и съвсем не се съчетават с общото изражение на лицето.

Така се усмихват моделите, позирайки на фотографа. Такива усмивки е прието да се „слага” по светски приеми и бохемски купони.

Тази усмивка е безмълвен сигнал – „Скучно ми е, но аз съм добре възпитан човек и затова приемам твоите правила на играта”.

Неестествена усмивка
Близка до лъжливата. Различава се от нея по това, че колкото и да са напрегнати устните, те винаги са здраво затворени. При това много явно на лицето се изписват бръчки от краищата на носа към ъгълчетата на устните. А ъглите на очите по правило са отпуснати надолу.

За да пресъздадеш подобно изражение на лицето, сложи в устата си парче лимон и не я отваряй.

Към подобна усмивка хората прибягват, когато искат да покажат на събеседника си, че неговата компания им е дотегнала, или когато чуят неприятна шега. Усмивката казва –„Остави ме на мира. Едва ли ще се получи съдържателен разговор.”

Несдържана усмивка
Правилно е да се каже не усмивка, а гримаса, появяваща се на лицата ни по време на смях. Оголват се и двата реда зъби и горните и долните. Цялото лице се сбръчква, а очите започват да сълзят. Не е важно от какво е предизвикан смехът – циничен анекдот, комедиен филм или съзерцаване просто на това как твоята съперница се подхлъзва на бананова кора. Във всеки случай несдържаният смях ще бъде кратък и моментално след това съзнателно ще се постараеш да го превърнеш в по приемлива приятелска усмивка.

И това е разбираемо, нали несдържаната усмивка казва – ”Аз съм дивак! Забравих всички социални норми и правила. Не сдържам инстинктите си!”

Демонстративна усмивка
Мимическите мускули са напрегнати, устните са широко разтеглени, за да покажат плътно стиснатите зъби, а общото изражение на лицето напомня физиономията на вожда на червенокожите, тръгнал на индиански поход.
Зад подобна усмивка се крие агресия или страх. Така се усмихват хората на прага на нервен срив, принудени да бъдат сред хора, които ги дразнят.

Усмивката сигнализира – „Виж какви зъби имам! Ако ми досаждаш, ще те ухапя!”
Ако човек изпитва страх, той също използва подобна усмивка, за да покаже, че не е толкова безобиден.

Вътрешна усмивка
Ъглите на устните са обтегнати и приповдигнати, устните са разтеглени, но не напрегнати и остават неразтворени. Погледът е премрежен, жестовете и походката забавени. Преди всичко човек не се досеща, че на устните му играе усмивка – той просто е потънал в мислите си, които са толкова приятни, че го карат да се усмихва и тихичко да си тананика някой прост мотив.

Подобна усмивка се превежда по следния начин – „Аз съм доволен от себе си и от околните! На мен ми е хубаво!”.

Ухилване
Устните са болезнено изкривени. Ъгълът на устата от лявата страна е насочен надолу, а десният нагоре или обратното. Устните са плътно затворени. На лицето е изписана пренебрежителна гримаса или надменност, но това е само маска.

В действителност хората използват такава усмивка, за да потиснат или скрият собственото си смущение или неодобрение от случващото се.

Усмивката казва – „По дяволите, как не ми харесва всичко това. Но аз в никакъв случай няма да покажа, че съм разстроен или неуверен в себе си.”

Сега Ви усмихвам с няколко снимки. Надявам се на приятелски, несдържани усмивки.

image



image


image

Моля, усмихнете се, усмивките не се чупят, но поправят счупени сърца!





Гласувай:
62



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sande - Усмихна ме, въпреки студеното и хапливо време ...
04.10.2013 18:14
Поздрави, Мая! Хубава вечер с хубави хора!
цитирай
2. paciencia - Привет, Мая!
04.10.2013 18:19
Ти самата си една слънчева усмивка! А също така си една от причините за бръчиците ми около очите. При теб винаги се усмихвам. Благодаря ти!
цитирай
3. tanelia - Толкова е хубаво да виждаме усмихнати лица всеки ден!
04.10.2013 18:48
Една искрена усмивка не струва нищо, но може да направи чудеса с човека отсреща.
Поздрави Мая
цитирай
4. brym4ence87 - ;-)
04.10.2013 19:05
;-))))
цитирай
5. cecka1504 - :)))
04.10.2013 19:22
Усмихнато да ти е ;)
цитирай
6. makont - Радвам се, Санде, че се усмихна,
04.10.2013 19:29
sande написа:
Поздрави, Мая! Хубава вечер с хубави хора!

