Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.10.2013 16:34 - ПЕПЕРУДИТЕ (НЕ) СА СВОБОДНИ
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 15924 Коментари: 45 Гласове:
62


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Флиртуваш с мен, нали? Да знам, сега съм красива, в прекрасно настроение от слънчевия неделен предиобед, вървя и те оставям да си играеш с косите ми и нежно да докосваш лицето ми. Замахвам с глава и ти отново се вплиташ, игрив и палав. Това настроение се предава все повече и на мен. Усещам как забързвам крачка, за да усиля ефекта от твоя творчески допир, лекичко се повдигам на пръсти и с пружинираща походка размахвам фриволно ръце и разтягам лице в усмивка.
   Подлеза. Не обичам подлези. Това е вид ограничение: „Път няма, ще минеш от тук”. Слизам надолу, в тъмното, неугледно бетонно нищо. И изведнъж чувам... Цигулка, нежен звук. Бетонно и сиво, но усещам топлина, емоционална, лирична, сърдечна. Виждам го. Шестдесет и няколко годишен мъж с цигулката, притворил очи, той няма накъде да гледа, няма какво да види тук, но той вижда своята музика, с притворени очи. Свири прочувствено, основна тоналност сол-минор, меланхоличен оттенък. 40-та симфония на Моцарт, изящност, елегантност и широк спектър от тонове. Той чува своята музика, а аз виждам. Сивият бетон се изпълни с цветност. Всеки звук се превърна в цвят, той чуваше, а аз виждах. Червено, синьо, жълто, червено, сиво, синьо жълто.

image
   Двете пеперуди, които маникюристката изящно изрисува на безименните ми пръсти размърдаха криле. В тази нежна феерия не издържаха статичната си роля и хвръкнаха от ръката ми. Във вихрен танц, сол минорът премина във светъл мажор. Двете пеперуди кацнаха на цигулката на маестрото и притихнаха. В този сив подлез се възцариха багрите, красивата музика изпълни душата ми, ясна и тиха лиричност обхвана сърцето ми. Обич, патос и страст...Останаха цигулката, пеперудите и цигуларят...и аз, такава една мъничка, мъничка всред цветността от неговата музика.
   За миг отваряйки очи видях долу кутията на цигулката и монетите в нея. Болезнената тръпка от преминаването в реалността ме прониза. Той не усети, продължи да свири, но за мен всичко свърши, магията... Отворих чантата, извадих банкнота и я пуснах в кутията. И този ден, този красив човек с цигулката беше осигурил прехраната си...
  ...пак слязох на земята (пардон, изкачих се по стълбите и излязох от подлеза). Пеперудите бяха кацнали отново на безименните ми пръсти. Поне те останаха красиви, цветна магия на пръстите, свързани с нашите емоции, творчество сърце и...обич. Легендата, идваща от древния Египет гласи, че през този пръст минава кръвоносен съд, наречен „вена на любовта”, който отвежда право в сърцето. Свързан с гръцкият бог Аполон, в характеристиките му са включени усетът ни към музика, слава, изкуство, хармония, естетика. Пеперудите бяха там, опит да направя света и себе си по-красиви.




Гласувай:
64



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zabavnata - Здравей, Мая!
13.10.2013 16:45
Нищо общо с "Три метра над земята", филм-мечта. Тук, под земята цигуларят е потънал в творчеството си, но кутията замества просешката ръка.
Страхотно си го описала. Да не си ходила пак до НОИ и в подлеза на "Опълченска" да си срещнала този виртуоз?
Дано да има повече хора като теб!
Хубава неделна вечер, силно момиче!~
цитирай
2. makont - О, Аничка, не, приятелката на големия ми син ме води да ме правят красива
13.10.2013 17:25
zabavnata написа:
Нищо общо с "Три метра над земята", филм-мечта. Тук, под земята цигуларят е потънал в творчеството си, но кутията замества просешката ръка.
Страхотно си го описала. Да не си ходила пак до НОИ и в подлеза на "Опълченска" да си срещнала този виртуоз?
Дано да има повече хора като теб!
Хубава неделна вечер, силно момиче!~

