Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.07.2014 13:45 - Ухание на море и диви треви
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13095 Коментари: 44 Гласове:
57

Последна промяна: 03.07.2014 13:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Организирано малко бягство, далече от шумната столица, далеч от всички грижи, от безредиците, от напрежението, далече, далече, там....

image
при лазурното Егейско море. Една омая и прелест, спокойствие и наслада за душата. Красивият бряг с ухание на море и в далечината Атон...

image    
   Лодките са в готовност да поемат своите пасажери. Морето е кристално чисто и топло, непрекъснато сменящо нюансите на синьото, примамващо.
 

imageimage






 
Жизел не устоя и смело заплува. Йода винаги се е отнасяла с недоверие към водата, тъжният и поглед е поел в себе си цялото разочарование от тази липса на смелост.

image  
   Време е за разходка. Лодката ни очаква, леденият джин в чашата разхлажда и очите грейват в едно с ефирното синьо на морето. Пред нас е девствения плаж на един от островите, наситен с дъха на море и диви треви, омаен и прелестен.

imageimage










 
   Сякаш сме в рая, романтични диви скали в крайморските заливчета, магични и очарователни. Един малък заслон, една малка къщичка, шезлонгите в морето, няма бетон, няма боклуци, само въздух и море.
   Докато аз се дивя на гледката, хлапетата скачат от лодката направо в морето. Те са млади и смели, водата е топла и примамливо подканя да обвие с нежните си ласки телата.
  Единствена аз нямам смелостта да скоча, тайничко изчаках всички да се потопят и по "кокошата" стълбичка лекичко слязох в морето. Честно изпитвах огромен страх, не обичам да се къпя без да имам "под", а тук дълбочината беше повече от 10 метра. Но, о, чудо, плувах си съвсем спокойно, не потъвах, а изживяването беше невероятно, все пак една победа над собствените глупави страхове.

imageimage











    Най-страхливите се уредиха с лодка.
  Все пак всички трябваше да направят своята морска терапия. Солеността на водата в Егейско море е 33 гр. сол на литър. Има общовъзстановителен ефект. В епидермиса проникват електролити, променящи средата и повишаващи реактивността на тъканите, като активизират обмяната на веществата и функционалното състояние на клетките. Морската вода съдържа минерални вещества в почти същите пропорции, каквито са и в биологичните течности на организма. Солите и минералите се попиват от порите на кожата и я зареждат с магнезий, калций, сяра, бром, силиций, фосфор.. Ех, ама лекция дръпнах, връщам се в романтиката

image

   Трептящите, златистите лъчи на слънцето са очертали светла пътека в синкавия ефир. Омайно и прелестно е. Водата непрекъснато сменя нюансите: светлосин, синьо-зелен, почти тюркоазен, до тъмно синьо.

image

  За някой удоволствията тепърва предстоят. Малкият ми син смело взе решение да опита да се "вози" в морето, дърпан от лодката, всъщност съвсем не леко занимание, защото съпротивлението на водата е доста осезаемо и ако не можеше да раздишва правилно, със сигурност нямаше да се справи. Но, от грейналите му очички, при всяко излизане над водата и широката усмивка, спокойно си отдъхнахме, защото всъщност той просто се забавляваше.
  Дарени със спокойствие и заредени с положителна енергия се прибрахме.

imageimage













На кафе в красивата градина на хотела.

image

Или "на фотьойл", за по-изморените членове на компанията.










