Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2013 09:40 - МАТЕМАТИКАТА И ДВЕТЕ ЛИСИЧКИ
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 14121 Коментари: 42 Гласове:
64

Последна промяна: 28.05.2013 14:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
      Галя, Мая, на дъската. Усмихнатият поглед на учителя по математика и подканящият глас, една от двете ни да излезе и да реши задачата. Усещам леко сръчкване от Галя: „Майо, ти си!”...
imageОт дълги години сме приятелки. И двете със пъстри очи, светлокестеняви и с почти еднакви осанки. Обичахме да си правим номера с учителите, защото от пръв поглед наистина си приличахме. По тази причина всяка сутрин се наговаряхме с каква прическа ще сме на училище днес. Държа да подчертая, че нямахме особено богат избор. И двете сме с хубави дълги коси, но в училище нямахме право да ходим с разпусната коса. Задължително трябваше да е прибрана и по възможност на плитка и плитката да е не по-малка от 10 см. Е, ние двете въведохме модата и на прибраните на кок коси. Не ни санкционираха за това и така разнообразихме набора от прически. Днес ще сме сплетени на две плитки. Как ни отиват. Синята престилка, бялата якичка и винаги нахилени и дяволити,като две капки вода.
... – Не ти, другата! Лозанов беше разбрал за нашия номер. В края на крайщата аз имах вече четири шестици по математика от изпитвания на дъската, а Галя изобщо не беше изпитвана. То не беше много трудно да се досетиш. Все пак не бяхме толкова изпечени гадинчета. Просто спасявахме положението на парче. И на Галя и беше ясно, че рано или късно ще я изпитат. Е сега няма мърдане.      На ход отново бях аз. Разбрахме се с поглед. Аз ще подсказвам елегантно, тя ще пише на дъската. Дебнех Лозанов да се обърне и започвах да ръкомахам. Първи признак, виж медианата, ъглите са еднакви... Лозанов се обърна. Е, нямаше по-хрисимо същество от мен. Наведено над тетрадката и решава ли, решава задачата си. При обръщането се започна пак. Направо тендовагинит хванах от ръкомахане, а целият клас едва сдържаше смеха си. Резултатът. Честно и почтено Галя-Мая си изкараха петицата.      Усмихнат вторник и не забравяйте да подсказвате на приятелите си, когато имат сложна задачата!






Гласувай:
68



1. анонимен - Как си спомни за училище. Не беше ли в ...
28.05.2013 10:35
Как си спомни за училище. Не беше ли в миналия век. :)
цитирай
2. jabalka - Хей, Маконт! Благодаря ти!:))
28.05.2013 11:20
Имах проблем с клавиатурата... много свежарско и мило споменче, и аз подсказвах много подсказвах в училище! Но с математиката имах проблем и сключвах бартер с една моя съученичка ... тя ми помагаше по математика аз по химия и биология- тя стана много добър лекар а аз не станах математичка... хай , сега кой си е свършил по - добре работата?! :) Че и скромна съм...!
Поздрави и много позитивен да бъде денят ти!
цитирай
3. makont - В повече ми дойде политиката.
28.05.2013 11:37
kushel написа:
Как си спомни за училище. Не беше ли в миналия век. :)

А и в миналия век бяхме млади и имаме прекрасни спомени. Това освежава, надявам се. Поздрави!
цитирай
4. makont - Ябълче и при нас се получи така, тя е лекарка, а пък аз счети.
28.05.2013 11:42
jabalka написа:
Имах проблем с клавиатурата... много свежарско и мило споменче, и аз подсказвах много подсказвах в училище! Но с математиката имах проблем и сключвах бартер с една моя съученичка ... тя ми помагаше по математика аз по химия и биология- тя стана много добър лекар а аз не станах математичка... хай , сега кой си е свършил по - добре работата?! :) Че и скромна съм...!
Поздрави и много позитивен да бъде денят ти!

Всъщност аз не съм чак такъв математик, но специално тези задачи по геометрия с доказването ми харесваха. Важни са хубавите спомени. Още се смеем с нея на "Галя, Мая, на дъската". Усмивки и за теб!
цитирай
5. mt46 - Привет, Мая!
28.05.2013 12:33
Учителят е трябвало да изкара и двете на дъската... :)
Хубав вторник-ползотворник!...
цитирай
6. valeska - Привет!:)
28.05.2013 12:38
Математиката е не само логика, но и въображение. Ами, аз не бях силна по математика.:)) От голямо значение е да не забравяме приятелите си, учителите си и децата, които сме били...
цитирай
7. faktifakti - спомените са като хербаризирани листенца в тайния дневник.
28.05.2013 12:57
със спомените се спускаме в миналото, а с мечтите летим в бъдещето.
усмивки от мен .
цитирай
8. анонимен - И до днес
28.05.2013 13:25
си една такава хрисима.... Пък пълна отличничка!
цитирай
9. megg - " Приятел в нужда се познава."
28.05.2013 13:29
Много мил спомен, Мая!
Две Лисанки със сини престилки, с бели якички, с приятелско огънче в очите и ... страховитата гора на математиката! :))
Светъл вторник, с много усмивки! :)
цитирай
10. makont - И да бди зорко, да не пиша аз, нали?
28.05.2013 13:43
mt46 написа:
Учителят е трябвало да изкара и двете на дъската... :)
Хубав вторник-ползотворник!...