някъде на Черковна и там един тъмен, невзръчен, неугледен подлез и този цигулар. Свиреше много хубаво, а аз нещо бях умечтана, такава една, въздушна и лековата, направо вятърничава, вятър в косите и пеперуди по ноктите.... Прегърни Теди и хъскито и спорна нова седмица!
цитирай
3. megg - Пеперудено пърхане
13.10.2013 17:46
в сърцето - пърхане, изящно и уязвимо като красотата, бликнала в музика; в цветността,озаряваща сивото; в умението на човека да надмогне недоимъка с песен на цигулка ...
Поздрав, Мая, за докосващото есе, събиращо делника и другото - над него; през тъжното остава светлина.
Хубава седмица!
цитирай
4. hel - През твоя поетичен поглед - феерия, ...
13.10.2013 18:04
През твоя поетичен поглед - феерия, красота, скрити в ежедневието ни. Само трябват сетива да ги видиш.
Поздрав, Мая!
цитирай
5. valeska - Привет!:)
13.10.2013 20:14
Много хубаво есе си написала, Мая! Имаш нагласа и душа за истинското...
цитирай
6. kasnaprolet9999 - Не се коси, този мъж не свири само ...
13.10.2013 22:56
Не се коси, този мъж не свири само заради парите, на него му трябва публика, която да го оцени. Сигурна съм, че си го ощастливила с твоето присъствие, а вечерята е само част от програмата за оцеляване. Поздрави!!
цитирай
7. karaiany - Хей, ето нещо страхотно като муз...
14.10.2013 04:52
Хей, ето нещо страхотно като музикална илюcтрация на красивия ти разказ. Като при твоя музикант, който вижда любов със затворени очи.
Ето такова нещо аз наричам синхроничност! :)
http://www.youtube.com/watch?v=SfpKLd3gmyg&feature=player_embedded
цитирай
8. mitkaloto - Написано от сърце!Поздрави и пр...
14.10.2013 08:19
Написано от сърце!Поздрави и приятен ден!
цитирай
9. tanelia - Чета те, слушам прелестната музика и...
14.10.2013 09:28
.....картините от твоето есе оживяват пред очите ми, докосват ме в сърцето и то се вълнува, и прелива от хармония и любов!
Сърдечни поздравления Мая за таланта, който притежаваш да извайваш слова, които магично се материализират!
Нека имаш чудесна нова седмица!
цитирай
10. refab - Привет! На ул. "Черко...
14.10.2013 09:46
Привет!

На ул. "Черковна" няма подлез.
А кой "флиртува" с Вас?... Може би вятърът?... Предполагам, че с цел да се получи загадъчност и магичност не сте посочили автора на "флирта"... :)
Мисля, че произведението Ви има своите добри качества. Интересното е, че ако може да се говори за някои негови минуси, те са в насоката на възможните минуси на творчеството на Моцарт - малко прекалена екзалтираност, която поне понякога определено идва в повече.
Поздрав!
цитирай
11. tsvetanandreev - Продължавай все така -
14.10.2013 10:42
искрено,а то значи истинско.

