Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.06.2014 13:55 - Подаръкът... или една разходка в света на приказките І
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 18654 Коментари: 46 Гласове:
47

Последна промяна: 06.06.2014 23:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Дойде времето да си усвоя подаръка за рождения ден. С широка усмивка и готова за приключения се качих в автобуса и потеглихме.    Румъния, не бих казала, че това е най-желаната дестинация, но отдавна мечтаех да посетя обвитите в тайственост замъци, особено този на Дракула.    Попаднахме на невероятна екскурзоводка. Още щом пресякохме Дунав мост, тя започна да разказва за Румъния, за нейната история, за историята на градовете, през които минавахме, различните легенди за възникването им, биографиите на румънските владетели, та дори и приказки с техните национални герой – Пакала – лъжльото и Тиндала, идващо от тин-дан, нещо като нашето дрън-дрън.    Първи впечатления, навсякъде обработена земя, зелено и чисто, пътят гладък и пътуването приятно.
   При навлизането в Карпатите, по долината на река Пелеш, свързваща Влахия и Трансилвания, гледките са неуписуеми, вековните дървета сякаш се опитват да омекотят чувството за някаква тайственост и мистика, които създават острите зъбери, стръмните и често зловещи пропасти.

image
 
   Синая ни посрещна с красивите си къщи в характерния алпийски стил, със стръмни покриви, в повечето случаи от ламарина. И навсякъде цветя, по верандите, по прозорците, огромни саксии с мушкато сякаш сгряваха с пъстротата си. В курорта има множество минерални извори. Едно място, където със сигурност можем да се оттърсим от стреса. В Синая се организират множество фестивали, като този на еделвайса, за най-добра китара и много други. 30% от горите са национален парк с действаща еко полиция, която стриктно следи да не се изсичат дърветата.

image

  Пред очите ни е  прочутият замък Пелеш на Карол І  впечатляващ с изящната си аристократична осанка. Стилово направление нео-ренесанс с устремените си нагоре кули и стройни отвесни контури, необичайното приказно пространствено изграждане, асиметрията на сградната композиция.
image
image
   Прекрасно съчетание на италианските традиции, с реплики към немското бароковото изящество, рококо и испано-мавърската и турска архитектура.

imageУкрасените със скулптори тераси, вази, колони, чешми обогатяват ландшафтната архитектура на целия комплекс в едно с екзотичните и облагородени дървесни видове.

imageimageimage


  Интересното за този дворец е, че тук е монтиран първият в Европа и втори в света асансьор. Невероятно кресивите камини са само бутафорни, защото още в 1883г. има изградено централно отопление. Това е първият дворец в Югозападна Европа, който е електрифициран. Впечатляващ е и фактът, че тук за пръв път има изградена система за почистване, състояща се от отварящи се капаци, в стените на дворцовите стаи се изтеглят маркучи за прахосмучене, които после се прибират и остават все така невидми.

image

image

   За лукса в самия дворец няма да се разпростирам, първо, защото няма да ми стигнат думите, пък и не ни позволиха да снимаме вътре(горните две снимки не са мой). За двореца в Пелеш има много статии в нета, но мога да предам моето очарование от тази ефектна и впечатляваща със своето достолепие сграда, аристократично наследство, доказващо принадлежността на Румъния към културните ценности на западно-европейските традиции. Един невероятен финес и изящество в озъбеното и хаотично време, в което живеем. Единственото, което искам да спомена е, че част от изяществото и славата на този замък се дължи на кралица Елизабета, с артистичен псевдоним – Кармен Силва. Една ерудирана и отдадена на изкуството дама, нейният девиз е: „ В изкуството е наслаждението”. Тя популяризира румънската поезия в Европа, открива музикални и художествени училища в Румъния. В нейния салон на изкуствата са се събирали видни румънски музиканти, поети и писатели. Нейна е заслугата за откриването на детето чудо Джордже Енеску, Румънският Моцарт, който на 11 години завършва консерватория във Франция и със своята виртуозност завладява целия свят.