Той много ни харесваше и до болка му беше положението. Просто беше от тези, готините учители и си даваше сметка, че Галя няма да става математик, за това допускаше тези наши малки номера да минават. Това го разбирам сега, тогава съм си мислела, че сме били много хитри. Всъщност, пълни глупачета. Усмивки от мен!
цитирай
11. makont - О, и аз не бях кой знае какъв гений, но
28.05.2013 13:44
valeska написа:
Математиката е не само логика, но и въображение. Ами, аз не бях силна по математика.:)) От голямо значение е да не забравяме приятелите си, учителите си и децата, които сме били...

общо взето ми вървеше. Но споменът е страхотен. Поне ни кара винаги да се усмихваме и да не забравяме приятел в нужда се познава. Поздрави и много настроение!
цитирай
12. makont - И полетът е по-лесен, Факти,
28.05.2013 13:46
faktifakti написа:
със спомените се спускаме в миналото, а с мечтите летим в бъдещето.
усмивки от мен .

защото има спомен, на който да се опреш. Дори и при криза, общият спомен ще те накара да се усмихнеш, да махнеш с ръка и да надмогнеш каквито и да са недоразумения. Ние и до днес сме приятелки, тя е тази, за която мога да кажа: "Най-добрата ми". Прегръдки, Факти!
цитирай
13. makont - Най-добрата в класа!
28.05.2013 13:48
parasol написа:
си една такава хрисима.... Пък пълна отличничка!

И професията ми стана такава, да дебна проверяващия да е с гръб и да действам, тъй като винаги има греховце, обикновено не мой. Усмивки!
цитирай
14. makont - Мег, ако знаеш колко готини бяхме,
28.05.2013 13:53
megg написа:
Много мил спомен, Мая!
Две Лисанки със сини престилки, с бели якички, с приятелско огънче в очите и ... страховитата гора на математиката! :))
Светъл вторник, с много усмивки! :)

неразделни, винаги почти еднакво облечени и сресани. И лееееекинко се възползвахме от това, че по някакъв начин си приличаме. Обичам хубавите спомени. Поздрави от мен!
цитирай
15. mitkaloto - Заради тази математика не завърших ...
28.05.2013 14:29
Заради тази математика не завърших средното си образование.Поздрави!
цитирай
16. martito - Подсказвачка такава!:)))))))...
28.05.2013 14:33
Подсказвачка такава!:))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
17. makont - Ех, как не си се обадил, щях да подсказвам,
28.05.2013 14:53
mitkaloto написа:
Заради тази математика не завърших средното си образование.Поздрави!

ей така тайничко. Всъщност и аз не съм кой-знае каква математичка, но ми се отдаваше в общи линии, на едно средно ниво. Усмивки!
цитирай
18. makont - О, Мартичко, а и на клесните решавах и моето и нейното,
28.05.2013 14:55
martito написа:
Подсказвачка такава!:))))))))))))))))))))))))))))))))

добре, че не ни излавяха, т.е. никой не искаше да ни излови. А и предатели нямаше по него време. Усмивки!
цитирай
19. gocho52 - Да бе...
28.05.2013 17:46
Имаше и такова средство за мъчение.
Училище...
цитирай
20. makont - Хеле математиката, а?
28.05.2013 18:40
gocho52 написа:
Имаше и такова средство за мъчение.
Училище...