това, оказва се е много важно не само за доброто ни настроение, но и за здравето. Още усмивки и хубава петъчна вечер!
цитирай
7. makont - Дай боже само такива бръчици,
04.10.2013 19:30
paciencia написа:
Ти самата си една слънчева усмивка! А също така си една от причините за бръчиците ми около очите. При теб винаги се усмихвам. Благодаря ти!

надявам се винаги да имаме поводи за усмивки, сърдечни и заразяващи. Топличко и уютно да ти е в петъчната вечер!
цитирай
8. makont - Оха, колко си права.
04.10.2013 19:32
tanelia написа:
Една искрена усмивка не струва нищо, но може да направи чудеса с човека отсреща.
Поздрави Мая

Знаеш ли днес какви успехи пожънах в НАП, нахилена до ушите. Те просто нямаха сили да ме тормозят, защото ги разсмях и предразположих да ми съдействат. С една усмивка можеш наистина да постигнеш много, ти поне ще ме разбереш. Прегръдки и спокойна петъчна вечер!
цитирай
9. makont - Това са усмивки, нали?
04.10.2013 19:33
brym4ence87 написа:
;-))))

Много смях тази вечер, все едно си бил на фитнес, представяш ли си, такава сила има смехът плюс доброто настроение.
цитирай
10. mt46 - Поздрав!...
04.10.2013 19:34
Чест. Ден на У. :)
цитирай
11. makont - Слушкам,
04.10.2013 19:36
cecka1504 написа:
Усмихнато да ти е ;)

днес съм позитивна и усмихната. Спокойна петъчна вечер!
цитирай
12. makont - Какъв хубав повод, нали? Усмивката е най-позитивното нещо.
04.10.2013 19:38
mt46 написа:
Чест. Ден на У. :)

По много за теб тази вечер!
цитирай
13. harvi - Усмивка и от мен :)
04.10.2013 20:45
Усмихнат уикенд!
цитирай
14. makont - О, Харви, обещавам с най-широката усмивка да работя ударно,
04.10.2013 20:56
harvi написа:
Усмихнат уикенд!

ти ме разбираш. Хубав уикенд и от мен!
цитирай
15. malchaniaotnadejda7 - :) Не знаех, че е ден на усмивката!
04.10.2013 21:27
Прегръдки и усмивки, Майче! :)
цитирай
16. magnoliya - Много усмивки и от мен, но не само на ...
04.10.2013 22:08
Много усмивки и от мен, но не само на този ден!
цитирай
17. makont - Здравей Наденце, честно и аз не знаех,
04.10.2013 23:06
malchaniaotnadejda7 написа:
Прегръдки и усмивки, Майче! :)

но сега вече ще знаем, всеки първи петък от месец октомври ще е ден на усмивката, защото през есента хората стават тъжни и имат нужда от усмивки, пък петък, то работата ясна. Идеята е да се усмихнем и да заразим с нашата усмивка някой друг, може би тъжен човек. Прегръдки, Наде и хубав уикенд!
цитирай
18. makont - О, Цветенце на блога, нахилени до ушите
04.10.2013 23:07
magnoliya написа:
Много усмивки и от мен, но не само на този ден!

ежедневно. ОБЕЩАНО! Усмивки и хубав уикенд!
цитирай
19. ckarlet - С топла прегръдка и искрена усмивка ...
04.10.2013 23:11
С топла прегръдка и искрена усмивка поздрави и от мен, миличка!
цитирай
20. анонимен - Да, денят на усмивката,
04.10.2013 23:43
ама на коя? Я коко лъжливи има! )))
цитирай
21. inel379 - :)
04.10.2013 23:57
Всички усмихнати хора са красиви,
но когато са искрени и добронамерени!

Събуди се с усмивка като начало
и деня ти няма да премине вяло!:)
Като магнит ще привличаш доброто
и презглава от теб ще бяга злото!:)

Светло и усмихнато да ти е, мила!
Колкото повече,
толкова повече!:)))
цитирай
22. karaiany - Ихаааа, хиляда усмивки за този п...
05.10.2013 05:26
Ихаааа, хиляда усмивки за този пост, Майче! :)
Включително снимките. Някои от тях ме усмихнаха несдържано! :)))
цитирай
23. mitkaloto - Със закъснение ти изпращам една ...
05.10.2013 08:29
Със закъснение ти изпращам една усмивка по теля.Само се притеснявам ,че ихтиманските цигани са свили жицата..Усмихнат ден!
цитирай
24. mileidi46 - __
05.10.2013 10:02
Една със закъсненше и от мен..:)))))
Прегръдки.
цитирай
25. makont - Усмихнат съботен ден и от мен, Скарлет!
05.10.2013 11:05
ckarlet написа:
С топла прегръдка и искрена усмивка поздрави и от мен, миличка!