Гласувай:
57



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Привет!...
02.07.2014 14:20
Хубаво сте поизбягали и сте си прекарали... :)
цитирай
2. faktifakti - прекрасно преживяване.
02.07.2014 14:27
разказано магнетично.
поздрави.
цитирай
3. mileidi - :))
02.07.2014 14:33
Отново е приятна разходката с теб ,Майче ! Потопи ме в удоволствие , спокойствие , романтика и красота ... Благодаря ти !
Двете красавици Йода и Жизел хубаво да ги нагушкаш !
Усмихнато и щастливо лято от сърце ти желая !
цитирай
4. paciencia - Чудесно!!!
02.07.2014 15:36
Ето къде си била, Майче, да покоряваш чужди морета! Вече ми порастна в очите с това плуване в открито море! Вижда се , че си прекарвате чудесно всички и никой не е останал в къщи. Сладури са мопсчетата!
Така ми замириса на море..Приятна почивка!
цитирай
5. kasnaprolet9999 - Чудесен избор, тишина, красота, ...
02.07.2014 16:46
Чудесен избор, тишина, красота, чистота на всякъде, прекрасна обстановка и с любимите хора и животни. Какво му трябва друго на човек. Радвам се за вас.
цитирай
6. valeska - Поздрав!:)
02.07.2014 17:48
Топло и ласкаво, морето си е хармония…
цитирай
7. sestra - Благодаря за разказа,
02.07.2014 18:39
почувствах го.
цитирай
8. makont - Просто скъсах веригите,
02.07.2014 19:05
mt46 написа:
Хубаво сте поизбягали и сте си прекарали... :)

ей така със зъби. Човек трябва да избяга от ежедневието, дори за три дни. Усмивки!
цитирай
9. makont - Евичка, толкова кратко, но толкова зареждащо,
02.07.2014 19:06
faktifakti написа:
разказано магнетично.
поздрави.

аз не можех да се нарадвам на грейналите очи на синовете ми и на техните момичета. Всъщност това ме направи много щастлива. Поздрави!
цитирай
10. makont - Тези малки пътешественички, те са неразделна част от семейството,
02.07.2014 19:08
mileidi написа:
Отново е приятна разходката с теб ,Майче ! Потопи ме в удоволствие , спокойствие , романтика и красота ... Благодаря ти !
Двете красавици Йода и Жизел хубаво да ги нагушкаш !
Усмихнато и щастливо лято от сърце ти желая !

ако не ни приемат с тях, просто не ходим. В Гърция са доста толерантни в това отношение, втори път ги водим. Ще ги нагушка и радвам се, че се поразходи с мен и моите спомени. Усмивки и вълшебна юлска вечер!
цитирай
11. makont - Отивай Вася, при първа възможност.
02.07.2014 19:10
paciencia написа:
Ето къде си била, Майче, да покоряваш чужди морета! Вече ми порастна в очите с това плуване в открито море! Вижда се , че си прекарвате чудесно всички и никой не е останал в къщи. Сладури са мопсчетата!
Така ми замириса на море..Приятна почивка!

Бяхме само за три дни, но сега съм толкова работоспособна, от сутринта работя здраво, пък и постинга пуснах, изобщо съм като многомашинничка. Усмивки и слънчево настроение от мен!
цитирай
12. makont - Благодаря ти, Вени. Споделянето на радост е удвояване на радостта.
02.07.2014 19:12
kasnaprolet9999 написа:
Чудесен избор, тишина, красота, чистота на всякъде, прекрасна обстановка и с любимите хора и животни. Какво му трябва друго на човек. Радвам се за вас.

Наистина е прекрасно, те са си оставили въздух, море, не са застроили всичко с безмислени огромни хотели. А тези плажчета по островчетата наистина са невероятни, просто диви и девствени, красота, чувстваш се като откривател. Усмивки и прекрасна юлска вечер!
цитирай
13. makont - Да, красота, безбрежно синьо, спокойствие и романтика.
02.07.2014 19:14
valeska написа:
Топло и ласкаво, морето си е хармония…

Точно от това имах нужда. Усмивки и много настроение от мен!
цитирай
14. makont - Благодаря ти, Стани!
02.07.2014 19:16
sestra написа:
почувствах го.