В това е изкуството...
цитирай
12. gocho52 - Поезия в проза...
14.10.2013 11:24
Прекрасно е!
цитирай
13. mileidi46 - Прекрасно....
14.10.2013 12:39
Прекрасно....
цитирай
14. faktifakti - животът винаги има две страни - реална и нереална..
14.10.2013 15:00
номерът е да ги съчетаваме , така че да резонират хармонично..
пеперудке ,
развълнува ме с реалната си нереалност и светоусещане .
цитирай
15. joysii - Цигулка в подлеза. Случвало ми се е. ...
14.10.2013 15:02
Цигулка в подлеза.
Случвало ми се е.
И наистина - такава музика радва, въпреки отчаянието на ситуацията.
Не бива да се случва така - цигулка и картонена кутия с дребни монети...кофти съчетание.
Мястото на музикант с цигулка, + Моцарт е в концертната зала.
...............
Маки-веселко да ти е. И пеперудите да са волни и безгрижни.
Аз....като гледам тези на картинката ти...почти примирам от ужас!Страхувам се от пеперудища!:):):):)
цитирай
16. makont - Остава светлината и музиката, и усещането от нея,
14.10.2013 16:00
megg написа:
в сърцето - пърхане, изящно и уязвимо като красотата, бликнала в музика; в цветността,озаряваща сивото; в умението на човека да надмогне недоимъка с песен на цигулка ...
Поздрав, Мая, за докосващото есе, събиращо делника и другото - над него; през тъжното остава светлина.
Хубава седмица!

когато имаме душа и настроение да чуем. Благодаря ти и красива нова седмица!
цитирай
17. makont - Здравей Хел, е, точно в неделя сетивата ми бяха включени,
14.10.2013 16:00
hel написа:
През твоя поетичен поглед - феерия, красота, скрити в ежедневието ни. Само трябват сетива да ги видиш.
Поздрав, Мая!

усмивки от мен и много светла седмица!
цитирай
18. makont - Имам, нямам, всичко е въпрос на настроение,
14.10.2013 16:02
valeska написа:
Много хубаво есе си написала, Мая! Имаш нагласа и душа за истинското...

нагласа. Сетивата понякога са изострени и усещат красивото, друг път изобщо не му обръщат внимание. Може би, когато човек е щастлив, вижда. Усмивки от мен и спокойна и слънчева седмица!
цитирай
19. makont - Той не свиреше заради парите, Вени, той живееше чрез музиката си,
14.10.2013 16:04
kasnaprolet9999 написа:
Не се коси, този мъж не свири само заради парите, на него му трябва публика, която да го оцени. Сигурна съм, че си го ощастливила с твоето присъствие, а вечерята е само част от програмата за оцеляване. Поздрави!!

може би за това го усетих така, просто за миг бяхме минали на една честота. Прегръдки от мен, слънчице и музика в душата през цялата седмица!
цитирай
20. makont - Благодаря, като приключа с работата ще си го изслушам.
14.10.2013 16:15
karaiany написа:
Хей, ето нещо страхотно като музикална илюcтрация на красивия ти разказ. Като при твоя музикант, който вижда любов със затворени очи.
Ето такова нещо аз наричам синхроничност! :)
http://www.youtube.com/watch?v=SfpKLd3gmyg&feature=player_embedded

А любовта почти винаги е със затворени очи, там важно е чувството, а не какво виждат очите. Тя за това и музиката е любов, защото е усещане. Усмивки и слънчева седмица!
цитирай
21. makont - А на мен ми идва вповече Вашето вглеждане, просто, защото
14.10.2013 16:21
refab написа:
Привет!

На ул. "Черковна" няма подлез.
А кой "флиртува" с Вас?... Може би вятърът?... Предполагам, че с цел да се получи загадъчност и магичност не сте посочили автора на "флирта"... :)
Мисля, че произведението Ви има своите добри качества. Интересното е, че ако може да се говори за някои негови минуси, те са в насоката на възможните минуси на творчеството на Моцарт - малко прекалена екзалтираност, която поне понякога определено идва в повече.
Поздрав!

написаното от мен не е произведение. Аз не съм писател и такива завишени изисквания са меко казани смешни. Предадох едно мое временно настроение с първите емоционални реакции, облечени в слова в миг, наистина може би на екзалтираност. А Моцарт е всепризнат композитор, това дали го харесваме или не, си е наше право на гледна точка. Същевременно, държа да подчертая, че не съм и музикант, музикален критик, или изобщо човек толкова навътре в музиката, за да мога да съдя. Аз съм емоционален човек и изразих чувство. Със сигурност няма да се хареса на всички. Благодаря за коментара и Ви желая спокойна и слънчева седмица!
цитирай
22. makont - Да, сърдечен трепет, облечен в думи.
14.10.2013 16:22
mitkaloto написа:
Написано от сърце!Поздрави и приятен ден!