Всичко живо трепереше от нея. Хубаво мъчение беше. Усмивки и спокойна вечер!
цитирай
21. nicodima - Невероятен предмет!
28.05.2013 19:57
В моето семейство има двама счетоводители, двама IT специалисти, учител и професор по математика : ))...
Учителят ми по математика беше втрещен като му казах, че ще следвам медицина. Явно ме е надценявал : )...
Но и досега математиката страхотно ми помага, логиката в медицината винаги е желязна, колкото и да се опитват колегите да я изкарат непредсказуема!
Във всичко живо има математически зависимости, но трябва да имаш очи, за да ги видиш...
Поздрави!
цитирай
22. brym4ence87 - Обичам математиката!
28.05.2013 21:07
Бях и в такова училище. Заслужавали сте поне 6 за номера. ;-)
цитирай
23. karaiany - Няма нищо по - хубаво от това да бъдеш ...
29.05.2013 01:59
Няма нищо по - хубаво от това да бъдеш себе си ! Особено в ония времена ! :)
цитирай
24. zabavnata - Ехаааа! Много готини спомени си запазила.
29.05.2013 08:48
Дъските по онова време бяха дървени - черни или тъмно зелени и пишехме с тебешир по тях. Дежурните пък миеха дъските с кофичка и мокра гъбка.
Класната ни беше математичка и разделяше дъската на 4. Всеки час 4-ма бяха на дъската с по три задачи. За другите - писмен тест.
Хубав ден, Майче!
цитирай
25. tili - Дали покрай 24 май всички
29.05.2013 09:22
ни избива на ученически спомени? Гледам, че и други блогъри са постнали разни:)
Ние пък си имахме един гениален математик в класа. После стана и професор-физик. А учителят ни обичаше да не се занимава с поединични изпитвания и през час-два правеше контролни. Дъската на две и докато напише задачите на втората група, Кольо вече е решил първата и е пуснал бележката. И така се очерта един клас математици-отличници за чудо и приказ! Докато Неделчев не се усети. И в един гаден ден, както си тракаше с тебешира по дъската се обърна през рамо и каза: Николов - вън! Колето излезе, а ние увехнахме. Нещата си поеха по естествения ред.

Хубаво лято, Майче! ***
цитирай
26. vilish - Поздрави, Мая!
29.05.2013 10:01
Духът не остарява... А твоят е лудешки! ;)
Ведър и усмихнат ден!
цитирай
27. makont - Права си, Докторе! Велика наука. Всъщност и аз изненадах
29.05.2013 10:22
nicodima написа:
В моето семейство има двама счетоводители, двама IT специалисти, учител и професор по математика : ))...
Учителят ми по математика беше втрещен като му казах, че ще следвам медицина. Явно ме е надценявал : )...
Но и досега математиката страхотно ми помага, логиката в медицината винаги е желязна, колкото и да се опитват колегите да я изкарат непредсказуема!
Във всичко живо има математически зависимости, но трябва да имаш очи, за да ги видиш...
Поздрави!

математика, като влязох с география и накрая станах счети. Но и тук без математика не може. Е, вярно, не са чак интеграли, но логиката е желязна. А приятелката ми стана лекар. Поздрави и хубав ден!
цитирай
28. makont - Нали, Бръмч! Големи номера правехме двете.
29.05.2013 10:23
brym4ence87 написа:
Бях и в такова училище. Заслужавали сте поне 6 за номера. ;-)

Важното е, че се справяхме блестящо с положението. Усмихнат ден!
цитирай
29. makont - Да, така е. Поне в това отношение не се промених.
29.05.2013 10:25
karaiany написа:
Няма нищо по - хубаво от това да бъдеш себе си ! Особено в ония времена ! :)

И в тези времена е така, понякога не е лесно, но няма нужда да се надскачаме. Имаше една мисъл: "Да бъдеш, а не да изглеждаш". Е, опитите продължават. Усмивки!
цитирай
30. makont - О, Анич! А сега почти не ги изпитват на дъската.
29.05.2013 10:47
zabavnata написа:
Дъските по онова време бяха дървени - черни или тъмно зелени и пишехме с тебешир по тях. Дежурните пък миеха дъските с кофичка и мокра гъбка.
Класната ни беше математичка и разделяше дъската на 4. Всеки час 4-ма бяха на дъската с по три задачи. За другите - писмен тест.
Хубав ден, Майче!

Сега е такава скука с тези тестове. Да преписваш примерно е твърде скучно. друго е да си спретнеш цял цирк с подсказването. Хубав и усмихнат ден!
цитирай
31. makont - Така де, не може всички да са математици. Но пък който го може,
29.05.2013 10:50
tili написа:
ни избива на ученически спомени? Гледам, че и други блогъри са постнали разни:)
Ние пък си имахме един гениален математик в класа. После стана и професор-физик. А учителят ни обичаше да не се занимава с поединични изпитвания и през час-два правеше контролни. Дъската на две и докато напише задачите на втората група, Кольо вече е решил първата и е пуснал бележката. И така се очерта един клас математици-отличници за чудо и приказ! Докато Неделчев не се усети. И в един гаден ден, както си тракаше с тебешира по дъската се обърна през рамо и каза: Николов - вън! Колето излезе, а ние увехнахме. Нещата си поеха по естествения ред.