Топличко и уютно да ти е!
цитирай
26. makont - Надявам се на искрената, Слави,
05.10.2013 11:07
parasol написа:
ама на коя? Я коко лъжливи има! )))

другата няма защо да я празнуваме. Хубав уикенд!
цитирай
27. makont - Благодаря, ще спазвам принципа на Мечо Пух,
05.10.2013 11:08
inel379 написа:
Всички усмихнати хора са красиви,
но когато са искрени и добронамерени!

Събуди се с усмивка като начало
и деня ти няма да премине вяло!:)
Като магнит ще привличаш доброто
и презглава от теб ще бяга злото!:)

Светло и усмихнато да ти е, мила!
Колкото повече,
толкова повече!:)))

в края на крайщата сме по-красиви усмихнати. Хубав ден от мен!
цитирай
28. makont - Значи усмивката е прерасла в смях,
05.10.2013 11:09
karaiany написа:
Ихаааа, хиляда усмивки за този пост, Майче! :)
Включително снимките. Някои от тях ме усмихнаха несдържано! :)))

а смехът колко е полезен. Радвам се, че се усмихна, наистина са снимките са страхотни и аз им се смях. Поздрави и хубав уикенд!
цитирай
29. makont - Стигна, сигурно им е студено и
05.10.2013 11:11
mitkaloto написа:
Със закъснение ти изпращам една усмивка по теля.Само се притеснявам ,че ихтиманските цигани са свили жицата..Усмихнат ден!

жиците са оцелели. Поздрави и слънчев (поне в душата) уикенд!
цитирай
30. makont - О, Милейди, на теб ти е много необходима усмивка,
05.10.2013 11:12
mileidi46 написа:
Една със закъсненше и от мен..:)))))
Прегръдки.

че такива страховити неща пускаш напоследък, погостувах ти, но не коментирах, защото за злото нямам думи. То просто боли. Прегръдки и те моля, усмихни се!
цитирай
31. scarlety - Хеее,
05.10.2013 11:57
обичам люти чушки, за разлика от змиите :)) Ще ги хапна и като тъща и като свекърва , обаче с усмивка! :)
П.п.Ама стууд-замръзва ми усмивката, бе! :)
цитирай
32. makont - То, Ади, отрова отрова убива,
05.10.2013 12:18
scarlety написа:
обичам люти чушки, за разлика от змиите :)) Ще ги хапна и като тъща и като свекърва , обаче с усмивка! :)
П.п.Ама стууд-замръзва ми усмивката, бе! :)

като хапнем малко лютичко и ставаме едни милички, нали. А аз ще съм само "чудовище", т.е. свекърва, майко мила. От сега да им настръхват косиците на бъдещите снахи, каквото съм социално зло. Усмивки и слънчев уикенд!
цитирай
33. gocho52 - Хапнах само върха и...
05.10.2013 12:41
Уффф!...
Почнах чак да хълцам...
Колю,както си ядеше сладолед,я взе от ръката ми и я изхрупа цялата...
цитирай
34. dimitrov1691 - d0ni
05.10.2013 15:32
denqt na usmivkata ami chudesno.imam ideq neka da go posvetim na nashite maiki i na vsichki v AG bilnici.zashoto nqma po golqmo shtastie na sveta da si sazdadem detence.haresva li vi Maq.
цитирай
35. kasnaprolet9999 - Усмихна ме и още как. Поздрави!!
05.10.2013 19:21
Усмихна ме и още как. Поздрави!!
цитирай
36. sestra - И ако наподобиш усмивка върху лицето си
05.10.2013 19:30
и задържиш така по-малко от минута, ще започнеш да се усмихваш истински. Гарантирано. Хайде и от мен - едно усмивче голямо, че ти нали постоянно ме юркаш да се хилкам.
цитирай
37. bojo12345 - Катго гледам тази под колата ...
05.10.2013 20:21
Да и пожелая - Да живей с наслада докато е още млада!
цитирай
38. makont - Значи носи на отрова,
05.10.2013 21:46
gocho52 написа:
Уффф!...
Почнах чак да хълцам...
Колю,както си ядеше сладолед,я взе от ръката ми и я изхрупа цялата...