Радвам се, че усети, тази красота е трудно да се опише с думи, но твоята сетивност е невероятна. Усмивки и много настроение в лятната юлска вечер!
цитирай
15. benitta - Привет, Майче :)
02.07.2014 20:11
Много ме впечатли плуването в дълбокото! И аз така - плувам страхотно в басейн 1,60 :))) Понякога се учудваме как ни променят хубавите емоции и ставаме едни смели, смели...
Въздишах си, четейки-разглеждайки и даже ми блокира компютъра, та постояхме с него при твоите снимки повечко.
Хубаво ми е тук и пак се размечтах! Давай все така в "дълбокото" с кеф!
цитирай
16. vilish - Здравей, Майче! :-)
02.07.2014 22:32
Чудесно бягство, та дори и за три дни. Зареждащо е това море - толкова чисто и с менящите се цветове. И на 10 метрова дълбочина, дъното се вижда. А това за стълбичката на корабчето ми е много познато. ;-) Но удоволствието след това, когато се отпуснеш във водата без да се притесняваш , че дъното е някъде много под теб, Е НЕВЕРОЯТНО!
Усмивки с пожелание за приятна вечер!
цитирай
17. precoria - Ти отново събра точките. Разходка ...
02.07.2014 22:37
Ти отново събра точките.Разходка по Егея, това може само да се мечтае.Там нали е равно,защо на първата снимка се виждат планини,да не би да са Родопите?
Постой си там, не се връщай бързо...
цитирай
18. kometapg - Благодаря ти, че за малко ме пренесе ...
03.07.2014 00:40
Благодаря ти, че за малко ме пренесе в един по-различен свят! :)
цитирай
19. planinitenabulgaria - От мен една задача със срок края на това лято:
03.07.2014 08:18
Да отидете на остров Тинос от Цикладските острови и да направите постинг за манастира "Св. Богородица" В него се намира ковчежето с дясната ръка ва Свети Иван Рилский Чудотворец. Опишете в постинга си как е станало това, заедно със снимки от манастира, от ковчежето с ръката, но и Ваши, защото без всякакво колебание сте...красиви.
Лятото там е дълго, имате време до октомври, за да посетите и плажа на острова.
цитирай
20. joysii - Браво, Маки, малкото свободно в...
03.07.2014 08:28
Браво, Маки,малкото свободно време трябва да се запълва с удоволствия и положителни емоции! Така човек се зарежда с щастие. А като го сподели, радва и приятелите си.
Поздрави, русалке! :):):):)
цитирай
21. erato7 - Зарази ме с добро настроение, Ма...
03.07.2014 10:28
Зарази ме с добро настроение, Майче!
Благодаря ти!
цитирай
22. makont - Сбъдване на мечтите, Бени! Желая ти го от сърце. Дълбокото не е дълбоко,
03.07.2014 10:47
benitta написа:
Много ме впечатли плуването в дълбокото! И аз така - плувам страхотно в басейн 1,60 :))) Понякога се учудваме как ни променят хубавите емоции и ставаме едни смели, смели...
Въздишах си, четейки-разглеждайки и даже ми блокира компютъра, та постояхме с него при твоите снимки повечко.
Хубаво ми е тук и пак се размечтах! Давай все така в "дълбокото" с кеф!

когато го осъзнаеш. Наистина малко смелост и хоп! При първа възможност дано отидете там, много е красиво и все още има девствени кътчета море и брегове, нещо, което ние вече изгубихме в България. Усмвки, слънчево момиче!
цитирай
23. makont - Точно така, малко смелост, и после забравяш за страха, остава удоволствието.
03.07.2014 10:49
vilish написа:
Чудесно бягство, та дори и за три дни. Зареждащо е това море - толкова чисто и с менящите се цветове. И на 10 метрова дълбочина, дъното се вижда. А това за стълбичката на корабчето ми е много познато. ;-) Но удоволствието след това, когато се отпуснеш във водата без да се притесняваш , че дъното е някъде много под теб, Е НЕВЕРОЯТНО!
Усмивки с пожелание за приятна вечер!

За колко неща в този живот нямаме смелост, а се оказва, че не е страшно. Просто трябва да се опитаме. Благодаря за гостуването, радвам се, че ти хареса. Усмивки и слънчев и спокоен ден!
цитирай
24. makont - Здравей Петя! Ами това е средният пръст на Халкидики-Ситония, там е
03.07.2014 10:55
precoria написа:
Ти отново събра точките.Разходка по Егея, това може само да се мечтае.Там нали е равно,защо на първата снимка се виждат планини,да не би да са Родопите?
Постой си там, не се връщай бързо...