image
     В ляво от замъка Пелеш се намира малкият Пелешор, дворецът, подарен от Карол І на кралица Мария Сакскуборготска, внучка на кралица Виктория и Руския император Александър ІІ. Не толкова пищен, но ефирен и премерен, семпъл и елегантен. Проектиран в модерният за времето си стил арт нуво, интериора на замъка е изцяло заслуга на кралицата.    Сега е време за малко почивка, вземам Ви с мен във фантастичната сладкарничка в подножието на двореца, за да хапнем от прочутите румънски сладкиши.

image

   Тук омилостивявам рицарят пред заведението, който гледаше много лошо, с една кошничка диви ягоди. Допусна ме и, ох не издържах и си хапнах цели две тортички, задължително тематичният сладкиш”Пелеш” и още една. Невероятни!


image
  
  По повод кошничките с ягодите искам да вметна, че по програма за намаляване на безработицата, Румънското правителство е разработило проект, по който, хората останали без работа могат по всяко време на годината да обикалят планините, за да берат диви ягоди, малини, къпини, боровинки, билки, гъби, дори и цвят от бъз, с който приготвят сокове. Набраното го продават и по този начин си докарват прехраната. Несигурна и сезонна работа, но все пак нещо, легализирана и подпомагна от държавата дейност.
    Сега спирам, зада не Ви отегча. В друг постинг ще опиша красотите на гр. Брашов, в които се намира първото румънско училище, където е отпечатан първият рибен буквар на Петър Берон, тайнствената и обградена в мистика крепост Бран, известна като крепостта на граф Дракула, Цитателата Рашньов, построена от рицарите тевтонци.     Усмивки от мен и до скоро.




Гласувай:
47



1. yotovava - Моя милост
04.06.2014 14:17
също има подарък за рождения ден от миналата година - ваучер за 500 лв към една туристическа агенция и трябва да намеря време до септември да го усвоя. :)))))))))))))) Колебая се още накъде да тръгна, но ще имам предвид и Румъния.
цитирай
2. kasnaprolet9999 - Благодаря за разходката, подкр...
04.06.2014 14:25
Благодаря за разходката, подкрепена с хубав разказ и снимки. Чудесен подарък за рождения ти ден, жива и здрава да си и пак да ходиш по красиви места.
цитирай
3. ivoki - Браво ! С удоволствие го изчетох...
04.06.2014 14:58
Браво ! С удоволствие го изчетох/изгледах.
цитирай
4. aip55 - Чудесен подарък!
04.06.2014 15:36
А,пък изживяването е неповторимо.....Ще чакам продължението! Поздрав!
цитирай
5. tanelia - Прекрасна разходка Мая!
04.06.2014 16:14
Благодаря ти :)
цитирай
6. joysii - Поздравления. Наистина, след д...
04.06.2014 16:45
Поздравления. Наистина,след диамантите, екскурзията е най-прекрасният подарък за рожден ден. :):)
Било е приятно,интересно и впечатляващо! Пожелавам ти да скиторчиш още и още,Маки!
Постингът ти е истинско удоволствие. Попътувах с теб.
цитирай
7. dorichela - Маконт,
04.06.2014 17:48
Ох, супер :) И аз имам план за тази дестинация, дано скоро стане! :)
цитирай
8. mt46 - Хубаво сте се разходили...
04.06.2014 18:20
Поздрав за интересния пътепис!...
цитирай
9. valeska - *
04.06.2014 18:49
Привет!:) И аз се насладих на разказа и снимките, Мая! Поздрав!
цитирай
10. bven - Отново посетих Пелеш и красотите му, Мая:))) Благодаря!
04.06.2014 19:11
Какъвто и да е начинът, нека всеки посети северната ни съседка, при възможност.
Това ми напомни един виц отпреди 25 години, както ще се досетите:
Срещнали се две кучета на моста на Дунав - едното идва от Румъния, другото - от България и си говорят:
- Ти къде отиваш?
- Ами в България - да се наям на кокали!
- А ти закъде?
- Ами в Румъния - да се налая на свобода!!!
Поздрави на всички екскурзианти:)))
цитирай
11. donchevav - Привет, Мая, и добре дошла! Изчетох ...
04.06.2014 20:26
Привет, Мая, и добре дошла! Изчетох и изслушах всичко с голям интерес! Страхотен подарък! Пожелавам ти още много такива - до все по-далечни и все по-интересни дестинации! Музиката е изключителна. Макар и създадена в началото на 20-ти век, има толкова общо с българската музика от 20-те и 30-те години на века - маестро Георги Атанасов, Петко Стайнов, Панчо Владигеров. И няма как да е иначе - балканска музика, основана на общи фолклорни мотиви! Постингът много ми хареса! Поздрави!
цитирай
12. precoria - Мая, изумих от прекрасната архи...
04.06.2014 21:28
Мая,изумих от прекрасната архитектура на кралските дворци.Всички сме били в Румъния,но аз специално съм разглеждала само Букурещ.Умната жена в твоя постинг е кралица Елизабет с интересния си псевдоним и хубавия си девиз.И ти си умничка, че си отишла, видяла и си се върнала жива е здрава без да се удавиш в края на Дунава като влахите...
Поздрави!
цитирай
13. makont - Направи го, Валя,
04.06.2014 21:43
yotovava написа:
също има подарък за рождения ден от миналата година - ваучер за 500 лв към една туристическа агенция и трябва да намеря време до септември да го усвоя. :)))))))))))))) Колебая се още накъде да тръгна, но ще имам предвид и Румъния.