тренирана личност, толкова ли е лоша половинката? Освен това люта чушка със сладолед си е класика. Усмивки!
цитирай
39. makont - Нямам нищо против усмивката да бъде посветена на майките ни,
05.10.2013 21:47
dimitrov1691 написа:
denqt na usmivkata ami chudesno.imam ideq neka da go posvetim na nashite maiki i na vsichki v AG bilnici.zashoto nqma po golqmo shtastie na sveta da si sazdadem detence.haresva li vi Maq.

вземате инициативата, популяризирате и хоп, ето ти ден на усмихнатата майка. Поздрави!
цитирай
40. makont - Сигурна бях, Вени,
05.10.2013 21:48
kasnaprolet9999 написа:
Усмихна ме и още как. Поздрави!!

ти си слънчев човек с чувство за хумор, няма как да не се усмихнеш на щурите снимки. Поздрави от мен и хубава съботна вечер!
цитирай
41. makont - Юркам те, я, като държавно балканче.
05.10.2013 21:50
sestra написа:
и задържиш така по-малко от минута, ще започнеш да се усмихваш истински. Гарантирано. Хайде и от мен - едно усмивче голямо, че ти нали постоянно ме юркаш да се хилкам.

Усмихната те искам и туй то. А и за нахилването имаш право, особено ако има някой да подаде пръстче и ако ти се е спукала смешката, настъпва такъв хилеж. Поздрави, Сестриче и спокойна съботна нощ!
цитирай
42. makont - О, и рима има. Ами да си поживее женицата,
05.10.2013 21:51
bojo12345 написа:
Да и пожелая - Да живей с наслада докато е още млада!

тези цици ще я доведат до високи спортни успехи в някои спортове. Усмивки и спокойна нощ!
цитирай
43. tota - Истинската усмивка е израз на състоянието на духа.
06.10.2013 16:35
Повече истински усмивки да получават и подаряват всички!

Хубава неделна вечер, Мая!
цитирай
44. megg - Много, ама много усмивки и от мен, Мая!
07.10.2013 15:22
И - все от сърце!
Пропуснах деня на усмивката тук, радвайки се на хубостта на Родопите, припявайки си онази песничка :
Ало, ало, Слънчице,
моля, покажи се,
ало, ало, Слънчице,
топло усмихни се!

Ако щеш, вярвай - усмихна се, стопли ни.
Пращам ти усмихнати лъчи! Привет! :)
цитирай
45. makont - Точно така, Ати, състояние на духа.
07.10.2013 16:16
tota написа:
Повече истински усмивки да получават и подаряват всички!

Хубава неделна вечер, Мая!

Въодушевеният човек винаги ще намери начин да е усмихнат, особено, когато другите имат нужда от това. Усмивката е заразително нещо. Усмихната и красива седмица ти желая!
цитирай
46. makont - Благодаря, Мег, стопли ме твоята слънчева усмивка от Родопите.
07.10.2013 16:18
megg написа:
И - все от сърце!
Пропуснах деня на усмивката тук, радвайки се на хубостта на Родопите, припявайки си онази песничка :
Ало, ало, Слънчице,
моля, покажи се,
ало, ало, Слънчице,
топло усмихни се!

Ако щеш, вярвай - усмихна се, стопли ни.
Пращам ти усмихнати лъчи! Привет! :)

Красиво е там, а щом стесе стоплили с усмивки, плюс слънце и надявам се прекрасно настроение, значи наистина сте били в света на приказките. Хубава и цветна седмица и усмивки и от мен!
цитирай
47. monaliza121 - Е, как ден на усмивката?! През др...
07.10.2013 16:19
Е,как ден на усмивката?! През другите дни ще се мусим ли?!:)))
Най-голямата невъздържана усмивка!:)
цитирай
48. makont - Тинче, как ще се мусим,
07.10.2013 16:39
monaliza121 написа:
Е,как ден на усмивката?! През другите дни ще се мусим ли?!:)))
Най-голямата невъздържана усмивка!:)