Никога словата няма да стигнат, за да можем да предадем чувствата си. Усмивки и слънчева седмица!
цитирай
23. makont - Слънчева и спокойна нове седмица и за теб, благодаря ти,
14.10.2013 16:23
tanelia написа:
.....картините от твоето есе оживяват пред очите ми, докосват ме в сърцето и то се вълнува, и прелива от хармония и любов!
Сърдечни поздравления Мая за таланта, който притежаваш да извайваш слова, които магично се материализират!
Нека имаш чудесна нова седмица!

радвам се, че съпреживя с мен. Беше един от онези мигове, в който мога да кажа"Бях неземно щастлива", макар и за кратко. Усмивки!
цитирай
24. makont - Чак пък изкуство,
14.10.2013 16:26
tsvetanandreev написа:
искрено,а то значи истинско.

В това е изкуството...

не ме четкай. А за искренноста си прав, понякога нещо такова може да ме извади от равновесие и да отключи неподозирани изблици на еуфория. Един от онези красиви мигове, когато сетивата са изострени и дори прелитането на една муха може да отключи някакъв порив на щастливост. Усмивки и хубава седмица!
цитирай
25. makont - Брей, да му се ненадяваш, изобщо ме няма при поезията,
14.10.2013 16:28
gocho52 написа:
Прекрасно е!

ако изобщо се опитам, такава боза ще се получи. Добре поне, че прозаично съм предала нещо поетично. Усмивки и хубава седмица!
цитирай
26. makont - Цветно, пеперудена, вятърничаво,
14.10.2013 16:40
mileidi46 написа:
Прекрасно....

понякога съм такава. Усмивки, Милейди!
цитирай
27. makont - Ах Евичка, ти със сигурност ще ме разбереш,
14.10.2013 16:43
faktifakti написа:
номерът е да ги съчетаваме , така че да резонират хармонично..
пеперудке ,
развълнува ме с реалната си нереалност и светоусещане .

знаеш ли, бях сама със цветовете на неговата музика, дори пеперудите усетиха... Прегръдки и слънчева седмица!
цитирай
28. makont - Джойс, сигурно точно отчаяността на ситуацията отключи в мен
14.10.2013 16:45
joysii написа:
Цигулка в подлеза.
Случвало ми се е.
И наистина - такава музика радва, въпреки отчаянието на ситуацията.
Не бива да се случва така - цигулка и картонена кутия с дребни монети...кофти съчетание.
Мястото на музикант с цигулка, + Моцарт е в концертната зала.
...............
Маки-веселко да ти е. И пеперудите да са волни и безгрижни.
Аз....като гледам тези на картинката ти...почти примирам от ужас!Страхувам се от пеперудища!:):):):)

тази пеперудена еуфория. А за пеперудите, по принцип и аз не ги харесвам, имам фобия от пеперуди, особено нощни. Но на картинка дори и красиви ви виждам, понякога. Сега в съпровода на музиката беше техният час. Усмивки от мен и влюбено и слънчево да ти е през новата седмица!
цитирай
29. sestra - Ти имаш усет за лек и свободен разказ и днес
14.10.2013 16:55
това хубаво качество го виждам чудесно да пасва на този романтичен сюжет. Много ми хареса, Мая!
цитирай
30. monaliza121 - Чудесна импресия, Майче, изпъл...
15.10.2013 18:56
Чудесна импресия, Майче, изпълнена с аромат на флирт - вятърен, Моцартов, пеперуден...
Сега се сетих... в зоопарк Вилхелма има павилион с пеперуди, които си летят на свобода сред цветя и треви. Протегнах ръце и една красавица кацна точно на безименият ми пръст, а той не беше от най-разперените. Не ми направи впечатление, но сега като прочетох за древноегипетската легенда си спомних:))
Целувки за доброто настроение, което разнасяш!:))
цитирай
31. makont - Благодаря ти, Сестриче,
16.10.2013 10:56
sestra написа:
това хубаво качество го виждам чудесно да пасва на този романтичен сюжет. Много ми хареса, Мая!