аз също си мислех, хм, Румъния, циганска държава. Нищо подобно. Очарована съм. Не пренебрегвай тази дестинация. Усмивки от мен и спокойна вечер!
цитирай
14. makont - Хареса ти Вени, нали?
04.06.2014 21:46
kasnaprolet9999 написа:
Благодаря за разходката, подкрепена с хубав разказ и снимки. Чудесен подарък за рождения ти ден, жива и здрава да си и пак да ходиш по красиви места.

Невероятно е. Може би е много хубаво така, да нямаш никакви очаквания и да получиш толкова много. Аз просто съм възхитена. Сякаш бях в друг свят. Това трябва да се види, не може да се разкаже, въпреки снимките и дар слово. Прегръщам те!
цитирай
15. makont - Радвам се!
04.06.2014 21:48
ivoki написа:
Браво ! С удоволствие го изчетох/изгледах.

Тук е мястото да бъдем добри и да споделяме и хубави преживявания. Благодаря за гостуването и надявам се и другите части, посветени на другите замъци бъдат интересни. Поздрави!
цитирай
16. makont - Ще го напиша, непременно, това трябва да се види, да се усети,
04.06.2014 21:50
aip55 написа:
А,пък изживяването е неповторимо.....Ще чакам продължението! Поздрав!

дано поне мъничко предизвикам интерес във всички, защото е приказно, невероятно съчетание на природа, история, изисканост, воля, трудолюбие. Един непознат за нас народ, нищо, че са ни съседи. Благодаря, че прочете и спокойна вечер!
цитирай
17. makont - Здравей, знаеш, ти знаеш колко сме изморени след годишните приключвания,
04.06.2014 21:51
tanelia написа:
Благодаря ти :)

това ми беше такъв Релакс. Починах си, обогатих познанията си и се наситих с емоции. Непременно трябва да отидеш, тази красота трябва да се види. Поздрави и хубава вечер!
цитирай
18. makont - Радвам се, Джойс.
04.06.2014 21:54
joysii написа:
Поздравления. Наистина,след диамантите, екскурзията е най-прекрасният подарък за рожден ден. :):)
Било е приятно,интересно и впечатляващо! Пожелавам ти да скиторчиш още и още,Маки!
Постингът ти е истинско удоволствие. Попътувах с теб.

Знаеш ли, по време на пътуването си водих записки, за смях на всички, но аз си знам. Информацията беше толкова много, а аз бях толкова впечатлена и исках да попия всичко. Доста от нещата, което научих ги няма във интернет, просто съм очарована. Радвам се, че отмори при мен. Ще се постарая да продължа разходката по същия вълнуващ начин. Прегръщам те, момиче!
цитирай
19. makont - Дорич, не отлагай, а тръгвай,
04.06.2014 21:56
dorichela написа:
Ох, супер :) И аз имам план за тази дестинация, дано скоро стане! :)

гарантирам ти, че коренно ще си промениш мнението за тази страна. Не съм очаквала такава красота, толкова сърдечни и мили хора, такава богата история. Пътувай, Дорич, ти умееш да преживяваш всяко пътуване, да те докосне и да усетиш щастието от това, че си се откъснал за малко от ежедневието. Горещо ти препоръчвам тази дестинация. Усмивки и спокойна нощ!
цитирай
20. makont - Благодаря,
04.06.2014 21:57
mt46 написа:
Поздрав за интересния пътепис!...