нищо подобно. Нахилени до уши и ще раздаваме усмивки. Напълно безплатни и на кило. Усмихната и слънчева седмица!
цитирай
49. dimitrov1691 - stihche
07.10.2013 20:35
vesela i priqtna sedmica na vsichki dobri dushichki i s golemi usmivki i pridobivki.
цитирай
50. dimitrov1691 - pitane
07.10.2013 21:04
zdraveite MAQ.Pomognete mi kak da si procheta komentarite ot bloga v poshtata.pishi mi na dimitrov1691@abv.bg predvaritelno blagodarq.
цитирай
51. priqtel12 - Радвам се, че винаги си готова да ни усмихнеш, Мая!
07.10.2013 22:07
Поздрав с усмивка и за теб!
цитирай
52. ishchel - Много усмивки Майче
08.10.2013 00:11
и слънчеви зайчета:::)))
Компенсирам закъснението с една песен http://www.youtube.com/watch?v=I85ApzR43jU и с мнооооооооого усмивки::::))))
Прегръщам те!
цитирай
53. faktifakti - усмивки мила..
08.10.2013 23:15
със закъснение.
цитирай
54. makont - Господине, който и да сте Вие,
09.10.2013 11:00
dimitrov1691 написа:
zdraveite MAQ.Pomognete mi kak da si procheta komentarite ot bloga v poshtata.pishi mi na dimitrov1691@abv.bg predvaritelno blagodarq.

не обичам да пиша на лични, а пощенската кутия я ползвам предимно за работа. Мисля, че сте достатъчно интелегентен да си прочетете съобщенията сам. Поздрави!
цитирай
55. makont - Здравей Иве,
09.10.2013 11:01
priqtel12 написа:
Поздрав с усмивка и за теб!

прегръдки и от мен и много усмивки, разбира се!
цитирай
56. makont - Налових ги всичките слънчеви зайчета,
09.10.2013 11:02
ishchel написа:
и слънчеви зайчета:::)))
Компенсирам закъснението с една песен http://www.youtube.com/watch?v=I85ApzR43jU и с мнооооооооого усмивки::::))))
Прегръщам те!

погушках ги и ги пускам, те обичат да са свободни, сега сигурно ще отидат да зарадват някой друг. Усмихната съм и ти бъди!
цитирай
57. makont - Никога не е късно да се усмихнем, Факти,
09.10.2013 11:03
faktifakti написа:
със закъснение.

това е едно човешко послание, с усмивката, според мен си казваме: "С теб съм, добър да е денят ти, предавам ти моето позитивно настроение..." или нещо такова. Поне така ми се иска да бъде. Усмивки и от мен!
цитирай
58. monna1 - :))))
09.10.2013 13:06
Карай, да върви...
цитирай
59. pytekitenasydbata - Усмихни се на огледалото
09.10.2013 23:45
Всяка сутрин и денят ти ще бъде усмихнат! Много уместен постинг. Усмивката е началото. После идват другите неща...В зависимост от началото. Поздрав и само усмивки - въпреки всичко.
цитирай
60. batogo - !!!:)))
10.10.2013 12:54
Много свеж постинг. Пожелавам ти да се усмихваш винаги от сърце и да бъдеш извор на радост. Хубав ден!
цитирай
61. makont - Върви, разбира се, с широка усмивка.
10.10.2013 16:05
monna1 написа:
Карай, да върви...

Поздрави и много настроение и усмивки за теб!
цитирай
62. makont - Здравей, радвам се, че ми погостува,
10.10.2013 16:06
pytekitenasydbata написа:
Всяка сутрин и денят ти ще бъде усмихнат! Много уместен постинг. Усмивката е началото. После идват другите неща...В зависимост от началото. Поздрав и само усмивки - въпреки всичко.

разбира се, че ще започваме и ще завършваме деня с усмивка, така "въпреки всичкото" няма да има сила над нас. Поздрави!
цитирай
63. makont - Благодаря, имаме нужда от такива неща, днасе, когато сме предимно тъжни,
10.10.2013 16:07
batogo написа:
Много свеж постинг. Пожелавам ти да се усмихваш винаги от сърце и да бъдеш извор на радост. Хубав ден!

угрижени, напрегнати. Радвам се, че ти допадна. Изпращам още усмивки и хубава вечер!
цитирай
64. martiniki - Усмивка,
10.10.2013 19:36
МАя!
цитирай
65. makont - Най-широката
11.10.2013 10:55
martiniki написа:
МАя!

и най-сърдечната. Благодаря, Доре. Усмихната бъди и ти!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3032687
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031