Хубаво лято, Майче! ***

защо да не помага на другите? Човещинка! А за спомените, не знам откъде се сетих, просто ми хрумна и го написах. Това са най-милите спомени, когато още бяхме чисти душици, възторжени, вярващи, влюбени. Как да не пишеш за тях. Слънчево лято и на теб!
цитирай
32. makont - Здравей, май си права,
29.05.2013 10:51
vilish написа:
Духът не остарява... А твоят е лудешки! ;)
Ведър и усмихнат ден!

уж бях кротко дете, а все се оказвах в центъра на някакви събития. Щом е за някаква дяволия, винаги съм на линия. Усмивки и хубава сряда!
цитирай
33. monaliza121 - Привет, Майче!:)
29.05.2013 15:01
Спомените ми за часовете по математика са толкова унизителни,че не искам да се връщам към тях. Но... и аз имах една"спасителка в ръжта". Тя ми решаваше задачите, аз й пишех темите:))))
По това време, когато чантата с банския е винаги готова /познай за къде:))) мисълта за думата "математика" ми се струва перверзна.:))))
Весело лято и не прави "големи" сметки.:)))
цитирай
34. makont - Е, аз за да не ни се напукат петите от много удоволствия,
29.05.2013 16:39
monaliza121 написа:
Спомените ми за часовете по математика са толкова унизителни,че не искам да се връщам към тях. Но... и аз имах една"спасителка в ръжта". Тя ми решаваше задачите, аз й пишех темите:))))
По това време, когато чантата с банския е винаги готова /познай за къде:))) мисълта за думата "математика" ми се струва перверзна.:))))
Весело лято и не прави "големи" сметки.:)))


малко гадничко, за да ни е хубаво после. Усмивки и хайде на морето!
цитирай
35. ckarlet - Не съм се и съмнявала, че си била в...
29.05.2013 20:10
Не съм се и съмнявала, че си била верен приятел, Мая, както и днес:))
А аз имах приятелка, която беше невероятна актриса. Когато не беше подготвена все казваше, че е била на погребение на близък човек. И учителите винаги я извиняваха. Един ден й казах, че е взела да ги праща на оня свят по няколко пъти:)) И сега, когато се сетя се смея с глас:)) Поздрави, Мая! Невероятна си!
цитирай
36. makont - О, Скарлет, и аз давах всичко от себе си, целият си артистизъм,
30.05.2013 10:38
ckarlet написа:
Не съм се и съмнявала, че си била верен приятел, Мая, както и днес:))
А аз имах приятелка, която беше невероятна актриса. Когато не беше подготвена все казваше, че е била на погребение на близък човек. И учителите винаги я извиняваха. Един ден й казах, че е взела да ги праща на оня свят по няколко пъти:)) И сега, когато се сетя се смея с глас:)) Поздрави, Мая! Невероятна си!

първо беше забавно и второ имаше резултат. важното е всичко, което ни се опира и ни създава трудности, да намерим начин да го преодолеем някак си с усмивка, да го обърнем на шега и да се впуснем в проблема. Хубав ден!
цитирай
37. alexs - Хубави спомени! Поздрави Мая!
31.05.2013 19:38
Хубави спомени! Поздрави Мая!
цитирай
38. makont - О, и ние бяхме хубави,
31.05.2013 20:40
alexs написа:
Хубави спомени! Поздрави Мая!

млади, със сините престилки, плитките и белите якички и най-вече безгрижни, представяш ли си, примерно класното по математика ти се струва края на света. Това сега предизвиква само усмивки. Хубав уикенд!
цитирай
39. mariniki - усмихна ме...
10.06.2013 12:10
и ми спомни пак за едни щастливи времена...
топла усмивка и поздрав за теб..
цитирай
40. stela50 - Много свежо и усмихнато приключение, Майче...
10.06.2013 12:18
Подсети ме за подобни хитринки, незабравими са...
А ти си чудесна разказвачка, с невероятно чувство
за хумор на мило лудешки истории... е, математиката
ми беше мъчение, но покрай приятелите -
и аз се справях ... и с малки хитрости, разбира се.
Поздрави и хубав ден !
цитирай
41. makont - Най-щастливите времена.
10.06.2013 14:04
mariniki написа:
и ми спомни пак за едни щастливи времена...
топла усмивка и поздрав за теб..

Благодаря, връщам поздрава с усмивка!
цитирай
42. makont - Без хитринки не може, Танче,
10.06.2013 14:05
stela50 написа:
Подсети ме за подобни хитринки, незабравими са...
А ти си чудесна разказвачка, с невероятно чувство
за хумор на мило лудешки истории... е, математиката
ми беше мъчение, но покрай приятелите -
и аз се справях ... и с марки хитрости, разбира се.
Поздрави и хубав ден !

светът ще е много скучен и няма да се справяме. Май точно за такъв вид хитринки е създадена пословицата: "И вълкът сит и агнето цяло".Усмивки!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3046968
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930