виж, по някога каква романтичка ставам, ей така от нищото. Радвам се, че ти хареса. Прегръдки и усмивки, естествено!
цитирай
32. makont - Видя ли Тинче, нещо едно любовно ми беше в неделя на обед,
16.10.2013 10:58
monaliza121 написа:
Чудесна импресия, Майче, изпълнена с аромат на флирт - вятърен, Моцартов, пеперуден...
Сега се сетих... в зоопарк Вилхелма има павилион с пеперуди, които си летят на свобода сред цветя и треви. Протегнах ръце и една красавица кацна точно на безименият ми пръст, а той не беше от най-разперените. Не ми направи впечатление, но сега като прочетох за древноегипетската легенда си спомних:))
Целувки за доброто настроение, което разнасяш!:))

вървя си и се задявам с вятъра. Понякога имаме нужда от нещо такова. Пък и е абсолютно безболезнено и в рамките на моралните норми. Радвам се, че ти действа настроениеповдигащо. Усмивки!
цитирай
33. paciencia - Поздрави, Мая!
16.10.2013 14:02
Може би тоя човек също е видял твоите цветни пеперуди ! Може би и за него в този момент сивото е станало по-цветно. За това, че ще може да преживее още един ден и не на последно място, че някой е почувствал музиката му.
цитирай
34. makont - Всичко бе за миг, един взрив от емоции, като го опишеш, и ето,
17.10.2013 10:25
paciencia написа:
Може би тоя човек също е видял твоите цветни пеперуди ! Може би и за него в този момент сивото е станало по-цветно. За това, че ще може да преживее още един ден и не на последно място, че някой е почувствал музиката му.

получават се само думи, думи... Все пак се усеща, надявам се да е разбрал, че се почувствах в друг свят, цветен и красив, може би този, в който ми се иска да живея, но... Хубаво е все пак, че има и такива мигове. Поздрави и усмихнат и спокоен ден!
цитирай
35. makont - Здравей, да, това е музиката на възторга,
17.10.2013 10:28
анонимен написа:
Превъзходно! И аз чух музиката, чрез словото ти. Наистина.
Поздравления от Vostroto !

когато усетиш нещо красиво е много трудно да го опишеш, защото взрива от чувства е моментен и изчезва бързо с първото нещо, което те връща в действителността. Все пак има такива мигове... Поздрави и слънчев и спокоен ден!
цитирай
36. cinderellathespy - Един миг
17.10.2013 10:32
Красотата на вътрешния цветно-музикален романтичен свят в сблъсък със сивотата и тъгата на реалността.... Тези битки винаги се печелят от грубата действителност Майче, както си го описала всъщност, но когато отнасяш в реалността късче пеперудена свобода, това струва ми се помага на по-спокойното и равновесно дишане в дните... Прекрасно си го описала... И аз обичам флиртуващият вятър да ми гали и развява косите най-вече през пролетта защото тогава сякаш всичко започва отначало, на чисто и повече вяра имаш като че ли и повече птици летят в простора....
Благодаря за споделения миг красота и хубав есенен четвъртък, Майче! :)