радвам се, че попътува с мен. Усмивки!
цитирай
21. makont - Радвам се,
04.06.2014 22:01
valeska написа:
Привет!:) И аз се насладих на разказа и снимките, Мая! Поздрав!

наистина е наслада. Толкова много емоции, толкова красота, хубава страна, неочаквано за мен. Честно, бях предубедена, но сега съм позитивно настроена и мисля пак да отида, в северната част на Румъния има още много не посетени замъци, които са свързани предимно с австрийската и немска култура и са още по-красиви. Усмивки и заповядай пак, на продължението на пътешествието.
цитирай
22. makont - Не знаеш колко си права. Вицът е срахотен.
04.06.2014 22:03
bven написа:
Какъвто и да е начинът, нека всеки посети северната ни съседка, при възможност.
Това ми напомни един виц отпреди 25 години, както ще се досетите:
Срещнали се две кучета на моста на Дунав - едното идва от Румъния, другото - от България и си говорят:
- Ти къде отиваш?
- Ами в България - да се наям на кокали!
- А ти закъде?
- Ами в Румъния - да се налая на свобода!!!
Поздрави на всички екскурзианти:)))

Радвам се, че те върнах за малко пак там. Аз пак бих отишла. Малко ми е. Това от един път не може да се "смели". Поздрави и усмивки. Спокойна нощ!
цитирай
23. makont - Радвам се, аз също съм очарована. Не познавах музиката на този композитор,
04.06.2014 22:05
donchevav написа:
Привет, Мая, и добре дошла! Изчетох и изслушах всичко с голям интерес! Страхотен подарък! Пожелавам ти още много такива - до все по-далечни и все по-интересни дестинации! Музиката е изключителна. Макар и създадена в началото на 20-ти век, има толкова общо с българската музика от 20-те и 30-те години на века - маестро Георги Атанасов, Петко Стайнов, Панчо Владигеров. И няма как да е иначе - балканска музика, основана на общи фолклорни мотиви! Постингът много ми хареса! Поздрави!

не знаех нищо за тази страна и бях предубедена. Нямам много свободно време, но едно такова бягство ме зареди за месеци напред. Усмивки и спокойна нощ!
цитирай
24. makont - Власите, странни хора! Такава богата култра и история, честно
04.06.2014 22:10
precoria написа:
Мая,изумих от прекрасната архитектура на кралските дворци.Всички сме били в Румъния,но аз специално съм разглеждала само Букурещ.Умната жена в твоя постинг е кралица Елизабет с интересния си псевдоним и хубавия си девиз.И ти си умничка, че си отишла, видяла и си се върнала жива е здрава без да се удавиш в края на Дунава като влахите...
Поздрави!

не знаех нищичко за тях. Сега съм очарована. Само се ядосвам, че съм от видинския край, а нямам изобщо влашка жилка. Една думичка румънски /влашки/ не знам. Сега си водих записки и научих доста думички. Нещо като разговорен речник. И в Букурещ ходихме, но само за малко, просто го обходихме с автобуса и посетихме патриаршеската църква, където са мощите на Димитър Бесарабски, който е българин, но е припознат от румънците като техен светец. В следващите постинги ще засегна и тяхната църква, общото и различното между тях и нас, независимо от това, че повечето са православни християни. Сега лека нощ и усмивки за утрешния ден!
цитирай
25. benitta - Привет! :))
04.06.2014 22:10
Първо - поздравления за поднасящият този приказен подарък!
Второ - ами, разходих се и аз, хапнах диви ягодки и сладкиш, много приятно ми беше :)
Навсякъде е интересно да се отиде, все си е приключение.
Поздрави и усмивчици за теб!
цитирай
26. flymore - Направи ми подарък, Маичка!:))
04.06.2014 23:34
Благодарна съм за това, което сподели!
Мноого близо си била до мен, само ти се чудя, как си се оправяла с румънците.:)
Пожелавам ти отново да идеш до там!
Лека нощ, миличка!<3
цитирай
27. makont - За това Бени, трябва по-често да правим такива бягства,
05.06.2014 08:48
benitta написа:
Първо - поздравления за поднасящият този приказен подарък!
Второ - ами, разходих се и аз, хапнах диви ягодки и сладкиш, много приятно ми беше :)
Навсякъде е интересно да се отиде, все си е приключение.
Поздрави и усмивчици за теб!