като на нашите Златни Пясъци, невероятно съчетание на море и планина. На отиване пообъркахме пътя и без да искаме изръшкахме и първия пръст-Касандра, там е равнинно, но залесено с много дървета. Невероятно красиво е също. Касандра е за младежи, там има много дискотеки и барове, Ситония е за семейни и по-улегнали хора като нас, и след това е Атон, там ще ни прибират, когато ни остане само духа. На Ситония е най-красиво, предполагам, че и на Атон е така, но там е само за мъже. Ние девойките нямаме допуск до тази духовна крепост. Ако ти изпадне възможност, иди, очарована съм. Ние за втори път ходим на това място, преди си мислех, че Гърция е само камъни и скали и адска жега, съвсем не е така. Райско кътче и за щастие все още не съсипано, както при нас. Усмивки и слънчев ден!
цитирай
25. makont - Здравей, различен, да!
03.07.2014 10:57
kometapg написа:
Благодаря ти, че за малко ме пренесе в един по-различен свят! :)

Различен за това, че умеят да го опазят, не че при нас не е толкова красиво, напротив. Но там всички сгради са до два етажа и така ориентирани, че да гледат към морето. Зелено и красиво, има въздух, има атмосфера. Радвам се, че поспря и отмори при мен!
цитирай
26. makont - Само да ми изпадне свободно време и ще Ви послушам.
03.07.2014 11:01
planinitenabulgaria написа:
Да отидете на остров Тинос от Цикладските острови и да направите постинг за манастира "Св. Богородица" В него се намира ковчежето с дясната ръка ва Свети Иван Рилский Чудотворец. Опишете в постинга си как е станало това, заедно със снимки от манастира, от ковчежето с ръката, но и Ваши, защото без всякакво колебание сте...красиви.
Лятото там е дълго, имате време до октомври, за да посетите и плажа на острова.

Звучи примамливо като дестинация, пък и, не бях чувала за този манастир. Със сигурност има какво да се научи. Благодаря за комплимента, кресиви не, но хора с дух, усмихнати и радващи се на живота, защото го заслужаваме, защото ни е даден да бъдем щастливи и да успяваме наред с работата да намираме време да разпуснем, да бъдем с любимите си хора, да научим нещо ново. Усмихнати бъдете, слънчев и спокоен ден!
цитирай
27. makont - Джойс, това с русалката много ме изкефи, чак ме засърбя дясната перка на
03.07.2014 11:03
joysii написа:
Браво, Маки,малкото свободно време трябва да се запълва с удоволствия и положителни емоции! Така човек се зарежда с щастие. А като го сподели, радва и приятелите си.
Поздрави, русалке! :):):):)

дългата ми опашка. Сега ако знаеш как работя, като малко багерче съм, наистина съм имала нужда да презаредя батериите. Радвам се, че поспря и сподели моите преживявания. Усмивки и много спорен и слънчевден от мен!
цитирай
28. makont - Да, време е за море,
03.07.2014 12:24
erato7 написа:
Зарази ме с добро настроение, Майче!
Благодаря ти!