Ели
_________________________________________
И една песничка от мен :
Superbus - Butterfly
http://www.youtube.com/watch?v=CQPNj38WscM
цитирай
37. makont - Еличка и на теб, прекрасен ден!
17.10.2013 10:52
cinderellathespy написа:
Красотата на вътрешния цветно-музикален романтичен свят в сблъсък със сивотата и тъгата на реалността.... Тези битки винаги се печелят от грубата действителност Майче, както си го описала всъщност, но когато отнасяш в реалността късче пеперудена свобода, това струва ми се помага на по-спокойното и равновесно дишане в дните... Прекрасно си го описала... И аз обичам флиртуващият вятър да ми гали и развява косите най-вече през пролетта защото тогава сякаш всичко започва отначало, на чисто и повече вяра имаш като че ли и повече птици летят в простора....
Благодаря за споделения миг красота и хубав есенен четвъртък, Майче! :)

Ели
_________________________________________
И една песничка от мен :
Superbus - Butterfly
http://www.youtube.com/watch?v=CQPNj38WscM

Знам си аз, че и ти си "вятърничава", като мен(значи, обичащи вятъра). Обожавам да съм с разпуснати коси и вятърът да си играе с тях. Невероятен коафьор е и ласката му е толкова истинска. Радвам се, че ти хареса, сигурна съм, че си усетила, какво преживях. Миг красота, да и после дълго време, при спомена се връщаш към тази еуфорична минутка забрава, но винаги стопля. Благодаря за музичката, сега гушвам папките и си я пускам. Усмивки!
цитирай
38. magnoliya - Едно красиво изживяване, което си ...
18.10.2013 14:26
Едно красиво изживяване, което си описала също много красиво!
Благодаря ти, поздрави!
цитирай
39. makont - Понякога, бягайки от действителността сетивата ни стават прекалено чувствителни
18.10.2013 18:54
magnoliya написа:
Едно красиво изживяване, което си описала също много красиво!
Благодаря ти, поздрави!

и, или идва момент на невероятно красиво изживяване, ей така от нищото, или точно обратното, неописуема мъка, безпричинно. Е, аз си избрах първия вариант и си намерих повод. Прегръдки и хубав уикенд!
цитирай
40. tota - Поздрави Мая!
18.10.2013 19:39
Малко хора биха доловили това, което си споделила. Възхищение и болка към музиканта търсещ своята публика и парчето хляб за деня. Чувството, което те е завладяло се нарича човечност.

Хубава вечер!
цитирай
41. makont - Здравей, Ати, благодаря ти!
18.10.2013 19:54
tota написа:
Малко хора биха доловили това, което си споделила. Възхищение и болка към музиканта търсещ своята публика и парчето хляб за деня. Чувството, което те е завладяло се нарича човечност.

Хубава вечер!

Знаеш ли, че напоследък човечността минава за глупост. Добротата за тъпоумие, странни времена. Често когато направя някакъв такъв жест и съм с някой, чувам: "Ти луда ли си". Явно да. Слънчев и усмихнат уикенд от мен!
цитирай
42. usmivka99 - Прекрасно е! Благодаря! :)
18.10.2013 19:55
Прекрасно е! Благодаря! :)
цитирай
43. bven - Всичко преминава през сърцето...
18.10.2013 21:35
затова и Слънцето и Луната се борят за сферите на влияние в съществото, наречено Човек:)))
Поздрави и приятно пълнолуние, Мая!
цитирай
44. makont - Нали, понякога имаме очи да видим невидимото.
19.10.2013 17:51
usmivka99 написа:
Прекрасно е! Благодаря! :)

Усмивки за Усмивка и хубав уикенд!
цитирай
45. makont - Ооо, днес ли е пълнолуние,
19.10.2013 17:52
bven написа:
затова и Слънцето и Луната се борят за сферите на влияние в съществото, наречено Човек:)))
Поздрави и приятно пълнолуние, Мая!

обещавам да не вия срещу луната, да не ставам на сън, да бъда кротичка. Усмивки, Луната е странно нещо, но не знам защо я свързвам по-скоро с "тъмната" страна на нещата, отколкото със светлината. Усмивки!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3032525
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031