страхотен Релакс, при това придружен с получаването на нови познания, впечатления, приятелства. Ще бягаме, нали! Усмивки и от мен, шоколадово разточителни!
цитирай
28. makont - О ще отида, трябва да се посетят още места,
05.06.2014 08:52
flymore написа:
Благодарна съм за това, което сподели!
Мноого близо си била до мен, само ти се чудя, как си се оправяла с румънците.:)
Пожелавам ти отново да идеш до там!
Лека нощ, миличка!<3

започваме от съседите и разширяваме кръга до полюсите. Аз съм оправна и в повечето случаи позитивно настроена, освен това успешно владея езика на мимиките и усмивките. Такова театро изигравах, че винаги получавах точно това, което искам. На всичкото отгоре си водих записки и понаучих няколко основни думички, които няма да ме оставят гладна. Обаче с тяхното" благодаря" - "муцюлместе" доста се узорих. Усмивки от мен!
цитирай
29. gocho52 - Мая,
05.06.2014 09:40
над 15% от днешните румънски думи са ...български.
Болнав,богат,маймуца,магарица...,
а имаме и ние техни...
-карначе/карне-месо/
-Магурата/хълм/
-кодош...итн
цитирай
30. faktifakti - чудесна разходка си направих с твоя постинг, скъпа.
05.06.2014 11:57
поздравления за подаръка, който си си избрала.
прегръдки
цитирай
31. stela50 - Хубаво е да познаваме съседите си, да не говорим,
05.06.2014 14:36
преди да видим... Чудесен разказ, снимки, музика... Впечатляваща архитектура, красота, богата история. И всичко това поднесено по твоя невероятно
завладяващ начин, мила Мая...
В очакване сме на продължението...
Поздрави !
цитирай
32. monaliza121 - Майче, царици сме в усвояването на подаръци:))))
05.06.2014 14:44
Пелешкият рицар ми се стори, че те гледа похотливо, а не страшно:))))) Човек като се почувства свободен, може и камъка да стопи:)))
Поздрави! Радвам се, че ти е било весело!:)
цитирай
33. megg - "... една разходка в света на приказките"
05.06.2014 15:28
Ех, че хубав подарък, Майче! Приказен! :)
Разходих се с теб с удоволствие, благодаря за споделеното в разказ и снимки!
Бях по същите приказни пътеки преди три години, сега - отново.
Още много пътища, Мая! И - все приказни! Радостни! :)
цитирай
34. makont - О, та те до средата на 19-ти век са писали на кирилица.
05.06.2014 15:56
gocho52 написа:
над 15% от днешните румънски думи са ...български.
Болнав,богат,маймуца,магарица...,
а имаме и ние техни...
-карначе/карне-месо/
-Магурата/хълм/
-кодош...итн

в другия постинг ще ви покажа снимки, библите им са с наши букви. Но, честно много ми е смешен техния език, примерно пържени къртофки със сирене е: "картофи пържинаре ку брънза", как да не се засмееш. Усмивки и хубав следобяд!
цитирай
35. makont - И от мен, Евичка!
05.06.2014 15:57
faktifakti написа:
поздравления за подаръка, който си си избрала.
прегръдки

Сърдечни и още много усмивки!
цитирай
36. makont - Само да отхвърля малко работа, че много се изглезих с това пътуване,
05.06.2014 15:59
stela50 написа:
преди да видим... Чудесен разказ, снимки, музика... Впечатляваща архитектура, красота, богата история. И всичко това поднесено по твоя невероятно
завладяващ начин, мила Мая...
В очакване сме на продължението...
Поздрави !