аз успях да избягам за три дни. С пожелание и за теб, много море, настроение и слънчево лято. Усмивки!
цитирай
29. martiniki - райско кътче)
03.07.2014 20:50
чудесно изглеждаш - ведра и морска:)
цитирай
30. planinitenabulgaria - За пътуването до остров Тинос
03.07.2014 22:15
трябва преудварителна подготовка - запознаване с книгата "Свети Иван Рилски" на архимандрит Пантелеймон Пулос, който посвещава живота си на проучването на този наш светец. За да бъде обаче разбрано написаното от елина, трябва предварителна предподтоговка - запознаване с едноименни труд на проф. Иван Дуйчев. Тези двамата се допълват.
Та, има си доста работа до октомври но - заявка дадена!!! Ако това стане, не само интересен постинг ще има, но и заложеното в чипа на човека се пробужда. Това освобождава творчека енергия и желание за добри, възвишени дела.
Вземете и един мъж със себе си, защото от мъжете винаги има някаква полза. Все нещо ще свърши.
Поздрави от Лос Анжелес, където гледам бебе. Докарали са го на вид както изглежда Станка Златева, но аз же му го променя.
цитирай
31. katan - Ех, Майски!
04.07.2014 09:42
Хубаво бягство си сте устроили!
Усмихна ме и ми припомни моето лято от миналата година и ме накара да очаквам с нетърпение новата вакация.
Имах чувството, че Жизел плува точно на мястото,на което плувахме ние с Мишел.
Е, на плитичко, но в БЯЛО море.
Мишел и до сега казва, че Бяло е по-хубаво от ЧЕРНО море, защото там ходи с баба Кати:))).
Размечта ме!
Усмихнат ден и прегръдки!
цитирай
32. gosho568 - Красота!
04.07.2014 16:25
А кучетата, нямат грешка - уникални са! Поздрави! ;]
цитирай
33. voulgaros - МРЪСНИ ВУЛГАРИ, МАХАИТЕ СЕ ОТ ГЪ...
06.07.2014 02:51
МРЪСНИ ВУЛГАРИ, МАХАИТЕ СЕ ОТ ГЪРЦИЯ...ДА НЕ СТЕ СТЪПИЛИ НИКОГА ПОВЕЧЕ НА ГРЪЦКА ЗЕМЯ.

ВУЛГАРИ,...НИЕ ГЪРЦИТЕ ВИ ИМАМЕ ЗА ЖИВОТНИ ,ЗА РОБИ, И ЗА МРЪСНА ДОЛНА ПЛЯВА.

НЕ МЪРСЕТЕ ВЕЛИКА МАЙКА ГЪРЦИЯ, С ВАШЕТО ПРИСЪСТВИЕ ДА ДИШАТЕ ГРЪЦКИЯ ВЪЗДУХ И ДА ЗАМЪРСЯВАТЕ ЕЛЛАДА С ВУЛГАРНОСТ..БУЛГАРИЗАМ..И ВУЛГАРСКА ПРОСТОТИЯ !!

ВУЛГАРОС НАМИ МИНИ !
цитирай
34. makont - Благодаря, Доре!
06.07.2014 09:32
martiniki написа:
чудесно изглеждаш - ведра и морска:)

Наистина райско, трябва да се опитаме да запазим и нашите райски кътчета, които с хищническа упоритост се превръщат в бетонни крепости. Усмивки и слънчев неделен ден!
цитирай
35. makont - Усмихнахте ме, когато стана пенсионерка ще си чета на спокойствие,
06.07.2014 09:37
planinitenabulgaria написа:
трябва преудварителна подготовка - запознаване с книгата "Свети Иван Рилски" на архимандрит Пантелеймон Пулос, който посвещава живота си на проучването на този наш светец. За да бъде обаче разбрано написаното от елина, трябва предварителна предподтоговка - запознаване с едноименни труд на проф. Иван Дуйчев. Тези двамата се допълват.
Та, има си доста работа до октомври но - заявка дадена!!! Ако това стане, не само интересен постинг ще има, но и заложеното в чипа на човека се пробужда. Това освобождава творчека енергия и желание за добри, възвишени дела.
Вземете и един мъж със себе си, защото от мъжете винаги има някаква полза. Все нещо ще свърши.
Поздрави от Лос Анжелес, където гледам бебе. Докарали са го на вид както изглежда Станка Златева, но аз же му го променя.

включително и препоръчаните от Вас книжки. Сега се радвам на живота, имам достатъчно ангажименти и разбира се мъж, с който заедно решаваме къде да почиваме. Моята професия не ми позволява да отделям достатъчно време за себе си, и тази възвишеност, до която трябва да достигна ще я отложа във времето. Усмивки, прегърнете бебето, много е мило.
цитирай
36. makont - Здравей Катенце,
06.07.2014 09:39
katan написа:
Хубаво бягство си сте устроили!
Усмихна ме и ми припомни моето лято от миналата година и ме накара да очаквам с нетърпение новата вакация.
Имах чувството, че Жизел плува точно на мястото,на което плувахме ние с Мишел.
Е, на плитичко, но в БЯЛО море.
Мишел и до сега казва, че Бяло е по-хубаво от ЧЕРНО море, защото там ходи с баба Кати:))).
Размечта ме!
Усмихнат ден и прегръдки!