и ще напиша следващите части. Благодаря ти Таничка, радвам се, че поспря при мен и се наслади на тази красота. Усмивки!
цитирай
37. makont - Ами то и аз гадинка, така закачливо му подавам ягодките,
05.06.2014 16:01
monaliza121 написа:
Пелешкият рицар ми се стори, че те гледа похотливо, а не страшно:))))) Човек като се почувства свободен, може и камъка да стопи:)))
Поздрави! Радвам се, че ти е било весело!:)

че я каква чупка в кръста е сторил. Брей, аха да ми излезе късметът, щом може каменно сърце да разтопя, майко мила. Усмивки, Тинче и слънчев следобед!
цитирай
38. makont - Здравей Мег! Аз и сега да отида пак, ще ми е интересно,
05.06.2014 16:04
megg написа:
Ех, че хубав подарък, Майче! Приказен! :)
Разходих се с теб с удоволствие, благодаря за споделеното в разказ и снимки!
Бях по същите приказни пътеки преди три години, сега - отново.
Още много пътища, Мая! И - все приказни! Радостни! :)

така, че напълно те разбирам. То толкова красота не може да се понесе от един път. Дори и не достигнах до елемент на съзерцание, просто попивах, попивах, но все още неосъзнато. Мисля, че пак ще отида там. То е като с любима книга, четеш и още повече я заобикваш, винаги откриваш нещо ново и никога не ти е скучно. Благодаря ти, радвам се, че се поразходи с мен!
цитирай
39. kometapg - Чудесен подарък си си направила! С ...
05.06.2014 22:23
Чудесен подарък си си направила! С удоволствие си припомних дните, когато и аз бях в Румъния! :)
цитирай
40. paciencia - Майче,
06.06.2014 02:15
Колко съм закъсняла само да се включа в екскурзията, която толкова хубаво си ни поднесла! И аз съм ходила само до Букурещ, но съм планувала този маршрут за август. Дано! Чакам с интерес продължение. Ще те дебна, да знаеш и ще се наредя първа:) Усмивки!
цитирай
41. makont - Здравей да, наистина отдавна си мечтаех да отида
06.06.2014 07:23
vostroto написа:
Чудесен подарък и осъществена мечта, какво по-хубаво от това:) Благодаря за споделеното, Маконт!

и вече е реалност. Хубаво е когато си осъществяваш мечтите, а когато някой друг ти поднесе това е мило. Радвам се, че намина. Усмивки!
цитирай
42. makont - Значи те върнах назад във времето,
06.06.2014 07:24
kometapg написа:
Чудесен подарък си си направила! С удоволствие си припомних дните, когато и аз бях в Румъния! :)

такива неща не се забравят и винаги споменът е приятен. Поздрави от мен и много усмивки!
цитирай
43. makont - Отивай Вася, никога не е късно за приказки,
06.06.2014 07:28
paciencia написа:
Колко съм закъсняла само да се включа в екскурзията, която толкова хубаво си ни поднесла! И аз съм ходила само до Букурещ, но съм планувала този маршрут за август. Дано! Чакам с интерес продължение. Ще те дебна, да знаеш и ще се наредя първа:) Усмивки!

а там се почувствах като в приказките. Ще напиша, нали съм обещала. Малко времето ми куца, че е пожар, при мен всеки откраднат ден ми излиза през носа, а аз цели три дни избягах. Но, като оправен човек съм се взела в ръце. Радвам се, че се поразходи с мен и си очарована. Това е посланието, да покажа тази красота и духа на една отминала епоха в една непозната за мен страна. Прегръщам те!
цитирай
44. martito - Любопитна съм и продължавам към ...
14.06.2014 10:38
Любопитна съм и продължавам към втора част:)
цитирай
45. metlichina - благодаря за усмивките...
19.06.2014 08:54
усмивка и за теб, дъждовна но топла... и от сърце..
цитирай
46. makont - Само обуй удобни обувки, че много ходене!
19.06.2014 12:30
martito написа:
Любопитна съм и продължавам към втора част:)

Усмивки, дано ти харесва!
цитирай
47. makont - Благодаря, приемам от сърце твоята усмивка,
19.06.2014 12:31
metlichina написа:
усмивка и за теб, дъждовна но топла... и от сърце..

и аз изпращам, слънчева да бъде!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3032557
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031