прегърни Мишел. Явно тя е много привързана към теб. Много море, слънчице и усмивки за двете Ви.
цитирай
37. makont - Здравей,
06.07.2014 09:40
gosho568 написа:
А кучетата, нямат грешка - уникални са! Поздрави! ;]

наистина е красиво. Кученцата бяха във възторг, Жизел се опитваше да изяде вълните, плувайки. Усмивки и слънчев и в настроение неделен ден!
цитирай
38. makont - Господине, съжалявам, но коментарът Ви е извън рамките на добрия тон.
06.07.2014 09:44
voulgaros написа:
МРЪСНИ ВУЛГАРИ, МАХАИТЕ СЕ ОТ ГЪРЦИЯ...ДА НЕ СТЕ СТЪПИЛИ НИКОГА ПОВЕЧЕ НА ГРЪЦКА ЗЕМЯ.

ВУЛГАРИ,...НИЕ ГЪРЦИТЕ ВИ ИМАМЕ ЗА ЖИВОТНИ ,ЗА РОБИ, И ЗА МРЪСНА ДОЛНА ПЛЯВА.

НЕ МЪРСЕТЕ ВЕЛИКА МАЙКА ГЪРЦИЯ, С ВАШЕТО ПРИСЪСТВИЕ ДА ДИШАТЕ ГРЪЦКИЯ ВЪЗДУХ И ДА ЗАМЪРСЯВАТЕ ЕЛЛАДА С ВУЛГАРНОСТ..БУЛГАРИЗАМ..И ВУЛГАРСКА ПРОСТОТИЯ !!

ВУЛГАРОС НАМИ МИНИ !

Няма да го изтрия, но ще Ви кажа, че работим с гърци и сме в прекрасни бизнес отношения, там където бяхме на почивка, също ни очароваха с гостоприемството си и благоразположението. Така, че Вашата омраза просто я пропускам и оставам с добро чувство към Вашата страна и народ.
цитирай
39. stela50 - Благодарности, мила Мая... пренесох се в един красив свят,
09.07.2014 13:21
необятен, безбрежен, прекрасен... Хубаво усещане...
За такова бягство навярно всеки си мечтае, а аз още повече.
Зелено и красиво, синьо и лъчисто...
Приятен разказ и чудесни снимки. щастливо лято, Майче !
Прегръдки за теб и за страхотните кученца !
цитирай
40. makont - Здравей Таничка,
10.07.2014 07:30
stela50 написа:
необятен, безбрежен, прекрасен... Хубаво усещане...
За такова бягство навярно всеки си мечтае, а аз още повече.
Зелено и красиво, синьо и лъчисто...
Приятен разказ и чудесни снимки. щастливо лято, Майче !
Прегръдки за теб и за страхотните кученца !

при първа възможност, бягай. Бягството от реалността ни е толкова нужно напоследък. Ей така, да отидеш някъде, на някой бряг. Да обмениш мисли с морето и най-важното, да бъдеш с любимите си хора в едно спокойствие и тишина. Прегръдки!
цитирай
41. bven - Хммм, усетих електролитния обмен и аз!
10.07.2014 18:35
Поздрави на участниците в красивото приключение. Пожелавам на всички само приятни и свежи емоции!!
цитирай
42. makont - Сърдечно благодаря,
14.07.2014 12:51
vostroto написа:
Хубаво лято, Мая!:)

слънчево, спокойно и с много усмивки и за теб!
цитирай
43. makont - Да бъде, за всички!
14.07.2014 12:52
bven написа:
Поздрави на участниците в красивото приключение. Пожелавам на всички само приятни и свежи емоции!!

Лято, слънце, море и незабравими приключения! Имаме право на малко щастие, нали?
цитирай
44. razkazvachka - Абе, ти кога
16.08.2014 17:32
ще сглобиш хубавите си разказчета в книга!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3032864
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031